koliko km kvalitetne ostre voznje tako da motor bude opterecen da bi se izbacio sav talog zavisi od kolicine natalozenog koksa, cadji i ostaloga.
ako je motor bio totalno zapusten, u stanju da jedva radi potrebno je podosta, bar 10tak hiljada km da se motor sam od sebe procisti iznutra.
ali, prvi rezultati bi trebalo da se oset vec posle 2-3.000km i prve zamene ulja na tih 2-3.000km (uz filter obavezno).
sada je previse hladno napolju i motor veoma tesko ili nikada ne dostigne punu radnu temperaturu, znaci ulje na 90-100C.
sama voda/rashldan tecnost se zagreje daleko pre nego sto se ceo motor zagreje na radnu temperaturu.
koliko dobro ulje uspeva da cisti motor trebalo bi vec da se vidi po sadasnjem ulju posle zemene, ako detergenti rade i ciste motor ulje bi trebalo da je vec promenilo boju i da je apsorbovalo u sebe prljavstinu iz motora (da bude tamne boje).
nezgoda je sto se koks jako cvrsto uhvati na metalne delove motora i potrebna je povisena temperatura unutar motora da koks i talog "pregori. sagori" tako da moze motor da ga izbaci kroz auspuh.
u svakom slucaju, motor bi morao da se vec sada lakse vrti, i da se polako cisti od taloga. obirtaji nisu toliko vazni ve da motor bude opterecen tako da bi mogao dobro da se zagreje iznutra.
ako je motor bio totalno zapusten, u stanju da jedva radi potrebno je podosta, bar 10tak hiljada km da se motor sam od sebe procisti iznutra.
ali, prvi rezultati bi trebalo da se oset vec posle 2-3.000km i prve zamene ulja na tih 2-3.000km (uz filter obavezno).
sada je previse hladno napolju i motor veoma tesko ili nikada ne dostigne punu radnu temperaturu, znaci ulje na 90-100C.
sama voda/rashldan tecnost se zagreje daleko pre nego sto se ceo motor zagreje na radnu temperaturu.
koliko dobro ulje uspeva da cisti motor trebalo bi vec da se vidi po sadasnjem ulju posle zemene, ako detergenti rade i ciste motor ulje bi trebalo da je vec promenilo boju i da je apsorbovalo u sebe prljavstinu iz motora (da bude tamne boje).
nezgoda je sto se koks jako cvrsto uhvati na metalne delove motora i potrebna je povisena temperatura unutar motora da koks i talog "pregori. sagori" tako da moze motor da ga izbaci kroz auspuh.
u svakom slucaju, motor bi morao da se vec sada lakse vrti, i da se polako cisti od taloga. obirtaji nisu toliko vazni ve da motor bude opterecen tako da bi mogao dobro da se zagreje iznutra.
Comment