Koji akumulator da kupim?

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TETAK
    CBC Senator XXL
    • 30.09.2004
    • 3034
    • Čačak, Srbija

    Nisu te ništa muvali.Minimalno moraš da imaš bar 13,8V pa tamo do 14,5V.Normalno je i da su ti naplatili punjenje jer je vozilo dovelo acu u neradno stanje.Ako na novom acu izmeriš samo napon on je tu oko 12,4V i što reko Brick to ništa posebno ne znači.Taj napon može da postigne i neispravan acu.Bitna je startna sposobnost acu odnosno njegova napunjenost koja se proverava merenjem gustine elektrolita i mora da bude ravnomerna po svim ćelijama tu oko 1,250 pa do 1,300!
    Ne znam samo gde nadjoše baš 375,00 din!
    Uz laž uvek ide istina, istina je dovoljna sama!

    Comment

    • zoranbg
      CBC Senator XXL
      • 23.03.2005
      • 4098
      • Rooster's Hill , Beog
      • Grande Punto 1.2

      neznam..sad sam bio kod jednog auto elektricara,ispricao coveku sve on uzeo aparat i merio mi napon punjenja na leru oko 1000 rpm.
      kad su ukljucena srednja svetla, i ventilator u kolima na najvecu brzinu imam 13,4 volta... kad nema potrosaca na leru imam oko 14 V.
      On kaze da je to sasvim normalno i da nema potreba za remontom alternatora(koji kosta oko 1200 dinara,kako on rece).
      znaci njegov interes je da je neipravan,ali on kaze da nije.
      Koliko ja znam struja uvek tece od Viseg ka nizem naponu ,tako da i na 13,4 Volta ipak se akumulator puni a ne prazni.a i onako nije non-stop na leru sa upaljenim farovima i ventilatorom na 3 brzini
      jel ima neki forumski auto elktricar da konacno udari tacku na ovu moju pricu?
      a ovo: ? http://www.blauparts.com/technical_tips ... nators.htm
      Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.

      Comment

      • TETAK
        CBC Senator XXL
        • 30.09.2004
        • 3034
        • Čačak, Srbija

        Da si bliže ja bih ti stavio tačku na acu, u vezi sa autoelektrikom znam samo ono što mi je potrebno za rad sa i oko acu!Ima gomila razloga zašto auto prazni acu ali to je ipak posao za autoelektričara!Skoro sam imao lika koji se kleo u ispravnost auta a muzika mu je praznila acu. Da ne pričam još koliko tu ima raznih priča, od toga da ljudi, da bi valjda uštedeli, kupe acu manjeg kapaciteta, do taksista koji smatraju da acu normalnog kapaciteta može da podmiri potrebe taxi vozila.Da napomenem na kraju, od svih reklamacija bilo koje marke acu preko 85% je neopravdano a problem se naravno nalazi u vozilu......
        Uz laž uvek ide istina, istina je dovoljna sama!

        Comment

        • Danilo
          CBC Senator XXL
          • 02.10.2004
          • 908
          • Beograd, Dorcol

          Zna li neko gde je taj TOdex u vilinim vodama, tamo gde treba da zamenim Acc? Ne mogu da ga nadjem nikako...
          www.blindmanmotorsport.com

          Comment

          • sw.brick
            CBC Senator XXL
            • 09.10.2004
            • 8141
            • Beograd, barajevo-zemun
            • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

            merio mi na kolima koliko puni alternator....dobio je podatak od 13,4 v i to sa upaljenim srednjim svetlima i ventilatorom na najace.
            kazue da treba da bude 13,8 najmanje..po njemu znaci da mi nevaljaju cetkice na alternatoru ili regler
            metod je dobar, fali od podataka koliko je opterecenje u Amperima (meni deluje da je malo, samo srednja svetla i ventiltor, to je oko 20% realne potrosnje struje na vozilu) i na kojoj temperaturi.

            sam napon pri opterecenju i pri sadanjsim klimatskim ulsovima treba da bude najmanje 13.8V a standarndno 14.2V dok je gornja granica 14.4V.

            deluje da zaista alternator ima mali kapacitet punjenja, odnosno isporucuje manje struje nego sto treba.
            a moze da bude i da je aku neispravan i da ima unutrasnji kratki spoj (delimicni recimo otpalo malo olova pa talog na dnu prespaja ploce separatora) koji "gusi" alternator.

            sva merenja pri opterecenju vozila se po standardu vrse na 2.000 rpm, i gleda se generisana struja alternatora pri tim obrtajima (grafikon ili tabela proizvodjaca obicno uzima 2000 kao tacku za merenje.
            takodje, kais za pogon alternatora mora da bude potpuno ispravan i tacno podesen/nategnut. dovoljno je da malo proklizava (i jos ne skripi ali kliza) pa da punjenje osetno opadne.

