Alfa 156 je jedan od najupravljivijih automobila (govorim o serijskim automobilima), u svojoj klasi, koje sam vozio, a imam prilike da probam svasta.
Podvozan, upravljiv auto-stices utisak da je manji automobil. Poseduje osobinu koju svaka Alfa ima-po ulasku u krivnu trazi jos gasa, da bi bolje lezao. BMW-ov koncept je drugaciji, pocevsi od pogona, pa nadalje, predstavlja neku drugu skolu i ne bi, po meni, trebalo uporedjivati "babe i zabe", a pogotovo ne na osnovu duzine i sirine automobila.
Sustina mog pitanja nije bila uporedjivanje, to sam i napomenuo, vec ono sto mi nije bilo jasno i u pocetku logicno u vezi sirine i medjuosovinskog rastojanja, jer po nekoj logici i zakonima fizike koje svako od nas po defaultu ima u glavi to je prvo na sta se pomisli!
Naravno nije to nimalo jednostavno i ne zavisi samo od posmatranja i sagledavanja zakona fizike u tako uskom smislu kao sto sam ja na pocetku predstavio samo sa sirinom i duzinom, ima tu mnogo vise cinilaca, upravo onako kako je Lazar objasnio i svakako da je drugaciji koncept kako kaze Sasa!
In essence, then, Alfa has always understood what makes driving a thrill. But it has never been able to make a car. Well, not a car that a rational, normal human being might want to buy.
@ Killaz, rekoh da pokushavam da uvidim postoji li objektivan razlog ovako "skracenih" medjuosovinskih rastojanja u smislu stabilnosti i upravljivosti. Slazhem se sa vecinom stvari koje si naveo u objashnjenju, ali imam i poneki "amandman"
Naveo si u postu da je namera Alfe bila da pomeri motor shto vishe ispred kako bi shto vishe opteretila prednju osovinu. Slazhem se da to ima boljeg efekta na prenos snage, jer obzirom na FWD izvedbu omogucava bolju trakciju pogonskih tochkova. Efekat koji ima narochitog pozitivnog dejstva na mokrom/klizavom putu, pre svega statichkog, kad se auto pokrece iz stanja mirovanja.
Sa druge strane, shto je vishe motor pomeren unapred utoliko je sve veca disproporcija u smislu rasporeda tezhine po osovinama. Svaki raspored tezhina od preko 60 % napred - 40 % pozadi ima negativnog uticaja na uravnotezhenost, a loshi efekti toga ce se ispoljiti utoliko pre ukoliko je ta razlika izrazhenija. Iz tog razloga se understeer mnogo ranije (pri manjim brzinama tj. nizhim bochnim opterecenjima) manifestuje nego oversteer, jer se drugi javlja kod vozila koja imaju mnogo ravnomerniji raspored masa (priblizhno 50-50 %). Zbog te chinjenice ne razumem zashto se toliko, po meni drastichno, u ovom sluchaju potencira samo na opterecenju pogonske osovine a ne i boljem balansu.
Ako je uticaj promenljivih kao shto su snaga motora, efekat guma, veshanja, uslovi puta...konstantan, onda ce understeer biti sve izrazheniji i utoliko ce se ranije javljati ukoliko je disproporcija u rasporedu tezhine veca, odnosno "nos" auta tezhi. A ovome upravo doprinosi "overhung" motor koji stoji daleko ispred prednje osovine. Sa sve vecom specifichnom snagom motora (po litru zapremine) u auto-industriji, shto je opshta tendencija a kod Alfe i tradicija, ovo ima sve negativnije efekte po upravljivost jer je prenos preko 240-250 KS na prednje tochkove dovoljan problem sam po sebi.
Na kraju da ne zaboravim da "overhung" motor (postavljen ispred prednje osovine) dodatno pojachava "torque steer" efekat, koji je manje ili vishe kompenziran ali uvek prisutan kod FWD vozila.
