Opel Vekrtra 1.6i, gubi snaga motora i potrosnja

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • zverko
    CBC Senator XXL
    • 19.08.2005
    • 7085
    • BGD
    • Audi A4

    #16
    Re: Opel Vekrtra 1.6i, gubi snaga motora i potrosnja

    lici na EGR tako da mozda i jeste ali mi je totalan zbun odkud on na autu toliko matorom pa jos benzincu.
    deutsche gemacht-gut gemacht...

    Comment

    • *IvanT*
      CBC Senator XXL
      • 30.01.2005
      • 3234
      • Srbija, Beograd, Kara

      #17
      Re: Opel Vekrtra 1.6i, gubi snaga motora i potrosnja

      EGR je sastavni deo većine motora sa ubrizgavanjem goriva, a sreće se i na karburatorskim motorima (Lada npr.), i na slici motora ove Vektre je EGR ventil. Postoje samo mehanički tipovi EGR-a (rade preko vakuma), a kod novijih motora su elektronski kontrolisani.
      http://www.lovatogas.co.rs

      Comment

      • jasko
        CBC Član
        • 05.08.2008
        • 32
        • sarajevo

        #18
        Re: Opel Vekrtra 1.6i, gubi snaga motora i potrosnja

        Ma opel je opel i gm je gm nema dalje... uglavnom jes taj ventil za zrak nes to znam ali neznam zasta tacno sluzi...

        Comment

        • CannoN
          CBC Senator XXL
          • 15.09.2007
          • 485
          • Beograd

          #19
          Re: Opel Vekrtra 1.6i, gubi snaga motora i potrosnja

          Smanjuje zagadjenje EGR ventil kada je u funkciji jer reciklira deo izduvnih gasova tj. dozirano ih vraca na sagorevanje.

          Cuo sam da pojedinci tvrde da radi i vise od toga ali nikada nisu rekli sta?

          Comment

          • overspeed
            CBC Senator XXL
            • 24.05.2005
            • 2779
            • Kosovska Mitrovica

            #20
            Re: Opel Vekrtra 1.6i, gubi snaga motora i potrosnja

            Pa na primer omogućava brže zagrevanje katalizatora na hladnom startu, stabilizuje rad motora u leru, smanjuje potrošnju, povećava toplotnu efikasnost motora, produžava radni vek katalizatora i sondi, poboljšava performanse u nižem i srednjem režimu rada motora i još svašta nešta...
            http://www.bmw.tv

            Comment

            • sw.brick
              CBC Senator XXL
              • 09.10.2004
              • 8141
              • Beograd, barajevo-zemun
              • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

              #21
              Re: Opel Vekrtra 1.6i, gubi snaga motora i potrosnja

              toliko pobrojano, i sve redom pogresno.
              volvo
              945 SE turbo lpg
              344 GL lpg

              Comment

              • Dora
                Nadzornik!!!
                • 24.10.2004
                • 17451
                • Novi Sad
                • FIAT

                #22
                Re: Opel Vekrtra 1.6i, gubi snaga motora i potrosnja

                Onda budu koristan i nabroj kako treba.
                Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                https.autogas.rs

                Comment

                • jasko
                  CBC Član
                  • 05.08.2008
                  • 32
                  • sarajevo

                  #23
                  Re: Opel Vekrtra 1.6i, gubi snaga motora i potrosnja

                  jes utice u leru dosta ne podrhtava a meni nerani ravnomjerno kao prjie jer je zacepljen skidao vec jednom i sve puno crne prasine

                  Comment

                  • zverko
                    CBC Senator XXL
                    • 19.08.2005
                    • 7085
                    • BGD
                    • Audi A4

