Koji akumulator da kupim?

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bossanac
    Banovan
    • 04.01.2015
    • 94
    • Tuzla, Bosna
    • Golf 6

    Originally posted by expendable View Post
    Ne obara kapacitet napon (na primer) ... napon opada jer opada hemijski potencijal sistema (sa temperaturom) ... što je isti uzrok i za kapacitet (ne "obara" jedno drugo) ... ali to je duga priča i za to se ide u školu a ne uči na forumu.
    a gdje sam ja to napiso , molim te
    ajd čitaj pažljivo pa napadaj
    lako nisi dobro shvatio moje pisanje, to je drugo
    lijepo sam naveo da su kapacitet i napon u DIREKTNOM odnosu i ako je zbog niže temperature opao kapacitet, logično da je direktno opao i napon...to što si ti shvatio da pad kapaciteta obara napon je ipak tvoje pogrešno shvatanje onoga šta sam pisao

    žao mi je što se pogrešno shvata moje pisanje koje ima za cilj što više informacija, i uglavnom i navodim čovjeka kojeg hvališ
    ali eto tebi izgleda kao "trolanje, pametovanje, čak i vrijeđanje..."
    ali, nije problem...ne moram ja više ni pisat, ma ni dolazit na forum
    sretno

    Comment

    • expendable
      CBC Senator XXL
      • 04.11.2009
      • 3662
      • Bor

      "a onda oboreni kapacite DIREKTNO obara napon"

      Ma ne napadam ja tebe nego ti mene, aman! Dobro ... možda te i nisam razumeo (šta ćeš nismo svi geniji ja prvi nisam). Evo izvinjavam se ako te nisam dobro razumeo.
      (No) Ako je do informacija onda nemoj meriti drugima svaku reč i (svakako) nemoj pisati ono što ne razumeš (i pogotovu mi objašnjavati u kakvom su odnosu kapacitet i napon ... mislim, nisko je do bola ... i nije do mene (baš se ne sekiram) više sam ono napisao zbog drugih).

      Baš ti je kratak fitilj (ni ti mene nisi shvatio ... a i nisam napisao da "troluješ" ali da si blizu toga jesi pa sam savetovao da 'oladiš malo).

      Možda još nije za lock, ali to je sledeće.
      Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

      Comment

      • comi 1342
        Moderator
        • 28.09.2005
        • 1126
        • NS
        • Giulietta ,PUG 106,

        Napisao si 83 posta a registrovao si se pre 3 dana, i dobio mnoštvo odgovora na sve što si pitao. Podsećaš me na malo dete koje stalno zapitkuje, a zašto, a zašto, a kako ... Smanji trolovanje da ne bi odmarao od aktivnosti, ako si uspešno izvršio jedno merenje napona nisi još uvek Tesla...
        "Bio bih zahvalan ako neko moze da mi pomogne da resim problem da me ne zavlace "majstori" i da bespotrebno dajem pare na silne preglede"
        "Ja sam duboko ubeđen da reč predsednika Rusije, kao i reč predsednika Srbije, vredi daleko više nego finansijske garancije preduzeća."

        Comment

        • expendable
          CBC Senator XXL
          • 04.11.2009
          • 3662
          • Bor

          Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

          Comment

          • Dora
            Nadzornik!!!
            • 24.10.2004
            • 17451
            • Novi Sad
            • FIAT

            Ljutio se ne ljutio ali koliko me pamćenje služi od postanka foruma kad su mnogo njih bili aktivni i kad je uvedena tema Mile (1000) poruka ja se ne sećam da je neko napisao 83 poruke za par dana.

            Da ne znaš ništa u životu nema šta toliko da pitaš, da znaš sve u životu nema šta toliko da pišeš.

            Dobro je biti aktivan ali ne treba preterivati i smarati ljude koji su dokazani autoriteti na nekom svom polju i to posle mnogo poruka gde se odgovori kako treba.

            P.S. za Franju, sad možda shvataš kako je izgledalo stručnjacima kad Sveti Brick (koji i meni nedostaje) krene da davi i raširi temu na sve a pri tome je skroz kulturan..

