Mora se kod kupovine aku. voditi i računa i o veličini baterije.Nije isto ako se auto koristi kao taxi sa svim onim njihovim potrošačima kao sa celodnevnom stani-kreni, gasi-pali vožnjom ili ako neko kao ja npr. koji glavni auto koristi samo za vikend i godišnje odmorske vožnje.Malo vozača zna da se za taxi proizvode specijalni aku.,ali ovo se odnosi i na vozače kojima je bitno da se ceo dan vozikaju okolo kao naprimer kod dostavnog programa.Ovde u svakom slučaju treba pazariti za "broj" veći akumulator pod uslovom da može da se ugradi u predvidjeno kućište.Preporučujem da pročitate članak u "Bildu" u vezi sa akumulatorima u kome savršeno lepo opisuju probleme i većinu stvari koje moraju da se poznaju u vezi sa održavanjem baterije.Dizeli takodje imaju svoj problem u zimskom periodu kao i momci koji imaju "opasnu" muziku u vozilu koja takodje zahteva jače akumulatore.Da još jednom napomenem, samo savršeno ispravan auto može računati na svoju bateriju u svakom momentu bez obzira na proizvodjača!
Koji akumulator da kupim?
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Servis, odnosno tehničke i stručne predispozicije koje treba da ima takav institut, definiše proizvodjač aku., pa ako on kaže da je "nešto" servis i poveri tom servisu ispitivanje aku u garantnom roku i utvrdjivanje ispravnosti-neispravnosti kao i sačinjavanje zapisnika o utvrdjenom stanju, onda je to zaista to
ili je standard ispunjene ili nije ispunjen. vrlo prost kriterijum poredjenja prema poznatom etalonu.
zamisli da sam ja fabrika a ti serviser nakratko.
ja i ti se dogovorimo da je mera nase jedinice duzine 95cm umesto pravih 100cm.
i merimo nasim strankama sve po nasem (netacnom, laznom, pogresnom,...kako god) "metru" i naravno taj dogovor pokrijemo papirom.
ili proizvodjac i distributer struje (el. energije) se nekim svojim internim papirom dogovore i pokriju pricu da je standard napona 191V umesto 230V jer je eto to njima zgodnije/isplativije/bilo sta.
za mene je (EN ili neki drugi) standard, etalon upravo to- mera vrednosti koja je tacno definisana i prema kojoj se vrse sva poredjenja.
to sto si naveo samo govori o neozbiljnosti fabrike koja zaobilazi opste vazeci i javno svima dostupan standard-etalon svih merenja.
tacno je da aku na -18C ima otprilike duplo manji kapacitet, upravo zato se i meri u tim najtezim uslovima startovanja motora.
uopste nije bitno koja je fabrika aku u pitanju, EN standard je obavezujuci za sve, pa i te ili tu fabriku koja je bas po EN standardu deklarisala aku.
da li ima neki aku koji dodje do tebe a da nije navedena struja startovanja na -18C zajedno uz kapacitet 20satnog praznjenja kao 2 osnovne tehnicke karakteristike akubaterije za kola ?
ili neki za koji je navedena struja startovanja za neku drugu temperaturu.
ja jos nisam sreo, cuo, procitao bilo gde da je bilo koja druga temp, osim -18C u opticaju kao mera poredjenja i testiranja.volvo
945 SE turbo lpg
344 GL lpg
Comment
-
-
Ono što fabrika postavi kao reper je u krajnjoj liniji i bitno, jer, na kraju krajeva u slučaju opravdane reklamacije, oni kupcu daju nov akumulator a to je, složićeš se lepa sumica novca i to im niko neće nadoknaditi.
Brick ti zaboravljaš šta je moje primarno zanimanje ili možda veruješ u "one" viceve po novinama...naravno da na bateriji piše podatak koliko može da isporuči struje(A) na onih tvojih omiljenih -18C, ali to ne znači da u servisu treba da se ostvare ti uslovi.Taj podatak je vrlo bitan a ispisan je neuočljivo tako da malo ko na to obraća pažnju.Naravno drugi podatak je kapacitet(Ah) i naravno svaki acu mora da ima navedene ove podatke.Uz laž uvek ide istina, istina je dovoljna sama!
Comment
-
-
Sad mi nesto nije jasno.
