punjac akumulatora

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dora
    Nadzornik!!!
    • 24.10.2004
    • 17451
    • Novi Sad
    • FIAT

    Volim što sve znaš... Naravno da nema inteligenciju ali i drugi je nemaju, kupljen je u vreme kad nije bilo pametnih punjača a usput je starter i to stvarno, daje trajno 250 ampera, aparat za varenje do 200 ampera, aparat za odmrzavanje cevi do 18 metara i uz dodatnu viljušku je i "autogeni" aparat i koštao je jedna dobra kola.
    Što se tiče akumulatora naravno da nije baš pametan ali zato mora da se pazi kako ne bi uključio na više i spalio akumulator. I ima naravno ekstra punjenje za baš kad ti treba hitno da ideš na put.

    I naravno znam da to nije dobro i da se oštećuje akumulator... I nisam ni rekao da je bolji od entelegentnog punjača i da se meri ali meni je dobar.
    Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

    https.autogas.rs

    Comment

    • Eon
      Moderator
      • 10.03.2005
      • 4225
      • Beograd-NBG-44
      • Superb 2.0 4x4 DSG

      Pomenuti Slobodanov punjač i prosečan punjač za notebook su i otprilike iste snage i iste veličine. Doba je optimizacije.Ono što je interesantno, nisam do sada video pametan punjač koji može da se prebaci na ručni mod.
      Škoda Superb 2.0 TDI 190 bhp DSG 4x4 2020
      Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 bhp Carat 2017

      Comment

      • expendable
        CBC Senator XXL
        • 04.11.2009
        • 3662
        • Bor

        Zanimljiva (komercijalna) ideja!
        (a za optimizaciju je dobro primećeno)
        Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

        Comment

        • strela75
          CBC Član
          • 02.07.2008
          • 64
          • Krnjaca

          Imam takav tip punjaca i vredi sve pare...

          Ako se premisljate oko CTEKa, iznosim svoje iskustvo.

          Svojevremeno kupih CTEK MXS4003 i dopunjavah od nekoliko Bosch-eva, preko Exide Premiuma, do Baerren i nekog noname u jugicu. Komsa je dopunjavao Energizer, a otac Vartu. Ako neko razmislja da li vredi ili ne - vredi. Kad udje u mod da je dopunio aku, iskljucuje se i samo pulsno odrzava aku na vrhu dopunjenosti. Moze da stoji tako danima i nece akumulatoru nista biti. Danasnji modeli su verovatno jos bolji.

          Pozdrav.
          Kad svi misle isto - znači, niko ne misli mnogo.

          Comment

          • rmarko
            CBC Član
            • 13.03.2012
            • 36
            • Ruma

            Originally posted by expendable View Post
            Presek je uslovljen snagom a ne amperažom
            nisam razumeo sta si mislio pod tim.
            koliko znam presek je uslovljen amperazom, padom napona (duzina provodnika)...

            Comment

            • expendable
              CBC Senator XXL
              • 04.11.2009
              • 3662
              • Bor

              Tako ti je na forumima sve što kažeš (pre ili kasnije) biće (zlo)upotrebljeno protiv tebe (ni advokat ne pomaže).
              Šalim se naravno.
              Izvučeno je iz konteksta pa 7 (i slovima SEDAM) reči zvuče čudno.
              Kontekst je debljina kablova kod automatskih punjača koji su jako male površine (poprečnog preseka).
              Dakako, da je potreban presek provodnika uslovnjen amperažom ALI ne samo njom (kao što si i sam rekao), nego i (padom) napona.
              Dakle bar su dve promenjive (varijable) "umešane" ... i šta se dobija kada se pomnoži volt sa amperom?
              Nije samo energija koja prolazi kroz provodnik nego energija u jedinici vremena.
              Punjač je npr. 5A (mislim da je taj o kome se pričalo 3,8) ali na niskom naponu (12 do 15V tipično) a iz mreže (220V) ne "vuče" toliku struju ...
              Pa je najbolje (u principu je tako uopšteno (generalno kako se sad isključivo kaže)) presek izračunavati po snazi a ne samo amperaži.
              Naravno, uobičajene tablice se daju po amperima ali se podrazumeva (navodi) na kom naponu (220V) a kako se kod punjača radi (i) o jednosmernoj struji (može biti i pulsna pa i "naizmenična" (tzv. "pulsno-reversna") ali da uprostimo i svedemo na "standardni" režim punjenja) onda treba koristiti "tablice" (račun) za 12V instalaciju (malo treba dodati jer nije klasična 12V).
              Za 50-60 VA ili (za 5A) 70-80 VA nisu potrebni kablovi velikog preseka.
              Dakle to sam mislio pod tim (tablice su ionako već proračunate po snazi a ne (samo) amperaži, ali za konstantan napon (iz mreže)).
              Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

              Comment

              • Zoran021
                CBC Početnik
                • 03.01.2016
                • 7
                • Novi Sad
                • Citroen C3 1.4 hdi

                pitanje

                Hteo sam punjač da kupim pa mi je auto proradio.Interesuje me da li je neko imao iskustvo sa ovim punjačem?

