Reanimacija akumulatora

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Uros Piperski
    CBC Senator XXL
    • 31.01.2005
    • 2978
    • Beograd

    Reanimacija akumulatora

    Ovde će se ubuduće pisati o akumulatorima, kako ih održavati, problemi, dimenzije i sl.

    Edit: BaneT



    Ima li sanse da povratim akumulator u zivot i ustedim 3000din?
    Jedno dve nedelje nisam palio Dedru i kada sam pokusao video sam da je prazan akumulator (Black Horse silver power 55Ah 475A, bez odrzavanja ). Prebacio sam ga u Nivu, pustio je da radi malo i onda je bilo ok. Posle par dana opet nije hteo da zavergla.
    Otvorio sam akumulator i video da nedostaje elektrolita. Dolio sam destilovanu vodu, ali i posle pola sata 'punjenja' u Nivi nije mogao da pokrene motor.
    Da ga dam ciganima ili moze nesto da se uradi?


    RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.
  • srdjan_p
    CBC Senator XXL
    • 01.12.2004
    • 1915
    • ZR

    #2
    Malo je pola sata punjenja, auto puni valjda sa nekih 10-15A(toliko mu ogranicava regler) pa prostom matematikom zakljuci i sam. Zakaci ga na punjac preko noci pa probaj ujutru.

    Comment

    • Wiz
      CBC Senator XXL
      • 30.09.2004
      • 3104
      • Nish

      #3
      Ako je pokrivio celije nema mu spasa

      Comment

      • Uros Piperski
        CBC Senator XXL
        • 31.01.2005
        • 2978
        • Beograd

        #4
        Nemam punjac
        Sve akumulatore do sada sam uspeo da ozivim punjenjem u kolima od 15-20min. tako da odmah posle toga mogu da okrecu motor par sekundi. Ovaj ni da cuje. Par puta ga je mrdnu iz mesta, a posle toga se culo samo kliktanje anlasera.


        RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

        Comment

        • Wiz
          CBC Senator XXL
          • 30.09.2004
          • 3104
          • Nish

          #5
          Probaj sa punjacem otvori gde su celije dopuni vodom,puni 24h ako i tad nece pokrivio je celije ,mozda moze da se odradi samo u fabrici,jel mu isteko garantni rok za neke imas 3god

          Comment

          • srdjan_p
            CBC Senator XXL
            • 01.12.2004
            • 1915
            • ZR

            #6
            24h je mnogo, prepunices ga pa i ako je bio ispravan mocices da ga bacis. Jbg nabavi negde punjac i nakaci ga jedno 12-14h. Ako to ne uspe onda mu ne ginu cigosi.

            Comment

            • dekideki
              CBC Senator XXL
              • 26.07.2005
              • 1914
              • Beograd

              #7
              premeri mu napon

              NE SME da bude ispod 12V
              ako je 10,5 npr. - MRKA KAPA. prespojio.

              moras bre da nadjes punjac. 24 sata ga pusti na punjenje, i to bi trebalo da bude siguran pokazatelj. imao si srece do sad sa drugim akumulatorima, izgleda.

              srecno
              .

              Comment

              • sw.brick
                CBC Senator XXL
                • 09.10.2004
                • 8141
                • Beograd, barajevo-zemun
                • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                #8
                urose, ne bi trebalo da je nastao trajni problem.
                uzmi bometar (merac gustine) i izmeri postojece stanje elektrolita.

                voltmetar nije uvek realan pokazatelj stanja, pogotovu na (polu)praznom akumulatoru.

                kada se isprazni potpuno a to je 9,6V akumulator se ne sme puniti jakom strujom ( direktno u autu putem alternatora) jer moze lako da se pregreje i pokrivi ploce odnosno da se odvoje separatori.

                pravilna procedura je da se dolije destilovana voda nekih 10-15mm iznad nivoa ploca,

                akumulatora se ukljuci u punjac sa otvorenim cepovima ventilacije celija -PAZNJA oslobadja se vodonik koji je veoma ekplozivan pa punjenje vrsiti samo u dobro provetrenoj prostoriji.

