Problematika pražnjenja akumulatora!!!

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • zoranbg
    CBC Senator XXL
    • 23.03.2005
    • 4098
    • Rooster's Hill , Beog
    • Grande Punto 1.2

    ma volim i ja ,salim se malo
    al bar trenutno nemam entuzijazma za takve stvari.
    ima sad i onaj bluetooth OBD2 transmiter,nabodes kod novijih automobila u obd konektor,ukljucis neki android smartfon i ocitavas sve moguce i nemoguce parametre uzivo.sa besplatnim torque programom
    mada su satici lepsi,a kod novijih automobila nekako nema mesta nista da se doda a da to neispadne karabudzevina.uglavnom
    Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.

    Comment

    • Siera
      Cbc Senator
      • 09.11.2009
      • 1365
      • Čačak
      • Stralis

      El ovo neko nešta briso ili ne rekao bi da jeste i sad sam se Ja pogubio i ispašću da sam protivnik, ovakav, onakav da psujem da liče na Coneta sa NS.neta itd itd, ako je neko nešta obrisao Vi javite da znam da ne smaram mozak za badava i da ne sedim u 03h ujutru bez veze.
      Siera
      Red Bull daje krila al zato rakija daje quatrro

      Comment

      • Franjo
        Banovan
        • 14.08.2009
        • 2831
        • Inđija - Beograd
        • Renault megan II res

        Originally posted by banekg View Post
        Naravno da imam ampermetar u kolima.
        Onda, nemaš problema sa kontrolom punjenja, jer je to pokazatelj ispravnosti alternatora, ili drugog generatora struje (dinamo). Volt-metar, ustvari služi, kao indikator stanja accu i ispravnosti reglera. Stanje accu za vreme mirovanja, dok alternator ne radi, jer će u slučaju premoštenja neke čelije, pokazati veći pad napona, a odmah, po startovanju motora, pokazati napon punjenja, koji ne sme, da bude veći od reglerom regulisanog maksimalnog. Naravno, radi zaštite accu i cele el. instalacije.

        Sve vam je to poznato, a ovo samo, da su ovi instrumenti veoma korisni. Ako su ispravni i pravilno povezani!

        Comment

        • Chubbs
          Everybody lies
          • 29.01.2006
          • 5807
          • Novi Sad
          • Audi A6 1.8T

          @siera ja sam zaduzen za brisanje. Kad utvrdis sta je obrisano, javi se da ispravimo nepravdu.

          @banekg

          jeste, moj post je cinican i sarkastican. Sad ja namerno teram temu van teme. Ako je toliko bitno pratiti rad akumulatora, reglera i cega sve vezano za struju zar nije vaznije pratiti temperaturu i pritisak ulja? Nov akumulator je 100 eura, za crknut motor je "dobar dan" 100 eura. Menjac isto a za automatski menjac se cena ne zna ni za "dobar dan" zatim stanje smese i izduvnih gasova i na kraju, zasto je sve to bitno obicnom korisniku koji ne zna sta mu signalizira crvena lampica u obliku kantice za ulje ili narandzasta lampica u obliku helikoptera. Ne pricam o avionima i kamionima vec o automobilima i to ne modifikovanim, vec obicnim domacim kojih je 99.99%. Gde je kraj monitoringu? Okaci sliku unutrasnjosti svog bmwa pa da vide svi koliko to daleko moze da ode.


          @franjo
          imate odresene ruke u ovoj temi. Napred i navalite.
          You know your in an E30 when when your gas gauge waves hello to you constantly.
          Welcome to the Internet, where everyone is a mechanic, and drives a 10 second car.
          Speed's just a question of money. How fast you wanna go?

          Comment

          • Siera
            Cbc Senator
            • 09.11.2009
            • 1365
            • Čačak
            • Stralis

            Ajde da dam moje mišljenje ali kod mene i za moje potrebe je situacija sasvim drugačija. Što se tiče regulatora softverski na mom kamionu je rešeno žuti i crveni signal ne dovoljnog punjenja. Voltmetar imam samo pri davanju kontakta i nakon paljena vozila nestaje sa displeja. Kod mene konkretno za ovaj tip vozila u hladnom vremenu svako davanje kontakta automatski i uključuje grejač za pomoć paljenja kada je motor hladan. Grejač povlači toliku struju da "Djerdapu" ispomera žice
            Imam duga stajanja u mestu recimo po 7 dana u mestu na -30c a bude i -37c i onda zamislite kakva mi je potrebna pogonska spremnost alternatora, baterija, kaiša, španera itd. Pad napona mi je na tim temp oko 1-1.5V na dan tako da praćenje napona u mom slučaju bitna stvar zbog paljenja vozila jel ako u odredjenom trenutku ne startujete motor to može da bude "kobno" i po život veoma opasno jel bez tudje pomoći više ga upaliti nećete a što duže budete ostali bez starta motora to će te biti i u većem problemu. Konkretno meni u malom autu nije ne ophodan al sam godinama vozeći Italijane to imao u vozilu (Lancia)
            Red Bull daje krila al zato rakija daje quatrro

            Comment

            • banekg
              CBC Senator XXL
              • 06.09.2010
              • 1274
              • Nis
              • Toyota Carina e 2.0

              Chubbs - momak nije pitao za ostale monitoringe, vec samo za navedeni i ja sam konkretno odgovorio zasto je uredjaj dobar. Nisam video nijedan odgovor zasto ne valja.
              Kod problema koji mi se desio sa prepunjavanjem, nije mi zao akumulatora, vec svinjca pod haubom koji je napravila kiselina.

