punjac akumulatora

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Franjo
    Banovan
    • 14.08.2009
    • 2831
    • Inđija - Beograd
    • Renault megan II res

    #76
    Tačno! Evo, potvrde, od malopre, nakon "odležanih" 12 časova:



    Odmah, po uključenju punjača, radi testiranja:



    Napomena: temperatura 10*C viša od jučerašnje! Ni Profa me nije ubedio, kolika je tačno pad napona i kapaciteta, pri nižim temperaturama! Ali, otom - potom (u temi o accu).
    Pokušaj merenja struje punjenja - iz (za sada) nepoznatih razloga, nije uspeo!

    Comment

    • expendable
      CBC Senator XXL
      • 04.11.2009
      • 3662
      • Bor

      #77
      Čim budem pri malo vremena.
      To je fakat ... možda nisam bio ubedljiv ali TD (termodinamika) je neumoljiva. (ovo je čista hemijska termodinamika ... 3 sam ih položio)
      Mislim da se lako može izguglati (iz kvalitetnog izvora) kriva pada kapaciteta (raspoložive energije) sa temp. (uz obrazloženje).
      Za napon je to malo teže ... prvo: teško je izračunati (potpisujem da se većina tehnologa pa čak i iskusnih EH-ara ne bi snašlo na prvu sa sve literaturom), praktično nemoguće precizno (nedostatak svih relevantnih podataka) pa se mora malo "snaći" (uz obilje lilterature).
      No, empirijskih krivih ima "na tone". Uostalom, merili su to proizvođači (itekako) pa makar njima treba verovati.

      P.S.
      Još se (makar maglovito) sećam vežbi gde smo (jako dobrim instrumentima i po proceduri) merili baš ovo (doduše ne na olovnim baterijama) još na osnovnim studijama.
      Last edited by expendable; 10.01.2015, 16:19.
      Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

      Comment

      • expendable
        CBC Senator XXL
        • 04.11.2009
        • 3662
        • Bor

        #78
        Slika je sa (više na) http://www.power-sonic.com/images/po...hManual-Lo.pdf
        ili na: Characteristics of Lead Acid Batteries

        Ovo što je iguglano na brzinu.

        Sigurno je kao što će sunce sutra izaći ponovo na istoku i zaći na zapadu (još sigurnije, jer jednom i neće u dalekoj budućnosti).

        Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

        Comment

        • Franjo
          Banovan
          • 14.08.2009
          • 2831
          • Inđija - Beograd
          • Renault megan II res

          #79
          Verujem na reč i upravo je to problem: guglao i oguglao, a ništa pouzdano (kvalitetan izvor) - nisam našao. A, iz TD koju sam izučavao, uglavnom što se tiče vazduhoplovstva (jedriličarstva) i meteorologije. Ali, da ostavimo za drugu temu, jer činjenice, merenja se ne uklapaju ni u jednu datu shemu (tabelu).

          Da zaključim: testirani punjač, ispunio je sva očekivanja i preporučio bih svakom, koji želi pouzdan, kvalitetan i nadasve siguran punjač, kojim možete dopunjavati ISPRAVAN akumulator, na vozilu - bez skidanja klema! Kao, što BaneKG reče: uključiš, ostaviš preko noći - i mirno spavaš!

          Naravno, ima i boljih, nešto snažnijih, za brže punjenje, kao CTEK 3.6A, 5.0A i 7.0A. Ograničenje je samo dubina džepa!

          CBP 20A/12V Battery Charger Made in China
          Primer lošeg kvaliteta

          Posedujem i taj BRZI punjač, bez kontrole napona i struje punjenja! Na kućištu piše automatik, ali od automatike ni Š, osim stabilizacije napona sa integralnim kolom BS 1605 G. Iako ima dva instrumenta za kontrolu napona i struje punjenja, dobar transformator, pomenuto IC - ne vredi datih 4,000.00 RSD!
          DSC00274.JPG
          DSC00281.JPG
          Cbp12v-20a High Efficiency Battery Charger For Car And Industrial Use - Buy Cbp Industrial & Car Charger,Battery Charger,Car Charger Product on Alibaba.com
          Ništa od navedenog, osim, ako nije za U.S. tržište, nešto drugo u limenci!