            i da su kleme aku bez oksidacije, kvalitetno elektricki spojene.

            na leru se ne moze pouzdano izmeriti stanje alternatora jer nije u odgovarajucem radnom rezimu.

            sam napon jedne celije olovnog aku treba da bude po osnovu ispravne hemijske reakcije oko 2.12V odnosno oko 12.65V za auto aku.
            tada je aku napunjen oko 90%.
            sa prosecnih 85% napunjenosti ocekuje se napon od 12.6V
            (sve mereno sa opterecenjem 1/10 kapaciteta na temperaturi akubaterije od 22+- 2C).

            ili bometrom merenje gustine elektrolita sto daje direktno uvid u hemijsko stanje unutar celije.

            dijagnoza da li je alternator (sa reglerom) ili aku se vrsi merenjem punjenja na auta sa aku A (tvojim sumnjivim) i sa aku B (novim ili etalonskim sa poznatim stanjem ispravnosti) i poredjenjem.

            ako ima bitne razlike, aku je uzrok problema.

            ako nema bitne razlike alternator je uzrok problema, ili nesto drugo u elektro sistemu vozila.

            za ispravan rad reglera je jako vazna kvalitetna masa jer sluzi za uzorkovanje referentnog napona (a desava se da korodira zica za masu samog alternatora) i time i odredjivanje rezima punjenja aku.
            taj spoj mora da bude savrsen, bez otpora za ispravan rad reglera.

            oni srafovi kojima se ucvrscuje alternator nisu dovoljno dobar elektricni spoj.

            ima tu sta da se isproverava...nije sistem na vozilu tako jednostavan kako lici na prvi pogled a obicno treba vise sati majstora da se utrosi na sve check kontorle i merenja a sto je neprijatno ume da kosta.

            ta pravila su univerzalna za sve olovne aku baterije svih proizvodjaca, sve alternatore, sva vozila...
            volvo
            945 SE turbo lpg
            344 GL lpg

            Comment

            • sw.brick
              CBC Senator XXL
              • 09.10.2004
              • 8141
              • Beograd, barajevo-zemun
              • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

              i da ne prodje nezapazeno, pomenute su cetkice.

              kod Boscha minimalna duzina cetkica reglera je 4,50mm.
              ako su krace, alternator ce raditi ali je punjenje slabije i nizi je napon punjenja.

              na mom prethodnom autu se to desavalo i tako sam vozio auto jedno 7-8 meseci jer nisam znao sta je problem, 2 majstora (ili bolje "majstora") autoelektricara su samo zbunjeno gledali bez trunke ideje sta je u kvaru).

              a siomptom je bio prost, ali i cudan na prvi pogled.
              tokom dana se normalno ugasi ona lampica za punjenje aku i merenjem napona sve je kao ok.

              uvece kada se upale svetla ( i jos ponesto, radio i td) ta lampica za punjenje aku pocne vrlo blago da tinjajuce svetli (onako vrlo bledo).
              cim se ugase svetla i ona se potpuno ugasi.

              napon na aku je nesto manji nego preko dana ( pomenuti majstori su napamet tvrdili da tako treba jer sijalice eto trose pa pada napon) ali je razlika vrlo mala, mozda 0.2-0.3V manje.

              i tako pola godine sam vozio bez ideje gde je kvar a posto je sve radilo nisam ni dirao.

              e onda dosla jesen, kise i vise potrosaca odjednom a i cetkice se jos malo potrosile i bingo...kvar lociran.

              kada se ukljuci zmigavac pocne u ritmu i da jace-slabije svetlucka ta lampica za punjenje aku.
              razlog, sistem pocne da se ljulja usled slabe pobude alternatora zbog cetkica.

              pronadjem fabricko uputstvo za alternator, pogledam malo po netu i dileme nema.

              fabricko uputstvo kaze da se cetkice menjaju na 5.00mm duzine, ja izmerim stanje mojih i ono jedva nesto sitno preko 4mm.

              kupim druge nove, (pasent od Golfa, nesto vrlo jeftino) samo cetkice, odlemim stare i zalemim nove.

              alternator se preporodio, punjenje opet kako treba i pri najvecem opterecenju, lampica za aku uredno potpuno ugasena uvek...

              to se sve desavalo na negde oko 280.000km alternatora (auta) iza sebe, na netu sam nasao da je prosecni vek cetkica oko 250.000km pa ih treba planirati za zamenu (ili ceo regler ako ne mogu samo cetkice) da se ne bi unistavao aku slabim punjenjem.

              znaci, ako ima sumnje na cetkice treba ih izvaditi sa reglerom i premeriti sublerom. odmah ce se znati ima ili nema razloga na sumnju u jacinu struje punjenja alternatora i rad reglera.

              nije pitano, ne znam zasto sam ispricao a kako ne skodi ...
              volvo
              945 SE turbo lpg
              344 GL lpg