              Inace, samo usput da navedem, konkretno Renault 25 sa mnostvom elektronike, kompjutera, na boardu displej sa milion informacija itd. - kada vam napon na acu padne za jednu desetu, mozete samo da placete na putu, nema voznje dalje bez perfektnog akumulatora, kao kod starijih automobila.
              Long Live CBC!!!

              Comment

              • Siera
                Cbc Senator
                • 09.11.2009
                • 1365
                • Čačak
                • Stralis

                Nije valjda da će auto da stane na pad napona od recimo 1V šta bi da umesto 14V dodje do pada napona na 11.5V Na paljenju pad ide na nekih mislim 9.4V do duše ja pravim poredjenje sa nekim drugim agregatom opet iz mog dela posla
                Red Bull daje krila al zato rakija daje quatrro

                Comment

                • banekg
                  CBC Senator XXL
                  • 06.09.2010
                  • 1274
                  • Nis
                  • Toyota Carina e 2.0

                  Da, vecina savremenijih automobila nece raditi na 11v, tj. ne mozete ga upaliti na guranje i produziti svoj put do prvog servisa.

                  Franjo - i ampermetar i voltmetar imam, jer volim te stvarcice, ali za prosecnog vozaca koji se ne razume u materiju, voltmetar je prihvatljivije resenje, laksi za "citanje" i milion puta laksi za povezivanje. Povezivanje ampermetra je ogroman posao.

                  Chubbs - no hard feelings - mij kokpit ovde nije tema, a takav je kakav je, zato sto je moj auto u stalnim experimentima, koje bi ovde retko ko razumeo. Bio je jedan (Painter), ali ga nema odavno. No ipak cu slikati kokpit, sada kada je pretrpeo odredjene izmene, pa ako je to bitno, nek ljudi vide.
                  Long Live CBC!!!

                  Comment

                  • markofpi
                    CBC Senator XXL
                    • 27.07.2006
                    • 1552
                    • Bezanijska Kosa

                    Izgleda da sam zagrejao masu Meni je svaki gadget koji ima neku korisnu fuknciju zanimljiv, kao sto je i vec pomenuti voltmetar. E sad kako nisam siguran u njegovu ispravnost, tacnost i uopste da li je to pravi voltmetar ili jos jedna u nizu dzidza bidza zato i pitah. Inace sam i sam pobornik da i novija vozila imaju fabricki ugradjen i ampermetar i voltmetar iako jedan deo vozaca nikad nece ni gledati u njih kao sto ni ne gledaju u temperaturu motora, a boga mi ni u pokazivac nivoa goriva.

                    Comment

                    • Franjo
                      Banovan
                      • 14.08.2009
                      • 2831
                      • Inđija - Beograd
                      • Renault megan II res

                      Originally posted by banekg View Post
                      ... Povezivanje ampermetra je ogroman posao.
                      Jednostavan, isto kao i V-metar! Ampermetar će trenutno da pokaže probleme sa alternatorom, kao na primer labav kaiš, zbog čega je smanjena struja punjenja. V-metar znatno kasni, jer regler i dalje "drži" na 14 V (odnosno 28 V) zavisno od instalacije 12/24 V.

                      Inače, nema potrebe, da se stalno gleda u te instrumente. Dovoljno je pogledati V-metar pre starta i nakon starta motora, a A-metar, ako se oseti neki problem u radu motora. Kad se upali crvena lampica accu, ili u vožnji padne napon ispod 13.5 V - već je kasno.

                      Pad napona accu preko 1 V za 24 časa u stanju mirovanja, ako nije uključen neki potrošač (radio, svetla), ukazuje na problematičan akumulator, sa kojim ne bih vozio u Sibir!

                      Comment

                      • banekg
                        CBC Senator XXL
                        • 06.09.2010
                        • 1274
                        • Nis
                        • Toyota Carina e 2.0

                        Povezivanje ampermetra nije jednostavno, bar ne za prosecnog korisnika, ili Vi Franjo ne znate kako se pravilno povezuje ampermetar. Slazem se da je ampermetar korisnija sprava.
                        Last edited by banekg; 30.09.2012, 07:13.
                        Long Live CBC!!!

