Alternator

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • cuore 75
    CBC Član
    • 11.05.2007
    • 48
    • Novi Sad

    Re: Alternator

    ....... i naplatio duplo manje od prvog majstora.

    Pošto si napisao da je prvi 'podmazivao' za 600 din.,ovaj je to sve uradio za 300 !?
    Ne mogu da verujem, uz dužno poštovanje ja za te pare nebi ni pogledo tvoj auto a kamoli skidao i rastavljao alternator.
    Mada svako ima prava da radi i džabe ako oće, al koliko para toliko i muzike.

    Comment

    • Uča
      CBC Veteran
      • 24.01.2008
      • 168
      • Kruševac

      Re: Alternator

      Baš tako. Sve to što je uradio naplatio je samo300din. Naravno, mene je sramota da dam tako malu paru, pa sam ga častio mnogo više nego što je tražio, ali to ne računam.Navodim samo ono koliko je on rekao i to računam kao naplatu. Ostalo nije vredno pomena. U pravu si kad kažeš da nebi ni pogledao auto. Iskreno, ne bih ni ja, pogotovu ne na onom vetru i hladnoći.
      Prvo: Ja sam uvek u pravu. Drugo: I kad nisam u pravu poštuje se prvo pravilo

      Comment

      • cuore 75
        CBC Član
        • 11.05.2007
        • 48
        • Novi Sad

        Re: Alternator

        Ma nemoj da misliš da ja kritikujem tebe,sve i da si dao baš koliko je tražio-a ti si lafovski častio i to je ok.
        Medjutim ne mogu da shvatim da neko radi za tako male pare....mislim da mu treba bar sat vremena da to skine rastavi popravi i vrati.
        A još ako ima radionicu koju greje,pa porez....ne razumem matematiku?
        Izvinjavam se svima na off-u.

        Comment

        • Uča
          CBC Veteran
          • 24.01.2008
          • 168
          • Kruševac

          Re: Alternator

          Sigurno je toliko radio. Doduše nisam ga kontrolisao jer sam mu ostavio auto a posle nekog vremena me je pozvao da ga uzmem. Imam potpuno poverenje u njega. Sve što si nabrojao je tačno: radnja, grejanje,... Verovatno nije hteo da naplati više jer je ovo treći auto koji mi održava za poslednjih 15-16 godina. A možda i zbog tega što sam svim mojim prijateljima preporučio da idu kod njega i uvek su bili zadovoljni, a on to zna da sam ga svud hvalio i reklamirao.
          Prvo: Ja sam uvek u pravu. Drugo: I kad nisam u pravu poštuje se prvo pravilo

          Comment

          • lazzar
            CBC Član
            • 09.05.2007
            • 82
            • Beograd, Vidikovac

            Re: Alternator

            Sjajn link...

            Comment

            • charjek
              CBC Veteran
              • 20.09.2008
              • 191
              • Sremska Mitrovica
              • Jugo

              Re: Alternator

              INTERESUJE ME ZASTO I DAL TREBA DA OVE DVE ZICE SA SLIKE IMAJU NEKU MALU STRUJU (NEGDE OKO 4,2V)
              Jel to propusta regler,jel to valja ili ne?????
              Pokusao sam da napravim da mi se svetla pale kad se upali auto, a da mi D + bude pobuda(releju),jer ona kad se upali ima pravu struju!!! Mada ova mala struja me brine, da ne dodje do neke vece havarije...
              Zene su zakon, a muskarci uvek traze rupu u zakonu!!!

              Comment

              • markofpi
                CBC Senator XXL
                • 27.07.2006
                • 1552
                • Bezanijska Kosa

                Re: Alternator

                @lazzar
                Ne znam gde si nasao ali je super obasnjene sta je alternator, cemu sluzi, kako radi, o kojih delova se sastoji i sve to oogaceno slikama.

                Ja sam pre nekog vremena pisao a mi se povremeno pali upozorenje za acu na Lagui II. Ipostavilo se da je problem bio u regleru koji je zamenjen.

