Koji akumulator da kupim?

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • overspeed
    CBC Senator XXL
    • 24.05.2005
    • 2779
    • Kosovska Mitrovica

    Bash sam juche neshta "chachkao" oko auta, pospremao malo...

    Nemam problema sa strujom, ali tek usput proverim i stanje baterije (accu ima onaj "indikator" stanja). Kao shto rekoh ranije, radi se o Exide X-tra seriji. Kad sam uklonio onu zashtitnu "koshuljicu" oko accu-a i malo bolje pogledao spazio sam fabrichki zhig (BMW) na njemu. Sem toga, sam pogled na accu i podloshku na koju je montiran ne odaje utisak da se tu ishta menjalo od prvog dana Ne mogu da tvrdim, ali se meni chini da je taj accu iz prve ugradnje, i da se vozi vec 11 "i kusur" godina

    PS. Mozhda bi izbor Exide-a, obzirom na cenu, bio overkill za vecinu "standardnih" automobila i standardnih potroshacha struje u njima. Medjutim, cena ima svoje opravdanje; i ranije sam vidjao accu-e ovog brenda koji rade savrsheno i posle 10 godina upotrebe. Dakle nije samo "radni vek" u pitanju, vec i kvalitet tog rada, koji je u sluchaju Exide-a izvanredan i konstantan tokom celokupne eksploatacije. Ovo bi trebalo da uzmu u obzir naochito oni koji voze na plindzu =]
    http://www.bmw.tv

    Comment

    • jaksa
      CBC Senator XXL
      • 23.10.2004
      • 701
      • Novi Beograd, SC

      A jel BMW dizel (cini mi se da nije al da proverim)?

      Mene zanima koliko accu moze da izdrzi kod dizelasha (koji nemaju garazu vec su parkirani na ulici i na -20) maksimalno?

      Comment

      • BOOST
        Founder - Admin od Začetka
        • 29.09.2004
        • 8726
        • Gislaved//Sweden
        • SAAB 9000 AERO R; SA

        Ovde kod mene na trzistu vec nekih 20-ak godina nepostoje akumulatori koji funkcionisu manje od 6 godina.
        8+ je uobicajeno
        Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
        move your mind

        Comment

        • sw.brick
          CBC Senator XXL
          • 09.10.2004
          • 8141
          • Beograd, barajevo-zemun
          • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

          "TOPLA" slovenacka
          proizvedeno u Makedoniji ( u Zletovu) , ambalazirano (stampana deklaracija) u Sloveniji

          Slovenija ne proizvodi akubaterije odavno
          volvo
          945 SE turbo lpg
          344 GL lpg

          Comment

          • Srdjan
            CBC Senator XXL
            • 30.09.2004
            • 2416
            • Bajina Basta/Beograd

            A po cemu je taj Exide bolji od jednog Boscha ili Varte??

            Originally posted by BOOST
            Ovde kod mene na trzistu vec nekih 20-ak godina nepostoje akumulatori koji funkcionisu manje od 6 godina.
            8+ je uobicajeno
            Koji su to akumulatori koji toliko dugo funkcionisu?
            Lancia Kappa 2.0 20v

            Comment

            • BOOST
              Founder - Admin od Začetka
              • 29.09.2004
              • 8726
              • Gislaved//Sweden
              • SAAB 9000 AERO R; SA

              Bosch, Varta, svi koji su na trzistu odve... neke direktne bofl robe nema na trzistu uopste, postoji prilikom uvoza robe da roba mora da odgovara SEMCO normama (sva tehnicka roba) ili ti kod nas stari JUS .
              Verujem daje razlika u nivoima velika i Svedska sa svojoom klimom nedopusta koriscenje akumulatora koji su moguci za koristiti na jugu Evrope.
              Jedan accu mora da moze da isporuchi minimum 650A pri -18C stepeni.
              Takva su pravila igre, drugi zakoni druga hemija.

              Puno toga je ovde "malo" drugacije i po standardima bolje.

