Koji akumulator da kupim?

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • -Miki-
    Moderator
    • 09.11.2005
    • 708
    • Valjevo
    • Honda Accord coupe cg4

    #61
    Evo da se i ja malo ukljucim u polemiku
    Najbolji aku koji sam ja ikad imao prilike da vidim bio je tesla brcko on je u caletovoj bubi izgurao 7 godina.
    Svi ostali koji su dostupni na nasem podrucju su vise manje pribliznog kvaliteta , a zasto to mislim objasnicu. Zalosno ali istinito je da se po pravilu sve firmirane stvari koje se po evropi prodaju kao prva klasa kod nas stize druga ili treca (mislim tu na generalno sve u zemlji) tako da recimo bosch-ov aku ce na primer priblizno isto trajati koliko i BH-ov ali ce samo kostati "malo vise" . Naravno pricam uopsteno cast izuzetcima ali u sustini u razgovoru sa nekim prijateljima koji drze prodavnice auto-delova sam to i saznao jer oni kazu da samo na taj nacin oni mogu da drze kakav takav odnos u ceni sa domacim BH a kvalitet niko i ne zna vazno je da je markiran . Naravucenije sta god uzeli skoro vam se svodi na isto.

    Moja iskustva sa BH aku. su solidna i ono sto ja znam pouzdano a vazi za bilo koju marku akumulatora je da ga sto redje mrcvarite dugim verglanjem i praznjenjem do pola kapaciteta (jer ispod mozete odmah da ga bacite) kao i voznja sa neispravnim alternatorom (nedovoljno ili nikakvo punjenje) - takve stvari ubijaju akumulatore a ljudi posle kazu ufff nije nizasta ova ili ona marka a u stvari su ga sami upropastili.

    Takodje verovatno vecina vas to zna , ali da ipak pomenem za one koji ne znaju. Hladnoca je smrt za kapacitet baterije i veoma korisna a jednostavna stvar koju sami mozete da uradite i zadrzite dobar deo kapaciteta je da svoj aku oblozite stiroporom sa svih strana jer kao sto znate on je odlican termo izolator. Ovo moze dosta da pomogne a ujedno produzi vek baterije a zahteva samo malo vremena i dobre volje.

    Licno moj izbor za naj-vrstu bio bi onaj sa gelom ali opet dosta su skuplji u odnosu na ove klasicne (a ne znate sta ste kupili)... kad se sve sabere i oduzme (iako mrzim domace stvari jer su po pravilu ocajnog kvaliteta) mislim da je BH neki optimum koliko para toliko i muzike i uz malo paznje oko njega moze da posluzi sasvim solidno.

    Pozdrav
    Saab 9-3 sport sedan 1.9 TiD 150KS

    Comment

    • nikolapanic
      CBC Senator XXL
      • 16.10.2005
      • 657
      • Petrovac

      #62
      Bosch ima svoje predstavnistvo u Srbiji i pristojnu servisnu mrezu,tako da cu najverovatnije kupiti Bosch.E sad jos jedno pitanje.Trudim se da u auto stavljam uvek ono sto je po standardu.Akumulator standardni je 12V,55Ah(R25 2,2i 79KW).Interesuje me da li bi ipak bilo bolje da stavim neki jaci ili ne?
      Samo te slusam i pitam se dokle ces?

      Comment

      • Boki Ar
        CBC Senator XXL
        • 11.11.2004
        • 2827
        • Aranđelovac
        • Vektra

        #63
        Vidim da su iskustva približno ista..manje - više...
        Moj drug ovde prodaje BH akumulatore i ima u zadnjh par meseci 65 reklamacija...užas...neće vi[e da ih "drži"...popizdeo...
        Moja iskustva su ovakva...Na staroj Z 101 imao sam Bh 0d 1990-2000..punih 10 godina .. verovali ili ne..maltretiran..tudja kola paljena preko njega,ostajao mi i bez vode..maaaa i služio 10 god..."Uramio" sam ga i dao ga onima što skupljaju sek. sirovine Onda sam kupio Slovenački TAB (Topla) i evo radi mi celih 5 god...

        Za Vectru sam kupio "Delphi Freedom"...ali problem...šarža iz 2002 ili 3će ,nebitno...NIKAD nije bio dobar...reklamirao,nisu imali drugi u zamenu i dobio knjižno odobrenje...Sinoć stavio novi Bosch Silver...videćemo..a u medjuvremenu služio se polovnim TAB-om iz 2001 od stare Vectre...

