Katalizator, univerzalni nov ili originalni polovan?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • The Minister
    CBC Član
    • 13.12.2009
    • 18
    • bg
    • yugo55

    Katalizator, univerzalni nov ili originalni polovan?

    Zanima me misljenje strucnjaka da li je bolje da stavim nov univerzalni kat Walker ili sa jednog otpada da kupim originalan a polovan? Covek sa otpada ne daje nikakvu garanciju (normalno) i nije raspolozen da prica istoriju kat-a tj. u kakvom je stanju, samo kaze da radi. Razlika u ceni je zanemarljiva.
    I jos jedna stvar, potrebna mi je slika originalnog katalizatora Vectre B X20XEV 2.0 16v.

    poz
  • aivan
    CBC Senator
    • 28.02.2006
    • 247
    • Bograd, Mirijevo

    #2
    Re: Univerzalni nov ili originalni polovan?

    U ovom slucaju ja bih isao na nov zamenski/univerzalni (iako u retkim slucajevima ima smisla uzeti polovan original deo, mislim da ovo nije jedan od tih retkih slucajeva) - narocito ako je razlika u ceni mala.

    Videces sta ce ostali da kazu.
    Astra Classic II 1.4 Twinport (ex: Kadett E 1.3i )

    Comment

    • IlijaGM
      CBC Senator XXL
      • 02.12.2008
      • 313
      • Gornji Milanovac

      #3
      Re: Univerzalni nov ili originalni polovan?

      a koliko koshtaju taj sa otpada i nov?
      Originally posted by zoranbg
      nemci i nemacki automobili postadose ko Čak Noris... sve su oni..

      Comment

      • Kubikaza
        CBC Veteran
        • 01.10.2008
        • 169
        • Nis

        #4
        Re: Univerzalni nov ili originalni polovan?

        I ja se slazem sa aivan-om da se uzme nov jer ne verujem da je neka velika razlika u ceni a opet i sam kazes da ne daje nikakve garancije za taj polovan niti se zna poreklo niti koliko je isterao i kakvo je sace.Jeste da kolko tolko nije mnogo bitan deo,moze sa njim a i ne mora,ali opet pitanje za taj polovan kolko je isterao i u kakvom je stanju.
        OPEL ne može da se opiše,to mora da se doživi!
        http://www.youtube.com/watch?v=ChXau3ka-vo

        Comment

        • Jesa
          CBC Senator XXL
          • 23.03.2008
          • 344
          • Beograd
          • Honda Civic 1.4 LS

          #5
          Re: Univerzalni nov ili originalni polovan?

          Nov naravno.
          www.reverbnation.com/eclipsebgd

          Comment

          • mexa
            CBC Veteran
            • 13.04.2009
            • 154
            • lazarevac

            #6
            Re: Univerzalni nov ili originalni polovan?

            ja sam za kadeta kupovao polovan(dobar)jer je kostao mnogoo jeftinije nego nov i vozio ga oko 50000. Sad neznam kakve su cene i oprezan sam kada kupujem nove delove vise nego polovne

            Comment

            • Puzo81
              CBC Senator XXL
              • 04.08.2009
              • 687
              • Novi Sad/Prijepolje

              #7
              Re: Univerzalni nov ili originalni polovan?

              Nov bez razmisljanja!

              Mozete li reci cenu novog Walkera i polovnog fabrickog?

