Igore, jel tvoj protokomer za 1.5.5 ili 2.10.4?
4 ili 5 konektora?
Ja zaboravih da napomenem liku u prodavnici...Nadam se da nece stici ovaj sa 5...Narucio sam isti kao tvoj, 4900din...
Invented for life: we want our products to spark enthusiasm, improve quality of life, and help conserve natural resources.
ja necu da se mesam, ali stvarno bi trebalo da jurite ono sto vam pise na samom ulosku a ne na kucistu... i u tom smislu moze da se prodje jeftinije...
Proverio pumpu, koliko se secam, na kontaktu je pritisak 2.5bara, pri radu auta je 2.2bara
U ovom grmu lezi zec. I ja sam imao isti problem, sto puta sam cistio dizne dok se nisam opametio i izmerio pritisak pumpe koji nije bio zadovoljavajuci. Pritisak u radu treba da bude 3.2 Bara !!
Tacnije pozeljno je da pumpa gura i vise a imas regulator u motornom prostoru koji pritisak treba da drzi na pomenutom pritisku od 3.2 bara.
Moguce da su se dizne zaprljale toliko da ih ciscenje ne oporavlja 100% vec samo delimicno i da ti je ustvari pumpa problem.
Parametar za pritisak pumpe koji je naveo Zokac se odnosi na motore sa single point ubrizgavanjem.
Uglavnom ako ti novi protokomer ne pomogne, zna se
Aj sad na merenje pretiska, mada sumnjam da je pumpa obzirom da auto radi ok kad se zagreje.
Suvisno je reci da je znatna razlika u otporu i trenju u hladnom i vrucem motoru! Vruc motor se mnogo lakse vrti i shodno tome mu treba i nesto manje benzina da bi se vrteo, a s druge strane koliko znam na protokomer nema uticaja da li je vruce ili hladno.
Shodno tome opet glas za dotok benzina tj. pumpu
Iskustvo sa kolegom (145, 98 god, 1.5.5 Ecu, protokomer sa 5 zica):
- ujutro upali, da gas, auto se ugasi, da lagan gas, auto oce da umre...i tako jedno 5 minuta...auto ne moze da se pokrene...i onda problem sve manji i manji...za 10 minuta moze da vozi potpuno normalno...
i tako svaki dan...
Posle zamene protokometra, sve proradilo normalno...Kakav uticaj temperatura motora ima, ne znam, ali sam video svojim ocima...
Kod mene je sa 5 pinova, broj na kucistu je 0280 218 019
Uh, znaci mozda i meni posalju taj...Pu al bije maler...A lepo sam im rekao da je maj 98 i da je 2.10.4 ECU...
Pa ne vidim cemu dileme i dalja rasprava ako sam ja napisao sta sam sve radio i da sam resio problem protokomerom i svecicama (bosch nece na hladno lepo raditi u tspark, samo NGK)
Jbg sredi da ti posalju protokomer za tvoj motor pa ostavi par dana, vozaj se i trebalo bi da radi.
Da probaš recimo reset kompjutera pa jedno 5 dana voziš samo na benzin.
Koje je vreme otvaranja dizni kad je hladan motor?
Koliki je potpritisak?
Šta pokazuje temperaturni senzor?
Šta pokazuje lambda sonda?
Suvisno je reci da je znatna razlika u otporu i trenju u hladnom i vrucem motoru! Vruc motor se mnogo lakse vrti i shodno tome mu treba i nesto manje benzina da bi se vrteo...
Koliko je to manje benzina u odnosu na hladan motor?
Nisam hteo da komentarišem ali ovakve stručne teme ovde, obiluju da blago kažem, neću ništa da kažem....
Posetite malo forum dijagnostika, utvrdite pravila prilikom iznošenja problema, načine na koje se problemi rešavaju.
Zamenom delova pa kad se ubode, dobija se tanji novčanik i nikakav rezultat.
Pa upravo to sto si ti gore napisao iziskuje kojekakve majstore i trosenje para koje sam ja vec prosao i bez uspeha nego lepo protokomer i svecice resile problem, meni ja ovo moje resenje itekeko merodavnije od silnih strucnih misljenja majstora iz ovlascenih serverisa koji blago receno nemaju pojma kad je neki gremlin u pitanju
Examiner je glupa sprava jer ja nikad nisam imao nikakve greske al eto imao sam opelov protokomer i bosch svecice a zamisli majstori iz ovlascenog servisa mi to i stavili...
Examiner je izuzeztno korisna sprava, uopšte niej glupa, može biti glup samo operater. ja bih vrlo rado posedovao jedan examiner ali mi je malo skup.
Dizne se mogu izmeriti osciloskopom, pritisak goriva bilo kojim manometrom, potpritisak vakummetrom koji košta par evra, temperaturni senzor i lambda sonda bilo kojim unimerom.
Ivan ima dijagnostiku koja to sve relativno pokazuje.
Da ne bi dalje ofovali temu, svaki majstor koji je "popravio" kvar treba da vrati pare.
A ovakav pristup je ako nešto škljoca u trapu izmenimo ceo trap i valjda će biti uredu.
Ali sa druge strane, u Kragujevcu i okolini ja ne znam majstora koji bi ovo resio na neki normalan nacin. Pod normalnim mislim da mu odvezem auto, ostavim mu, i da me pozove kada zavrsi...A da pri tome ne zameni pola auta i naplati mi toliko da mogu da kupim polovnog YUGA u dobrom stanju sa ALU felnama i navlakom na volanu.
Evo jos jednog primera:
Prijatelj kupio Golfa4, polovnog, koji je prilicno lose radio i trosio dosta.
Otisao covek u A-Market, zastupnika i dilera "narodnih automobila" za KG i okolna sela.
Oni ga bljucnuli na dijagnostiku, videli da je problem sa smesom i zamenili mu obe L-sonde.
Auto i dalje lose radi i trisi mnogo. Covek otiso kod njih, oni kazu: crko protokomer, zamenili mu i to...Auto i dalje lose radi i mnogo trosi....
Nisam se video sa njim, tako da ne znam sta se dalje desavalo...Ali su verovatno nasli da jos nesto ne valja...
Ja tipujem na ventil za ler gas, radi bas nestabilno na leru, ali necu da se mesam a i da hocu, ne bi me slusao, samo ovlasceni servisi znaju znanje po njegovom...
U savkom slucaju, mnogo mi je bolje da na ovaj nacin nadjem sta je problem, nego da odvezem negde gde ce da menjaju redom delove, u obrnutom smeru, i traze problem.
Sto se mog problema tice, stigo mi protokomer, naravno sa 5 kablova...Pozovem KIM i oni kazu da nema problema, mogu da vratim a imaju i BOSCHov model za moj auto, oznake: 0 280 217 111 za 6200din...
Pohvalio bih ih ovim putem...A i cena je ekstra...Ovi prevaranti ovde prodaju isti za 170E i to moram da cekam 7-10 dana...
A ne budem lenj nego pogledam protokomer u mom autu, broj nema veze sa ovim (znaci ne kuciste, vec sam protokomer)...618 ... ... nesto potpuno bez veze...
Ocekujem u petak pravi protokomer, pa cemo videti sta ce se desiti...U svakom slucaju, posto sadasnji protokomer sigurno nije odgovarajuci, bar cu da skinem to sa liste problema.
Comment