Alternator

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • chobo13
    CBC Senator XXL
    • 01.05.2009
    • 1274
    • pozega,srbija
    • AUDI,VW

    Re: Alternator

    kole24,taj valeo alternator sto si stavio je od renoa,al mislim da nije bas za traktor,bolje da si nasao neki od vw ili opela stari tip bosha.
    dosta su izdrzljiviji i laksi za odrzavanje,u svakom momentu lako je naci deo.
    gledajuci sliku,na regleru postoje dve buksne,prikljucci.na jednu buksnu ide kabl sa kontrolne lampice a na drugu,obicno stoji oznaka plus pored buksne i
    na tu buksnu bi trebao dovesti plus sa kontakta.taj regler bi tako trebao da funkcionise bez problema,al ako ti puni i ne pravi problem,pun gas i ori mile al duboko!

    Comment

    • struja
      CBC Član
      • 20.03.2009
      • 65
      • nis

      Re: Alternator

      Ima reglera na kojima je samo d+ prikljucak.Nema prikljucak za struju pod kontakt

      Comment


      • Re: Alternator

        Nema dva priključka, samo jedan.

        Comment

        • chobo13
          CBC Senator XXL
          • 01.05.2009
          • 1274
          • pozega,srbija
          • AUDI,VW

          Re: Alternator

          ok,nisam dobro snimio na slici.onda je u redu i nastavi sa oranjem,al posle kise!

          Comment


          • Re: Alternator

            Hvala

            Comment

            • JaMaL
              CBC Senator XXL
              • 14.04.2007
              • 448
              • JaMaL

              Re: Alternator

              problem?

              Alternator puni 14.2v kada je auto hladan... tek upaljen... sa svim upaljenim potrosacima(svetla, muzika...).

              kako se auto zagreje tako napon punjenja opada...? dakle posle nekih 4-5 km voznje pocne da pada napon... totalno nebitno da li stojim na semaforu ili vozim...
              posle dakle 15-20 min stvari stoje ovako... kada je sve ugaseno alternator puni 13.8v... kako palim potrosace tako napon punjenja alternatora opada... tako da na kraju posle svega upaljenog (svetla, muzika...) i posle ventilatora koji se upali napon padne na 11.9-12.3v... kada se ventilator recimo zaustavi napon skoci na 12.8v-12.9v...

              isti napon stize u svakom slucaju do akumulatora... opadanje napona do akumulatora je 0.1v u najgorem slucaju...

              promenjena 3 kaisa alternatora i 2 akumulatora... 1 aku je sa drugih kola za probu pa sam mislio da je mozda los i onda 1 je kupljen potpuno nov...

              alternator je stari bosch tip 55A... regler zamenjen i ne dize niti spusta napon pri davanju/oduzimanju gasa... dakle radi otprilika kako treba osim sto ne radi...

              ?

              Comment

              • sw.brick
                CBC Senator XXL
                • 09.10.2004
                • 8141
                • Beograd, barajevo-zemun
                • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                Re: Alternator

                Korozija unutar spojnog kabla alternatora i plus kleme, veca verovatnoca na samom ulasku crvenog debelog kabla u + klemu kod baterije.

                Probaj da postavis voltmetar izmedju + na alternatoru i + na bateriji kada nema mnogo potrosaca, bice oko 0.1-0.15V

                Sada ukljuci sto vise jakih potrosaca i javi ovde izmerenu vrednost. Ako je korektna pocetna pretpostavka bice oko 0.3-0.8v (pa mozda cak i vise).

                Tada je resenje ili zamena kabla sa klemom komplet ili reparacija samog spoja kabla i kleme (letovanje, relativno lako se popravi uz odredjenu proceduru pripreme kleme) sto je relativno trajno resenje (izdrzace nekoliko godina, 5-10 pa ce se verovatno opet pojaviti problem).

                Za svaki slucaj uradi isto merenje i za - stranu, tj izmedju baterije i mase kabla na karoseriji.

                Javi rezultat provere ako ti nije tesko.
                volvo
                945 SE turbo lpg
                344 GL lpg

                Comment

                • JaMaL
                  CBC Senator XXL
                  • 14.04.2007
                  • 448
                  • JaMaL

                  Re: Alternator

                  Probaj da postavis voltmetar izmedju + na alternatoru i + na bateriji kada nema mnogo potrosaca, bice oko 0.1-0.15V
                  0.07v-0.09v sa samo upaljenim motorom

                  Sada ukljuci sto vise jakih potrosaca i javi ovde izmerenu vrednost. Ako je korektna pocetna pretpostavka bice oko 0.3-0.8v (pa mozda cak i vise).
                  0.15v sa svim upaljenim sto mogu da upalim

                  Za svaki slucaj uradi isto merenje i za - stranu, tj izmedju baterije i mase kabla na karoseriji.
                  0.0v za minus svuda... mozda sam video 0.001v ali to moze biti greska u multimetru...

                  e sad... jedini ozbiljni napon sam izmerio izmedju bilo kog + i + na bobini... a on se krece od 0.9v do 1.25v... ne znam da li to ima neke veze ili treba tako... dakle bilo koji plus na u motornom prostoru i + bobine daju tu vrednost... takodje napon na bobini je za toliko manji... kada mi auto pravi 14.45 tek upaljen + na bobini je 13.55v-13.85v a na svim ostalim + kontaktima je isti kao na alternatoru...

                  pitanje?

                  da li to moze biti od loseg LJet glavnog releya... posto mi struja koja ulazi u njega i izlazi iz njega velike razlike... ne znam da li on treba da ogranici/modulira struju ali nisam sad tacno merio... ali po secanju poslednji put je bilo da 13.5v ulazi u njega a on izbacuje 12.5v tipa... ili mozda cak manje... otprilike slican pad kao sto merim na bobini... mislim da on pusta struju na nju... nisam siguran... moram da procesljam semu od kola? reley je inace : 0 280 230 009

                  Comment

                  • sw.brick
                    CBC Senator XXL
                    • 09.10.2004
                    • 8141
                    • Beograd, barajevo-zemun
                    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                    Re: Alternator

                    ok, moja pretpostavka otpada.