              I jedno pitanje,zasto vam uopste treba katalizator,da li se raspao pa komadici prete da zacepe izduv, zbog tehnickog i izduvnih gasova,imate plin i LCS pa vam treba il nesto deseto?

              p.s.poslednje pitanje je zbog toga sto sam i ja pre 6god bio u istoj dilemi kad mi se raspao katalizator na corsi B iz avatara.Nov je bio 550e GM a polovni oko 50tak.Imali su i novi zamenski Walker i NGK za oko 50-60e sadasnjih.Hteo sam da ga skinem skroz ali na njemu je odozgo prikljucena lambda sonda pa sam odustao.Po savetu drugara otisao kod Bate sportauspuff(NS) i covek ga lepo po dnu prerezao,izlupao onaj ostatak (lici na pcelinje sace),zavario ga opet i vozi.Sve to za 5e.Osim reskijeg zvuka i boljeg odziva na gas evo posle predjenih 80000km nikakvih drugih nuspojava nije bilo.Zbog odstranjenog materijala iz katalizatora mislio sam da danas pasti tehnicki na izduvnim gasovima (kao rigorozniji po novom) ali na aparatu je pokazao kako onaj rece 10% odstupanja (fabricki 135mgCO2)

              Comment

              • The Minister
                CBC Član
                • 13.12.2009
                • 18
                • bg
                • yugo55

                #8
                Re: Univerzalni nov ili originalni polovan?

                Cene su tu, 40-60 evra za oba katalizatora. Univerzalni je malo skuplji. Ali ta razlika u ceni nije problem u ovom slucaju.
                Hocu kat zato sto mi se stari zapusio a sobzirom da mi je auto u garazi, nije mi svejedno sta udisem dok ga palim/gasim/otvaram/zatvaram itd. Dakle hocu kat, ali nemam 1000+evra koliko mi traze za nov original, kao sto ni oni nemaju taj original na stanju (niko ne kupuje).
                Uzeo bi original zato sto bi sa njim imao isti, fabricki protok i pritisak u auspuhu, a univerzalac zato prosto sto je nov. Ne znam sta je pametnije....

                Comment

                • overspeed
                  CBC Senator XXL
                  • 24.05.2005
                  • 2779
                  • Kosovska Mitrovica

                  #9
                  Re: Univerzalni nov ili originalni polovan?

                  Plašim se ništa... Možeš samo da izabereš manje od dva zla, nema tu pametnog izbora šta god da izabereš. Razumem te u potpunosti ali moram da izmislim toplu vodu i napomenem da bi jedino pametno bilo zameniti taj cat originalnim, novim.

                  Ne verujem u univerzalne stvari, ne postoji ništa što može da radi sve, i da radi dobro. Walker kao brend ionako nije vrhunski proizvodjač elemenata izduvnih sistema, ali pravi recimo solidne izduve obzirom na cenu finalnog proizvoda. Medjutim sam pojam "univerzalni katalizator" je oksimoron, i to ne važi samo za Walker nego za bilo koji brend na svetu. Jer nisu svi motori na svetu univerzalni, niti svi rade istovetno, niti "dišu" na univerzalan način, niti su podešeni da rade sa univerzalnim radnim parametrima i univerzalnim mapama. Ja bih dakle eliminisao taj univerzalni katalizator iz razloga što montiranjem istog na autu možeš poremetiti rad motora, pogoršati performanse, povećati potrošnju goriva i što je najgore, poremećen proces protoka kroz motor može poremetiti proces sagorevanja u komori a time i temperaturu izduvnih gasova što može imati ozbiljnije negativne efekte po motor, u najmanju ruku po izduvne ventile, pa i sam katalizator i ostatak izduva. Naglašavam da ovo može, ne i da mora da se desi. Sve zavisi od toga da li će i koliko odstupanje od normalnog pritiska dovesti taj univerzalac sa svojom propusnom moći, i naravno zavisi od toga u kom smeru će ta promena biti (pad ili porast pritiska u odnosu na fabričku normalu). Ali svakako, očekuj poremećen rad motora, verovatno paljenje "Check engine" lampice, povećanje potrošnje i pad performansi u najmanju ruku. OSIM ako budeš kurate sreće pa se potrefi da je propusna moć tog univerzalca "poklapa" ili je vrlo bliska onoj kod originalnog katalizatora na tvom autu. U tom slučaju bi taj univerzalac bio za preporuku, ali nisam siguran da bih na tvom mestu smeo toliko da rizikujem, jer kao što rekoh, sa druge strane možeš da napraviš daleko ozbiljniji i skuplji problem.