            P.S.2 za Bossanca, ima tu i drugih tema na forumu, nije samo ove tri.
            Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

            https.autogas.rs

            Comment

            • Bossanac
              Banovan
              • 04.01.2015
              • 94
              • Tuzla, Bosna
              • Golf 6

              Originally posted by expendable View Post
              "a onda oboreni kapacite DIREKTNO obara napon"

              Ma ne napadam ja tebe nego ti mene, aman! Dobro ... možda te i nisam razumeo (šta ćeš nismo svi geniji ja prvi nisam). Evo izvinjavam se ako te nisam dobro razumeo.
              (No) Ako je do informacija onda nemoj meriti drugima svaku reč i (svakako) nemoj pisati ono što ne razumeš (i pogotovu mi objašnjavati u kakvom su odnosu kapacitet i napon ... mislim, nisko je do bola ... i nije do mene (baš se ne sekiram) više sam ono napisao zbog drugih).

              Baš ti je kratak fitilj (ni ti mene nisi shvatio ... a i nisam napisao da "troluješ" ali da si blizu toga jesi pa sam savetovao da 'oladiš malo).

              Možda još nije za lock, ali to je sledeće.
              Sasvim je očigledno da ti nisi čitao redom postove nego se uhvatio dva tri zadnja
              Da si čito vidio bi da sam prethodno napisao da je direktna povezanost kapaciteta i napona ali ne onako kako si ti shvatio iako na prvu kad se pročita to što si citirao zaista može izgledati tako
              Da si čitao redom vidio bi čovječe da sam tebe BRANIO u tvom navodu da je na nula stepeni napon 12,3 v a "napadao" te gosn Franjo, ajmo reći lakši termin osporavao i cijelo vrijeme ja njega ubjeđujem da si TI čovječe u pravu a što je on na kraju i priznao
              Dakle prije no što banes molim te čitaj PRVO REDOM kontekst i niz svih postova

              Comment

              • Bossanac
                Banovan
                • 04.01.2015
                • 94
                • Tuzla, Bosna
                • Golf 6

                Originally posted by Dora View Post
                Ljutio se ne ljutio ali koliko me pamćenje služi od postanka foruma kad su mnogo njih bili aktivni i kad je uvedena tema Mile (1000) poruka ja se ne sećam da je neko napisao 83 poruke za par dana.

                Da ne znaš ništa u životu nema šta toliko da pitaš, da znaš sve u životu nema šta toliko da pišeš.

                Dobro je biti aktivan ali ne treba preterivati i smarati ljude koji su dokazani autoriteti na nekom svom polju i to posle mnogo poruka gde se odgovori kako treba.

                P.S. za Franju, sad možda shvataš kako je izgledalo stručnjacima kad Sveti Brick (koji i meni nedostaje) krene da davi i raširi temu na sve a pri tome je skroz kulturan..

                P.S.2 za Bossanca, ima tu i drugih tema na forumu, nije samo ove tri.
                Majka mu stara pa nisu bila sve pitanja
                Valjda je moj doprinos i u nekoj korisnoj informaciji koju sam donio budućim čitaocima tema na kojima sam bio aktivan

                Comment

                • Dora
                  Nadzornik!!!
                  • 24.10.2004
                  • 17451
                  • Novi Sad
                  • FIAT

                  Naravno da si doprineo, izazvao si stručnjake da ogovore pravim odgovorima i to je korisno, dovukao si sa neta takodje korisne informacije. Samo ih sad već polako smaraš sa pitanjem,podpitanjem pitanja od onog pitanja. To pokušava da ti se kaže. Da ima razloga ili da si bezobrazan i nekoristan davno bi odleteo. Daklem nemoj da se vredjaš, ima još dana više nego kobasica.