              I Svedska i Nemachka auta ovde kostaju vishe i kao nova i kao polovna nego li u naprimer Italiji. Takodje imaju i bar 100-150Kg vishe na SWE trzistu
              Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
              move your mind

              Comment

              • Srdjan
                CBC Senator XXL
                • 30.09.2004
                • 2416
                • Bajina Basta/Beograd

                Znas kako kazu za Svedsku: "Hladno, ali standard!"
                Lancia Kappa 2.0 20v

                Comment

                • overspeed
                  CBC Senator XXL
                  • 24.05.2005
                  • 2779
                  • Kosovska Mitrovica

                  Originally posted by jaksa
                  A jel BMW dizel (cini mi se da nije al da proverim)?

                  Mene zanima koliko accu moze da izdrzi kod dizelasha (koji nemaju garazu vec su parkirani na ulici i na -20) maksimalno?
                  Nije diesel u pitanju, benzinac 1,8 sa LovEco Pro plinskom instalacijom. Konkretan accu je testiran na -30 stepeni (po fabrichkoj specifikaciji), ima startnu snagu od 760 A i apsolutno odgovara i za diesel motore. Za Exide generalno vazhi pravilo da imaju odlichnu snagu pri hladnom pokretanju, tim pre su pozheljniji kod diesel vozila.

                  PS. Proshle zime sam auto parkirao u "garazhi" koja je samo natkrivena, ali ne i zatvorena bochnim zidovima. Nikakvih problema sa pokretanjem motora nisam imao chak ni jednom prilikom kad prethodno nije vozhen 20-ak dana.
                  http://www.bmw.tv

                  Comment

                  • Vocko
                    CBC Senator XXL
                    • 25.04.2005
                    • 4556
                    • nBGd

                    I posle jaksa kaze da nije OPTIMAlno

                    Comment

                    • civi
                      CBC Senator XXL
                      • 26.07.2005
                      • 1492
                      • Pozarevac

                      Ljudi gledajte sta je smisao za marketing
                      Jackie Stewart jednom je pitao Davida Purleya (legendarno hrabrog vozača koji je, smatra se, preživio najveću G-silu u povijesti čovječanstva) gdje točno koči prije određenog S zavoja. Purley ga je začuđeno pogledao:
                      - Kako to misliš, kočim?

                      Comment

                      • M-power
                        Moderator
                        • 10.01.2005
                        • 10060
                        • Bg; Banovo Brdo
                        • CorsaC, astra H,

                        Ne stvarno i akumulatore fusare. Nekada su akumulatori prva ugradnja trajali ko sto rece ne manje od 6 godina. Moj na opelu fabricki je imao vec 10-tak godina kada sam prodao auto i funkcionisao je besprekorno.
                        Ali od 2000 god. pa na ovamo u proseku traju tek oko 3,4 godine.

                        Za ovo malo sto radim u radnji i ispitujem ljude koji se raspituju i kupuju akumulatore obicno im je rok trajanja oko 4 godine.
                        Nedavno bio jedan kod mene kupovao za PUG 307 auto iz 2002 god. kupljen nov i ovo mu je bio 3-ci aku. Bedak .....meni super

                        Pa i somborski Black horse je trajao u proseku oko 4 godine....a sad kao moderniji, jaci, ovo ono a kome izdrzi vise od 2 godine moze da se udeara nogama u d...
                        To date there has never been a faster car built for the public road and,
                        it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

                        Comment

                        • Miljan
                          CBC Senator XXL
                          • 18.01.2006
                          • 459
                          • Nis

                          Originally posted by M-power
                          Pa i somborski Black horse je trajao u proseku oko 4 godine....a sad kao moderniji, jaci, ovo ono a kome izdrzi vise od 2 godine moze da se udeara nogama u d...
                          Ja imam Black Horse Ag - Silver Power 45Ah 400A i za sada radi dobro, prosle zime kad je bilo najhladnije se bio ispraznio od stajanja (nije paljen nedelju dana) pa sam ga dopunio, inace radi super, star je 3,5 godine, a prethodni (isto Black Horse, ali obican 55Ah 255A) je radio od '96. do 2003. bez greske.

