Fiat JTD , automatsko iskljucenje dizni

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dora
    Nadzornik!!!
    • 24.10.2004
    • 17451
    • Novi Sad
    • FIAT

    #16
    Cut-off ili DFCO radi po parametru broja obrtaja i pedale gasa. Nema veza ni sa kvacilom ni sa kocnicom.
    Ja sam zbog ovog reagovao oko kvačila. čim se stisne kvačilo počinje ubrizgavanje bez obzira na obrtaje pošto posle nema ko da "upali" motor jer ga ništa ne "gura"...
    Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

    https.autogas.rs

    Comment

    • b_samardzic
      CBC Senator XXL
      • 02.04.2005
      • 1557
      • Smederevo

      #17
      Ma to su finese i oko toga mozemo da diskutujemo. Moj odgovor je bio upucen comi1342

      Ako cemo oko prekidaca na kvacilu ima li ga VW Polo 98-99 godiste 1.0 benzinac?Ipak ima cut-off funkciju!

      Da ne bude zabune kod JTD ima prekidaca i naravno da signal ide u ECU i koristi ga za cut-off.

      Comment

      • Dora
        Nadzornik!!!
        • 24.10.2004
        • 17451
        • Novi Sad
        • FIAT

        #18
        Nije bitan prekidač ili merenje bilo čega ali motor mora da doda gorivo onog trenutka kad se stisne kvačilo jer će se u protivnom ugasiti i neće imati šta da ga upali sem ključa. Nije nešto bitno ali se ne može reći da kvačilo nije bitno za cut-off jer je uslov da bude uopšte cut-off-a otpušteno kvačilo i auto u brzini.

        Stiskanje pedale kvačila izaziva razne manifestacije na opterećenom motoru pa se može vašta meriti kao znak da se upale dizne jer je to potrebno.
        Nemam pojma za dizele ali verujem da je isto a za benzince znam jer se zlopatim sa njiam i često mi predstavlja problem kad kasno upali dizne.
        Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

        https.autogas.rs

        Comment

        • BJL
          CBC Senator
          • 20.05.2013
          • 275
          • backa palanka
          • golf 3 1.8

          #19
          Cut off kad je aktivan ili upaljen ECU ga kontrolise i cim obrtaji padnu na neku zadatu donju vrednost primer 1200 o/min ecu pusta gorivo bez obzira da li je do tih obrtaja doslo kocenjem ili stiskanjem kvacila

          Comment

          • Dora
            Nadzornik!!!
            • 24.10.2004
            • 17451
            • Novi Sad
            • FIAT

            #20
            Ne znam koji mi je kjurac, premor valjda kad sam se onoliko nalupetao gluposti
            Htedoh reći da stiskanjem kvačila momentalno padaju obrtaji pa se pali gorivo ali je to posredno a neposredno jeste da su pali obrtaji, nema veze kako, u pravu si
            Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

            https.autogas.rs

            Comment

            • TECA
              CBC Senator XXL
              • 14.10.2007
              • 2355
              • Oz

              #21
              Vozite ,po ravnom putu,3,4,ili 5om brzinom,oduzmite gas,bez razdvajanja na kvacilu i cekajte da obrtaji padnu oko ili ispod iljade,kad pocne trzati,tada pocinje ubrizgavanje...prosto brale.

              Comment

              • gaston
                CBC Senator XXL
                • 24.03.2005
                • 324
                • N BG - Batajnica