                    #24
                    Re: Opel Vekrtra 1.6i, gubi snaga motora i potrosnja

                    Originally posted by *IvanT*
                    EGR je sastavni deo većine motora sa ubrizgavanjem goriva, a sreće se i na karburatorskim motorima (Lada npr.), i na slici motora ove Vektre je EGR ventil. Postoje samo mehanički tipovi EGR-a (rade preko vakuma), a kod novijih motora su elektronski kontrolisani.
                    meni ovo ne znam koji auto po redu a nema EGR. cak ga ni turbak nije imao a ni benkula sad i ako je motor u njoj novije generacije pa zato kazem da me zbunilo , godiste auta i EGR. juce videh u servisu audi 100(C4) 94god 2.5TDI ali onaj stari redni petak turbo dizel i na kraju usisne ima isti taj kunđ ko ovaj opel. nego , da li moye da se eliminise EGR. negde je neko pisao da ga kod dizela zapuse i kao motor radi lepse. a da li moze da se eliminise skroz. znaci da se skine i da se zatvori ta rupa na usisnoj a vamo cev sto ide iz izduvne da se osece i takodej rupa da se zakrpi. jel to moze ili bi napravilo problem tj da li je to tu samo zbog radi ekologije ili ima neku funkciju tipa" da ne treba fabrika ga ne bi stavila" ?
                    deutsche gemacht-gut gemacht...

                    Comment

                    • *IvanT*
                      CBC Senator XXL
                      • 30.01.2005
                      • 3234
                      • Srbija, Beograd, Kara

                      #25
                      Re: Opel Vekrtra 1.6i, gubi snaga motora i potrosnja

                      Kad voziš neke trabakule...

                      EGR je naravno izmišljen zbog ekologije i funkcija mu je da deo izduvnih gasova vrati na "dodatno" sagorevanje (ponovo u usisnu granu), kako bi se smanjila emisija štetnih izduvnih gasova. Kada je ispravan radi samo na punom opterećenju motora.
                      Neispravan EGR može da pravi razne probleme, a naročito se odražava na nestabilan rad motora na leru, kod slabog opterećenja....
                      http://www.lovatogas.co.rs

                      Comment

                      • overspeed
                        CBC Senator XXL
                        • 24.05.2005
                        • 2779
                        • Kosovska Mitrovica

                        #26
                        Re: Opel Vekrtra 1.6i, gubi snaga motora i potrosnja

                        Originally posted by sw.brick
                        toliko pobrojano, i sve redom pogresno.
                        Neke stvari se nikad ne menjaju.

                        Po tom principu me ova konstatacija ne čudi, jer se pisanje kolege po principu "drž'te lopova" i dalje nastavlja na ovom forumu. Na zapadu dakle niš' novo... Evo ja sam lepo sačekao 12 sati da budem prosvetljen po ovom pitanju, ali to je izostalo. Preispitujući svoj predjašnji post u temi sam doduše zaključio da po jednom navodu tamo možda i nisam imao pravo, čemu je uzrok verovatno u činjenici da u 2 ujutru (kad sam postovao reply) mozak nije baš najsvežiji... Ali za sve ostalo sam sa nestrpljenjem čekao da čujem razloge zbog kojih je usledila ona konstatacija, jer sam se pitao kako to da sam pogrešio po bas svim tačkama. Odnosno, da budem precizniji, pitao sam se zašto kolega MISLI da je tako, jer ja i dalje tvrdim da možda sem jednog, sve onde nabrojano stoji i može se dovesti u direktnu ili indirektnu vezu sa recirkulacijom izduvnih gasova, odnosno sa ispravnim funkcionisanjem egr ventila.

                        A evo i zašto još uvek tako mislim:

                        Primarna uloga EGR ventila je naravno ekologija, odnosno ideja je proistekla iz potrebe smanjenja smoga u urbanim sredinama sa visokom frekvencijom saobraćaja. A on to radi tako što recirkulacijom već sagorelih gasova nazad u komoru za sagorevanje zapravo snižava temperaturu u komori, jer ti gasovi ne mogu ponovo da sagorevaju. Na taj način se temperatura u komori za sagorevanje snižava za par stotina stepena C. Niža temperatura u komori za sagorevanje ima pozitivnog efekta u smislu onemogućavanja ili usporavanja formiranja azotnih oksida jer azot i kiseonik reaguju i formiraju azotne okside utoliko bolje i "efikasnije" ukoliko se temperature veće. Dakle, to je razlog zbog kojeg je egr ventil još pre 3 ili 4 decenije našao svoje mesto u automobilima. Prvi primerci su bili mehanički i primitivni u dizajnu i načinu rada (vakuum), bez elektronske kontrole i monitoringa od strane centralne upravljačke elektronske jedinice. Zbog svoje izrade i nedostatka sofisticiranog upravljanja njegovom funkcijom, ventil je bio nepouzdan u radu, nije otvarao u optimalnom momentu, vreme otvaranja nije bilo optimalno, u komoru se vraćalo više izduvnih gasova nego što je trebalo... Sve je to rezultiralo jako lošim performansama u praktično celokupnom radnom opsegu motora, pa su ljudi uglavnom rešavali problem tako što su čupali ili diskonektovali ventil, čime bi se auto "preporodio" po pitanju performansi... Sve u svemu, u početku je preovladalo mišljenje da je od njega bilo mnogo više štete nego koristi, zapravo niko nije ni video korist jer koga je još bila briga za ekologiju 1970-ih godina...

