i ja takodje ali to ne znaci da u Srbiji prestaju da vaze opsti zakoni hemije i fizike
to sto se mnogi izdaju (samoreklamerski) za majstore (elektricari i razno razni drugi) obicno nista ne znaci ako nema pokrica u praksi kroz rad i rezultate rada.
Isti je i kod mene,a u servisu je dosao lik sa vectrom 2.0di i kod njega je bio slican napon na leru,tako da je sve u redu i to je uobijcajan vrednost za pomenute modele sa 2.0 di,dti motorima,nista nije u kvaru
alternator ne puni (niti je moguce) istom strujom ispravan i neispravan akumulator iz razloga sto nije moguca identicna (brzina) hemijske reakcije. struja punjenja je direktna -posledica- mogucnosti da se apsorbuje hemijskim putem energija.
nema apsorpcije nema ni punjenja osim sto se struja alternatora uludo pretvara u temperaturu elektrolita sto je potpuno beskorisno sa stanovista akumuliranja energije.
napon punjenja nista ne govori sam po sebi o struji punjenja.
takodje, alternator razlicito puni zavisno od spoljne temperature odnosno pretpostavljene temperature na kojoj se nalazi aku.
tako zimi alternator puni do 14.2V a leti na 13.75V, i ima poseban senzor za temperaturu (Bosovi imaju, opet ne svi modeli) i poseban ECU (elektronski sklop) koji upravlja punjenjem u funkciji temperature akumulatora.
akubaterija je pre svega hemijski izvor struje i kao takav veoma podlozan uticaju temperature kao kljucnog elementa za odvijanje hemijskih procesa bilo punjenja bilo praznjenja.
hemija je kljucni parametar dogadjanja unutar aku, elektrika i struja/napon su sporedni elementi koji tek opsino mogu delimicno da pokazu sta se zaista odigrava hemijski.
moze alternator da daje i 15V ali to ne znaci niti da bolje niti da brze puni aku koji nije sam po sebi potpuno ispravan.
merenje gustine elektrolita daje pravu sliku aku, bilo da se puni da se prazni, da je aku pun ili nije ali uvek merenje gustine daje realnu sliku o samoj hemiji unutar celija.
a sva merenja imaju smisla jedino za datu temperaturu i za dato opterecenje i poredjenje prema unapred poznatom etalonu odnosno poredjenju prema vrednostima koje su poznate za potpuno ispravan aku.
voltmetar ne daju skoro nikakvu info sam za sebe, ampermetar je vec puno korisniji za spoznaju da li se puni ili prazni i koliko.
elektricar koji koristi samo voltmetar za "merenje" akubaterije ili uopste dijagnozu sistema punjenja na vozilu nije neko kome bih poverio tako ozbiljan posao kao sto zahteva pravo merenje....
Sve to stoji, ali ako hoćeš čoveku da ispitaš punjenje, jer priznaćeš često se dešava da su upravo alternator ili regler u kvaru i da nedovoljno pune acu što posledično dovodi do pražnjenja baterije ili pak prepunjavaju acu što može da dovede čak i do eksplozije acu, uzmeš lepo voltmetar(neka vozila ga imaju u sklopu instrumenata) i premeriš mu napon punjenja.E sad on(napon punjenja) treba da bude izmedju 13,8-14,5V.Naravno da će se acu puniti ako je ispravan, jer smo to u ovom slučaju uzeli kao pretpostavku!
voltmetar nije nikakav pokazatelj ispravnosti niti alternatora niti reglera a kamoli struje ( i iskljucivo struje jer je alternator generator STRUJE a ne napona) punjenja.
dodatno, sto voltmetar ne moze da "vidi" faze odnosno naizmenicni signal sa sva 3 namotaja.
prostije, voltmetar pokazuje npr 14V napon punjenja alternatora a alternator je neispravan.
istovremeno regler ispravan potpuno.
napon 14V a nema punjenja strujom.
realna situacija.
kako bi otklonio kvar ?
da ne davim, osnovi indukcije i EMS izvora energije tacno definisu sta i kako.
Dobijaš preciznije očitavanje.Uporedi očitavanje na leru i pod gasom.Ako pod gasom dobiješ niže očitavanje onda proveri zategnutost kaiša alternatora pošto i taj "detalj" ume da pravi problem.Napominjem da ono skidanje kleme, kada auto radi, dolazi u obzir samo kod vozila koja nemaju puno elektronike odnosno tamo gde to ne može dovesti do oštećenja ECU ili nekog drugog dela opreme.To je obično, kao napomena, navedeno u tehničkoj knjižici!
Odneo sam Akumulator u servis da reklamiram..dali su mi zamenski da se posluzim....javicemi za 3-6 dana dal je pokvaren
po njima JA sam ga ispraznio pa ce oni ponovo da ga formiraju.
nema problema rekao sam im :...sad akumulator ima 12 volti okruglo pre prvog jutarnjeg paljenja i jedva vergla ( oko 5-8 secundi onda bleeee pocne da se muci , spor je )
ja cu da ga stavim u gepek kad ga uzmem od vas i ujutru cu da mu proverim voltazu,ako posle "formiranja" nema bar 12,4 volti , ja ga opet vracam ovde.
kod komsije sam merio isti takav akumulator BH 45 ah star 1 godinu ima 12,6 volti ujutru PRE paljenja.
Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.
Ja sam nosio juce u onaj servis "Akumulator" u Bulevaru Rev. 451, danas sam ga preuzeo nazad uz potvrdu o zameni, s tim sto treba da odem u prodavnicu u kojoj sam ga kupio, a kako ona ne postoji, moram da idem u nekakav "Todex" u vilinim vodama, pa da mi oni zamene... **** lood zbunjenog...
Kao što sam napomenuo auto delove a pogotovo acu(pošto imaju garanciju) treba kupovati kod trgovaca sa dobrim rejtingom, a najbolje je u specijalizovanim prodavnicama.Ako takvi još imaju i mogućnost servisa stvar je očigledna.
evo sad sam bio i podigao sam ponovo svoj akumulator,nisu mi ga zamenili.
merio mi na kolima koliko puni alternator....dobio je podatak od 13,4 v i to sa upaljenim srednjim svetlima i ventilatorom na najace.
kazue da treba da bude 13,8 najmanje..po njemu znaci da mi nevaljaju cetkice na alternatoru ili regler.
akumulator na volzilu nema samo preaznjenje kad je auto ugasen(nista ne vuce struju ).
Ja sam im rekao da to znaci da auto nesme od veceri do zore da gubi napon,to jest treba ako je uvece bio na 12,6 da ujutro nesme da ima manje od 12,4 v
ako bude ja im vracam a oni nek mere sta oce.
sta mislite o ovim podatcima...kako se proverava dali akumulator se brzo samoprazni...dali je on to mogao da proveri?
i da uzeli su mi 375 dinara za formiranje akumulatora
Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.
Comment