                  Statistika kaže sledeće, ti 26 poruka po danu ja 4, ako nastaviš par meseci eto tebe na 15.000 kao od šale
                  Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                  https.autogas.rs

                  Comment

                  • expendable
                    CBC Senator XXL
                    • 04.11.2009
                    • 3662
                    • Bor

                    Bravo za Doru. Sve je rekao.
                    Dakle, jarane, nadam se da je sad jasnije. Možda ne pročitam sve ali moraš da shvatiš da ljudi nemaju toliko vremena (već sam pre "kulminacije" rekao da ne mogu (više) da te pratim). Jesi, dao si doprinos i jesi (često) u pravu, ali si kao hidra, na jedan odgovor stižu još tri nova pitanja, a ni Franjo ni ja nismo Herkul(i) da sa tim izađemo na kraj. Iskreno da nisu praznici dobio bi odgovor tek na svako 10 pitanje pa bi bilo još više nesporazuma. Samo polako. Niko ne kaže da si štetočina nego (fakat) navalentan, nestrpljiv ... tako nešto.
                    83 pitanja (komentara) u 4 dana ... nisam znao da je rekord (ili no. 2) u istoriji foruma ali sam pretpostaljao da je TOP 5.
                    Moraš jednu stvar da razumeš:
                    Da bi razumeo neke stvari moraš više teorije da znaš inače ide beskrajni niz pitanja. Čitajući tekstove koji su prilično stručni možeš da izvučeš i neke pogrešne zaključke. Svo vreme smo pokušavali da temu držimo u smislu što praktičnijih saveta a ne suve teorije (to možeš naći u knjigama, pa tek onda na Mišin blog ili ovde). Jedno je postaviti jedno ili dva pitanja koja zalaze u "tešku teoriju" (ili praksu) ali postaviti ih 10-tak u kratkom vremenskom periodu počinje da biva "dopisni kurs".
                    Dakle niko nije ljut ali mora postojati razumna granica. Lično imam previše obaveza da bih nastavio u ovom ritmu pa sam možda malo i "zaoštrio".
                    I ako se ne javim istog dana ili sledećeg to je samo zbog toga (nisu više praznici i mora se nadoknaditi "dembelisanje" u toku prošle nedelje, a moj posao je takav da se ovih par dana moraju nadoknaditi jer niko to ne može uraditi umesto mene a rokovi neće biti pomerani).
                    Nadam se da se razumemo (sada).
                    Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

                    Comment

                    • Bossanac
                      Banovan
                      • 04.01.2015
                      • 94
                      • Tuzla, Bosna
                      • Golf 6

                      sve ok, ali ako nisi stizao čitat a pogotovo pratit i odgovarat što si "poletio" sa preuranjenim zaključkom i komentarom a nisi "svario" cijeli niz postova, njihovu nit rasprave
                      o tome se radi
                      što si preletio....prvo si trebao sve isčitat (kad budeš našao vremena) pa onda se uključit
                      stoga su tvoji pogrešni zaključci koji idu dotle da sam te "napadao" a ja TEBE ČOVJEČE branio od osporavanja gosn. Franje, konkretno tvoj navod da za svaku ćeliju i na svakih 10 stepeni niže, opadne i napon za 40mV koji je onda na 0 stepeni cca 12,3 V i onda sam to i "dokazivao" a ti bahno na taj post sa slikama
                      a što je, ponavljam, na kraju i sam Franjo prizno, kojeg inače poštujem (možda i više od tebe) jer je stalno bio u diskusiji samnom, i žao mi je ako je stekao utisak da sam možda nekad imao i "uvredljiviji" ton, i izvinjavam se mada namjera nije bila sigurno takva
                      pa ne možemo se u svemu ni slagat, ne bi ni valjalo, upravo +različita mišljenja i stavovi IZVUKU kvalitetnu raspravu
                      sretno
                      Last edited by Bossanac; 08.01.2015, 10:58.

                      Comment

                      • Franjo
                        Banovan
                        • 14.08.2009
                        • 2831
                        • Inđija - Beograd
                        • Renault megan II res