                        U medjuvremenu se štošta promenilo i usavršilo, pa su i egr ventili daleko od one početne varijante, i po pitanju konstrukcije ali i po pitanju njihove uloge i funkcije. Nisu to više jednostavne, vakuumom pokretane membrane, nego su to elektronski kontrolisani ventili koji su samo deo kompleksnog sistema ventila, solenoida i sondi koje kontroliše i kojima upravlja centralna elektronska upravljačka jedinica motora. Kao deo tog sistema, egr ventil ima i daleko više "obaveza" u radu i od njegove funkcije zavisi i funkcionisanje kompletnog sistema, a to znači da egr ventil nije više bitan samo ekologije radi. Što se funkcije tiče, zbog naprednog, kompjuterskog upravljanja egr ventilima danas, njihov rad je daleko sofisticiraniji i njihovi radni parametri se odredjuju tako da oni otvaraju u optimalnom trenutku i ostaju otvoreni onoliko dugo koliko je centralna upravljačka jedinica "prepoznala" da je optimum shodno trenutnom stanju i ritmu rada motora, odnosno shodno trenutnim okolnostima. Uz tako naprednu mogućnost kontrole i upravljanja, egr ventili danas zapravo svojim (ispravnim) funkcionisanjem poboljšavaju rad motora u svim režimima, povećavaju im efikasnost u smislu boljeg energetskog učinka, snižavaju potrošnju naročito u odredjenim režimima rada motora, a sniženjem temperature komore (motora) indirektno utiču i na poboljšanje performansi u smislu sniženja sklonosti motora ka nekontrolisanim detonacijama, čime je omogućeno i optimalnije mapiranje u smislu momenta paljenja smeše a to znači i optimalnije ukupne performanse. Jenom rečju, moderni egr ventili daju softverskim maperima više slobode u radu i veće margine za mapiranje, tako da ovi mogu da razviju optimalnije mape, a optimalnije mape znače optimalnije performanse. Ko bi još ovako nešta pretpostavio '70-ih godina prošlog veka...

                        Dakle, za razliku od svojih početaka, egr ventil sad ima zapravo direktnog uticaja na rad centralne upravljačke jedinice motora, odnosno njegova funkcija je u korelaciji sa kontrolom procesa sagorevanja u komori. Odnosno, kad je u funkciji, egr snižava temperaturu komore za sagorevanje, odnosno ECU može optimalnije da odredjuje radne parametre i da radi po potrebi i sa agresivnijim mapama jer sa knock senzora ne prima informaciju da postoji opasnost od detonacije i zato ne mora da "unazadjuje" paljenje kako bi to sprečila. Mimo toga, zbog nižih temperatura manja je i toplotna disipacija sa motora, a zbog manjih toplotnih gubitaka raste ukupna energetska efikasnost motora u pogledu iskorišćenja energetskog potencijala goriva.

                        Da podvučem crtu... Egr ventil u modernim automobilima nije samostalan i individualan faktor, pusto ostrvo, već deo sistema i svojim radom utiče i na rad centralne upravljačke jedinice. A sve što ima uticaja na rad te jedinice itekako ima veze i sa radom motora u leru i na 7000 rpm, i sa potrošnjom, i sa efikasnošću samog motora, i sa performansama, dakle skoro sa svim sto sam pobrojao u onom postu. Kad pravilno funkcioniše, egr indirektno (uticajem na rad centralne upravljačke jedinice) utiče na sve nabrojano, u pozitivnom smislu, naravno. Ako ventil nije u funkciji, onda opet indirektno na već pomenut način utiče na pogoršanje svih nabrojanih stavki, jer će sistem raditi ispravno samo ako svi elementi sistema rade ispravno.

