I meni se tako cini na zalost...
Koji akumulator da kupim?
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Originally posted by markofpi View Post... Potrošnja struje ispod maksimalno dozvoljenih vrednosti, alternator puni, napon akumulatora ok.
Takođe, amper kleštima smo merili koliko struje anlaser povlači prilikom startovanja motora. Prvi put nešto preko 400A, a naredna 3-4 puta oko 250A.
Kažu, ovi u servisu za acu, da ovaj acu koji ja imam (startne snage 720A) nije za anlasere koji vuku preko 360A.
Što se tiče snage accu, u pravu su svi! Anlaser na laguni vuče oko 250A (oko 2 KW). U startu i više, kao pri prvom merenju. Ako imaš problema sa startom motora, kao dugo verglanje, problem je na nekom drugom mestu.
Prati napunjenost accu!
Preporučio bih ti, ako već nemaš, da kupiš AVO-metar (univerzalni instrument kod kineza veoma jeftin) i sam, povremeno proveravaš stanje accu. Ujedno i ispravnost alternatora! Na laguni, sa motorom u radu na leru, napon accu mora da bude od 12.8 do 14.5V DC. Bez uključenih potrošača, kao i sa uključenim svim mogućim potrošačima na maksimum snage: svetla, klima, grejači, ventilacija, muzika... Napon ne sme da padne ispod 12.8V DC.
Napomena: prema Laguna Repair Manual napon treba da je >+13.5V do +14.8V<Last edited by Franjo; 13.02.2013, 21:15.
Comment
-
-
Evo malo teorije ako nekog zanima. Ne mogu da okacim u download sekciji pa neka prebace moderatori ako ovo nekog zanima.
Lead-Acid battery theory.pdf (3.3 MB)
Code:https://mega.co.nz/#!3Z5mUZJb!YX6pDjnbm1PA0A3lh4I6XQfpZtlddiysmk4TdOqnJv0
You tried your best and failed miserably. The lesson is: never try.
Comment
-
-
Posle svih peripetija, mnogobrojinih poseta servisu, na kraju je acu zavrsio kod uvoznika koji je ustanovio da da je ipak acu neispravan i dali su mi novi. Na pitanje sta nije u redu i koji su razlozi nisu mi dali odgovor ali mi je receno da je napon na acu ispod 10V. Inace insistirali su da ja dodjem do uvoznika u Temerinu da mi oni ispitaju auto i pord toga sto imam uredno sve rezultate ispitivanja kako njihovog ovlascenog servisa u Bg tako i jos nekih servisa i majstora. Rekoh im da cu rado doci ali da ako se ispostavi d ami je sa autom sve ok kao sto i jeste daju mi novi acu i placaju troskove puta. Posle par dana su me zvali i rekli da ce novi acu biti poslat, a da se ispostavilo, kao sto rekoh da je stari los, odnosno neispravan. Eto koliko cimanja i zivaca zarad jednom obicnog akumulatora...
Comment
-
-
Jbg ako nisi uporan, teško je rešiti problem te vrste sa našim majstorima tj serviserima odnosno prodavcima. Sično je sa gumama. Mora se biti uporan pa nekako da se reši problem.Red Bull daje krila al zato rakija daje quatrro
Comment
-
-
To i mene zanima? Jeste off ali samo da dam primer...
Pre par godina preuzmem Pezo partner u Veranu i dovezem ga kuci, na satu bilo 0 km. Nigde nisam stajao do kuce, kuci da zakljucam sa daljincem od centralnog kad ono cvrc nece, nista ne reaguje...
Prijatelj me posavetuje da sutradan pozovem i insistiram ako me budu pozvali u servis da rese problem trazim, dnevnicu, troskove goriva... Sve to lepo i naplatim !
Comment
-
-
-
Nisam ni isao do njih, ali sam im predlozio da mogu doci ali da u slucaju da je sa autom sve u redu (kao sto i jeste) da mi pored novog acu nadoknade i troskove dolaska. U sustini acu je neispravan bio i tu nema sta vise da s eprica, a sve ostalo su pokusaji da se reklamacija ne uvazi, kao sto je to u svemu ostalom u Srbiji...nazalost.
Comment
-
-
A pogotovo sramota sto je to sve lako resivo. Pa cak i pod pretpostavkom da sa sigurnoscu kao serviser ne mozes utvrditi da je acu los, uzmes i proveris auto. Ako je sa njim sve ok znaci da trece nema. Realno, ocekivao sam da ce postupak biti dug i da ce biti igra nerava pa sam ako nist adrugo bar unapred znao sta me ceka.
Comment
-
-
Akumulator za punta
Posle 4 godina doslo vreme za zamenu akumulatora na puntu classic 1.28v sa klimom i plinom.posle pregleda cele teme izbor se sveo na dva modela:
1.exide excell 44Ah 400A Pb-Ca tehnologija 30 meseci garancija 5700din
2.varta blue dynamic 44Ah 420A Ca-Ca tehnologija 36 meseci garancije 5990din
Bio sam kod autoelektricara koji je kontrolisao napon punjenja i bio je 13,95V na leru sa upaljenim potrosac ima i 14V na 1500rpm i on tvrdi da je to za punta dobro jer je za njih napon 13,8-14,2V dobar napon punjenja zbog slabog alternatora fabricki kao i da ce verovatno taj napon sa novim akumulatorom biti i nesto veci jer je stari zbog velike sulfatizacije ima veliku unutrasnju otpornost. Na jedno mestu u temi je pisano da je za nove Ca-Ca akumulatore potereban veci napon punjenja preko 14,5V ako ne gresim pa je onda za ovaj punto bolji izbor exide zbog nesto starije Pb-Ca tehnologije iako varta ima duzu garanciju i vecu udarnu struju.Doduse postoji i drugo misljenje da stariiji olovni akumulatori mogu da se pune naponom vecim od 15V a Ca do 14,7V pa me interesuje sta vi mislite da je tacno. Isto tako nabavio sam automatski punjac koji puni sa 3,2A do 14,4V ili do 14,7V pa me interesuje za koji od ova dva akumulatora je bojli ovaj punjac za kasnija dopunjavanja van auta. Takodje po savetu majstora iz Subotice planiram da dopunim akumulator kad ga kupim jer zbog stajanja u radnjama sigurno nije skroz pun, naravno pre stavljanja u auto i da ce to produziti radni vek akumulatora.Hvala unapred
Comment
-
Comment