Fiat JTD , automatsko iskljucenje dizni

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • comi 1342
    Moderator
    • 28.09.2005
    • 1126
    • NS
    • Giulietta ,PUG 106,

    #31
    Samardžiću, nisam ni sumnjao da ćeš se javiti sa svojim teorijama mehanike, ali evo ti citat iz udžbenika o turbini
    "Da bi turbo punjači postigli odgovarajuću kompresiju, turbo punjač koristi izduvne gasove motora da bi zavrteo svoju turbinu koja opet ubrzava unos vazduha".
    OTO motori nisu kompresori, ali nisu ni toplotne mašine, šta god ti to bilo, nego su motori sa unutrašnjim sagorevanjem, a toplota im služi samo za zagrevanje kabine, i silom prilika radne temperature ulja.
    Ako i dalje budeš tvrdio da turbina u JTD-u radi na toplotu, moraćemo te malo predložiti za odmor sa foruma...
    "Bio bih zahvalan ako neko moze da mi pomogne da resim problem da me ne zavlace "majstori" i da bespotrebno dajem pare na silne preglede"
    "Ja sam duboko ubeđen da reč predsednika Rusije, kao i reč predsednika Srbije, vredi daleko više nego finansijske garancije preduzeća."

    Comment

    • zverko
      CBC Senator XXL
      • 19.08.2005
      • 7085
      • BGD
      • Audi A4

      #32
      toplota je nusprodukt, rasuta energija...

      a samardzic se malo zapetljao u teoretisanju pa sve ostavio na pola, nedoreceno. siguran sam da nije mislio da turbo radi na toplotu. teo je da kaze, sto topliji izduvni gasovi turbo se brze vrti tj protok izduvnih gasova je brzi. poenta je da se izduvni gasovi sto brze izbace napolje. zato se neretko kod nadrkanih masina izduvna umotava azbestnom trakom. sto zbog efekta brzeg protoka izduvnih gasova sto zbog smanjenja temperature u motornom prostoru. pri mapiranju se trazi idealan AFR (stihiometrijski odnos gorvo/vazduh) da bi se postigao odredjen EGT (temp. izduvnih gasova). Sto siromasnija smesa, EGT veci. Naravno, majstorluk je u tome koliko da se smesa osiromasi a da se ne sprzi motor. nadam se da je sad razumljivo. nego bre, odosmo od teme...
      Last edited by zverko; 24.08.2015, 17:34.
      deutsche gemacht-gut gemacht...

      Comment

      • Dora
        Nadzornik!!!
        • 24.10.2004
        • 17451
        • Novi Sad
        • FIAT

        #33
        U prevodu, temperatura izduvnih gasova je pokazatelj sagorevanja smešeu cilindru, dakle posledica a en uzrok.
        Siromašnija smeša daje više snage ali i veću temperaturu izduvnih gasova. Dostizanjem maksimalne temperature izduvni gasova u odnosu na izdržljivost motora (materijala) dostiže se maksimalna snaga, preko toga ode u štetu.

        Ona konjina od Todorovića ne ovog gasadžije nego onog što piše za usrane novine i sve zna o gasu često ovo koristi kao argument da gas sagoreva nenormalnom temperaturom u cilindru...
        Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

        https.autogas.rs

        Comment

        • zverko
          CBC Senator XXL
          • 19.08.2005
          • 7085
          • BGD
          • Audi A4

          #34
          Przi sve pred sobom. Tope se ventili a bogami i dizne se prljaju od garezi
          deutsche gemacht-gut gemacht...

          Comment

          • b_samardzic
            CBC Senator XXL
            • 02.04.2005
            • 1557
            • Smederevo

            #35
            Sta mislite o ideji? Licno mi se svidja ovakvo out of box razmisljanje i resenje. http://www.ststurbo.com/


            Citajuci forum vec duze vremena mnogo toga sam naucio o automobilima. Vecina ljudi koje interesuju automobili(kao mene) zna kako funkcijonisu atmosferski motori. Znam i Teoriju funkcijonisanja turbo motora provlacilo se puno toga po temama ali nigde sazeto vec samo parcijalno. Ali su mi uvek zagorcavale zivot neke


            Citajuci forum vec duze vremena mnogo toga sam naucio o automobilima. Vecina ljudi koje interesuju automobili(kao mene) zna kako funkcijonisu atmosferski motori. Znam i Teoriju funkcijonisanja turbo motora provlacilo se puno toga po temama ali nigde sazeto vec samo parcijalno. Ali su mi uvek zagorcavale zivot neke


            Ova tema je odavno razradjena od strane ja se nadam kompetentnih ljudi i ja sam

            teoriju rada motora vecinom naucio na ovom forumu dok je jos bilo entuzijasta da

            nama laicima objasne sve finese rada motora a pogotovo turbo motora.

            Ako ovi ljudi grese gresim i ja i unapred se izvinjavam!!!

            Comment

            • zverko
              CBC Senator XXL
              • 19.08.2005
              • 7085
              • BGD
              • Audi A4

              #36
              Kao sto rekoh, znam na sta si mislio kad si napisao to sta si napisao, zato sam i reagovao. sve je ok, opusteno...
              deutsche gemacht-gut gemacht...