                    Taj relej treba da propusti struju bez pada napona dakle opisano nije u redu.
                    Tipicno ponasanje za hladan lem na stampanoj ploci Boschovih relej jedinica.

                    Sada sam jos jednom procitao opis ponasanja alternatora pri punjenju i jedino mi nije jasno da li je to pojava koja se javila od nekog vremena tj kako je uopste doslo do potrebe za merenjem napona i za jurenjem kvara.

                    To pitam zato sto moj alternator radi slicno, ima temperaturnu kompenzaciju (Bosch) pa tako kada je hladnije oko samog alternatora (hladan motor, prvo paljenje) daje visi napon punjenja a onda polagano smanjuje napon punjenja pa je na toplo ponasanje kako si ti opisao.
                    Ne znam sad napamet kako je kod mene sa ciframa ali je opis ponasanja takav.

                    Nemam daljih ideja, elektro instalacija je po svemu sudeci ok pa bih ja dalje korake usmerio na uvid u servisno uputstvo za bas taj model alternatora i pogledao krivu punjenja.

                    Ja nemam a mozda mozes da pronadjes preko gugleta ili kod nekog elektricara ili mozda imas servisno uputstvo (radionicko( za tvoj auto pa u njemu to pise.
                    volvo
                    945 SE turbo lpg
                    344 GL lpg

                    Comment

                    • goran1981
                      CBC Član
                      • 23.11.2009
                      • 40
                      • srbija

                      Re: Alternator

                      Imam problem u pitanju je mazda 323 1.1 1985 godiste napon kada je upaljen auto je 14.3v kada upalim svetla pada na 13.0v
                      kako ukljucujem jos neki potrosac pada do 12.5 v skinut altenator rotor, stator i diodna ploca su u redu kupio nov regler i nov kais i opet ista stvar desava se da posle 7 dana nece da upali neznam sta bi jos trebao da pogledam

                      Comment

                      • Franjo
                        Banovan
                        • 14.08.2009
                        • 2831
                        • Inđija - Beograd
                        • Renault megan II res

                        Re: Alternator

                        U kakvom stanju je akumulator? Da li je odgovarajući? Proveri zategnutost kaiša da li proklizava? Probaj sa ugašenim svetlima da uključuješ druge potrošaće i meri napon. Imaš li obrtomer i koliko pokazuje u praznom hodu? Da li paljenje svetala znatnije obara obrtaje, a time i napon?

                        Comment

                        • miskovolvo
                          CBC Veteran
                          • 22.02.2010
                          • 171
                          • Aleksinac

                          Re: Alternator

                          Ovo su bar klasicni problemi bez elektronike i gluposti,Najcesci kvarovi su labav kais,losi kontakti,i veliki prelazni otpori,bas kako je SWbrick objasnio,a mnogo toga zavisi i od stanja i napunjenosti akumulatora,svaka imalo ozbiljna autoelektricarska radnja ima radni sto za proveru alternatora i voltmetar viljusku za probu akumulatora,jedno pitanje,da li sami popravljate auto ili posle intervencije majstora,jeste da su klasicni alternatori,ali i za to se ide u skolu,uci zanat i nije bas za sve moguce biti sam svoj majstor,kako popravljati nesto a neznati ni princip rada sklopova,kako ispitati regulator napona,diode,rotor stator,spojeve na diodnom mostu i ostale stvari

                          Comment

                          • goran1981
                            CBC Član
                            • 23.11.2009
                            • 40
                            • srbija

                            Re: Alternator




                            Da li neko zna sta je na ovom regleru oznaka R
                            L je d+ ali neznam sta je R

                            Comment

                            • Wayat Erp
                              CBC Veteran
                              • 17.04.2009
                              • 121
                              • Beograd
                              • Hyundai Elantra 2.0 crdi

                              Problem? U pitanju je Hyundai Elantra 2.0 crdi 2001god...Ugasio sam automobil i kada sam krenuo da ga upalim,upalio je ali sa primetno slabijim verglanjem.Nakon toga sam ga ugasio i ponovo pokusao da ga upalim,uspeo je da zavergla pola sekunde,lampice su krenule da trepcu i to je sve.Auto sam upalio na kablove(da se dovucem do kuce) i taman negde ispred kuce je upalio par lampica(air bag,rucna) i posle toga se samo ugasio.Opet je upaljen na kablove i dovezen do kuce,izmerena struja u tom momentu bez svetala,radio stanice..itd je bila 9.84v...Akumulator je relativno nov,zimus je kupljen...Alternator je vrisnuo samo je pitanje sta u njemu ne valja?! Pre par dana je radjeno kvacilo kompresora klime pa mozda i to ima neke veze?

                              Comment

                              • Franjo
                                Banovan
                                • 14.08.2009
                                • 2831
                                • Inđija - Beograd
                                • Renault megan II res

                                Za svaki slučaj, proveri, da ti nije "vrisnuo" accu!? Da li si menjao remen, prilikom sređivanja kvačila kompresora, mislim u kakvom je stanju? I da li je dovoljno (pravilno) zategnut? Da ne proklizava na remenici alternatora zbog nekog razloga?

                                Comment

                                Working...
                                X