Problematika pražnjenja akumulatora!!!

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Franjo
    Banovan
    • 14.08.2009
    • 2831
    • Inđija - Beograd
    • Renault megan II res

    #46
    Re: Problematika pražnjenja akumulatora!!!

    Možda neko neće verovati, ali ja sam svojevremeno u nedostatku "pravog" punjača, dopunjavao akumulator 45 Ah od keca sa običnim adapterom za audio i druge male uređaje snage 1 A sa preklopnikom 1,5 - 12 V. Naravno nisam ga napunio, ali sam uspešno startovao vozilo. Punjenje sam kontrolisao preko starog "Iskrinog" AVO metra, preko kojeg se mogao kontrolisati i broj obrtaja motora.

    Comment

    • ragazzoni
      CBC Senator XXL
      • 24.02.2009
      • 774
      • Obrenovac i okolina
      • Opel Omega 2.0i-16v

      #47
      Re: Problematika pražnjenja akumulatora!!!

      Naravno, samo treba imati na umu da jako slabe struje punjenja, trajno razaraju akomulator.
      ''Ovladajte TEHNIKOM, da ne bi ona ovladala VAMA!!''
      Poslednja reč tehnike uvek je UPOMOĆ!!!

      Comment

      • deki-ascona
        Bio nam je drug! RIP
        • 10.04.2007
        • 2118
        • NI , Trosharina

        #48
        Re: Problematika pražnjenja akumulatora!!!

        ragazzoni, jel moze da rikne neka dioda na alternatoru tako da puni vise nego sto treba ? Pitam zato sto kad mi u akuservisu stave ona amper klesta na provodnike , dobijem 14V tek kad popalim sve moguce potrosace, obicno bude vise.

        2. pitanje : nova diodna ploca je reda velicine 1500 din. , samo sto ja ne poznajem materiju pa sumnjam u kvalitet tih novih. Jel moguce zameniti odgovarajucu diodu (ili diode) kod elektricara ?
        Originally posted by Valent Vudriga
        ovde je dnevnica 20e a ne satnica...
        Kako netko vozi auto s takvom dnevnicom, to fizicki nije moguce.

        Comment

        • Franjo
          Banovan
          • 14.08.2009
          • 2831
          • Inđija - Beograd
          • Renault megan II res

          #49
          Re: Problematika pražnjenja akumulatora!!!

          Probaj drugi regler! Dioda kad rikne, obično rikne skroz-na-skroz, a ne samo da probija, tj. da ne ispravlja naizmenični napon koji daje alternator. To možeš proveriti volt-metrom, merenjem naizmenične struje (AC). Problem je samo, što i ispravne diode ne peglaju u potpunosti, pa instrument uvek pokazuje neki naizmenični napon.

          Najbolje drugi regler i ako imaš servisni ampermetar, pa da proveriš struju punjenja.

          Što se tiče zamene samo jedne diode, moguće je i to sam radio. Serviser će upariti diodu sa ostalima, koje rade u mostnom spoju (gretz), što je veoma važno.

          Izvini momče (ragazzoni) što te pretekoh, možda nemaš vremena, pa da pomognem!
          Pozdrav obojici!

          Comment

          • ragazzoni
            CBC Senator XXL
            • 24.02.2009
            • 774
            • Obrenovac i okolina
            • Opel Omega 2.0i-16v

            #50
            Re: Problematika pražnjenja akumulatora!!!

            DA malo kasnim, pravi je odgovor i ja mislim da je regler. Ja kontrolišem akomulatore sa BOSCH BAT 121 dijagnostikom, zgodna sprava, stim što je kod punjenja moguće iskontolisati napon reglera kao i VALOVITOST alternatora, tj. ispravnost namotaja i dioda na neki način, a u stanju opterećeno/neopterećeno. Što se tiče zamene dioda, najčešće ih je teško rasturiti, raskopati, pričvrstiti.... Naravno da može...
            ''Ovladajte TEHNIKOM, da ne bi ona ovladala VAMA!!''
            Poslednja reč tehnike uvek je UPOMOĆ!!!

            Comment

            • miroslavbg
              CBC Član
              • 22.06.2009
              • 11
              • bg

              #51
              Re: Problematika pražnjenja akumulatora!!!

              Samo da zahvalim svima ....
              Napunio sam ga .... valjda .... iako je okce crno ali vergla za sad...

              Pozdrav

              Comment

              • goran1981
                CBC Član
                • 23.11.2009
                • 40
                • srbija

                #52
                Re: Problematika pražnjenja akumulatora!!!

                Zanima me kada merim dali nesto vuce struju sa akumulatora u stanju mirovanja kolika je granica te struje odnosno tolerancija.
                Da li je struja od 0.25A alarmantna ili ne?

                Comment

                • PanduR
                  CBC Veteran
                  • 18.11.2010
                  • 133
                  • Pecinci

                  #53
                  Re: Problematika pražnjenja akumulatora!!!

                  Nije alarmantna, ali moze da ukaze na neku neispravnost. Sve zavisi, sta je prikaceno na accu i radi na stand by-u. Najcesce sigurnosni uredjaji.

                  Comment

                  • comi 1342
                    Moderator
                    • 28.09.2005
                    • 1126
                    • NS
                    • Giulietta ,PUG 106,

                    #54
                    Re: Problematika pražnjenja akumulatora!!!