                  Druga stvar, ako originalni cat košta toliko, zapitaj se kako to i zašto ovaj univerzalac košta nekih 20 puta manje? Platina pre svega, ali i paladijum, rodijum i ostali elementi koji se koriste u proizvodnji katalizatora i koji zapravo obavljaju sav "prljav posao" su veoma skupi, tako da je pitanje šta je u tim univerzalnim katalizatorima, jer za 50-ak evra možeš da kupiš tolicko malo platine da se može napraviti cat ali za automobil koji bi se prodavao u kutiji sa natpisom Burago Dakle, pitanje je uopšte koliko i taj nov univerzalac prečišćava izduv, jer bez nekog skupog elementa od ovih navedenih cat to jednostavno ne može da radi. U tu svrhu mogu da se koriste i neki jeftiniji metali, ali su takvi katalizatori zabranjeni koliko znam i u SAD, u EU jesu sigurno. Dakle, to što je tebi prioritet čist izduv dok auto parkiraš u garažu meni govori da upravo od univerzalnog katalizatora od 50 evra treba i da bežiš, jer toliko košta kućište istog i materijal za njegovu izradu, nečije radno vreme, uračunata cena transporta, marže,pa onda carine, pdv-a i nečija zarada. I koliko tu ostaje novca da se kupi platine ili paladijuma koji zapravo treba da prečišćavaju izduv zaključi sam...

                  Dakle ja bih pre pogledao taj polovan katalizator, naravno pod uslovom da je namenski pravljen za model auta tj. motor u autu koji ti imaš. Ako prodavac ne daje garanciju, najmanje na šta treba da pristane je da montiraš cat i u njegovom prisustvu izvezeš 30-ak minuta, izadješ na autoput i nagaziš malo, kako bi procenio u kakvom je stanju i kakve je propusne moći, da ne kupuješ mačku u džaku. Ili još bolje odeš u servis da provere cat/izduv, i da u slučaju da cat ne radi posao vratiš i prodavca i cat na auto otpad Ja bih mu to predložio, pa ako hoće ok, ako ne onda traži dalje. Mislim da sad ima sasvim dovoljno auto otpada da nećeš imati puno problema da pronadješ neki drugi. U svakom slučaju, ja bih pre neki originalni fabrički cat koji je prešao 120-130 k km, nego "univerzalca" sa 0 k km. Moja dva centa...
                  http://www.bmw.tv

                  Comment

                  • M-power
                    Moderator
                    • 10.01.2005
                    • 10060
                    • Bg; Banovo Brdo
                    • CorsaC, astra H,

                    #10
                    Re: Univerzalni nov ili originalni polovan?

                    Uh over ispisa se bezveze... ja se eto ne bi slozio nisacim sto si napisao, pa ne vozi pobogu space shuttle!!!
                    Uporedba dodje nesto slicno kao ne mozes da vozis auto u Srbiji jer gorivo je ovde shit i nije vozilo projektovan za ovo nase gorivo vec za Nemacko.
                    Kako deo kosta 10X vise? Pa kao i vecina drugih OEM delova, kao sto manzetna kosta 200 ili 2000din a i jedna i druga ce da zavrse posao, neka bolje neka losije ali stavis i teras.
                    Mislim poremecaj rada motora, protoka, gorenje ventila, pucanje klipova, Mica turpija pravio kat. u garazi. A ovih 80% automobila sto se voze kod nas danas sto nemaju fabricke auspuhe i lonce mogu odmah auto na presu. A ovi 10 godina stari sto nemaju ispravan katalizator neki ga uopste ni nemaju ne znam kako uopste upale motor kad on nije projektovan za tako nesto.
                    Mislim malo se zezam , ali daj budimo realni.