                        Dakle, u 35 godina se desilo to da se u početku egr ventil uglavnom doživljavao kao problem koji se lako rešavao diskonektovanjem, čime je motor bukvalno oživljavao. To je bilo na automobilima iz '70-ih godina. Ali danas, na modernom automobilu, jednim delom i od egr ventila zavisi koliko će u svakom ciklusu količinski goriva ecu ubrizgati i u kojem će trenutku poslati varnicu na svećicu. Dakle, diskonektujete li egr na modernom automobilu, ili ako on zaglavi u nekoj poziciji, ono što se dešava je da je rad u leru loš, da motor posustaje i u nekim slučajevima se i gasi na leru, da dolazi do pogoršavanja performansi, pa raste potrošnja, da može doći do detonacija i težih havarija na motoru, da centralna upravljačka jedinica jednostavno ne može više da odredi optimalan rad motora, što je sve propraćeno obaveštenjem na instrument tabli u vidu upaljene lampice...

                        U ekstremnijim primerima, ima slučajeva da su zbog zaglavljenog egr venila vreli gasovi za kratko vreme spalili izduvne ventile, kao i oštetili sonde u izduvnoj grani i katalizator, ili da je zbog lošeg egr ventila detonacija napravila katastrofu u motoru. Ima po inernetu takvih priča sa ovakvim primerima, pa kome je do detalja neka slobodno izvoli...

                        Dakle, na osnovu svega ovde napisanog a ovo napisano nije plod moje mašte nego su u pitanju činjenice i opšte poznate stvari, sledi da od pravilne funkcije egr ventila, mimo ekologije, zavisi i rad motora u leru, opšte performanse, naročito ubrzavanja pod opterećenjem ili vožnja na "jačoj" uzbrdici, potrošnja goriva, efikasnost odnosno energetski učinak motora, a u ekstremnijim slučajevima zbog lošeg ili zaglavljenog egr ventila itekako mogu da stradaju izduvni ventil, sonde i katalizator. Dakle, otprilike ili skoro sve što sam tamo i napisao.

                        Pitanje je dakle, iz koje perspektive ovde gledamo na "problem" egr ventila - iz one od pre 35 godina, ili iz današnje. Jer, shodno tome se on može komentarisati na dva poprilično različita načina. Ja živim u sadašnjosti i pišem iz te perspektive. Nešta što se nekad smatralo istinom i "znanjem" iz današnje perspektive deluje smešno i pomalo "zardjalo". Jednom smo svi mi verovali i tvrdili da je zemlja ploča koju na ledjima nose tri velika slona...

                        PS. Evo u medjuvremenu čitam ovo što je jasko na ličnom primeru iskusio i preneo, auto nije "podrhtavao u leru" kad je očistio ventil, tj. da "ne radi ravnomerno" čim se ventil opet zaprljao - dakle potvrda na primeru iz prakse ovoga o čemu pišem. Biće da je i jasko "redom pogrešno" čuo i video...

                        sorry na scrollu...
                        http://www.bmw.tv

                        Comment

                        • CannoN
                          CBC Senator XXL
                          • 15.09.2007
                          • 485
                          • Beograd

                          #27
                          Re: Opel Vekrtra 1.6i, gubi snaga motora i potrosnja

                          Hvala na update-u overspeed.

                          Comment

                          • sw.brick
                            CBC Senator XXL
                            • 09.10.2004
                            • 8141
                            • Beograd, barajevo-zemun
                            • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                            #28
                            Re: Opel Vekrtra 1.6i, gubi snaga motora i potrosnja

                            Originally posted by overspeed
                            Pa na primer omogućava brže zagrevanje katalizatora na hladnom startu, stabilizuje rad motora u leru, smanjuje potrošnju, povećava toplotnu efikasnost motora, produžava radni vek katalizatora i sondi, poboljšava performanse u nižem i srednjem režimu rada motora i još svašta nešta...
                            EGR vraca deo nesagorelih gasova, u istu radnu zapreminu komore sagorevanja time se ubacuje manje novog svezeg vazduha, i time manje kiseonika.