        Comment

        • sw.brick
          CBC Senator XXL
          • 09.10.2004
          • 8141
          • Beograd, barajevo-zemun
          • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

          #64
          ja sam lepo napisao da navedeš gde se, znači u kom servisu se konkretno acu ispituju na -18C
          da idem da ispitujem gde jeste zaista servis a gde imitacija ?

          ne pada mi na pamet da ja vrsim kontrolu kvaliteta rada / nerada

          naveo sam ti jasan tehnicki standard- normu u kojoj je sve do tancina propisano kako i u kojim uslovima se vrsi merenje startne akubaterije.

          ako nisu ispunjeni zahtevani uslovi nema nista od merenja, odnosno "merenje" se ne priznaje i nema nikakvog znacaja za bilo sta.
          isto kao da je i Pera Peric u svojoj supi "merio" sa sijalicom da li svetli ili ne svetli.

          ako imas dilemu da li se kod nas primenjuju norme i standardi, tu sam vrlo skeptican da se radi kako treba.

          pa mi ne radimo ni mnogo ozbiljnije stvari po propisu (onaj voz od pre nekoliko dana je samo tragicno podsecanje, ili autobus u BG koji se odigrao po slicnom scenariju, itd) kako to norme zahtevaju.

          sve dok se ne ispuni zahtev definisan standardom nema ni govora da je nesto zaista mereno, u bilo kojoj tehnickoj oblasti.

          Sve standarde koje pominješ su DIN standardi što znači da kod nas ništa ne znače sobzirom da mi imamo, još uvek ,svoj standard koji je u mnogo čemu radikalniji u odnosu na Zapadne standarde pa i DIN
          koji je to standard ? u cemu je radikalniji, to bas i ne razumem na sta se misli. (?)

          JUS je prepisani DIN, a i dobar deo EN standarda takodje potice od DIN-a.

          poenta price je da ako se oznakom na akumulatoru definise da mora da obezbedi struju od 640A (samo primer) na -18C i da je to jedini podatak i jedina temperatura onda naknadna kontrola od strane bilo koga radi poredjenja sa etalonom mora takodje da se izvrsi na istih tih -18C i mora da se izmeri 640A ili vise.

          postoji odredjena tolerancija naravno.

          ako meris struju na +20C onda ce naravno i neispravni akumulator pokazivati 700A i time dovesti sebe i drugoga u zabludu da je aku ispravan.

          ok, to je mozda taktika fabrika/servisera da zavaravaju sto sebe sto musterije i time skinu odgovornost i ne bih se iznenadio da se to masovnije radi. ne bi bilo ni prvi ni poslednji put da se nesto kao "izmeri" na nacin da se formalno zadovolji neki zahtev i stavi na papir kao potvrda.
          to sto je netacno, koga jos pa sekiraju detalji..
          o kalibrisanju mernih instrumenata i da ne pricamo.

          i ne mislim nesto posebno na aku, to je samo vrh ledenog brega nacina kako se kod nas posmatraju standardi, norme, merenja, strogo tehnicka pravila koja nemaju veze sa marketingom, provizijama i ostalim stvarima.

          jedan od eklatantnih primera je nacin kako polciija meri laserom brzinu vozila- po pravilu neispravnim uredjajem, tacnije razdesenim i od strane neobucenih lica. e sad, sto to jos uvek prolazi kao nekakvo "merenje" u nasoj zemlji je druga stvar i nema veze sa samom tehnikom merenja.

          da ne sirimo pricu, metrologija je kompleksna nauka ima svoja pravila merenja kao i pravila obrade rezultata merenja kao i norme u kojima je tacno definisano kako i sta se meri i naravno cime.

          pa obican unimer ima definisane norme odnosno greske merenja a meri recimo napon. nije svako "merenje" zaista i relevantno pravo merenje
          volvo
          945 SE turbo lpg
          344 GL lpg

          Comment

          • sw.brick
            CBC Senator XXL
            • 09.10.2004
            • 8141
            • Beograd, barajevo-zemun
            • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

            #65
            BH ima crno -belu statistiku kako izgleda.
            stvar srece, toliko razlicita proizvodnja od serije do serije ili stvar (pomalo) i auta ili necega treceg.
            sada imam dilemu otkuda toliko razlika u iskustvu.
            volvo
            945 SE turbo lpg
            344 GL lpg

            Comment

            • Nikola
              CBC Senator XXL
              • 29.09.2004
              • 975
              • Indjija/Vojvodina

