Problematika pražnjenja akumulatora!!!

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • chobo13
    CBC Senator XXL
    • 01.05.2009
    • 1274
    • pozega,srbija
    • AUDI,VW

    #61
    Odg: Problematika pražnjenja akumulatora!!!

    pa sam si rekao da je to nedovoljno punjenje!
    naravno da ce biti posledica,ne odmah,ali vec posle nekog izvesnog vremena i voznje pod upaljenim svetlima,maglenkama,ventilatora grejanja itd....
    sve ispod 13.5v pod opterecenjem ce praviti problem pre ili kasnije!

    Comment

    • nikaragva
      CBC Senator XXL
      • 03.06.2008
      • 521
      • B. Palanka
      • Opel Astra h 1.9CDTI 16V

      #62
      Odg: Problematika pražnjenja akumulatora!!!

      A da li je moguce da taj napon punjenja varira? Da npr. par dana bude ok, i onda da u jednoj voznji od 100km bude los, odnosno nedovoljan pa se isprazni akk. A posle opet sve po starom, odnosno sve ok.
      Npr. ako regler i diodna ploca ne valjaju, onda ne valjaju stalno ili mogu da prave takav problem. Posto meni nesto prazni akumulator. Ne vuce nigde struju, u servisu za akk kazu da je ispravan (to mi je zapravo najsumnjivije, nece lako da daju reklamaciju), a sad taj napon punjenja varira: u voznji je min 13.9, a najcesce 14.1 - 14.2V. U leru 13.7-13.8V.
      Kada upalim sve sto mogu, svetla kratka i dugacka, maglenke, migavce, ventilator na max, klimu, grejace, radio, svetlo u kabini, e onda napon u leru padne ispod 13.5 i krece se oko 13V pa do 13.2-13.3V. Da li je ovaj slucaj normalan? (znam da je to skoro nemoguc slucaj u praksi da se sve to upali , ali eto to je jedan od testova koje sam sproveo)

      Evo svez slucaj: danas nisam mogao da upalim auto. Upalio na kablove, auto radio oko 1h, presao oko 60ak km. Posle toga te voznje, testa radi sam upalio auto jedno 6-7 puta zaredom, zadnji put je bilo povuci potegni, a sledeci ni da zavergla. Kontam da ako lose puni, da ga ne bi toliko napunio, jer pre paljenja isto nije hteo da zavergla.
      Last edited by nikaragva; 14.12.2011, 23:17.

      Comment

      • chobo13
        CBC Senator XXL
        • 01.05.2009
        • 1274
        • pozega,srbija
        • AUDI,VW

        #63
        Odg: Problematika pražnjenja akumulatora!!!

        u tom slucaju ispitaj akumulator.

        Comment

        • nikaragva
          CBC Senator XXL
          • 03.06.2008
          • 521
          • B. Palanka
          • Opel Astra h 1.9CDTI 16V

          #64
          Odg: Problematika pražnjenja akumulatora!!!

          Odnecu ga ponovo na reklamaciju, a posto je to vec 5ti put, morao sam da budem siguran da je kod mene sve u redu, posto cu morati da galamim, pa da se ne blamiram

          Comment

          • zoranbg
            CBC Senator XXL
            • 23.03.2005
            • 4098
            • Rooster's Hill , Beog
            • Grande Punto 1.2

            #65
            Odg: Problematika pražnjenja akumulatora!!!

            traži da ti daju zamenski akumulator , pa ako i sa njim zeza onda je do auta, ili sa nekim prijateljem zamenite akumulatore pa ćeš znati na čemu si.
            i iz mog iskustva,dobro zategni i očisti kleme i stubiće na akumulatoru.
            kod preuzimanja,traži da prisustvuješ testu akumulatora ,koliko traje i sa kojom strujom padne na koji napon.
            Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.

            Comment

            • nikaragva
              CBC Senator XXL
              • 03.06.2008
              • 521
              • B. Palanka
              • Opel Astra h 1.9CDTI 16V

              #66
              Odg: Problematika pražnjenja akumulatora!!!

              Cisto probe radi, izmerio sam naizmenicni napon na klemama dok auto radi i bio je 29,5V.
              To mi je nesto puno

              Jel to normalno? Racunam sad vec da je neka od dioda otisla

              Comment

              • Franjo
                Banovan
                • 14.08.2009
                • 2831
                • Inđija - Beograd
                • Renault megan II res

                #67
                Odg: Problematika pražnjenja akumulatora!!!

                Koji instrument i koji opseg? Ako si merio na AC (naizmenična struja), to je očekivana vrednost, jer diode nikad ne "peglaju" u potpunosti. Čak i da je regler neispravan, toliki DC napon ne može da prođe.

                Comment

                • nikaragva
                  CBC Senator XXL
                  • 03.06.2008
                  • 521
                  • B. Palanka
                  • Opel Astra h 1.9CDTI 16V

                  #68
                  Odg: Problematika pražnjenja akumulatora!!!

                  Instrument je najjeftiniji kineski , opseg 200V- AC (ima samo 200 i 750 za AC).
                  Dok je auto radio, izmerio sam DC=13,6-7 V, a onda prebacio na AC i dobio vrednost od 29,4V cini mi se (na klemama). Ovi instrumenti bi trebali da mere eff vrednost napona, znaci da je amplituda ili ti Umax = 1,41*29,4V, ako se dobro secam osnova elektrotehnike

                  Zamenio sam moj akumulator drugim ispravnim (valjda), takodje somborski (ali ovaj put crni), pa cemo videti sta kaze.
                  Ne znam koliko treba da bude AC napon na akumulatoru (znam da ne mogu diode da ispeglaju savrseno), verujem da ipak postoji neki max napon, a ovaj mi se ucinio velikim

                  Comment

                  • Franjo
                    Banovan
                    • 14.08.2009
                    • 2831
                    • Inđija - Beograd
                    • Renault megan II res

                    #69
                    Odg: Problematika pražnjenja akumulatora!!!