                            rezultata je prigusenje sagorevanja goriva i NIZA temperatura gasova.

                            idemo redom-
                            "brže zagrevanje katalizatora na hladnom startu" je ocigledna kontradikcija mogucnosti hladnijih gasova.
                            tvrdnja da hladniji izduvni gasovi brze zagrevaju katalizator je pogresna.

                            "smanjuje potrošnju"
                            priguseno sagorevanje goriva bez dovoljno kiseonika za posledicu ima manje odavanje toplote, manji izvrseni rad (A) motora, i manji efekat motora.
                            mozda je kolegu dovela u zabludu zakonitost da manji efekat motora znaci i manju potrosnju u apsolutnom iznosu, no osnovni parametar je specificna potrosnja.
                            EGR ne smanjuje potrosnju za isti ostvareni efekat motora, istu kolicinu kWh, dakle netacno je i to misljenje.

                            "'povećava toplotnu efikasnost motora"

                            niza temperatura sagorevanja nikako ne povecava navedeno.
                            samo po sebi je toliko ocigledno da je nepotreban komentar. (svaki udzbenik fizike to objasnjava pa ne bih trosio slova za opste poznate principe rada).

                            ""poboljšava performanse u nižem i srednjem režimu rada motora i""

                            gusenje procesa oksidacije goriva uskracivanjem kiseonika koji je temelj tog procesa, nikako ne poboljsava perfomanse.
                            a EGR bas to radi, sluzi da prigusi oksidaciju azota iz u****noga vazduha a sto obavezno kao posledicu ima gusenje i oksidacije goriva odnosno samog rada motora.

                            ""produžava radni vek katalizatora i sondi""
                            ""stabilizuje rad motora u leru""

                            mozda da, mozda ne, tj zavisi od konkretnih okolnosti.
                            recimo da je uslovno tacno.

                            sustina je da EGR nema pozitivno dejstvo na perfomanse rada SUS motora vec samo stete na toplotne procese.
                            korisnost je u ekologiji i limitiranju stvaranja NOx jedinjenja, a tako kazu pravnici i zakonske norme.

                            idealni slucaj rada motora je sto VISA razlika temperatura u termodinamickom procesu.
                            prevedeno na laicki recnik, nama je zelja i potreba sto visa temperatura izduvnih gasova.

                            EGR sluzi za totalno suprotnu stvar, da smanji temperaturu.

                            stoga su iznete tvrdnje o prednostima i poboljsanju rada motora dejstvom EGR sistema u samim temeljima potpuno pogresne, netacno izvedeni zakljucci na bazi pogresnih pretpostavki o radu SUS motora.

                            pri tome, danasnja elektronika se trudi da sto vise iskljuci EGR sistem iz rada motora i tek u krajnjoj nuzdi ga aktivira kada se iscrpe drugi elementi upravljanja procesom sagorevanja poput varnice ( njenom sto preciznijom regulacijom).
                            volvo
                            945 SE turbo lpg
                            344 GL lpg

                            Comment

                            • sw.brick
                              CBC Senator XXL
                              • 09.10.2004
                              • 8141
                              • Beograd, barajevo-zemun
                              • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                              #29
                              Re: Opel Vekrtra 1.6i, gubi snaga motora i potrosnja

                              [Neke stvari se nikad ne menjaju.

                              Po tom principu me ova konstatacija ne čudi, jer se pisanje kolege po principu "drž'te lopova" i dalje nastavlja na ovom forumu. Na zapadu dakle niš' novo... Evo ja sam lepo sačekao 12 sati da budem prosvetljen po ovom pitanju, ali to je izostalo. Preispitujući svoj predjašnji post u temi sam doduše zaključio da po jednom navodu tamo možda i nisam imao pravo/quote]


                              neke stvari se zaista kod nekih ljudi ne menjaju.
                              postave neke svoje pretpostavke na licnoj bazi, i na osnovu tih pogresnih pretpostavki donose zakljucke o nekim prinicipima.