              Comment

              • TECA
                CBC Senator XXL
                • 14.10.2007
                • 2355
                • Oz

                #37
                Samardzicu u pravu si skoro za sve,ukakio si sa nekim bezpotrebnim pljuckanjem goriva u motornom kocenju....a comi bi mogao da objasni razliku izmedju toplotne masine i motora sa unutrasnjim sagorevanjem?!

                Comment

                • comi 1342
                  Moderator
                  • 28.09.2005
                  • 1126
                  • NS
                  • Giulietta ,PUG 106,

                  #38
                  Ako mi neko pojasni šta je toplotna mašina, tj onaj koji je to spomenuo...
                  "Bio bih zahvalan ako neko moze da mi pomogne da resim problem da me ne zavlace "majstori" i da bespotrebno dajem pare na silne preglede"
                  "Ja sam duboko ubeđen da reč predsednika Rusije, kao i reč predsednika Srbije, vredi daleko više nego finansijske garancije preduzeća."

                  Comment

                  • TECA
                    CBC Senator XXL
                    • 14.10.2007
                    • 2355
                    • Oz

                    #39
                    Procitaj svoj predzadnji post.

                    Comment

                    • zverko
                      CBC Senator XXL
                      • 19.08.2005
                      • 7085
                      • BGD
                      • Audi A4

                      #40
                      ja i moja toplotna masina od 1000 konja...
                      deutsche gemacht-gut gemacht...

                      Comment

                      • TECA
                        CBC Senator XXL
                        • 14.10.2007
                        • 2355
                        • Oz

                        #41
                        Sagorevanjem goriva se stvara toplota,sto za posledicu ima sirenje gasa i podizanje pritiska,ako je on u zatvorenoj posudi...odnosno potiskivanje klipa...ako nema toplote nema ni rada motora...da moze se reci ja i moja toplotna masina od 1000 konja
                        Sto je veca temperatura,vece je i sirenje gasa,veci pritisak veca snaga,povezite sa pominjanim egteom pa ce vam biti jasnije,e sad neiskoriscena toplota ide na grejanje kabine i kroz izduv,a to se ima veze sa stepenom iskoriscenja energije od strane motora.
                        Last edited by TECA; 24.08.2015, 22:12.

                        Comment

                        • comi 1342
                          Moderator
                          • 28.09.2005
                          • 1126
                          • NS
                          • Giulietta ,PUG 106,

                          #42
                          Ono što tera klip na dole je pritisak, nije toplota. Znači potencijalnu energija sagorelih gasova se pretvara u kinetičku, ne toplotna u kinetičku, to se radi u parnoj mašini.
                          wikipedija:
                          Ekspanzija je proces koji daje snagu motoru, tj. vrši koristan mehanički rad. Svi ostali procesi postoje samo da bi stvorili uslove za ovaj proces. U ovom procesu sagoreli gasovi sa ogromnom potencijalnom energijom se šire, potiskujući klip u klipnom motoru, rotor u vankel motoru, turbinu u elisnom mlaznom motoru ili stvarajući direktan potisak u potisnom mlaznom motoru; vršeći mehanički rad.
                          "Bio bih zahvalan ako neko moze da mi pomogne da resim problem da me ne zavlace "majstori" i da bespotrebno dajem pare na silne preglede"
                          "Ja sam duboko ubeđen da reč predsednika Rusije, kao i reč predsednika Srbije, vredi daleko više nego finansijske garancije preduzeća."

                          Comment

                          • b_samardzic
                            CBC Senator XXL
                            • 02.04.2005
                            • 1557
                            • Smederevo

                            #43
                            Originally posted by TECA View Post
                            Samardzicu u pravu si skoro za sve,ukakio si sa nekim bezpotrebnim pljuckanjem goriva u motornom kocenju....a comi bi mogao da objasni razliku izmedju toplotne masine i motora sa unutrasnjim sagorevanjem?!
                            Ha sad kad procitam moj post ispade da ja potenciram da se ubacuje mala kolicina benzina.

                            Ne ne suprotno od toga, hteo sam da kazem da je potpuno besmisleno da se ubacuje mala kolicina

                            benzina pri velikim obrtajima jer taj benzin nikako nebi mogo da sagori u cilindru vec u auspuhu.

                            To je bila replika upucena

                            comi1342

                            "Verovatno se ubrizga samo minimalna količina, još kraća otvorenost dizne nego na leru jer pritisak goriva u "rail"-u još nije pao, da ne razrađujem dalje... "

                            Pa sam naveo primer ugradnje venturija na motorima sa ubrizgavanjem.

                            Comment

                            • TECA
                              CBC Senator XXL
                              • 14.10.2007
                              • 2355
                              • Oz

                              #44
                              Pokusaj da shvatis da pritiska nema bez temperature...to si i napisao,ali vidim da ti nije jasno i teras u nepoznato

                              Ti sagoreli,tj.novonastali gasovi su voda i CO2,samo sto su u obliku vodene pare pod visokim pritiskom,kao i samog CO2 pod velkim pritiskom...i to goni klip
                              Last edited by TECA; 25.08.2015, 00:07.