                aku se puni strujom 1/10 kapaciteta, za 55Ah to je 5,50 Ampera u periodu 14-16 sati. pri tome treba pratiti temperaturu u celijama i ODMAH po porastu temperature smanjiti struju punjenja.

                temperatura je to sto unistava akumulator.

                obicno bolji punjaci imaju mehanizme kontorle punjenja tako da automatski prate tok punjenja i prilagodjavaju struju punjenja.

                ako se to nema, onda dezuranje pored akumulatora nakon prvih 4-5 sati i pracenje.

                kada se akumulator napuni, a to je 2,6V po celiji i pri tome temperatura ne poraste iznad 35C (znaci ne sme da bude toplije kuciste od ruke, toplo na dodir) punjenje se prekida.

                tada pocinje kontrolisano praznjenje, strujom 1/20 kapaciteta, znaci 2, 70 A u periodu 12-18 sati, sve dok napon po celiji ne padne na 1,85V pri opterecenom stanju.

                onda sledi novi ciklus punjenja , kao prvi put s tim da kada napon pri punjenju dostigne 13,8V prestaje punjenje "strujom" (kontinualno pumpanje strujom punjenja) i prelazi se na punjenje "trickle" (punjenje kontrolisanim impulsima struje kroz pracenje napona i precenja temeprature) sve do nekih 15,6V kada prestaje ciklus punjenja i hemijske apsorpcije energije punjenja.

                pracenje temeprature pri punjenju je od krucijalne vaznosti.

                uz ovaj postupak moguce je povratiti sulfatizovani akumulator, ako nije proteklo puno vremena da je aku stajao prazan, i obicno uspeva- recimo u 60-70% slucajeva.

                po zavrsenom punjenju, akumulator se ostavi da se ohladi (iznutra) bez opterecenja na temepraturu oko 20-25C, dovoljno je oko 2 sata.

                tada se izmeri bometrom gustina elektrolita ili napon.

                napon treba da bude u granicama 2,55- 2,58 V po celiji pri opterecenju sa 1/10 kapaciteta, znaci recimo stavi se jedna halogena sijalica od 55W i napon treba da ostane stabilan.

                ako napon naglo opada, i posle 10tak minuta se promeni za vise od 5% pocetnog, akumulator je hemijski potrosen i vise nije pouzdan za dalju eksploataciju.

                moci ce da radi u autu sve dok ne dodje do pada temperature, vec od nekih -5C postac neizvesno da li ce ostati u funkcionalnom stanju.

                rezime, kljucno je sporo punjenje i sporo praznjenje kroz 2 uzastopna ciklusa uz kontrolisanje temperature. punjenje razvija eksplozivne gasove pa je potrebna narocita paznja.

                kvalitetan punjac je 90% rezultata punjenja, kvalitetan u smislu precizne regulacije punjenja prema mapi struja vs temperatura vs napon.


                posto se radi o bez odrzavanja tipu akumulatora procenio bih da su velike sanse da povratis uspesno akumulator ako nije stariji od 3-4 godine.
                volvo
                945 SE turbo lpg
                344 GL lpg

                Comment

                • Uros Piperski
                  CBC Senator XXL
                  • 31.01.2005
                  • 2978
                  • Beograd

                  #9
                  brick,
                  Akumulator je star oko dve i po godine. Ovo se desilo samo par meseci po isteku garancije, logicno

                  Kakve su sanse da povratim neispravne akumulatore koji mi stoje par godina?

                  Da li znas da mi preporucis neki kvalitetan punjac za akumulator i znas li gde bih mogao da ga kupim?
                  Da li mozes da mi objasnis kako da proverim ispravnost jednog punjaca koji imam?

                  Koliko olova ima u akumulatorima? Ako nista drugo, da rasturim ove stare i pretopim olovo posto mi treba za neke drzace za zvucnike.


