slucajno sam primetio da na izlazu iz turbine ka usisu u motor na crevu mi se pojavilo ulje. najvise je bilo ulja na selni koja se tu nalazi i koja mozda nije najbolje stegnuta. Sve je nepristupacno i ne moze da se lako pridje. Odakle ulje iz turbine, da nije to iberlauf ili odusak iz motora i uljne pare koje ulaze u turbinu i kasnije budu ubacene sa vazduhom u usis motora. Da li je to opasno sto je ulje pocelo da se razliva po selni i po celoj turbini, koja je sada zamascena. Pitam se da nije mozda probilo ulje koje podmazuje lezaj na turbini ili je to neka normalna pojava. Kontaktirao sam servis kod Starog Sajmista i receno mi je da je normalno da se zbog veceg pritiska ovlazi turbina od uljnih para iz iberlaufa. Da li neko ima iskustva sa ovim turbinama iz 1,5 dCi motora. Unapred hvala na odgovorima
turbina na turbo dizelu 1,5 dCi kod LOGANA
Collapse
X
-
Neznam kako se sa engleskog foruma tumaci crkavanje Intercoolera, u mom svetu je samo pucanje istog od nadpritiska moguce, zaprljanost uljem i smanjena efikasnost istog je moguca ako ulje izlazi u IC iz turbine.
Da li je u pitanju ulje iz kompresora ?
Da li je usis kompresora takodje nauljen? Dotakao si do iberlaufa u teoriji pa pitam.Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
move your mind
Comment
-
-
Ahh.. znaci jos koriste karton da prave auta
Salu na stranu, vrlo neozbiljno u tom slucaju da IC koji treba da izdrzi neki manji pritisak kao sto je na tim motorima neuspeva da odradi posao
Nisam gledao kako izgleda taj IC ali ce biti da je razlika u pritisku ispred-iza poprilicna sto dovodi do velikog dinamickog opterecenja na spoj celija i ulazne komore te da se tu i odvaja .
Vidjeno kod dosta drugih neozbiljnih proizvodjacha
Isti IC je definitivno glavni i odgovorni krivac za opterecenje turbine posto je pritisak redukovan intercoolerom a navodi se citanjem MAP vrednosti iza ICa te turbina sve vreme radi sa 0,3-0,4 Bara vecim pritiskom nego li je u plenumu
Resenje, ako je turbina popustila, popraviti, zameniti i staviti neki krsten IC inace ajmo jovo nanovo...Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
move your mind
Comment
-
-
Inace nisam primetio neku razliku u voznji. Auto Logan 1,5 dCi je zivahan i zahvalan auto. Posedujem ga skoro dve godine i sa njim sam presao 30k bez bilo kakve intervencije. To vlazzenje ulja na turbini sam slucajno video prilikom vizuelnog pregleda motora. Pitam se samo odkud ulje na sselni iz turbine. Nivo ulja u motoru je isti i ne trosi ulje. Da li da odem u servis i da pogledaju o cemu se radi?. Ovi idoti iz Integre zarobice mi auto u servisu tri dana.
Comment
-
-
Meni rekli u servisu da je svaki dci mastan na tom delu, a to sam i sam video na gomili njih.
S tim sto oni svi po servisima pricaju da je to normalno.
Na lagunama je kasnije renault pravio drugaciji interkuler. Bas na tim engleskim forumima ljudi pricaju da oni koji nakon crkavanja turba nisu sa novim turbom stavili i taj redizajnirani interkuler su opet imali isti problem ubrzo.
Jedino nisam uspeo da dokucim da li je greska time potpuno ispravljena ili samo ublazena...
@BOOST
Kod te eventualne zamene interkulera nekim boljim, na sta treba paziti? Dimenzije ili sta? I koji uzeti, sa nekog saab-a?
Pitam laicki, i sam vozim tog DCI, pa mozda jednog dana zatreba...
Comment
-
-
Zakazao sam u ponedeljak u servisu kod Sajmista i reklamiracu im ovo zamascivanje turbine jer je vozilo jos u garanciji. Telefonon su mi rekli da je to sasvim normalno, ali vidim iz vasih odgovora da i nije ,,bass normalno,, i da vodi ka unistenju turbine. Da li da trazim zamenu nove turbine ili ce oni samo izvrsiti servis postojece.
Inace i nisam nesto video mnogo oglasa za prodaju Logana 1,5 dCi, a ima mnogu u taksijima u Bgd i iz razgovoru sa njima prilicno su zadovoljni ovim motorima i neki su vec presli preko 200k.
Comment
-
-
normalno je da na tom mestu ima tragova ulja. i tako je sa svakim turbom.
samo je pitanje kolicine, ne sme da kaplje ulje.
u pitanju su tragovi, ono zamasceno.
sama turbina nema aspolutno dihtovanje ulja i normalno je da isparenja ulja prolaze.
da li vozis puno na leru, i to moze biti razlog povecanja te pojave.
takodje, tu na usisnu stranu je mozda spojen i odvod uljnih para iza kartera, pa se sa te strane pojavljuje kondenzovano ulje. tako je na nekim autima ne znam kako je na tom DCI reseno.
pogledaj i kod nekoga ko ima taj auto duze vreme, kako i koliko je ulja na tom mestu da bi mogao da uporedis stanje tvoga.volvo
945 SE turbo lpg
344 GL lpg
Comment
-
-
DA,da u pravu si Brick, na ulazu u turbinu postoji dovod uljnih para ali iz glave motora, a ne iz kartera.
Da li se sa njima mozda turbina podmazuje ili je to reseno na drugi nacin preko lezaja turbine?
Inace ulje ne curi vec je cela turbina i njena bliza okolina zamascena poprilicno. Ponovo su mi potvrdili iz vise servisa koje sam zvao da je to redovna pojava koja se ne moze izbeci kod ovih DCI motora.
Primetio sam da je posle ostrije voznje ova pojava manje uocljiva u odnosu na gradsku voznju gde je izrazenija.
Razlika u vuci i snazi motora se ne primeti i dalje je sve OK, samo neznam dokle ce tako i cime ublaziti eventualne posledice ?
Comment
-
-
Posledice ne mozes da ublazis, takva je konstrukcija i gotovo!!! Pomiri se sa cinjenicom, da ces u gradkojs voznji uvek imati po malo zamascenu turbinu, ali posto je to jedina posledica, mislim da nema brige!Škoda Superb 2.0 TDI 190 bhp DSG 4x4 2020
Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 bhp Carat 2017
Comment
-
Comment