                Comment

                • expendable
                  CBC Senator XXL
                  • 04.11.2009
                  • 3662
                  • Bor

                  Auto je proradio, lepo. Ojužilo i 10 cel. viša temp. akumulator i dalje polu-pun (na +5 možda 2/5). I sad "puji-pike, ne važi" ... do prvih (novih) mrazeva.
                  Onda opet, "jako, kuku" pa tako redom ... Ne moraš odmah ni da kupuješ punjač, pozajmi ga i dopuni "avetinju".
                  Taj koji si ošacovao vredi taman koliko i košta. Poslužiće za NOV i ispravan akumulator (da ga dopuni). Taman da odradi posao ali ne i da ga uradi.
                  Pa sad ... ako su ti skupi kvalitetniji, vidi da kupiš neki takav od nekog elektroničara (po nekoj dobroj šemi). Npr. odi prvo na moj blog pa nađi link za blog o (olovnim) akumulatorima pa se raspitaj. Za dobar kupovan moraš odvojiti (bar) 60€ (i da bude trajno rešenje).
                  Treći način je otići do servisa (ali jedan dan si bez kola ili makar pola dana) da ga dopune (uz "premeravanje") pa onda bar pred zimu isti postupak (trenutno najmanje košta a na duži rok sigurno najviše).
                  SVe zavisi kad je proizveden ("nov") akumulator. Ako je pre kupovine proveo više od 18 meseci po magacinima, preguraće ovu zimu eventualno i sledeću (50% šansi) a i ne pokušavaj treću zimu. Ako je godinu dana, onda vredi sa ide na rehabilitaciju (spa tretman) ... možda i sastavi 3-4 zime.
                  Tako je to danas sa akumulatorima (brend ne pomaže, čak i više odmaže, bolje je proračunat da tek ispuni garanciju ali samo ako se proda u prvih 12-15 meseci i odmah dopuni pre stavljanja na vozilo i ako se vozi samo po gradu redovno dopunjava (bar 3 puta godišnje).
                  Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

                  Comment

                  • rmarko
                    CBC Član
                    • 13.03.2012
                    • 36
                    • Ruma

                    ok hvala Expendable.
                    imao sam slican punjac kao ovaj einhell mislim da je trafo kad sam merio bio oko 50-60w. bas slab, komsija je jednom pozajmio kad nisam bio kod kuce da vrti prasice i naravno spali trafo. Neznam kakvo je stanje kod ovog einhell po tezini mozda i ima veci trafo.
                    Ali naravno moze da posluzi. Ako mi zatreba ja kod sebe jedan jaci punjac znam da spojim redno preko sijalice od fara (ogranicim mu struju) i cekam da napon na aku naraste na 14.4V. iako imam i drugih punjaca kod kojih mogu da regulisem napon..

                    Comment

                    • expendable
                      CBC Senator XXL
                      • 04.11.2009
                      • 3662
                      • Bor

                      Dobra ideja da se (i kako) ograniči struja.
                      Jedino (još jedan savet): Ne prekidaj punjenje čim se dostigne zadati (potreban) napon (14,4V) već nastavi još par sati (bar 2-3 idealno 5-6; nije posebno opasno ali kod zatvorenih NE držati više od (npr.) 24h već posle par sati vratiti na "float" napon (13,2V)) stuja će padati tako da se ispravan akumulator ne može prepuniti. Naravno pri ovom obratiti pažnju da li se izdvajaju gasovi (kod zatvorenih nije moguće) jer 14,4V može biti i 14V ali i 14,8V pa i svih 15V (da ne napominjem da zavisi od temp. ali i na 18-23°C (standardnih) čak i solidni multimeri greše oko 1% (u najboljem slučaju 0,7%) pa tek oni velike preciznosti (0,1-0,3% za DC) mogu da budu pouzdani po pitanju (tih) 14,4V (ili elektronski sistem koji će ograničiti na toliko).
                      Mislim nije strašno ali bolje NE dopuniti do kraja ako niste sigurni u podatak o naponu.
                      Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

                      Comment

                      • plavis
                        CBC Član
                        • 04.02.2006
                        • 31
                        • Sombor
                        • VW Bora

                        Stara tema ali kako je zima ponovo aktuelna

                        Sve mi je jasno oko punjena akumulatora, i naponi i struje i ... Procitao sve na sajtu desulfatori.blogspot.rs izucavao na fakultetu i u Vojsci, imam i knjigu Elektrohemijski izvori energije.

                        Ono sto mi nije jasno jeste najezda minijaturnih punjaca koji mogu stati u dzep. Razumem da su svi sa coperskim napajanjem ali problem je naci iole kvalitetan. Taman sto sam skupio sav materijal da sam napravim jedan punjac sa kontrolom struje i napona kad mi kolega pokaza u lokalnoj autoprodavnici CarsPro EBC4000. Punjac ima sve sto treba: kontrole struje, napona, 4 programa, zastite itd. i to po ceni od samo 3200 dinara, sa garancijom od 24 meseca. To je manje nego sto me izadje jedan trafo od 150VA.