          Attached Files

          Comment

          • Franjo
            Banovan
            • 14.08.2009
            • 2831
            • Inđija - Beograd
            • Renault megan II res

            #80
            Ostao sam dužan, pa sada javljam rezultat (upravo izvršenog) merenja struje punjenja, sa testiranim TecMate 4:

            Predhodno, nije uspelo i jednostavnog razloga: greška u izboru merenja! Postavio sam na opseg 20A~, umesto 20A DC, pa je rezultat, sasvim normalno bio nula! Samo jedna crtica niže!
            Kao, što je vidljivo, puni sa konstantnih 0,74A! Odstupanje od deklarisanih 0.80A neću da objašnjavam.
            Attached Files

            Comment

            • Eon
              Moderator
              • 10.03.2005
              • 4225
              • Beograd-NBG-44
              • Superb 2.0 4x4 DSG

              #81
              Evo i mene sa jednim case studijem. Ovo sam kao pitanje postavio na Mišinom blogu.

              Evo mene sa jednim pitanjem, na koje verovatno mogu i sam da odgovorim, ali rekoh da se konsultujem!
              Vozilo: Vectra C 1,8 benz, vrlo malo se koristi
              Akumulator: Varta silver 74Ah, 750A, godinu i po star
              Punjač: glupi Auto tec 5A
              Situacija: Akumulator dopunjem početkom decembra i posle 24h pokazivao je na sobnoj temp 12,58V. Montiran u vozilo i odmah prešao 200 km. Pravljene neke manje relacije u međuvremenu. Juče ujutru izmeren napon 12,29V na -2, i stavljen na punjenje. Punio se 10 sati sa 2 sata pauze. Punjač je prvo sat vremena pokazivao 3,5 A, posle se spustio na 2,5 i napon je polako rastao od 13,10 do 14,11V posle 8,5 sati. Kada je pokazao 14,11V, struja je bila mislim manja ili oko 1A. I ostavih ja tako accu na punjaču misleći da ne može više od 14,4V jer je tu ograničen. ALi šok, posle sat i po napon 14,76V i tada otkačinjem punjač. Jutros, posle deset sati stajanja na sobnoj temperaturi napon na accu 12,90V. Pitanja:
              1) Da li možemo da pretpostavimo matricu punjenja ovog punjača i na kom naponu završava punjenje?!
              2) Da nisam prepunio accu s obzirom da je Ca Ca i da su čepovi zapušeni?!
              Hvala!
              Nikola
              Škoda Superb 2.0 TDI 190 bhp DSG 4x4 2020
              Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 bhp Carat 2017

              Comment

              • expendable
                CBC Senator XXL
                • 04.11.2009
                • 3662
                • Bor

                #82
                Pod 1) će odgovoriti Miša (kad bude stigao jer mu je sezona).
                Ali se ipak može samo pretpostaviti. Mislim da je prilično jasno ali treba vremena za objašnjenje (bar meni). Ipak, ostaje pitanje da li je na 14,4V ograničen ili "ograničen" (kako se kasnije vidi) i odakle ta informacija.
                2) Po svemu navedenom (i obzirom da je Ca-Ca) najverovatnije - NE (tj. sve je o.k.). Da podsetim Ca-Ca se i pune sa 14,8V.

                Ipak, nije punjač po principu "plug in and forget".
                Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

                Comment

                • Eon
                  Moderator
                  • 10.03.2005
                  • 4225
                  • Beograd-NBG-44
                  • Superb 2.0 4x4 DSG

                  #83
                  Hvala na brzom i konciznom odgovoru!
                  Da li da ga dopunim još malo danas (možda je bila površinska napunjenost), i ako je odgovor da, na koliko da sačekam da napon padne pa da ga dopunim?! Da li granica da bude 12,75V ili npr 12,60V?!