Neka je tacno da je kapacitet olovnog akumulatora na -18°C oko polovine. Kad proveris (izmeris) kapacitet na "sobnoj temperaturi" i razultat podelis sa dva to je to. Sta ce nam Sibir za takvo merenje? Merenje kapaciteta metodom da to traje mnogo sati tacno datom strujom takodje ne pokazuje pravo stanje akumulatora jer ovde pisemo o start akumulatoru a bas ta mogucnost da isporuci jako veliku struju je najbitnija i po tome se konstrukcijski i razlikuju olovni akumulatori pa nije isto koji kupiti mada na kucistu pise isti kapacitet. Ne samo da postoje na grubo tzv. traction, semitraction i start akumulatori vec se i tehnologije veoma razlikuju ali i pre svega mi uglavnom maltretiramo akumulatore namerno ili slucajno. Takodje postoji nesto sto ovde malo ko zna a to je da je automobilski sistem punjenja (alternator-regler) ne samo primitivan vec i NAMERNO tako podesen da ne puni akumulator skroz do kraja mada olovni akumulatori najvise od svega vole kad su potpuno puni. Znaci, ne racunajte da ikada ima svoj nominalni kapacitet i zbog ove cinjenice. Naravno, plus ono sto je gore napisao Tetak. I koliko nam je onda ostalo kapaciteta ako je akumulator izmedju ostalog star recimo 2 godine a zima je? Motor mora da pali kao mina inace se ne nadajte u akumulator. On nikad nikoga nije spasao pa ne znam ni ja koliko da je veliki ili dobar a obicno nije ni jedno ni drugo. Ne maskirajte druge probleme izgovorom da su akumulatori nekih brendova super a nekih uzasno losi. Reklamacija se desi. Ali da se tek tako kaze...
Comment
-
-
Comment
-
-
za mene je (EN ili neki drugi) standard, etalon upravo to- mera vrednosti koja je tacno definisana i prema kojoj se vrse sva poredjenja.Kod onog "kompjutera" ,uredjaja za ispitivanje akumulatora treba u izbor upisati na.pr.EN ili DIN, a na BH akumulatoru piše
ENT ili ETN tako nekako...uredjaj nema ovakvu stavku u izboru...i onda ovde dolazimo u problem da "serviser" za BH neće da prizna reklamaciju na osnovu "izveštaja" sa ovog uredjaja.??Prevara ili...ma nego šta nego prevara,kad BH od "rafo" 66Ah neće Corsu 1,7 D da "upali" ujutro,na mrazu, a Bosch kao mina i pita "ima li još koji auto da upalimo"
Kod mene na Vectri isto Bosch radi dobro,62Ah,doduše kad sam je kupio palila je i na 45,isto bio Bosch..činilo mi se malo za 2000ccm i automatik,samo iz tog razloga sam ga promenio....
Comment
-
-
Najbolje rešenje je držati se od proizvodjača automobila preporučenog kapaciteta acu. pod uslovom da je auto koji posedujemo predvidjen za tržište sa sličnim klimatskim uslovima kao što je naše.Na primer, Nemački klimatski uslovi odgovaraju.Boca ako si obratio pažnju kad sam bio kod tebe, i ja na Oktaviji imam Bosch acu....ali da se razumemo, orginal!Uz laž uvek ide istina, istina je dovoljna sama!
Comment
-
-
@ TETAK,naravno da sam primetio...I to je nesporno,što se tiče Boscha..Topla (TAB) radi dobro..isto..
Mene zanima kad se BH akumulator testira šta se unese u "uredjaj" za proveru..EN nije...a uredjaj nema stavku ETN kao što piše na BH?
Comment
-
-
Ja testiranje acu radim sa jednim prenosnim uredjajem marke Bosch, videću koji je tačno model ako te zanima.Pored ovog uredjaja imam i jedan stacionarni tester koji simulira opterećenje za baterije do 180Ah.Uslovi za testiranje se razlikuju od proizvodjača do proizvodjača, tako da npr.Vesna-Starter zahteva uvek opterećenje acu sa 600A bez obzira na veličinu acu u trajanju od 20 sec. dok BH zahteva povećanje opterećenja prporcionalno kapacitetu acu.(bilo bi dosadno da ti nabrajam koliko za svaki model pojedinačno) ali mogu da pomenem da oni acu od 55Ah testiraju takodje na 600A u trajanju od 20 sec.Prilikom opterećenja napon ne sme da padne ispod 8V a amperaža ispod 50A.Takodje ni jedna ćelija ne sme da "vri"!Ovo su osnovne postavke a broj situacija u praksi je neograničen.Top-la i kod mene ima najmanje reklamacija!Uz laž uvek ide istina, istina je dovoljna sama!