                #22
                Mislim pod radom uglavnom kada se krecem , ili pak stojim na semaforu recimo , smatram da motor radi i kad je pod kontakttom u voznji a idem nizbrdo ( otprilike cesto kad idem uzbrdo posle sledi nizbrdica ) s tim sto tada ne ubrizgava gorivo , izgleda naj bolje da nadjem nekoga prikacim lap top na dijagnostiku i pratim u mg koliko ubrizzgava gorivo .Mislio sam da je to nko uradio ili ima podatke , kod kocenja mtorom a da ne usporava drasticno je ibicni treca ili cetvrta gde je oko 1200-1300 obrtaja , ako iskljucuje dizne preko 1500 znaci da trosi tada kao na leru (?) . Pritisak na turbini je i kad je preko 1500 a gas oduzet kao na leru .
                27.5 god za djevrekom auta snova :
                Djulieta 1750, Junior GT 2.0, sud 1.3 , sprint 1.5 QV , sud 1.5 QV , 33 1.3 IE , 75 2.0 TD , 33 1.7 , 164 2.0 ts , ALFA SUD 1.3 , 164- 2.0 TS +156 2.0 ?KW ...za dalje ??????????


                NIJE BITNO DA LI JE DO KOLENA ILI ZEMLJE .. VAZNO JE DA JE DO PUPKA

                Comment

                • b_samardzic
                  CBC Senator XXL
                  • 02.04.2005
                  • 1557
                  • Smederevo

                  #23
                  Sad te ja ne razumem o kakvom pritisku turbine pricas pri kocenju motorom!?

                  Turbina ima dva dela. Snagu dobija iz toplote izduvnih gasova na izlazu iz motora.

                  Kad kocis motorom nema nikakve toplotne razlike pre i posle turbine pa samim tim

                  ni velikog proroka izduvnih gasova. U tim uslovima turbina cak pravi podpritisak

                  u usisnoj grani zato sto se ponasa kao rastriktor na usisu. Pritiska turbine nema cak

                  i kad drzis gas na nekim obrtajim bez opterecenja motora.

                  A I ova konstatacija ti nije tacna, naime kad koci motorom iskljuci dizne i ne trosi nista

                  goriva. Mozda pri vecim obrtajima zna da navlaci ulje u cilindre i da kasnije to ulje koksira

                  ali to je vec druga prica.

                  Comment

                  • TECA
                    CBC Senator XXL
                    • 14.10.2007
                    • 2355
                    • Oz

                    #24
                    Pa neka prikaci dijagnostiku,pa ce se uveriti da je onako kako sam napisao....samo se bojim da ce pre trzanja (pocetka trosenja goriva)presaltati

                    Comment

                    • comi 1342
                      Moderator
                      • 28.09.2005
                      • 1126
                      • NS
                      • Giulietta ,PUG 106,

                      #25
                      Turbina kod turbo dizela, a bogami i benzinca, ne dobija snagu iz toplote izduvnih gasova, nego od pritiska izduvanih gasova. Toplota je čak kontraproduktivna, ali to nije ovde tema, ako uopšte znam šta je.
                      Poređenje cut off-a sa karburatorski motora sa ubrizgavanjem na relativno savremenom turbodizelu nikako neće ići. Dizne nemaju mod ugašene ili upaljene, stalno su na naponu, i vrlo kratko im se menja taj napon da bi propustile i raspršile gorivo u određenom trajanju. Trajanje se kalkuliše u ECU-u. nasparam mape i parametara sa nekoliko davača na motoru. Neko ko je studirao mašinstvo u novije vreme bi možda znao sigurno, ali mislim da se ne ostavlja nikada da dizna ne ubrizga gorivo, ako je vazduh sabijen na preko 20 bara.Može biti prisutno i nesagorelo gorivo koje vratio EGR, i uz usijane ventile i vrelo čelo klipa veliki je rizik za detonaciju u pogrešnom trenutku. Verovatno se ubrizga samo minimalna količina, još kraća otvorenost dizne nego na leru jer pritisak goriva u "rail"-u još nije pao, da ne razrađujem dalje...
                      "Bio bih zahvalan ako neko moze da mi pomogne da resim problem da me ne zavlace "majstori" i da bespotrebno dajem pare na silne preglede"
                      "Ja sam duboko ubeđen da reč predsednika Rusije, kao i reč predsednika Srbije, vredi daleko više nego finansijske garancije preduzeća."