                    [QUOTE=nikaragva;537513]... znaci da je amplituda ili ti Umax = 1,41*29,4V, ako se dobro secam osnova elektrotehnike/QUOTE]

                    Ja se ne sećam, definitivno! Uvek, kad sam u nedoumici, posegnem za podsetnikom. Na accu uvek merim DC, izuzev, ako posumnjam na ispravnost alternatora, u slučaju da slabo puni. Veliki pad napona i struje. Pravu sliku može da pokaže samo osciloskop, jer nakon ispravljanja i regulatora napona, više nemamo amplitudu.

                    Comment

                    • nikaragva
                      CBC Senator XXL
                      • 03.06.2008
                      • 521
                      • B. Palanka
                      • Opel Astra h 1.9CDTI 16V

                      #70
                      Odg: Problematika pražnjenja akumulatora!!!

                      Sad sam stavio moj kineski unimer na akumulator koji nije na vozilu, stoji u shupi, napunjen je. Pokazuje ~29V AC. Sad sam jos vise zbunjen

                      Comment

                      • Franjo
                        Banovan
                        • 14.08.2009
                        • 2831
                        • Inđija - Beograd
                        • Renault megan II res

                        #71
                        Odg: Problematika pražnjenja akumulatora!!!

                        Da li je za vreme punjenja bio priključen na punjač? Inače, meriti na accu AC struju, nema nikakve svrhe, jer je isti izvor DC struje. To, što instrument pokazuje neku vrednost i na AC području, je druga priča, vezana za konstrukciju V-metra.

                        Comment

                        • nikaragva
                          CBC Senator XXL
                          • 03.06.2008
                          • 521
                          • B. Palanka
                          • Opel Astra h 1.9CDTI 16V

                          #72
                          Odg: Problematika pražnjenja akumulatora!!!

                          Pa merio sam prvo na automobilu dok je radio, cisto da proverim jel ima naizm. napona, jer sam nasao da mogu diode da crknu-probiju sto vodi tome da se napon ne pegla dobro i da to prazni akumulator, ili ga ne puni dovoljno ...

                          A ovaj iz zadnje moje poruke, je u shupi napunjen i stoji tako dan-dva, nije prikljucen ni na sta. Merim mu napon svaki dan, da vidim koliko dugo ce da drzi. Pa sam probe radi prebacio uredjaj na AC, i izmerio opet napon, kao onomad na vozilu - kada sam bio ubedjen da mi je neka dioda riknula. Sad kad vidim da meri i AC na samom akumulatoru Ne znam koji je princip rada tog kineskog, ali cini mi se da to ne bi moglo da se izmeri sa onim analognim, sto ima namotaje i ostala cuda

                          Comment

                          • Franjo
                            Banovan
                            • 14.08.2009
                            • 2831
                            • Inđija - Beograd
                            • Renault megan II res

                            #73
                            Odg: Problematika pražnjenja akumulatora!!!

                            Princip je isti (ostalo su nijanse). Zbog konstrukcije instrumenta, meriš uvek DC struju i napon. Kad bi merio direktno AC, instrument bi treperio oko nule. Ovako, zbog dve poluperiode, pokazuje dvostruku vrednost i u slučaju, da se DC napon meri na AC području, što je pogrešno. Odstupanja mogu da budu do 5% (tolerancija R).

                            Objašnjenje, možeš izvuću iz sledećeg:


                            Mathematics of AC voltages


                            A sine wave, over one cycle (360°). The dashed line represents the root mean square (RMS) value at about 0.707


                            Alternating currents are accompanied (or caused) by alternating voltages. An AC voltage v can be described mathematically as a function of time by the following equation:
                            , where
                            • is the peak voltage (unit: volt),
                            • is the angular frequency (unit: radians per second)
                              • The angular frequency is related to the physical frequency, (unit = hertz), which represents the number of cycles per second, by the equation .

                            • is the time (unit: second).

                            The peak-to-peak value of an AC voltage is defined as the difference between its positive peak and its negative peak. Since the maximum value of sin(x) is +1 and the minimum value is −1, an AC voltage swings between + Vpeak and − Vpeak. The peak-to-peak voltage, usually written as Vpp or VP − P, is therefore Vpeak − ( − Vpeak) = 2Vpeak.

                            Nadam se, da je jasno.

                            Comment

                            • nikaragva
                              CBC Senator XXL
                              • 03.06.2008
                              • 521
                              • B. Palanka
                              • Opel Astra h 1.9CDTI 16V

                              #74
                              Odg: Problematika pražnjenja akumulatora!!!

                              Naravno

                              Comment

                              • nikaragva
                                CBC Senator XXL
                                • 03.06.2008
                                • 521
                                • B. Palanka
                                • Opel Astra h 1.9CDTI 16V

                                #75
                                Odg: Problematika pražnjenja akumulatora!!!

                                Ipak je problem bio u akumulatoru. Posle 5og odlaska priznali su da jedna celija ne valja, i dali mi drugi akumulator.
                                U medjuvremenu sam vozio sa nekim polovnim black horsom i sve je bilo ok. -10ak dana.

                                Comment

                                Working...
                                X