Comment
-
-
Kako bi ja mogao da simuliram test za moj akumulator...od alata imam unimer i punjac za akumulator.
mozeli neki okvirni test ..nemora pravi ?Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.
Comment
-
-
Ono što fabrika postavi kao reper je u krajnjoj liniji i bitno, jer, na kraju krajeva u slučaju opravdane reklamacije, oni kupcu daju nov akumulator
moze fabrika da u dogovoru sa tobom kao serviserom postavi reper kako god se svidi ali to nema nikakvu tezinu niti je bitno za resavanje reklamacije.
akubaterija je tehnicki uredjaj i proizvedena je po nekom standardu (naveo sam koji je vazeci danas) i samo i jedino po tom standardu je deklarisana i kao takva pustena u prodaju.
i jedino i samo za taj standard vaze opsti zakonom propisani uslovi garancije.
sve i da fabrika ima neki svoj reper koji je blazi od zakona primenjuje se vazeci zakon odnosno standard i po njemu se mora resiti reklamacija i zameniti aku.
nije fabrika ta koja odredjuje javni industrijski standard odnosno zakonsku tehnicku normu niti fabrika moze da bira da li hoce ili nece da primenjuje zakone.
vrlo glatko bi pao u vodu takav dogovor o fiktivnom reperu fabrike i servisera koji je VAN javnog obavezejuceg zakona/norme/standarda.
i to nema veze sa aku vec vazi za svaki proizvod koji podleze atestiranju odnosno tehnickoj deklaraciji.
u slucaju aku na samoj kutiji, u uputstvu za upotrebu se tacno navodi CCA odnosno struja praznjenja jedino na -18C kao mera klasifikacije (time i kontrole kasnije).
kupac je zasticen zakonom a ne nekom internom odlukom fabrike koja hoce ili nece da postuje zakon.
da budem jasniji, ako norma kaze nesto fabrika to mora da ispuni kao minimum a moze naravno i bolje.
dakle, ako norma kaze CCA na -18C to je OBAVEZA za fabriku kao minimum a ako zeli fabrika moze da navede i CCA pri -25C, -40C ili koliko gdo hoce a sto je bolje od norme.
losije od norme ne moze inace se proizvod povlaci iz prodaje kao neispravan i suprotan proizvodjackoj (citati prijavljenoj) deklaraciji za dati proizvod.
samo je pitanje da li se kod nas ozbiljno postuju norme ili se ne postuju, nikako nije pitanje sumnji u postojanje istih.
a da smo majstori za hvatanje krivina jesmo, ovo je jos jedan primer maste da se zaobidje norma od strane (za sada neimenovanih) fabrika.
takvu robu iza koje proizvodjac ne sme da se potpise u punom smislu reci ja izbegavam, ma ko da je u pitanju.volvo
945 SE turbo lpg
344 GL lpg
Comment
-
-
na.pr.EN ili DIN, a na BH akumulatoru piše
ENT ili ETN tako nekako...uredjaj nema ovakvu stavku
ali na sajtu, fas.co.yu su navedeni u tabeli aku prema DIN i prema EN normama kako koji model.
mozda tamo ima podataka za taj tvoj model.
inace, ja uvek kupim nesto jaci (na papiru) aku nego sto je minimum koji je stavila fabrika zbog nacina upotrebe vozila i dodatnih potrosaca koje koristim.
a imam u autu i inverter 12-220V od 0.5kW a to moze podosta da povuce..
malo sale, BH aku koji sam uzeo je proizveden bas 31.12.2005. i kostao je maltene isto kao i Bosch (ali made in Spain) na akciji posto razliku od nekih 200dinara (vise za Bosch) ne racunam kao bitnu.volvo
945 SE turbo lpg
344 GL lpg
Comment
-
Comment