Ne uporedjujem, samo navodim jednu chinjenicu: u Audi-ju su shvatili da problem automobila sa FWD+puno KS+"teshkim nosom" postaje sve izrazheniji, pre svega zbog vec pomenute tendencije sve jachih i mocnijih automobila. Naime, ako vec sa porastom KS i FWD konceptom ne mozhe nishta da se uradi, ono na chemu mozhe da se radi je poboljshanje balansa ondosno rasporeda tezhina po osovinama. Kako bi reshili problem sad menjaju koncept i od modela A5 Coupe (4,2 V8) koji je u pripremi pa nadalje, svi njihovi automobili, ukljuchujuci i Quattro modele, ce imati motor postavljen iza prednje osovine:
The key difference between the new A5 and the rest of Audi's lineup is that the engine will now be placed behind the front axle. In today's Audi's the engine hangs in front of the front axle, and obviously bringing the engine back will help with mass centralization and front-rear weight balance. We can safely assume the new drivetrain will include Audi's revised Quattro with more rear wheel bias, which will complement the new engine placement.
Upravo u tom pravcu "ide" moje razmishljanje. Tempo kojim snaga automobila raste sa svakom sledecom serijom i modelom me navodi da ochekujem da ce ubrzo "overhung" motori biti proshlost...
BTW. Bash me interesuje shta o ovome misle ovi "advanced" chlanovi foruma
PS. Da se razumemo: Alfe itekako dobro lezhe i voze se i sad, ali verovali ili ne voleo bih da vidim josh stabilnije, upravljivije i brzhe Alfe =] Jer ce to navesti sve ostale, time i BMW da pravi josh stabilnije, upravljivije i brzhe... Pa ce BMW naterati Alfu i ostale... Pa ce onda... Znate na shta mislim...
Zdrava trzhishna konkurencija je ta koja pravi sve bolje automobile, a ne fabrike koje ih (samo) proizvode.
Ha, pričajte mi nešto o BMWu pogotovo u krivinama! Pa matora 145 je oduvala dve nove bembare serije 3 ko od šale! Još da je bio 2.0TS motor...
@ stex:
Shta sam to propustio?! Ne razumem, o chemu se ovde radi... Koja 145, koje bembare...
Dzaba ti sva pricha o konstruisanju, neminovno dizhe cenu proizvodu - koji je vec kritichan za prodaju, a ovde se i ovako voze reshenja od pre xx god...
Transaxle je majka uspeha. Najnoviji projekat Alfe (8C) se vraca na stazu stare slave, ali u paketu za nekih 130.000e. Shta ce od toga dobiti "sitnija deca" iz fabrike nisam siguran, verovatno nishta. Jbga, life goes on.
Nismo uzeli dobre primere za ovu raspravu, pa smo poceli da ih razradjujemo, a onda mic po mic se ide u krajnosti na silu.
Niti Alfa 156 ima toliko los odnos izmedju prepusta i medjosovinskog rastojanja (tu je los primer recimo Octavia ili Accord), niti je njen motor pomeren toliko unapred. Alfa 159 ima vece prepuste, pa lezi najbolje u klasi. Tu je bolja i od BMW-a.
Kvadratast tlocrt automobila je dobra baza, ali uvek ima izuzetaka. Recimo Focus - relativno uzak, relativno visok, sa velikim prepustom napred, a lezi k`o pegla, najbolje u klasi.
Audi je posebna prica. Njihov problem je sto su imali uzduzne motore pomerene unapred. Zbog toga su i razvili quattro da bi anulirali "vucenje nosa"...pa su onda zbog vece tezine 4wd sklopa poceli da se igraju sa aluminijumom...ali to je druga prica. Oni su tek sa A3 poceli da smetaju motor poprecno, ali i dalje imaju taj problem koji resavaju sa svakim novim modelom.
Inace, Alfa je na Salonu u Parizu predstavila Q2 torsen diferencijal za prednji pogon...mislim da to dosada niko nije stavio na prednji pogon. Torsen se stavljao ili na 4wd (Delta Integrale, pa nadalje...) ili na zadnji pogon (Maserati Shamal, pa nadalje...).
In essence, then, Alfa has always understood what makes driving a thrill. But it has never been able to make a car. Well, not a car that a rational, normal human being might want to buy.
Zasto minus - zamisli sta se desava sa tockovima automobila prilikom jakih ubrzanja...
Inace, ovo je nista kolike minuse ima Chevrolet (Daewoo) WTCC...
In essence, then, Alfa has always understood what makes driving a thrill. But it has never been able to make a car. Well, not a car that a rational, normal human being might want to buy.
Comment