                  RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

                  Comment

                  • M-power
                    Moderator
                    • 10.01.2005
                    • 10060
                    • Bg; Banovo Brdo
                    • CorsaC, astra H,

                    #10
                    Brick, svaka cast. Bas koristan savet
                    To date there has never been a faster car built for the public road and,
                    it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

                    Comment

                    • sw.brick
                      CBC Senator XXL
                      • 09.10.2004
                      • 8141
                      • Beograd, barajevo-zemun
                      • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                      #11
                      ako su akumlatori odstajali prazni vise godina, gotovo sigurno su trajno ploce sulfatizovale, odnosno olovo sulfat se pasivizirao i trajno je umanjena hemijska aktivnost.

                      mozes da upotrebis takve aku za neka opterecenja malom strujom tipa rezervno sijalicno osvetljenje kada nestane struje i slicno ali za pokretanje motora auta gde je potrebna velika startna struja ( i jako mali unutrasnji otpor) prakticno je neupotrebljivo.

                      po mom iskustvu odlicne punjace pravi nemacka Hella, isto i Bosch.

                      ja bih odabrao model od 7-9A struje punjenja, niti prejak niti preslab s obzirom na potrebu precizne regulacije a takvi su najbolje prilagodjeni vec samim dimenzionisanjem obicno.

                      ja aku koristim 3 zime i obicno za 4tu zimu nisam siguran pa ga menjam, iako jos uvek na prvi pogled dobro radi.

                      ne isplati mi se rizik, da eventualno neke ledene zimske noci/jutra ne uspe iz prve da upali motor najduze za 5-6 sekundi.

                      ne volim da se smrzavam, razmazen
                      volvo
                      945 SE turbo lpg
                      344 GL lpg

                      Comment

                      • sw.brick
                        CBC Senator XXL
                        • 09.10.2004
                        • 8141
                        • Beograd, barajevo-zemun
                        • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                        #12
                        punjac proveris najjednostavije tako sto ga spojis na neki (tebi nebitan) akumulator i odmah neposredno meris napon na klemama, ako je punjac ok to ce se odmah videti.

                        ili da stavis kao opterecenje 2 sijalice od 60W paralelno vezane, to je 120W ili oko 10 Ampera struje.

                        ne bih se bakcao sa tim olovom, ono je potopljeno u sumpornu kiselinu, a to smrdi, opasno je, nagriza skoro sve, prljavo je, ma dodaj sta hoces..., bilo sta ruzno
                        a i ekoloski je sporno, opasno.
                        mislim da ne vredi truda toliko bakcanja i rizika.

                        inace neki punjaci (najbolji) akumulatora imaju u sebi ugradjen i rezim praznjenja, imaju ugradjen potrosac radi pravilne procedure prvo praznjenja a onda punjenja-sve pod kontrolisanim uslovima.
                        volvo
                        945 SE turbo lpg
                        344 GL lpg

                        Comment

                        • BOOST
                          Founder - Admin od Začetka
                          • 29.09.2004
                          • 8726
                          • Gislaved//Sweden
                          • SAAB 9000 AERO R; SA

                          #13
                          Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                          move your mind

                          Comment

                          • Wiz
                            CBC Senator XXL
                            • 30.09.2004
                            • 3104
                            • Nish

                            #14
                            i prelazi se na punjenje "trickle" (punjenje kontrolisanim impulsima struje kroz pracenje napona i precenja temeprature) sve do nekih 15,6V kada prestaje ciklus punjenja i hemijske apsorpcije energije punjenja.
                            Pojasni malo taj postupak,cime istim ispravljacem?kako?

                            Comment

                            • Uros Piperski
                              CBC Senator XXL
                              • 31.01.2005
                              • 2978
                              • Beograd

                              #15
                              Boost, brick, hvala! Kada nadjem malo vremena poigracu se tim punjacem koji imama pa cu verovatno da pitam za jos malo detalja.


                              RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

                              Comment

                              Working...
                              X