              #66
              Ja recimo imam BH onu seriju sa 25 meseci garancije, kupljen sa autom i kod mene ulazi u trecu godinu.... Koliko je star bio ne znam.
              Letos je bio izgubio kiseline ispod dozvoljenog nivoa, cak su se i saca blago deformisala, onda sam ja bio dolio vode, izgleda vise nego sto treba i on izbaci deo kiseline, dakle sad je razblazena kiselina unutra, deformisana saca, najmanje tri godine star i pali bez problema na -10, -15 stepeni...
              Necu vise ni da mu kontolisem nivo tecnosti, bas me zanima dokle ce ovako...
              45 Ah
              .:Cuore Sportivo:.
              Alfa Romeo 145 1.6 Boxer 103HP 96`

              Comment

              • dranix
                CBC Senator XXL
                • 04.10.2004
                • 3079
                • Antwerpen/Belgium
                • Saab 9-3

                #67
                Samo vas citam.
                Ne znam zasto ali mi se cini iz prilozenog da postoje "neki drugi" razlozi zasto pojedincima akumulatori traju tako kratko. Ne bi da komentarisem kvalitet neceg sto se mora laboratorijski ispitati na mnogo uzoraka da bi se zakljucilo koji je bolji i to opet uslovno.
                BTW tzv. Calcium tehnologija je odaaavno poznata stvar. Odgovorno tvrdim da su se takvi akumulatori ugradjivali u Harley Davidson fabricki jos PRE 1980. godine. Ne znaci to nista posebno ali samo da se zna.
                Ja imam proverenu teoriju o kvalitetu olovnih akumulatora. Sto je tehnologija starija to je akumulator trajniji tj. sadrzi VISE olova. To ne znaci i da je bolji tj. da moze da da toliku struju u momentu ali je otporniji na maltretiranja nesavesnih korisnika. 99% sam siguran da je problem i u eksploataciji ili sto je najgore ( i najveca steta da se upropasti nova stvar iz neznanja) u pogresnom prvom punjenju (inicijalizaciji) u elektrickom smislu. Nekako uvek trazim gresku u sebi kad mi nesto ne radi kako treba i da vidite cudo i nadjem je iako imam poprilicno iskustva. Zato vam ne verujem kad kudite akumulator posle par meseci. Ima i druga stvar. Sta ako su ti akumulatori na koje se pojedinci zale radili negde u nekom UPS izvesno vreme pa onda pusteni u prodaju ponovo? Mene nista ne bi cudilo. Vi najbolje znate gde i s kim zivite. Zasto ne kupujete suvo sarzirane akumulatore da vas ne boli glava? Ima li toga jos u SCG da se kupi? Ovaj forum me sve vise podseca na razgovor baba na pijaci a najmanje na tehnicki. Mislim, rekla-kazala i to. I mene je delimicno cuvala baba ali nisam taki.

                Comment

                • Boki Ar
                  CBC Senator XXL
                  • 11.11.2004
                  • 2827
                  • Aranđelovac
                  • Vektra

                  #68
                  Originally posted by brick
                  BH ima crno -belu statistiku kako izgleda.
                  stvar srece, toliko razlicita proizvodnja od serije do serije ili stvar (pomalo) i auta ili necega treceg.
                  sada imam dilemu otkuda toliko razlika u iskustvu.
                  Tačno TAKO...nekoliko faktora postoji.Vidim da mi na tom starom 101 baterije služe odlično zato što:
                  1.Ima dobro punjenje (alternator)
                  2.Dobar anlaser
                  3.Možda i najbitnija stavka-po gašenju kontakta i svih potrošača NEMA NIKAKVU (pasivnu) potrošnju...(kao moderni auti..memorije radija,časovnici,ovo-ono )
                  4.Uvek čiste klemne i dobra masa motora

                  Za 20 i kusur godina (1981 kupljen) ovo mu je tek treći akumulator.

                  Comment

                  • dfast
                    CBC Senator XXL
                    • 26.05.2005
                    • 1302
                    • Hoofddorp NL /Bgd

                    #69
                    I jos jedna stvar koju sam siguran niko na radi. Koliko puta godisnje napunite akumulator, ili prekontrolisete nivo tecnosti u njemu. Siguran sam da ga niko od nas ne puni dok ne zakaze, kao sto je slucaj trenutnih temperatura. A mnogi opet voze kratke relacije do posla i nazad , do grada i nazad a mozda par puta godisnje na nekoj duzoj relaciji.