                              Comment

                              • b_samardzic
                                CBC Senator XXL
                                • 02.04.2005
                                • 1557
                                • Smederevo

                                #45
                                Originally posted by comi 1342 View Post
                                Ono što tera klip na dole je pritisak, nije toplota.
                                Ovo je tacno ali si citavu lavinu pokrenuo izjavom da je toplota nus produkt! E pa nije ona je osnov

                                postojanja tog pritiska. SUS motor je takodje toplotna masina samo sto je proces sagorevanja unutar

                                motora. Zato se i zove motor sa unutrasnjim sagorevanjem.

                                comi1342 napisao si da bi voleo da ti odgovori neko ko je studirao masinstvo pa eto ja sam i imao sam

                                predmet termodinamiku gde se ceo proces SUS motora objasnjava toplotnim radom.

                                Evo nesto malo iz termodinamike:



                                Šema dovedene i odvedenih toplotnih energija u i iz njegovog graničnog
                                prostora
                                Različite toplotne energije prikazane na slici gore imaju sledeće značenje:
                                Q1 -toplotna energija dovedena u motor sagorevanjem goriva

                                Qe -toplotna energija ekvivalentna efektivnom radu motora

                                Qr -toplotna energija koju sa sobom odnose izduvni gasovi uvidu njihove kinetičke energije i njihove entalpije zbog nepotpune ekspanzije u cilindru.
                                Qw- toplotna energija predata rashladnom medijumu
                                Qm- količina toplotne energije odvedena sredstvima za podmazivanje pri njegovom hlađenju, radi sprečavanja njegovog zagrevanja usled dodira sa vrelim delovima motora (klip, cilindar itd..) i usled toplote razvijene trenjem u kliznim površinama.Računa se, slično kao i
                                Qng -količina toplotne energije koja se gubi zbog nepotpunog sagorevanja goriva u motoru, gubi se sa izduvnim gasovima u vidu komponenata nepotpunog sagorevanja, pre svega ugljenmonoksida i vodonika. Udeo ovih komponenata je veći što je smeša bogatija.
                                Qnh -gubitak toplotne energije iz radnog prostora zbog nehermetičnosti radnog prostora, tj. propuštanja gasa između klipa i cilindra.
                                Qz-gubitak toplotne energije usled zračenja produkata sagorevanja I odavanja toplote sa spoljnih zidova motora na okolinu.
                                Qpu-gubitak toplotne energije za pogon pomoćnih uređaja



                                Šematski prikaz potpunog Senkijevog dijagrama motora SUS.

                                Na slici gore pored uvedene količine toplote i toplote koje se odvode rashladnim fluidu , izduvnim gasovima zračenjem i dela toplote koja se u motoru efektivno koristi za dobijanje mehaničkog rada , navedene su i toplote koje pokazuju unutrašnje tokove toplotne energije u motoru.
                                Ovde je označeno sa:
                                Q1 toplota koja se utroši na zagrevanje smeše:
                                Q2 toplota koju gasovi predaju preko zidova cilindra rashladnom fluidu;
                                Q3toplota koja se oduzima rashladnom fluidu za zagrevanje svežeg punjenja;
                                Q4toplota koja se oduzima od izduvnih gasova za zagrevanje svežeg punjenja;
                                Q5 toplota kojom izduvni gasovi zagrevaju rashladni fluid;
                                Q6 toplota ekvivalentna ukupnoj energiji koja odlazi sa izduvnim gasovima
                                Q7toplota nastala trenjem klipa o zidove cilindra koja se predaje rashladnom fluidu;
                                Q8toplota ekvivalentna ostalim mehaničkim gubicima u motoru;
                                Q9 toplota ekvivalentna kinetičkoj energiji izduvnih gasova;
                                Q10toplota koja se gubizračenjem u okolinu.
                                Deo toplote odveden sredstvima za hlađenje iznosi kod oto motora 20-25 % a kod dizel motora 15-25% od ukupno dovedene toplote umotor. Energetski posmatrano, samo hlađenje predstavlja negativnu stavku, ali se mora vršiti zbog ulja za podmazivanje pokretnih delova motora legura metala od kojih su delovi motora izgrađeni. Otpornost materijala do relativno nižih temperature lagano opada sa povećanjem temperature. Međutim, posle toga dolazi do opadanja njegove otpornosti što dovodi do havarije vitalnih delova motora.
                                Određeno povećanje izlazne temperature rashladnog fluida doprinosi manjem poboljšanju efektivnosti iekonomičnosti rada motora. Povećanjem izlazne temperature fluida za hlađenje od 50 stepeni C na 90 stepeni C efektivna snaga motora povećava se za 2,5 do 8% a specifična potrošnja goriva, u proseku se može se smanjiti za 2 do 5 (gr/kwh) . Zato se I izlazne temperatire flida za hlađenje motora održavaju u granicama od 75-90 stepeni C Kod motora sa protočnim sistemom hlađenja, brodskih, stacionarnih itd. izlazna temperature treba da je još niža, u granicama od 50-55 stepeni C.

                                Comment

                                Working...
                                X