                        Comment

                        • Dora
                          Nadzornik!!!
                          • 24.10.2004
                          • 17451
                          • Novi Sad
                          • FIAT

                          Lagano krećem na roštilj pa neću biti tu, mada ima tapatalakana ali nevolem.. Uglavnom, Franjo to sigurno zna pošto mu to jeste struka a šta znači nije jednostavno je rastegljiv pojam. Za podešavanje vetnuri gasa ne treba nikakav alat i to je jednostavno, 40 sekundi posla ali posle 4 tone (objašnjenja) poruka i dalje nije jednostavno.

                          Za montažu ampermetra ako je nekad držao šrafciger, glinaricu par ključića isto je jednostavna montaža, prodaju se u radnjama gotovi za naknadnu ugradnju. Ako ne zna sa koje strane je motora gde prtljažnik onda je već problem.
                          Razlika je što bih ja stavio osigurač na ampermetar a na voltmetar nije obavezan pošto ga već ima.
                          Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                          https.autogas.rs

                          Comment

                          • banekg
                            CBC Senator XXL
                            • 06.09.2010
                            • 1274
                            • Nis
                            • Toyota Carina e 2.0

                            ...isto kao i V-metar!
                            Mislim da je ovo napisati na forumu, opasno po pocetnike koji ovo citaju i pokusavaju da sami instaliraju nesto u kolima. Ova dva uredjaja se ne povezuju na isti nacin, a pojam jednostvnosti je relativan. I da budem precizniji, oko povezivanja ampermetra ima mnogo vise posla.




                            Ampermetar ne ide preko osiguraca, izuzev njegovog pozadinskog osvetljenja.
                            Last edited by banekg; 30.09.2012, 09:24.
                            Long Live CBC!!!

                            Comment

                            • Franjo
                              Banovan
                              • 14.08.2009
                              • 2831
                              • Inđija - Beograd
                              • Renault megan II res

                              Bane, preteruješ! Upravo, priložena shema spajanja A-metra, iako uprošćena, pokazuje svu potrebnu mudrost, da se u akciji "Uradi sam", instalira odgovarajući instrument.

                              Potrebno je spojiti:
                              1. L+ sa alternatora
                              2. +B sa baterije

                              Pozadinsko osvetlenje instrumenta, nema uticaja na rad instrumenta, a spaja se na neki vod sa osigurača za svetla, zavisno od mesta gde se ugrađuje. Ako je na instrument tabli, na vod, gde i osvetlenje ostalih svetlosnih indikatora. Spojna tačka za masu je samo za sijalicu.

                              Za ampermetar osigurač nema svrhe, jer je instrument ustvari šent na plus vodu napajanja, što znači, na istom (+) potencijalu. Instrument pokazuje ustvari, smer i količinu struje, koju potrošači koriste iz dva izvora: accu i alternatora (generatora). Kada pokazuje pozitivne vrednosti, deo struje iz alternatora teče prema accu, tj. dopunjava ga. Negativna vrednost, pokazuje, da alternator ne proizvodi dovoljnu količinu struje i da se ista, delom, ili u potpunosti, koristi iz akumulatora.

                              UPOZORENJE! Ovaj instrument nije predviđen za merenje jačine struje koju daje generator, ili napunjenosti akumulatora, pa se ne sme spajati između /+/ plus i /-/ minus vodova, jer može doći do oštećenja instrumenta i instalacije.

                              Comment

                              • banekg
                                CBC Senator XXL
                                • 06.09.2010
                                • 1274
                                • Nis
                                • Toyota Carina e 2.0

                                Farnjo, bravo! Ovo je sada najbolje objasnjenje kako povezati ampermetar. Slazem se da sam preterao, kada sam napisao da je vrlo komplkovano, ali je u poredjenju sa voltmetrom komplikovanije je sigurno, ponavljam stoti put, za prosecnog korisnika, jer je uredjaj sa slike (voltmetar) za koji je momak pitao, opremljen konektorom za upaljac, pa ga tako moze povezati i moja baba. A i da nema konektor, vecina ljudi znaju da povezu plus i minus.(a mozda se i to varam)

                                Kao sto se sada moze videti iz postova, sve vreme pisemo isto, samo je problem sto se ne razumemo.

                                Dakle, ampermetar je korisniji, ali je voltmetar laksi za povezivanje, kada su u pitanju prosecni korisnici! Takodje, ova dva instrumenta, nemaju istu namenu, kao sto je Franjo to lepo i opisao u predhodnom postu. Ja ih imam oba i to je najkorisnije resenje.

                                Ovo je na kraju ispalo odlicno, jer citaoci sada imaju semu i uputstvo povezivanja odredjenih gadgeta, sto je i svrha foruma, da se nekome pomogne, bez neargumentovanog prepucavanja. Franjo veliki pozdrav, hvala na razumevanju i izvini na nerazumevanju.
                                Long Live CBC!!!

                                Comment

                                Working...
                                X