                    Comment

                    • Wiz
                      CBC Senator XXL
                      • 30.09.2004
                      • 3104
                      • Nish

                      #70
                      Ja 2x godisne punim i kod onih gde se dosipa redovno to radim,inace napon pre startovanja na -17 ,12.7V

                      Comment

                      • Eon
                        Moderator
                        • 10.03.2005
                        • 4225
                        • Beograd-NBG-44
                        • Superb 2.0 4x4 DSG

                        #71
                        I sada je jos potrosac kriv za losa iskustva sa BH accu. Meni su ovi podaci bili dovoljni da donesem neko svoje misljenje. Ovo je nesto kao prost slucajan uzorak.
                        Ja godinama isto tretiram svaki accu i nijedan me nije izdao posle 3 meseca upotrebe, a i nije mi prvi BH...
                        Škoda Superb 2.0 TDI 190 bhp DSG 4x4 2020
                        Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 bhp Carat 2017

                        Comment

                        • coco
                          CBC Senator XXL
                          • 24.10.2004
                          • 476
                          • i`am from the land that is placed nowhere

                          #72
                          Originally posted by Drinic
                          Ev i kod mene.
                          BH 66, ujutru ima samo za prvo paljenje, sva sreca pa u 90 % slucajeva pali iz prve...
                          de ja vu, u ladimiru bh. obavezan borbeni komplet za bh accu: strik za vucu i kablovi za accu-accu paljenje
                          "Your eyes look a little red son... have you been hitting VTEC??"

                          Comment

                          • TETAK
                            CBC Senator XXL
                            • 30.09.2004
                            • 3034
                            • Čačak, Srbija

                            #73
                            Servis, odnosno tehničke i stručne predispozicije koje treba da ima takav institut, definiše proizvodjač aku., pa ako on kaže da je "nešto" servis i poveri tom servisu ispitivanje aku u garantnom roku i utvrdjivanje ispravnosti-neispravnosti kao i sačinjavanje zapisnika o utvrdjenom stanju, onda je to zaista to.Da je taj "standard" o ispitivanju na -18C besmislen ilustrujem činjenicom da aku na -20C ima samo 50% kapaciteta.Akumulator koji je odsvirao svoje odnosno onaj koji je sa fabričkom greškom svoju neispravnost će ispoljiti u svakom slučaju.Gore je neko pomenuo da je dobro izolovati aku. i to je tačno.Potrebno je samo setiti se da se ta izolacija skine kada dodju lepi dani kako se aku ne bi pregrejao.Takodje je tačna i priča da su ranije aku bili otporniji na maltretiranje jer su i njihovoj izgradnji korišćene homogene olovne ploče dok se sada u konstrukciji koristi olovna pasta.Za stanje aku je veoma bitno i sve ukupno stanje automobila u celini jer je veoma retko da reklamaciju vrše vlasnici novih ili novijih automobila.Uglavnom se tu radi o starijim automobilima.Naravno ovde se ogradjujem u smislu da ima i fabričkih greški kao što je spoj u ćeliji, prekid medjućelijskog mosta i sl. ali se to dešava u oko 10% slučajeva od ukupnog broja reklamiranih akumulatora!
                            Uz laž uvek ide istina, istina je dovoljna sama!

                            Comment

                            • Eon
                              Moderator
                              • 10.03.2005
                              • 4225
                              • Beograd-NBG-44
                              • Superb 2.0 4x4 DSG

                              #74
                              TETAK, uzmi u obzir i da zbog neke fabricke greske, accu istih proizvodjaca mogu razlicito da se ponasaju na niskim temp. Nije krivica u mojim kolima sto jedva pali na -15. Alternator puni dobro, grejaci rade svi, anlaser u savrsenom stanju, ali accu... Pa kada dam kontakt za grejace, prepolovi mi se osvetljenje board comp, kada se oni ugase anlaser jedva vrti motor... Da mi se ne upali za 2 kruga, ne bih ga ni upalio bez kablova!!!!!
                              Škoda Superb 2.0 TDI 190 bhp DSG 4x4 2020
                              Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 bhp Carat 2017

                              Comment

                              • Wiz
                                CBC Senator XXL
                                • 30.09.2004
                                • 3104
                                • Nish

                                #75
                                tetak pa izolacija leti stiti od vrucine zar ne.mda kod nas je Opel di dti,accu umotan u neku fabricku izolaciju,koja je slicana nekoj "jaknici",eto Eon kod mene nema uopste nikakvih smetnji kad upali grejace,okrene takodje 2x i pali

                                Comment

                                Working...
                                X