                  Da li na osnovu ovih info možemo da pretpostavimo stanje accu?
                  Škoda Superb 2.0 TDI 190 bhp DSG 4x4 2020
                  Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 bhp Carat 2017

                  Comment

                  • Franjo
                    Banovan
                    • 14.08.2009
                    • 2831
                    • Inđija - Beograd
                    • Renault megan II res

                    #84
                    A, odgovor je bio?!

                    Važi, neko pravilo, da je pun accu napona 12.6V (2.1V po čeliji!) Iznad je overload. A, moguće je prepuniti i do 2.8V po čeliji.
                    Moje iskustvo, sa sličnim punjačima je: što je accu više napunjen, "prima" manje struje - uglavnom od 0.5A do 1.0A. Sve zavisi od stanja accu i kako je održavan. Kod ovih "glupih" punjača, padom struje punjenja - raste napon punjenja - i obratno (proporcionalno). Pošto nema nikakve regulacije, napon bi se verovatno stabilisao oko 15V, iako bi mogao dostići i nešto viši - zavisno od transformatora i ispravljača! Koliko, možeš izmeriti napon direkno na štipaljkama, tj. bez opterećenja.

                    Prema tome, odgovor pod 2) je potvrdan - prepunio si, jer je napon 12.90V! Ako nije došlo do curenja i preteranog zagrevanja, verovatno, da nije došlo do oštećenja accu.

                    Sa takvim punjačem, nije preporučljivo puniti Ca/Ca accu.

                    Comment

                    • Eon
                      Moderator
                      • 10.03.2005
                      • 4225
                      • Beograd-NBG-44
                      • Superb 2.0 4x4 DSG

                      #85
                      Accu se nije nimalo zagrejao. Bez opterećenja, na štipaljkama je napon 11,8V.
                      Ja se vodim ovim vrednostima
                      100%-12,7V, 90%-12,6 , 80-12,5 , 70-12,3 , 60-12,2 , 50-12,1 , 40-12,0 , 30-11,8 , 20-11,7 ,10-11,6 ,0-11,6
                      Ali naravno bez merenja gustine, nemam prave inpute za ocenjivanje napunjenosti accu.
                      Škoda Superb 2.0 TDI 190 bhp DSG 4x4 2020
                      Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 bhp Carat 2017

                      Comment

                      • Franjo
                        Banovan
                        • 14.08.2009
                        • 2831
                        • Inđija - Beograd
                        • Renault megan II res

                        #86
                        Originally posted by Eon View Post
                        Bez opterećenja, na štipaljkama je napon 11,8V...
                        Nismo se razumeli: mislio sam na punjač, bez opterećenja! U ovom slučaju accu je opterećenje. Znači, između štipaljki - samo V-metar!
                        Navedene vrednosti su relativne i naći ćeš u raznim izvorima - različite vrednosti.
                        Tako sam u jednom članku našao, da je sa 10.5V accu prazan i da je u njemu 100% voda.
                        Ne bih na ovom mestu (forumu) o ekstremima, ali je činjenica, da se prepunjavanjem accu oštećuje i gubi na kapacitetu. Uglavnom, zbog efekta pamćenja.
                        Zato, da se vratimo korisnim (praktičnim- ne stručnim) pitanjima: koji accu za određeno vozilo, tip (accu), proizvođač, kapacitet, struja ...

                        Comment

                        • Eon
                          Moderator
                          • 10.03.2005
                          • 4225
                          • Beograd-NBG-44
                          • Superb 2.0 4x4 DSG

                          #87
                          Franjo, na štipaljkama punjača, bez opterećenja, napon je 11,8V!!!!!
                          I mislim da nije mogao da se prepuni, jer bi se zagrejao, ključao i sl. Skinut je sa punjača kada je u toku punjenja pokazao uređaj 14,76V.
                          Verovatno merni instrument i nije sjajan.
                          Škoda Superb 2.0 TDI 190 bhp DSG 4x4 2020
                          Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 bhp Carat 2017

                          Comment

                          • Franjo
                            Banovan
                            • 14.08.2009
                            • 2831
                            • Inđija - Beograd
                            • Renault megan II res

                            #88
                            Nemoguće! Takav punjač bi praznio accu! Pod opterećenjem napon pada. Nešto nije u redu: probaj, ako se radi o AVO-metru, da staviš na merenje otpora i kratko spojiš pipaljke (kablove), pa očitaj izmereni otpor - trebao bi, da je oko nula ohm.
                            Btw. o kojem instrumentu se radi?

