Pre izvesnog vremena pojavio mi se problem na autu, da se pri većem opterećenju ili na uzbrdici iz motora čuje "lupanje" ventila. Kada je motor hladan, sve je ok ne čuje se ništa, ali posle izvesnog vremena nakon zagrevanja do radne temperature, kreće "udaraljka". Opet napominjem da se "lupanje" dešava na uzbrdici ili na naglijem dodavanju gasa. U pitanju je Fiat Punto, 1242 ccm, '98 godište. Svi su mi govorili da je problem možda do zupčastog kaiša ili da su ventili razdešeni. Sve sam to proverio kod majstora, naštelovao ventile. Zamenio sam i svećice, koje su bile u lošem stanju, ali to nije u potpunosti rešilo problem.
Šta bi bilo najpametnije da proverim. Ima li neko sličnih iskustava? Očito da je sastav smeše neuravnoteženi da dolazi do samozapaljenja.
Drugi deo ovog posta je potrošnja ulja. Na 1500km auto je pojeo nešto manje o 1 litra (od max do min na meraču je 1 lit?). Radio sam merenje kompresije i ona je 10 - 10.5 - 9.5 - 9 Da li ovo kazuje da je vreme za zamenu karika?
Šta bi bilo najpametnije da proverim. Ima li neko sličnih iskustava? Očito da je sastav smeše neuravnoteženi da dolazi do samozapaljenja.
Drugi deo ovog posta je potrošnja ulja. Na 1500km auto je pojeo nešto manje o 1 litra (od max do min na meraču je 1 lit?). Radio sam merenje kompresije i ona je 10 - 10.5 - 9.5 - 9 Da li ovo kazuje da je vreme za zamenu karika?
Comment