                        Interesuje me da li je iko koristio ovaj punjac i kakva su iskustva? Pise Made in Germany ali svasta pise ovih dana

                        Comment

                        • expendable
                          CBC Senator XXL
                          • 04.11.2009
                          • 3662
                          • Bor

                          Kako rade mali džepni punjači je nešto što bi neki elektroničar trebao da nam kaže, ali ako su moderni potenciostati/galvanostati manji od lap-topa i imaju 2-3kg, a pre 20-tak godina su bili veličine (min.) prozorske klime i mase 20kg ili više, nije čudno da postoje i džepni punjači.
                          Čak postoje i profesionalni uređaji manji od tableta (npr. kao mobilni tel. možda tek malo deblji) koji imaju pristojne karakteristike (može se zadati struja od 10-tak nA, izmeriti pA, meriti EIS, ma čudo jedno ...). A i cene su (donekle pale) sa par desetina hiljada $ na par hiljada do (za vrhunske uređaje) 20-tak hiljada $ (opet manje nego ranije 50 do 100k $). Čak su tu i Kinezi sa odličnom opremom uporedivih karakteristika (još uvek malo zaostaju ali sve manje) otprilike upola cene.
                          Mene NI malo ne čudi.
                          "Made in Germany" okači mačku o rep, to je Kinez ali napravljeno za Nemačku firmu (brend), možda se samo završno sklapanje radi u Nemačkoj i pakuje u pojedinačne kutije (ako i to) i zato tako dobra cena.
                          Nisam znao za uređaj (video neke slične), za te pare je "pun pogodak" (i većini običnih korisnika više nego dovoljan).
                          Ipak, za 100Ah NIJE (jeste nauka napredovala ali sa 4A može da puni do 60Ah maksimalno).

                          P.S.
                          I da ... obesmišljava svaki pokušaj pravljenja sličnog. Ostaje samo za entuzijaste (koji će uložiti više za delove, plus rad džabe).
                          Možda samo da se pravi bolji (ali i tu "iza krivine" čekaju oni od 80-100€) ili sličan sa većom max. jačinom struje.
                          Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

                          Comment

                          • plavis
                            CBC Član
                            • 04.02.2006
                            • 31
                            • Sombor
                            • VW Bora

                            Ja sam elektroničar i znam kako rade ta napajanja. Pogledajte samo računarska napajanja koja su sve manja i laganija a daju i do 1KW.

                            Znam da ovakvi punjači nisu ni prineti pravim punjačima ali za varijantu da se povremeno dopuni akumulator generalno smatram da je ovaj tip OK. Više me interesuje da li je iko imao iskustva sa ovakvim tipom punjača, pa i sa konkretnim modelom.

                            Svakako ću završiti svoj punjač ali bih ovaj kupio čisto da stoji u autu i ako treba nekom da pozajmim ko se ne razume se baš u tematiku. Tipa Plug in and play.

                            Za Made in Germany imam slično mišljenje ali ipak malo lepše zvuči od P.R.C. Znam da je sva elektronika iz Kine, ali ako je Nemačka firma tamo otvorila pogon onda OK, ali ako su Kinezi otvorili firmu u Nemačkoj da tako guraju proizvode onda je druga priča.

                            Verujem da ću rizikovati taj novac, ali sam ipak prvo hteo da li je neko već pokušao. Ko zna, možda ispadne i dobar pa još neko sa foruma dođe jeftino do punjača.

                            Pozdrav!

                            Comment

                            • vujke
                              Admin
                              • 29.09.2004
                              • 1673
                              • Mladenovac
                              • Daewoo Lanos 1.5SX

                              Imam ja ovaj EBC nabavljen od Andreje, radi svoj posao dopune plug'n'play, jedino sto posle povezivanja treba odabrati rezim punjenja. Kvalitet izrade nije kao Bosch koji sam prethodno gledao ali je sasvim zadovoljavajuc za 3x manju cenu. Dopunjavao sam ACCU od 55AH i to preventivno po ovoj zimi, kad se poveze i odabere mod prvih minut-dva odradi merenje i zatim pokaze kapacitet na ekranu posle cega krece punjenje.
                              while(!asleep()) {sheep++;}

                              Comment

                              • rmarko
                                CBC Član
                                • 13.03.2012
                                • 36
                                • Ruma

                                Umesto nekog starog iskrinog trafo punjaca na jednom brodu ugradili smo neki domaci GAUS BATERY CHARGER 24V 60A letos i ta radi za sad odlicno.
                                nemaju vise problem sa prepunjavanje kao sto su imali ranije. Zaboravio sam topologiju tacno, ima i razna podesavanja. imaju na sajtu uputstva
                                imam par slika okacicu.


                                Last edited by rmarko; 11.02.2017, 19:09. Reason: Dopuna

                                Comment

                                Working...
                                X