                          Comment


                          • Do sada sam promenio nekoliko BH akumulatora i ni jedan mi nije trajao manje od 4 godine. Slušao sam priče o tome kako ti isti akumulatori "crkavaju" kod drugih i čudio se. Do sada. Početkom oktobra, čekajući u kolima, malo loše parkiran, ostavio sam uključenu "poziciju". Nakon nekih 15-20 minuta, kada sam hteo da upalim kola - totalni tajac. Nije hteo ni da cakne. Paljenje na gurku, i posle par dana u servis pošto je akumulator u garanciji. Tamo mi izmere elektrolit (12.00) napon u mirovanju 12.24 V i napon pod opterećenjem od 600 A, 5.34 V Posle par dana dolazim po akumulator stanje sledeće: Napon u stanju mirovanja 12.71 V pod opterećenjem 7.63 V, gustina elektrolita 12.80. Izmeren napon u radu auta je bio 13.9x. Pre neko jutro temperatura -2 ja da upalim kola a on "jauče", srećom pa dobro pali pa je na drugi "jauk" upalio. Šta sada? Ponovo u servis i nova reklamacija?

                            Comment

                            • sw.brick
                              CBC Senator XXL
                              • 09.10.2004
                              • 8141
                              • Beograd, barajevo-zemun
                              • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                              Izmeren napon u radu auta je bio 13.9x. Pre neko jutro temperatura -2 ja da upalim kola a on "jauče", srećom pa dobro pali pa je na drugi "jauk" upalio. Šta sada
                              proveri elektro instalaciju vozila,
                              13.9 V je premali napon za sadasnju spoljnu klimu/temperaturu.

                              prenosni kais izlizan, proklizava
                              - regler neispravan
                              -prljave kleme
                              - losa masa alternatora
                              - prekratke cetkice reglera (istrosile se)


                              redosled mogucih gresaka na samom vozilu koje kao posledicu imaju slabo punjenje akubaterije i posledicno nemanja dovoljno stuje (akumulirane hemijski) u njoj.

                              losa akubaterija kao poslednja na listi sumnjivih uz opisane simptome.
                              volvo
                              945 SE turbo lpg
                              344 GL lpg

                              Comment

                              • sw.brick
                                CBC Senator XXL
                                • 09.10.2004
                                • 8141
                                • Beograd, barajevo-zemun
                                • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                                Nekada su akumulatori prva ugradnja trajali
                                nekada su se ploce pravile od pravog olova koje se debelo nanosilo, danas se mazu nekakve gotove paste (iz tube) na plasticne ploce koje imitiraju olovo.
                                koliko debelo namazu tu pastu toliko je i trajnost duza.
                                tamo gde mogu ('jacina" trzista) verovatno mazu vise pa i aku duze potraje a tamo gde je metod ako prodje prodje namazu tek mininalno da prebaci garanciju (2-3 godine).

                                moje obrazlozenje moguce obrade trajnosti po zelji.

                                ali ima i...
                                u Swe na parkinzima su javno postavljeni grejaci motora (kablovi za eletkro grejace motora koji su cesto ugradjeni u aute ), garaze (grejane) su sastavni deo poslovnih i stambenih objekata, a to su sve uslovi koji jako umanjuju opterecenje akubaterije koja sa laksim zadatkom pokretanja motora posledicno i duze traje.

                                rastojanja koja se prelaze su mnogo veca godisnje, time se i aku bolje moze napuniti a sto opet povecava trajnost.

                                kada bi mi nase motore zimi grejali pre jutarnjeg paljenja (strujom npr) i nasi aku bi duze trajali.

                                sto se vise auto vozi to aku duze traje
                                volvo
                                945 SE turbo lpg
                                344 GL lpg

                                Comment

                                Working...
                                X