Samodetonacija / potrošnja ulja...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • acatheking
    CBC Član
    • 22.01.2005
    • 78
    • Beograd / Mirijevo

    Samodetonacija / potrošnja ulja...

    Pre izvesnog vremena pojavio mi se problem na autu, da se pri većem opterećenju ili na uzbrdici iz motora čuje "lupanje" ventila. Kada je motor hladan, sve je ok ne čuje se ništa, ali posle izvesnog vremena nakon zagrevanja do radne temperature, kreće "udaraljka". Opet napominjem da se "lupanje" dešava na uzbrdici ili na naglijem dodavanju gasa. U pitanju je Fiat Punto, 1242 ccm, '98 godište. Svi su mi govorili da je problem možda do zupčastog kaiša ili da su ventili razdešeni. Sve sam to proverio kod majstora, naštelovao ventile. Zamenio sam i svećice, koje su bile u lošem stanju, ali to nije u potpunosti rešilo problem.
    Šta bi bilo najpametnije da proverim. Ima li neko sličnih iskustava? Očito da je sastav smeše neuravnoteženi da dolazi do samozapaljenja.
    Drugi deo ovog posta je potrošnja ulja. Na 1500km auto je pojeo nešto manje o 1 litra (od max do min na meraču je 1 lit?). Radio sam merenje kompresije i ona je 10 - 10.5 - 9.5 - 9 Da li ovo kazuje da je vreme za zamenu karika?
  • -Vedran-
    CBC Senator XXL
    • 03.10.2004
    • 3255
    • Beograd

    #2
    A da probas na malo vecim obrtajima da ides uzbrdo???

    NPR...preko 3000 rpm???
    Power of dreams !!!

    Comment

    • acatheking
      CBC Član
      • 22.01.2005
      • 78
      • Beograd / Mirijevo

      #3
      I u tom slučaju se čuju detonacije, ali u manjem obimu. Auto inače vozim na 3000-3500 obrtaja

      Comment

      • -Vedran-
        CBC Senator XXL
        • 03.10.2004
        • 3255
        • Beograd

        #4
        Hm..samo polako dok se skupi ekipa pa ce ti resiti problem
        Power of dreams !!!

        Comment

        • BOOST
          Founder - Admin od Začetka
          • 29.09.2004
          • 8726
          • Gislaved//Sweden
          • SAAB 9000 AERO R; SA

          #5
          Tvoj motor na tim obrtajima inache ima najveci volumetrichki nivo punjenja, (chitaj OBRTNI MOMENAT) te uz prisustvo ulja u expanzionoj komori potpomaze smanjenju oktanske vrednosti goriva, i samim tim olaksava samotetonacije.

          Kompresija koju si izdao je pretpostavljam u BAR jedinici i relativno niska

          Da li je merena kompresija i na "mokro" dakle sa malo ulja usutog kroz otvor svecica?

          Rezultat?

          Sve me usmeruje na potrosene karike, ali nevi se izjasnjavao dalje do daljnjih odgovora.
          Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
          move your mind

          Comment

          • Power
            CBC Član
            • 23.01.2005
            • 23

            #6
            ja bih se umesao, problem je sigurno u karikama kako misli BOOST ali mozes da pokusas da resis problem i stelivanjem stepena predpaljenja

            Comment

            • BOOST
              Founder - Admin od Začetka
              • 29.09.2004
              • 8726
              • Gislaved//Sweden
              • SAAB 9000 AERO R; SA

              #7
              Hm.. imao sam na umu da spomenem kontrolu kontakta od knock senzora , trebao bi da uspe da vrati paljenje, (do jedne granice jer nije svemoguc) ali se nisam izjasnio o tome pre nego li dobijem malo podataka o postavljenim pitanjima

              Zato: Cekamo na odgovor
              Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
              move your mind

              Comment

              • acatheking
                CBC Član
                • 22.01.2005
                • 78
                • Beograd / Mirijevo

                #8
                Kompresija je merena bez sipanja ulja kroz otvor svećica. Takođe ne znam da li se meri na topao ili hladan motor. U mom slučaju mereno je dok je motor bio topao.
                Rezultat merenja, koji sam dao, jeste izražen u BAR jedinici.
                Majstror mi je rekao da nivo kompresije treba da bude 11 BAR, "ali da ovo stanje sada, nije toliko strašno"

                Comment

                • BOOST
                  Founder - Admin od Začetka
                  • 29.09.2004
                  • 8726
                  • Gislaved//Sweden
                  • SAAB 9000 AERO R; SA

                  #9
                  Na topao motor je dozvoljeno odstupati 1 Bar .