                              o ovome ne bih dalje, ovaj metod da se zaobilazi tema radi licne diskvalifikacije kao odabranom metodu "argumentacije" je nesto u cemu ne zelim da ucestvujem.

                              [quote:2o22sp6i]A on to radi tako što recirkulacijom već sagorelih gasova nazad u komoru za sagorevanje zapravo snižava temperaturu u komori, jer ti gasovi ne mogu ponovo da sagorevaju. Na taj način se temperatura u komori za sagorevanje snižava za par stotina stepena C
                              eto razloga gde si kolega omanuo u svojim prethodnim mislima i pobrojanim posledicama delovanja EGR sistema.
                              a koje su fundamentalno pogresno interpretirane.

                              dakle delovanje EGR prigusuje sagorevanje, proces oksidacije, gusi motor.
                              dobijena toplota je manja, temperatura sagorevanja je niza, stepen korisnog dejstva je kao aksiom nizi sa nizom temperaturom, direktno iz toga veca je potrosnja goriva, manji je efekat motora u KS, itd.

                              nisam reagovao i ne mislim dalje da objasnjavam fundamentalne postavke hemije /procesa oksidacije i sta znaci umanjivanje kiseonika u tom procesu a sto je uloga EGR/ niti fizike /Karnoov ciklus/ s obzirom da je materija lako dostupna u udzbenicima a logicna pretpostavka je da se ta tematika poznata kada se kolega vec upustio u konkretne detalje.

                              Niža temperatura u komori za sagorevanje ima pozitivnog efekta u smislu onemogućavanja ili usporavanja formiranja azotnih oksida jer azot i kiseonik reaguju i formiraju azotne okside utoliko bolje i "efikasnije" ukoliko se temperature veće

                              ovo je osnovna svrha uvodjenja i rada EGR sistema, dakle ekologija.

                              U medjuvremenu se štošta promenilo i usavršilo, pa su i egr ventili daleko od one početne varijante, i po pitanju konstrukcije ali i po pitanju njihove uloge i funkcije
                              nije se nista promenilo ni u fizickim niti hemijskim zakonitostima, pa su i dan danas identicni uzroci i posledice procesa delovanja i funkcije EGR ventila tj celokupnog sistema.

                              to sto kolega misli da se nacin rada SUS motora promenio usavrsavanjem elektronske kontrole, ne znam na cemu pociva.

                              Mimo toga, zbog nižih temperatura manja je i toplotna disipacija sa motora, a zbog manjih toplotnih gubitaka raste ukupna energetska efikasnost motora u pogledu iskorišćenja energetskog potencijala goriva.
                              znaci sto motor postigne manji delta t u termodinamickom ciklusu to je bolji stepen iskoriscenja SUS motora, po tebi ?

                              postoji laicko misljenje da hladniji motor ima manje gubitke, i da onda kao bolje iskoristi gorivo pa neki vade i termostat rashladne tecnosti i slicno.
                              ta disipacija toplote sa povrsine motora koju kolega pominje je na tragu tih zabluda da su time manji toplotni gubici jer se zaboravlja da je SUS u osnovi jedna toplotna masina.
                              drugim recima, ta laicka postavka oko povoljnosti nizih temperatura sagorevanja ne drzi vodu..opet da ne ponavljam udzbenik i nauka imaju definicije koje su i danas opste prihvacene u svetu nauke.

                              Dakle, diskonektujete li egr na modernom automobilu, ili ako on zaglavi u nekoj poziciji, ono što se dešava je da je rad u leru loš, da motor posustaje i u nekim slučajevima se i gasi na leru, da dolazi do pogoršavanja performansi, pa raste potrošnja, da može doći do detonacija i težih havarija na motoru, da centralna upravljačka jedinica jednostavno ne može više da odredi optimalan rad motora, što je sve propraćeno obaveštenjem na instrument tabli u vidu upaljene lampice...
                              da, posledice su takve ali si kolega pobrkao uzrok.
                              iskljucivanjem EGR upravljanje radom motora se NAMERNO prebacuje u tzv limp (pomocni, servisni) rezim rada i namerno se prigusuje motor dodatno.
                              optimalni rad motora je namerno onemogucen, da se ne bi moglo voziti bez EGR vec potraziti pomoc servisa radi dovodjenja izduvnih gasova u zacrtane ekoloske norme.