                        Moraš priznati, da smo, uglavnom tvojom zaslugom, odlutali od teme: koji accu da kupim! I na primer, insistiranje na stručnim pitanjima, da li je accu jak, ili snažan, kad je bilo govora o jačini struje, koja se meri amperima (po SI). A u tekstovima je često napisano, da snaga pada pri nižim temperaturama.
                        Iz svega napisanog, zaključujem, da izmerene vrednosti napona na niskim temperaturama, bliskim nuli ili minusu - nisu pravi pokazatelj stanja accu!
                        Iako je u mojoj glavi u nekim čoškovima gomila potrebnog, a još više nepotrebnog znanja, činjenica i zabluda, ne mogu da izvučem:
                        - zašto toliki pad napona (i kapaciteta?) padom temperature? Ako je accu 100% napunjen na 25 C, gustina elektrolita nije bitno promenjena i bez potrošača, osim onih na vozilu, koji "vuku" oko 50mA.
                        Činjenica je, da po tim merilima, startujem sa poprilično praznim accu (napon 11.70V) - bez problema! Jasno je, da je to usled dobrog stanja svih agregata i instalacije, a da bi nakon testa opterećenja, bilo nemoguće! Otkazala bi elektronika!

                        Comment

                        • nikaragva
                          CBC Senator XXL
                          • 03.06.2008
                          • 521
                          • B. Palanka
                          • Opel Astra h 1.9CDTI 16V

                          Neko (valjda) pametan je rekao, što više učiš to više ne znaš i više pitanja imaš

                          Kao onaj krug koji predstavlja znanje, a oko njega (beskonačno) je neznanje. Što je krug veći, to je veća linija koja se graniči sa neznanjem i hiljade i hiljade novih pitanja

                          Comment

                          • expendable
                            CBC Senator XXL
                            • 04.11.2009
                            • 3662
                            • Bor

                            Jeste ... ali nije (za forum).
                            Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

                            Comment

                            • Franjo
                              Banovan
                              • 14.08.2009
                              • 2831
                              • Inđija - Beograd
                              • Renault megan II res

                              Da parafraziram: što više znaš, jasnije ti je, koliko malo znaš!
                              A ovo, u vezi accu, moglo bi se nazvati (naučne) istine i zablude o fizičkim i hemijskim procesima u akumulatorima. Ima, dosta razloga za ovu temu, da navedem samo dva: teško palenje pri niskim temperaturama (besomučno verglanje, dokaz je dobrog accu!) i nekoliko neispravnih accu u garantnom roku.
                              I, na kraju, koji (novi) accu za konkretno vozilo: tip, marka, kapacitet i udarna struja...
                              Evo, u potrazi za accu za moj megan II 1.9 dci, na kome imam accu 74Ah/12V test 720A - nalazim uglavnom 440A (za benzince) i max 680A varta blue.
                              U većini "stručnih" saveta, nalazimo, da accu, može biti i desetak procenata manjeg kapaciteta, ali zato - što veću udarnu struju! Od onog, preporučenog od strane proizvođača vozila! Moje mišljenje je, da je to pogrešno!

                              Comment

                              • Sasasta
                                CBC Član
                                • 26.11.2012
                                • 47
                                • smederevska palanka

                                ja kupih autopower .sto vise citah koji je dobar sve vise kontradiktornosti.taman resim da uzmem neki kad naidjem na izuzetno nezadovoljnog korisnika tog brenda.
                                svaki brend moze biti dobar i los , kako ti se zalomi.mada jaci brendovi imaju manje defekta ali imaju.
                                a znam sebe , privlacim defekte vrlo lako , pa uzeh najjeftiniji.
                                prodavac ( koga znam iz vidjenja ) mi rece da nisu nista losiji od ostalih a serviser je tip kojeg znam pa racunam na pomoc ako mi bude potrebna
                                inace je autopower vartin podbrend pa i tu racunam da verovatno nije toliko los .
                                trazeci aku inace naleteo sam na gomile i gomile podbrendovih brendova.recimo .
                                tab ima taxxon , toplu , tab aku i vesnu .vesna ima vesna-sap i jos jedan ( starter cini mi se , video sam u radnji)
                                svaki od njih ima bar po 2 podtipa .tako da tab ima barem 10 akumulatora od 55AH pod svojom kapom koji imaju slicne specifikacije.
                                pogubis se u svemu tome a oni bi trebali da su skoro isti , da ima 2 eventualno . bolji i skuplji i losiji i jeftiniji ali da rade svoj posao kako treba bar 2 godine.

                                Comment

                                Working...
                                X