                  Nek izmeri na "mokro" pa da idemo dalje.
                  Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                  move your mind

                  Comment

                  • acatheking
                    CBC Član
                    • 22.01.2005
                    • 78
                    • Beograd / Mirijevo

                    #10
                    Hm.. za merenje kopresije će mi trebati par dana, jer sam sada u nekoj gužvi.
                    Ajd bar da pitam u vezi prvog dela mojeg izlaganja, vezano za samodetonaciju (ako ono merenje kompresije nema veze i sa tim problemom, tj. može dati odgovor na njega). U mehanici sam relativno nov (bavim se računarskim mrežama), pa sam za pojavu samodetonacije napravio neku moju teoriju. Pretpostavljam da nešto sa lamdbda sondom nije u redu (ona je direktno odgovorna za pravljenje smeše?). Dok je motor nezagrejan, manje su šanse da se neuravnotežena smeša zapali sama od sebe. Kako temperatura u motoru raste do neke radne, šanse da smeša "plane" sam od sebe se povećava, a što se i dešava u mom slučaju.
                    Može li uzrok detonaciji biti i nedovoljni dotok goriva (zaprljani dovodi, filter za gorivo, talog u rezervoaru...)

                    Comment

                    • BOOST
                      Founder - Admin od Začetka
                      • 29.09.2004
                      • 8726
                      • Gislaved//Sweden
                      • SAAB 9000 AERO R; SA

                      #11
                      Moze biti ali nemora.
                      Lambda ima korigaciju da SMANJUJE smesu kroz LOOP kontrolu, ne da je povecava.

                      Dakle, malo se teorija neslaze sa cinjenicama

                      Rekoh, odradi deo koji je zadan za kontrolu i radi to sa hladnim motorom.

                      Inache , lambda neradi dok se sonda ne zagreje do oko 350 stepeni , a i to zna da potraje. Mada, znas valjda da se motor neopterecuje dok je hladan?
                      Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                      move your mind

                      Comment

                      • acatheking
                        CBC Član
                        • 22.01.2005
                        • 78
                        • Beograd / Mirijevo

                        #12
                        Naravno da ne opterećujem motor dok je nezagrejan
                        Ok, ja sam sročio moju teoriju, naravno da nisam tvrdio da je tačna. Odradiću ponovo merenje kompresije na "mokro" i kontrolu kontakta od knock senzora. Pošto ne znam šta je ovo drugo, ja ću reći majstoru, ali bih voleo da mi ukratko objasnite koji je to deo u motoru.
                        Nisam napomenuo da, dok je motor radio bez prevelike potrošnje ulja (baš često proveram nivo u karteru) nisam imao problem ni sa "lupanjem" ventila. Sada i ja sve više verujem da su krivci izlizane karike.

                        offtopic:
                        Da li neko može da preporuči neki kvalitetan servis za Fiat u Beogradu i gde bih mogao sve ove testove da odradim?

                        Comment

                        • BOOST
                          Founder - Admin od Začetka
                          • 29.09.2004
                          • 8726
                          • Gislaved//Sweden
                          • SAAB 9000 AERO R; SA

                          #13
                          Na parkingu iza zgrade

                          Ne, stvarno neznam ali radim na tome da skupim DB sa poverljivim servisima, kao neka vrsta CannonBalla crtifikata

                          Nadam se da cemo uspeti i u tome .

                          Sad kad se tiche bas servisa u BG, nadam se da ce neko doci sa preporukom.
                          Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                          move your mind

                          Comment

                          • Nikola
                            CBC Senator XXL
                            • 29.09.2004
                            • 975
                            • Indjija/Vojvodina

                            #14
                            Delta, Amag, Ninic... pogledaj temu gde se pise o servisima za alfa romeo.
                            .:Cuore Sportivo:.
                            Alfa Romeo 145 1.6 Boxer 103HP 96`

                            Comment

                            • sw.brick
                              CBC Senator XXL
                              • 09.10.2004
                              • 8141
                              • Beograd, barajevo-zemun
                              • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                              #15
                              da se ukljucim ako moze.
                              za pocetka NE DIRAJ karike niti idi u bilo kakav servisi niti radi bilo sta na motoru. s bozirom da su problemi koje si opisao tipicni molim da odgovoris na nekoliko pitanja , ako su na bar 3 odgovori da, znam gde je problem.
                              da krenemo,
                              da li koristis mineralno ulje u motoru i menjas ga na vise od 4.000km ?
                              da li auto cesto vozis sam i pretezno po gradu, na kratkim relacijama?
                              da li se nekada taj problem "lupanja" povremeno umiri, nestane ?
                              da li se problem javlja samo na zagrejanom motoru?

                              a napisi i malo vise podataka, koji benzin sipas, koliko km je auto presao, koje ulje koristis da bi smer razmisljanja bio jednoznacniji.

                              verujem da je resenje tvojih problema jeftino i bez posete majstoru
                              volvo
                              945 SE turbo lpg
                              344 GL lpg

                              Comment

                              Working...
                              X