                    Mlogo, zA 24 h ode 6 Ah, 5 dana stajanja nema više paljenja.
                    Pitanje je samo, kada je izmerena ta struja, neposredno po davanju kontakta ili stavljanja kleme, ili si čekao neko vreme ?
                    Treba sačekati par minuta, da se sve što treba da ode u stand by, uspava...
                    "Bio bih zahvalan ako neko moze da mi pomogne da resim problem da me ne zavlace "majstori" i da bespotrebno dajem pare na silne preglede"
                    "Ja sam duboko ubeđen da reč predsednika Rusije, kao i reč predsednika Srbije, vredi daleko više nego finansijske garancije preduzeća."

                    Comment

                    • banekg
                      CBC Senator XXL
                      • 06.09.2010
                      • 1274
                      • Nis
                      • Toyota Carina e 2.0

                      #55
                      Re: Problematika pražnjenja akumulatora!!!

                      0,04 - 0,08 se smatra normalnom potrosnjom u stanju mirovanja (u zavisnosti od potrosaca, kao sto su alarm, memorija muzike, satovi...), 0,25 je mnogo.
                      Long Live CBC!!!

                      Comment

                      • zoranbg
                        CBC Senator XXL
                        • 23.03.2005
                        • 4098
                        • Rooster's Hill , Beog
                        • Grande Punto 1.2

                        #56
                        Re: Problematika pražnjenja akumulatora!!!

                        ja sam danas svoj akumulator u garanciji odneo da reklamiram, i kada sam stavio zamenski akumulator,proverio sam koliko je
                        pražnjenje dok su na automobilu pogašeni svi potrošači
                        merio sam unimerom koji ima i mogućnost merenja Amperaže do 10 Ampera.
                        kada se postavi ampermetar izmedju minus kleme i minus pola na akumulatoru.
                        prvih 5 sekundi je potrošnja 0.22 A
                        zatim pada na 0.10 A
                        pa posle 5 sekundi na 0.05 A
                        a posle jos dodatnih 14 sekundi pada na 0.01 A i tu ostaje,više niti pada niti raste.

                        tako da kada merite,da li nesto vuče struju iz akumulatora kada je ugašen automobilu .potrebno je strpljenje.

                        znam sta se dešava u prvih 5 sekundi . vrata su zatvorena,ali kada otkačim klemu i postavim ampermetar u linijsku vezu,on tog trenutka upali svetlo u kabini, i to je tih 0.22 A ili nekih 3 watta u prevodu ,nie ni istrument verovatno extra precizan tako da detalji nisu bitni.posle toga verovatno fabricki alarm odradjuje svoje i tek onda je sve pogašeno,osim mizernih potršača tipa radio memorija,lcd sat na bordu ..

                        tako da moj auto vuče iz akumulatora 0.01 A što je u granicama normalnog ,a ne 0.22 A kako deluje u prvom trenutku.
                        struja od 0.22 Ampera nije mala , to je oko 100 Watti dnevno, a to bi za 10ak dana ispraznilo akumulator kao što je moj od 45 Ah.
                        Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.

                        Comment

                        • GTX
                          CBC Senator XXL
                          • 13.09.2008
                          • 422
                          • Subotica
                          • Nexia 1.5 16v

                          #57
                          Re: Problematika pražnjenja akumulatora!!!

                          Losi su akumulatori...I ja sam pre par nedelja merio struju i bila je 0,03A.Od potrosaca fabricki sat,Astrin info displej,cd plejer (naravno samo memorija sva tri uredjaja).Ne znam sta se desava sa kompjuterom tj da li on u tzv sleep rezimu vuce nesto struje ili ne.Pogledam u garantni list,garancija istekla polovinom januara Jednostavno,cim je temperatura ispod -2 - -3 stepena,ujutro je pitanje da li ce upaliti ili nece.U pitanju je Bosch Silver 55Ah.Btw,da li neko zna na koju foru se skida onaj poklopac sa cepovima sa njega?Probao sam srafcigerom,ali se ne da,a ne bih da ga slomim...

                          Comment

                          • seadciric
                            CBC Početnik
                            • 04.10.2011
                            • 1
                            • tuzla

                            #58
                            Odg: Problematika pražnjenja akumulatora!!!

                            Imam ladu samaru 1,3 imam problem sa punjenjem -pražnjenjem akumulatora. Naime kada uključim žmigavac, brisače stakala napon spadne i akumulator se ne puni a motor radi. Nikako ne znam u ćemu bi mogao biti kvar?

                            Comment

                            • comi 1342
                              Moderator
                              • 28.09.2005
                              • 1126
                              • NS
                              • Giulietta ,PUG 106,

                              #59
                              Odg: Problematika pražnjenja akumulatora!!!

                              Labav kaiš, loši kontakti ili mase, loš regler, loše četkice, loši ležajevi alternatora,proboj namotja alternatora, loša instalacija za brisače ili žmigavac...
                              Uz uslov da je pravilno utvrđeno da ne puni, što može biti i nauka...
                              "Bio bih zahvalan ako neko moze da mi pomogne da resim problem da me ne zavlace "majstori" i da bespotrebno dajem pare na silne preglede"
                              "Ja sam duboko ubeđen da reč predsednika Rusije, kao i reč predsednika Srbije, vredi daleko više nego finansijske garancije preduzeća."

                              Comment

                              • nikaragva
                                CBC Senator XXL
                                • 03.06.2008
                                • 521
                                • B. Palanka
                                • Opel Astra h 1.9CDTI 16V

                                #60
                                Odg: Problematika pražnjenja akumulatora!!!

                                Ako je napon na akumulatoru 12,6V kada je auto ugasen, da li je istina da je dovoljno dok auto radi da napon bude 0,5V veci, odnosno 13,1V bez posledica po akumulator, odnosno njegovo nedovoljno punjenje?

                                Comment

                                Working...
                                X