                Comment

                • Franjo
                  Banovan
                  • 14.08.2009
                  • 2831
                  • Inđija - Beograd
                  • Renault megan II res

                  Re: Alternator

                  Neko sigurno zna! Možda ga iritira tvoj avatar, pa neće da se javi. Osim toga, oznake na regleru nisu jasne, a nisi objasnio kako si merio napone? Sa ugašenim motorom "B+" u odnosu na masu treba da pokaže napon baterije reda +12 V, mereno područje jednosmerne struje. Sa upaljenim motorom "DF" izvod u odnosu na masu treba da pokaže napon koji regler "pegla" (ograničava, reguliše) i obično oko +14,5 V , takođe mereno prema masi, isto jednosmerna struja (DC).

                  Pošto je alternator, za razliku od dinama, generator naizmenične struje (AC), koja se potom ispravlja i reglerom ograničava na potreban napon, pokazat će i na području merenja naizmenične struje, napon dvostruko veći, jer diode ne mogu da isprave sve (jedan neznatan deo se provuče). Govorim o ispravnom uređaju, jer u slučaju probijanja dioda dolazi do havarije.

                  Napon, koji si naveo, praktično na regleru ne može se pojaviti, ako je sve spojeno kako treba i pravilno mereno.

                  Comment

                  • charjek
                    CBC Veteran
                    • 20.09.2008
                    • 191
                    • Sremska Mitrovica
                    • Jugo

                    Re: Alternator

                    Ovako kome moj avatar smeta nek ne odgovara!Drugo evo bolje slike pa ko zna nek odgovori
                    Inace pravilno je mereno i pokazalo 4.2 v!!!Verovatno je nesto probilo ili nesto slicno!!!

                    zice na alternatoru sa oznakama R i M imaju tu malu struju(4.2v) kad je dat kontakt
                    Zene su zakon, a muskarci uvek traze rupu u zakonu!!!

                    Comment

                    • Franjo
                      Banovan
                      • 14.08.2009
                      • 2831
                      • Inđija - Beograd
                      • Renault megan II res

                      Re: Alternator

                      Možeš li da startuješ motor?

                      Comment

                      • charjek
                        CBC Veteran
                        • 20.09.2008
                        • 191
                        • Sremska Mitrovica
                        • Jugo

                        Re: Alternator

                        DA!!!Sto?
                        Zene su zakon, a muskarci uvek traze rupu u zakonu!!!

                        Comment

                        • chobo13
                          CBC Senator XXL
                          • 01.05.2009
                          • 1274
                          • pozega,srbija
                          • AUDI,VW

                          Re: Alternator

                          koji auto je u pitanju?

                          Comment

                          • charjek
                            CBC Veteran
                            • 20.09.2008
                            • 191
                            • Sremska Mitrovica
                            • Jugo

                            Re: Alternator

                            Skoda 120 LS 1980 god
                            Zene su zakon, a muskarci uvek traze rupu u zakonu!!!

                            Comment

                            • Franjo
                              Banovan
                              • 14.08.2009
                              • 2831
                              • Inđija - Beograd
                              • Renault megan II res

                              Re: Alternator

                              Da bi tačno rekao o čemu se radi, mogao bih samo na osnovu kompletne sheme i izvršenih izmena. Ovako mislim, da je sve u redu. Sigurno se radi o statičkom elektricitetu i zaostalom u kondenzatorima. Kad startuješ motor, na alternatoru u radu, izmeri napone na "D+" i "DF" reglera, koji treba da se kreću u rasponu od 13-16 V. Veći pad napona (ispod 12 V) ne bi trebao da bude, ako je sve u redu. Moj prvi četvorotočkaš bila je škoda 1000 MB, a kod 120 el. instalacija nije bitno menjana.

                              Taj napon od 4.2 V trebao bi da vidno pada, ako paralelno instrumentu vežeš neki otpornik (potrošač) kao na primer obična sijalica 100W/220v, ili 45W/12v.

                              Comment

                              • charjek
                                CBC Veteran
                                • 20.09.2008
                                • 191
                                • Sremska Mitrovica
                                • Jugo

                                Re: Alternator

                                ono sto si rekao je negde oko 14,5 do 14,8v mislim daje to OK!E sad cu da probam ono sto si rekao da stavim sijalicu da vidim jel to stalan napon ili samo neki elektricitet sto cisto sumnjam!Hvala Franjo
                                PS.znam da ti je prvi auto bila Skoda 1000 MB
                                Zene su zakon, a muskarci uvek traze rupu u zakonu!!!

                                Comment

                                Working...
                                X