                      Comment

                      • b_samardzic
                        CBC Senator XXL
                        • 02.04.2005
                        • 1557
                        • Smederevo

                        #26
                        Osnova motora sa unutrasnjim sagorevanjem je da se sto vise vazduha ubaci u komoru i da se

                        dobije sto veca temperatura izduvnih gasova. Naravno da je to uslovljeno kvalitetom materijala

                        od kojih je motor izradjen. Masa materije pre i posle motora je ista i nema nikakve fisije.

                        Da nema razvoja toplote nebi ni bilo pritiska u cilindru. I gubitkom toplote u izduvnoj grani gubi

                        se i pritisak. Motor nije kompresor nego toplotna masina, turbina oduzima temperaturu izduvnih

                        gasova i pretvara je u mehanicki rad koji se koristi za sabijanje vazduha.

                        Konkretno na primeru tjuniranja automobila pritisak turbine se ogranicava na zadatu vrednost

                        a EGT sondom se meri temperatura izduvnih gasova i pokusava se maksimalno iskoriscenje goriva

                        do granica izdrzljivosti materijala od kog su napravljene komponente motora.

                        Toplota nije kontraproduktivna naprotiv, vi ste to pomesali sa toplotov vazduha koji se ubacuje u

                        cilindar. Tu je potreban sto hladniji vazduh da bi ga sto vise stalo u motor. Opet dolazimo do

                        razlike u tamperaturi pre i posle motora.

                        Sto se tice ubrizgavanja male kolicine benzina pri kocenju motorom konkretno kod benzinskog

                        motora paljenje se vrati blizu GMT tj na par stepeni pre GMT pa je cak nemoguce da sagori

                        u komori za sagorevanje vec sagori u auspuhu. Primer za to je ugradnja venturi sistema

                        na motor sa ubrizgavanjem gde se cuje sagorevanje plina u auspuhu pri kocenju motorom.

                        EGR je prica za sebe i nema veze sa vracanjem nesagorelog goriva nazad u cilindar.

                        Comment

                        • gaston
                          CBC Senator XXL
                          • 24.03.2005
                          • 324
                          • N BG - Batajnica

                          #27
                          Meni je ventil za turbinu na leru otvoren 30% i kad radi na leru pritisak je 0.6 bara na manometru koji meri na ulazu u usis .Inace auto je cipovan , mape su uradjene po motoru i mojoj zelji , malo siromasnije do 30% voltaze papucice gasa a posle logaritamski u + iznad fabrickog , ali ne mnogo preko fabrickog .
                          27.5 god za djevrekom auta snova :
                          Djulieta 1750, Junior GT 2.0, sud 1.3 , sprint 1.5 QV , sud 1.5 QV , 33 1.3 IE , 75 2.0 TD , 33 1.7 , 164 2.0 ts , ALFA SUD 1.3 , 164- 2.0 TS +156 2.0 ?KW ...za dalje ??????????


                          NIJE BITNO DA LI JE DO KOLENA ILI ZEMLJE .. VAZNO JE DA JE DO PUPKA

                          Comment

                          • b_samardzic
                            CBC Senator XXL
                            • 02.04.2005
                            • 1557
                            • Smederevo

                            #28
                            Koji ventil za turbinu otvoren? Koji manometar je u pitanjumehanicki ili elektronski? Apsolutni ili relativni pritisak 0.6bar?

                            Comment

                            • b_samardzic
                              CBC Senator XXL
                              • 02.04.2005
                              • 1557
                              • Smederevo

                              #29
                              Vozis verovatno benzinca. Ako je tako onda imas

                              podpritisak u usisnoj od 0.6 bar.

                              Comment

                              • zverko
                                CBC Senator XXL
                                • 19.08.2005
                                • 7085
                                • BGD
                                • Audi A4

                                #30
                                pritisak na leru ?!?

                                moz da bude samo u minusu tj vakum...
                                deutsche gemacht-gut gemacht...

                                Comment

                                Working...
                                X