                              Dakle, na osnovu svega ovde napisanog a ovo napisano nije plod moje mašte nego su u pitanju činjenice i opšte poznate stvari,
                              kolega, na osnovu svega moze se zakljuciti da je napisano plod tvojeg nerazumevanja osnovnih, temeljnih principa rada SUS motora.
                              to sto su izvedeni tvoji zakljucci nisu cinjenice niti opste poznate stvari vec tvoja zabluda, ako hoces masta da EGR koji sluzi da pogorsa proces oksidacije ima pozitivni ucinak na bas taj proces oksidacije.
                              da te podsetim jedne osnovne a tako banalne cinjenice, osnovni sastojak da tako kazem pri sagorevanju goriva je kiseonik.
                              sa umanjenjem dostupnog kiseonika (a bas TO obavlja EGR) se UVEK umanjuje mogucnost hemijske transformacije goriva u toplotu.

                              Nešta što se nekad smatralo istinom i "znanjem" iz današnje perspektive deluje smešno i pomalo "zardjalo".
                              hoce to tako da zanese, kada proradi masta za nestA sto neko zamisli pa pocne da veruje u to.
                              za ostale i danas vaze isti zakoni i fizike i hemije a ti zakoni nikome ozbiljnom niti deluju smesno niti zardjalo.

                              Jednom smo svi mi verovali i tvrdili da je zemlja ploča koju na ledjima nose tri velika slona
                              [/quote:2o22sp6i]

                              otada su prosli vekovi, razvila se nauka, napisani udzbenici i postavljene i dokazane u praksi teorijske postavke i zakonitosti fizike i hemije.
                              znanje se stice u skolama kroz proces usvajanja i pre svega razumevanja tih zakonitosti, a eto po tvom primeru se vidi da jos ima ljudi koji u nesto veruju i iznose tvrdnje o stvarima za koje nemaju adekvatnog saznjanja.

                              prijateljski savet, misliti i znati nesto su odvojene stvari a pogotovu za povezivanje uzroka i posledica je nuzno potrebno poznavati kako nesto , neki uredjaj, radi da bi se upustalo u tvrdnje i verovanja.

                              da pojednostavim, EGR sistem NIJE uveden niti u bilo cemu poboljsava rad motora na bilo kojem rezimu sagorevanja goriva vec naprotiv je samo jedna smetnja jer ODUZIMA KISEONIK.
                              EGR je tu zbog ekologije, i kako si jedino tacno od svega zakljucio radi umanjenja procesa oksidacije azota.

                              efekat pogorsanja rada motora kada se otkaci EGR je NAMERNO izazvan vestackim poremecajem sagorevanja putem mapa tj softvera da bi se otezalo i sprecilo ako je moguce dalje koriscenje vozila kome ne radi EGR sistem.

                              to je politicko pravno pitanje pre svega, i pitanje donetih zakonskih normi a nema veze sa samim procesom rada SUS motora ( i fiziko hemijskim procesima u njemu).

                              pomislio sam da ce kolega pokusati da se malo dublje obavesti o temi pre ulaska u diskusiju, da bi se izbegla bilo kakva potreba skretanja paznje na same osnove, na stvari koje bi trebale da budu opste poznate.
                              zato sam i naveo ranije vrlo kratko, da su navedene misli o delovanju EGR na poboljsanje efikasnosti rada motora pogresne, jer je pretpostavka da su opste poznati temelji zaista i poznati vecini pa nema potrebe ocigledne i jasne (vec milion puta prakticno dokazane) cinjenice kako funkcionise SUS motor obrazlagati.
                              volvo
                              945 SE turbo lpg
                              344 GL lpg

                              Comment

                              • CannoN
                                CBC Senator XXL
                                • 15.09.2007
                                • 485
                                • Beograd

                                #30
                                Re: Opel Vekrtra 1.6i, gubi snaga motora i potrosnja

                                Ja samo moram da primetim da i u izduvnim gasovima ima kiseonika za sagorevanje.

                                Comment

                                Working...
                                X