                            Comment

                            • expendable
                              CBC Senator XXL
                              • 04.11.2009
                              • 3662
                              • Bor

                              #89
                              Ma sve je O.K.
                              Akum. je bio solidno napunjen i pre dopunjavanja, sad je (verovatno) 95% (min. 90%) pun, ne bih ga dirao. Moglo bi da se izvrši fino dopunjavanje ali kako nemaš potrebnu opremu bolje i ne pokušavati.
                              Napon od 12,90 V posle 10h (na sobnoj temp.) je otprilike očekivano. Napon je viši zbog polarizacije (i nedovršenih difuzionih procesa).
                              Posle 24h bi trebalo da je oko 12,8V.
                              Prazan je (sa praktičnog stanovišta) na nekih 11,5V (mada je potpuno prazan tek na nekih 10,2V rigoroznije gledano, iako je onda teško i napuniti ga, bar "običnim" punjačima).
                              Ipak, napon otvorenog kola i nije baš neki (pravi) pokazatelj već više kao indikacija i ne treba se suviše uzdati u taj podatak.
                              Na kraju krajeva, pitanje je koliko je uređaj precizan (sva je prilika da je u klasi ±1,5% što obično bude "+" a često bude i van specifikacija a 2% na 12,5V je 0,2V), kategorije inst. sa greš. ispod ±0,5% su preko 100€.
                              Ca-Ca ima veće otpore pa mu 14,8V ne smeta (čak je to i "propisano"). Dakle, nije mu ništa (a i zagrejao bi se ... a i malo preko ga ne bi brzo uništilo).
                              Sva je prilika da je akumulator u vrlo dobrom stanju (taman u skladu sa starošću) i da će potrajati još dugo (bar koliko do sad ... ako ne više).
                              Akumulatorska baterija nije prost omski otpor (u električnom kolu)!! Pa je analiza malo složenija.
                              I da ne dužim, za sada toliko.

                              P.S.
                              Ništa ti ne znači merenje bez opterećenja ... unutrašnji otpor voltmetra ti je (npr. kod jeftinih) 50k oma pa si samo kroz uređaj propustio 1/4000A.

                              Inače duga je priča o naponu na akumulatoru (za penziju) i kako to da ako je napon ćelije* (nekih ... tek je to posebna priča) 2,04V** (na 25 cel.) onda bude više od toga (sa sve otporima samog akum.) tj. 12,6V a ne 12,24V-(pad zbog otpora).

                              * zbir POK-ova (pot. ot. kola) anode i katode
                              ** najčešće uzimana vrednost

                              No to je tek "uvrnuto" čak i za (elektro)hemičare (prosečnom bi trebalo par dana da se snađe u literaturi ili više ako se time, nikada, nije bavio).
                              Zato o tome jednog "lepog dana".
                              Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

                              Comment

                              • Franjo
                                Banovan
                                • 14.08.2009
                                • 2831
                                • Inđija - Beograd
                                • Renault megan II res

                                #90
                                Originally posted by Eon View Post
                                Franjo, na štipaljkama punjača, bez opterećenja, napon je 11,8V!!!
                                Dugujem, izvinjenje! Ni punjači, nisu više, kao pre sto godina. Ovi imaju neku regulaciju i zaštitu!
                                Proverio sam, na sličnom: Einhell Batteriemaster 12V/5A, koji je sličan, ranije prikazanom "kinezu":
                                Unutra, samo trafo sa nekom zaštitom primara i integrisani ispravljač KBPC 1010. Spolja, samo ampermetar!
                                Izmerio sam napon na štipaljkama i dobio, neočekivanih 10.95V! Zato se izvinjavam, na pogrešnom zaključku na osnovu tvog merenja!
                                Attached Files

                                Comment

                                Working...
                                X