Svetla ti vuku oko 20 A, upravo koliko ti daje taj alternator na leru. Dva ventilatora, zavisno od brzine, kao što je brick naveo, oko 30 A i zato dolazi do pada napona. Kod većine vozila, na to reaguje ECU povećanjem broja obrtaja, da ne bi došlo do gašenja motora. Obrati pažnju i na indikator accu, da li počinje da trepče, jer počinje da se prazni. Kompresor ne troši struju, jer je mehanički pogon. Upravljanje i senzori zanemarljiva potrošnja reda mA.
Ne nikad do sada nije se uklucila lampica za accu ili alternator. to se desava samo uvece na ler gasu, samo da malo dodam gas i sve je ok.
To je upravo to! Velika potrošnja i na leru "pozajmljuje" struju iz akumulatora, svaki put kad zasvetli lampica. Koliko obrtaja pokazuje u tom momentu? Koliko obrtaja ima na leru, bez uključenih svetala i klime? Nekad je dovoljno podići za 50-100 obrtaja, pa da se reši problem.
Pa ako nije nista ukluceno mislim da ima 550 obrtaja na leru. E sad ako uklucim klimu ondak podizu se obrtaji za sta ja znam nekih 50 ortaja odprilike grubo. Ali to se desava ako su uklucena svetla, ako nisu, ondak i da uklucim klima obrtaji ostaju isti. Dali je to ok ili ne neznam ali uskoro provericu kod komisa on ima isti clio kako i moj samo sto kod njega je 1.2 8V, ali mislim da to nema veze. Uskoro pisem kako je kod njega. pozzzz
Ajd da ja nešto pitam.
Pre nekoliko dana uradjen je remont alternatora.
Zamenjena je diodna ploca,regler i lageri.Takodje uradjena je i zamena uloška brave pošto je i ona pravila problem.
Celo "planinarenje" sa rukama me izašlo 9500 RSD.
Auto je radio dva dana kada je pocelo nešto da cvili iz sa strane gde se nalazi alternator (pisao sam o tome ovde http://cbc.rs/showthread.php/1808-Pi...615#post555615 ) i sada se opet upalila lampica za akumulator koja se ne gasi.
Šta sada pravi problem? Jel moguće da alternator nije lepo odradjen ili je nešto drugo u pitanju?
Oteraću auto u servis u ponedeljak u svakom slučaju ali bih čisto želeo da znam o čemu se sad radi da ne bih došao u situaciju da me električar zavlači...
[QUOTE=0megA;561844... i sada se opet upalila lampica za akumulator koja se ne gasi...[/QUOTE]
Znači, ni kad dodaš gas!?
Da li normalno vergla i pali? Proveri napon u stanju mirovanja (ugašen motor) i za vreme dok verglaš. Ako je sve u redu, proveri da li ti je kaiš (remen), dobro (propisno) zategnut. Na leru se može primetiti, ako na remenici alternatora proklizava.
Da li normalno vergla i pali? Proveri napon u stanju mirovanja (ugašen motor) i za vreme dok verglaš. Ako je sve u redu, proveri da li ti je kaiš (remen), dobro (propisno) zategnut. Na leru se može primetiti, ako na remenici alternatora proklizava.
Čak i kod davanja gasa ostaje da svetli i to punom snagom. Nema žmirkanja niti bilo šta. Upali se i stoji.
Pre nego što je alternator otišao na remont lampice na tabli su mi se palile jedna po jedna. Prvo se upalila za akumulator,posle za ručnu koćnicu,pa za ABS i tako redom.
A sada samo gori ova za akumulator.
Auto pali "ko mina" što bi rekli,na pola ključa. Akumulator je nov nema još godinu dana kako sam ga kupio (PROATOMIC 55ah)
Kaiš je,po mojoj proceni,zategnut jer kada ga pritisnem prstom ne savija se.
Cviljenje koje je pocelo je rezultat proklizavanja na kaisu, ukazuje na nenormalne sile izazvane prevelikim elektromotornim otporom izazvanim od strane prevelike struje punjenja. Nov akumulator ima nizak unutrasnji otpor te se dobro suprostavlja razlici u naponu prema alternatoru sto izaziva visoku struju punjenja. Ocigledno da imas naizmenicnu komponentu sada te lampa svetli, drugim recima, da je neka od dioda u diodnom bloku vrisnula. Tako da, nazad kod "planinara".
Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
move your mind
Cviljenje koje je pocelo je rezultat proklizavanja na kaisu, ukazuje na nenormalne sile izazvane prevelikim elektromotornim otporom izazvanim od strane prevelike struje punjenja. Nov akumulator ima nizak unutrasnji otpor te se dobro suprostavlja razlici u naponu prema alternatoru sto izaziva visoku struju punjenja. Ocigledno da imas naizmenicnu komponentu sada te lampa svetli, drugim recima, da je neka od dioda u diodnom bloku vrisnula. Tako da, nazad kod "planinara".
A šta ako promenio diodu i ona posle dan-dva opet vrisne? Šta mi je onda činiti?
Evo da se javim da sam podigao auto sa serivisa i da su diode na novoj diodnoj ploći bili slabe i da su sada stavljene jače. Auto za sada radi kako treba ali sada se javio problem cviljenja koji se javlja kada je auto hladan a i tokom voznje se dešava da ne cvili ali da kada stanem na semafor i kada treba ponovo da krenem počne da cvili i prestane tek posle nekog vremena.
Ne znam jel ovo ima veze sa alternatorom ili je nešto drugo u pitanju?
Comment