Cut-off ili DFCO radi po parametru broja obrtaja i pedale gasa. Nema veza ni sa kvacilom ni sa kocnicom.
Fiat JTD , automatsko iskljucenje dizni
Collapse
X
-
-
-
Nije bitan prekidač ili merenje bilo čega ali motor mora da doda gorivo onog trenutka kad se stisne kvačilo jer će se u protivnom ugasiti i neće imati šta da ga upali sem ključa. Nije nešto bitno ali se ne može reći da kvačilo nije bitno za cut-off jer je uslov da bude uopšte cut-off-a otpušteno kvačilo i auto u brzini.
Stiskanje pedale kvačila izaziva razne manifestacije na opterećenom motoru pa se može vašta meriti kao znak da se upale dizne jer je to potrebno.
Nemam pojma za dizele ali verujem da je isto a za benzince znam jer se zlopatim sa njiam i često mi predstavlja problem kad kasno upali dizne.
Comment
-
-
Ne znam koji mi je kjurac, premor valjda kad sam se onoliko nalupetao gluposti
Htedoh reći da stiskanjem kvačila momentalno padaju obrtaji pa se pali gorivo ali je to posredno a neposredno jeste da su pali obrtaji, nema veze kako, u pravu si
Comment
-
-
Mislim pod radom uglavnom kada se krecem , ili pak stojim na semaforu recimo , smatram da motor radi i kad je pod kontakttom u voznji a idem nizbrdo ( otprilike cesto kad idem uzbrdo posle sledi nizbrdica ) s tim sto tada ne ubrizgava gorivo , izgleda naj bolje da nadjem nekoga prikacim lap top na dijagnostiku i pratim u mg koliko ubrizzgava gorivo .Mislio sam da je to nko uradio ili ima podatke , kod kocenja mtorom a da ne usporava drasticno je ibicni treca ili cetvrta gde je oko 1200-1300 obrtaja , ako iskljucuje dizne preko 1500 znaci da trosi tada kao na leru (?) . Pritisak na turbini je i kad je preko 1500 a gas oduzet kao na leru .27.5 god za djevrekom auta snova :
Djulieta 1750, Junior GT 2.0, sud 1.3 , sprint 1.5 QV , sud 1.5 QV , 33 1.3 IE , 75 2.0 TD , 33 1.7 , 164 2.0 ts , ALFA SUD 1.3 , 164- 2.0 TS +156 2.0 ?KW ...za dalje ??????????
NIJE BITNO DA LI JE DO KOLENA ILI ZEMLJE .. VAZNO JE DA JE DO PUPKA
Comment
-
-
Sad te ja ne razumem o kakvom pritisku turbine pricas pri kocenju motorom!?
Turbina ima dva dela. Snagu dobija iz toplote izduvnih gasova na izlazu iz motora.
Kad kocis motorom nema nikakve toplotne razlike pre i posle turbine pa samim tim
ni velikog proroka izduvnih gasova. U tim uslovima turbina cak pravi podpritisak
u usisnoj grani zato sto se ponasa kao rastriktor na usisu. Pritiska turbine nema cak
i kad drzis gas na nekim obrtajim bez opterecenja motora.
A I ova konstatacija ti nije tacna, naime kad koci motorom iskljuci dizne i ne trosi nista
goriva. Mozda pri vecim obrtajima zna da navlaci ulje u cilindre i da kasnije to ulje koksira
ali to je vec druga prica.
Comment
-
-
Turbina kod turbo dizela, a bogami i benzinca, ne dobija snagu iz toplote izduvnih gasova, nego od pritiska izduvanih gasova. Toplota je čak kontraproduktivna, ali to nije ovde tema, ako uopšte znam šta je.
Poređenje cut off-a sa karburatorski motora sa ubrizgavanjem na relativno savremenom turbodizelu nikako neće ići. Dizne nemaju mod ugašene ili upaljene, stalno su na naponu, i vrlo kratko im se menja taj napon da bi propustile i raspršile gorivo u određenom trajanju. Trajanje se kalkuliše u ECU-u. nasparam mape i parametara sa nekoliko davača na motoru. Neko ko je studirao mašinstvo u novije vreme bi možda znao sigurno, ali mislim da se ne ostavlja nikada da dizna ne ubrizga gorivo, ako je vazduh sabijen na preko 20 bara.Može biti prisutno i nesagorelo gorivo koje vratio EGR, i uz usijane ventile i vrelo čelo klipa veliki je rizik za detonaciju u pogrešnom trenutku. Verovatno se ubrizga samo minimalna količina, još kraća otvorenost dizne nego na leru jer pritisak goriva u "rail"-u još nije pao, da ne razrađujem dalje..."Bio bih zahvalan ako neko moze da mi pomogne da resim problem da me ne zavlace "majstori" i da bespotrebno dajem pare na silne preglede"
"Ja sam duboko ubeđen da reč predsednika Rusije, kao i reč predsednika Srbije, vredi daleko više nego finansijske garancije preduzeća."
Comment
-
-
Osnova motora sa unutrasnjim sagorevanjem je da se sto vise vazduha ubaci u komoru i da se
dobije sto veca temperatura izduvnih gasova. Naravno da je to uslovljeno kvalitetom materijala
od kojih je motor izradjen. Masa materije pre i posle motora je ista i nema nikakve fisije.
Da nema razvoja toplote nebi ni bilo pritiska u cilindru. I gubitkom toplote u izduvnoj grani gubi
se i pritisak. Motor nije kompresor nego toplotna masina, turbina oduzima temperaturu izduvnih
gasova i pretvara je u mehanicki rad koji se koristi za sabijanje vazduha.
Konkretno na primeru tjuniranja automobila pritisak turbine se ogranicava na zadatu vrednost
a EGT sondom se meri temperatura izduvnih gasova i pokusava se maksimalno iskoriscenje goriva
do granica izdrzljivosti materijala od kog su napravljene komponente motora.
Toplota nije kontraproduktivna naprotiv, vi ste to pomesali sa toplotov vazduha koji se ubacuje u
cilindar. Tu je potreban sto hladniji vazduh da bi ga sto vise stalo u motor. Opet dolazimo do
razlike u tamperaturi pre i posle motora.
Sto se tice ubrizgavanja male kolicine benzina pri kocenju motorom konkretno kod benzinskog
motora paljenje se vrati blizu GMT tj na par stepeni pre GMT pa je cak nemoguce da sagori
u komori za sagorevanje vec sagori u auspuhu. Primer za to je ugradnja venturi sistema
na motor sa ubrizgavanjem gde se cuje sagorevanje plina u auspuhu pri kocenju motorom.
EGR je prica za sebe i nema veze sa vracanjem nesagorelog goriva nazad u cilindar.
Comment
-
-
Meni je ventil za turbinu na leru otvoren 30% i kad radi na leru pritisak je 0.6 bara na manometru koji meri na ulazu u usis .Inace auto je cipovan , mape su uradjene po motoru i mojoj zelji , malo siromasnije do 30% voltaze papucice gasa a posle logaritamski u + iznad fabrickog , ali ne mnogo preko fabrickog .27.5 god za djevrekom auta snova :
Djulieta 1750, Junior GT 2.0, sud 1.3 , sprint 1.5 QV , sud 1.5 QV , 33 1.3 IE , 75 2.0 TD , 33 1.7 , 164 2.0 ts , ALFA SUD 1.3 , 164- 2.0 TS +156 2.0 ?KW ...za dalje ??????????
NIJE BITNO DA LI JE DO KOLENA ILI ZEMLJE .. VAZNO JE DA JE DO PUPKA
Comment
-
Comment