              Comment

              • zoranbg
                CBC Senator XXL
                • 23.03.2005
                • 4098
                • Rooster's Hill , Beog
                • Grande Punto 1.2

                @Brick " nije pitano, ne znam zasto sam ispricao a kako ne skodi ... "
                pa dobro ..tusmo da se amaterski pomažemo ...
                dobra ti ova informacija za četkice koja je minimalna dužina,čisto da znam kad skinem alternator.
                btw : taj dan kad sam otisao kod autoelktricara..bio sam poceo da skidam alternator..ali sam mlatnuo ruku kad sam skidao donji sraf(dosta je nisko..pa na slepo).i onda popizdim ,vratim sve i odem do njega.
                sad nemam problema....kad se nakanim skinucuga..imam i jedan regler od yuga(zajedno sa cetkicama,Iskrin)...mozda je ovaj na Korsi Boschov i taj Iskrin isti?(nemogu da vidim dok neskinem ,a mrzime sad da skidam ) )

                PS: ma tvoj problem se video(sa lampicom) ja nemam nikakvih problema sada...izgleda da sam ga stvarno bio "izverglo" dok je bilo mnogo ladno...sad sam mu merio napon 3 jutra za redom i uvek je ujutru pre paljenja 12,7 - 12,8 V , znaci OK.
                Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.

                Comment

                • sw.brick
                  CBC Senator XXL
                  • 09.10.2004
                  • 8141
                  • Beograd, barajevo-zemun
                  • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                  moj problem se bas i nije tako jasno video, to sa lampicom je bukvalno jedva vidljivo i mesecima sam gledao i nisam primetio.

                  Iskra nema svoje alternatore, to je licenca Boscha i identicni su unutra, barem oni modeli iz 80tih i 90tih.

                  kada se vec menjaju cetkice, ako do toga dodje, onda je zgodno i ispolirati prsten (bakreni) rotora odnosno pobudnog namotaja koji postane sav izbrazdan i rapav tokom vremena i varnicenja cetkica godinama.

                  to sve moze bez rastavljanja alternatora a na nekim autima i bez skidanja istog.

                  sada je vec puno toplije vreme i aku se oporavio ako je bio malo losiji pa daje bolje rezultate.
                  pitanje je sta se desava kada je na hladnom, na 10tak C ispod nule ima li dovoljno struje ?

                  a mozda je stvarno i bio samo slabije punjen na autu tokom zime..

                  jedno merenje pri opterecenju na niskoj temperaturi, bi pokazalo da li je aku jos uvek ok i za te uslove.
                  volvo
                  945 SE turbo lpg
                  344 GL lpg

                  Comment

                  • Williams
                    CBC Senator XXL
                    • 07.02.2006
                    • 556
                    • Beograd- Cerak

                    Jel zna neko gde u Beogradu imaju da se nadju Exide akumulatori, posto ih nigde nisam video....

                    Comment

                    • zoranbg
                      CBC Senator XXL
                      • 23.03.2005
                      • 4098
                      • Rooster's Hill , Beog
                      • Grande Punto 1.2


                      ovo je u Temerinu..ali nazoviga..tvrdi da je uvoznik za Exide..mozda ima neku prodavnicu ili kupca-dobavljaca iz Beograda.
                      Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.

                      Comment

                      • Williams
                        CBC Senator XXL
                        • 07.02.2006
                        • 556
                        • Beograd- Cerak

                        Nasao sam i ja Andriju na netu, ali mi daleko malo da se cimam do Temerina zbog akumulatora. Zovem ga sutra za svaki slucaj...

                        Comment

                        • Williams
                          CBC Senator XXL
                          • 07.02.2006
                          • 556
                          • Beograd- Cerak

                          Ipak cu morati do Temerina, ali mozda se ipak nadje nesto interesantno u Novom Sadu

                          Comment

                          • Williams
                            CBC Senator XXL
                            • 07.02.2006
                            • 556
                            • Beograd- Cerak

                            Cisto koga interesuje cena ovog zadovoljstva je 17 090 dinara i uz njega se dobija prikljucak za kabinu koji pokazuje stanje accu-a. Garancija je 2 godine.
                            Tehnicka specifikacija na http://www.andreja.co.yu/exide%20maxxima%20sr.htm

                            Comment

                            • Wiz
                              CBC Senator XXL
                              • 30.09.2004
                              • 3104
                              • Nish

                              Dobra cena ali vredi

                              Comment

                              • Vocko
                                CBC Senator XXL
                                • 25.04.2005
                                • 4556
                                • nBGd

                                Pa vidi koliko bi bilo da ti se posalje PostExpress-om ili Overnight Express-om ? Ne znam koliko je tezak taj accu mozda bi ti se vise ovako isplatilo.

                                Comment

                                Working...
                                X