                    Univerzalan katalizator, zove se univerzalni jer ima univerzalne dimenzije i tipove birane po precniku cevi a protok je projektovan za taj odredjeni fi cevi znas neki imaju labaratorije za ono cime se primarno bave decenijama, ne nije sipana platina odozgo levkom pa se mozda prepuni Radi posao manje vise kao svaki fabricki katalizator od polovnog svakako bolje.
                    Prodaja muda za bubrege, kakva cena platine i ostalog, kupis plasticnu masku OEM pa kosta 10000din a pogledas i kazes sta je ovo parce plastike samo nije lavor koji kosta 200din. Sigurno ima plemenitih materijala u masci i onog ABS-a
                    To date there has never been a faster car built for the public road and,
                    it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

                    Comment

                    • overspeed
                      CBC Senator XXL
                      • 24.05.2005
                      • 2779
                      • Kosovska Mitrovica

                      #11
                      Re: Univerzalni nov ili originalni polovan?

                      Kad sam se pre skoro pet godina učlanio na ovaj forum, uradio sam to jer je ovo bio jedini domaći forum koji se bavio automobilskom tematikom na kojem je moglo da se nauči mnogo toga, ali ništa po principu "štapa i kanapa". Nije matori poenta u tome može li bugarska manžetna od 200 dinara da radi posao originalne od 2000, niti je poenta može li kineski dihtung od 500 dinara da radi posao originalnog od 5000 dinara, niti je poenta može li Golf 2 dizel da radi na lož ulje umesto na naftu. Ma može bre sve, ovo je ovde Balkan, zemlja iz sna Poenta je u principu, u onome zbog čega sam se učlanio na forum "edukativne zajednice", a ne na forum VG ili slične. Ali nije ni bitno, da ne trubim opet previše. Uostalom, nisam ni očekivao da će se svi složiti sa mojim vidjenjem situacije, ali ostajem pri svom stavu:

                      Originally posted by overspeed
                      U svakom slučaju, ja bih pre neki originalni fabrički cat koji je prešao 120-130 k km, nego "univerzalca" sa 0 k km. Moja dva centa...
                      PS. Izvinjavam se na off-u.

                      o&o
                      http://www.bmw.tv

                      Comment

                      • M-power
                        Moderator
                        • 10.01.2005
                        • 10060
                        • Bg; Banovo Brdo
                        • CorsaC, astra H,

                        #12
                        Re: Univerzalni nov ili originalni polovan?

                        Pa nije to stap i kanap, niko ne izmislja toplu vodu nidi dodaje aditive za osvezenje starog katalizatora vec se kupuje NOV katalizator u radnji od renomirane firme koja se time bavi i koja je to proizvela i ima sertifikate za to jer je proizvod ispunio propisane norme.
                        Pa moze i polovan "dobar" ali stvarno ne moze da oceni da li je dobar na osnovu toga sto ce ga staviti na auto i provozati i reci u bas je dobar, potrebno je uraditi najmanje test izduvnih gasova. Tesko da ce bilo ko da mu da da stavi da proba tu pred njim da provoza 30 minuta pa da kupi ili ne. Ne moguca je mislija da uopste ugradi lonac na licu mesta bez odlaska u auspuh servis gde ce morati da plati za montiranje istog a posle i za skidanje ako ne valja a prodavac sigurno nece pristati na pokrivanje troskova jedno 2000din ako kat ne vrsi funkciju koja je musterija zamislila odokativnom metodom test voznje auta.
                        Univerzalni radi tako sto uradistest izduvnih pre i posle montaze a imas garanciju pa ako ti se ne svidja odes sa listom gasova i vratis i kazes im da lazu
                        Nije bas 50 nego negde 70eur i veoma je realna opcija za auto star 10-tak godina a svakako ne davati 1000eur ili voziti bez ikakvog kat-a.
                        To date there has never been a faster car built for the public road and,
                        it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

                        Comment

                        • djukic
                          CBC Senator XXL
                          • 27.03.2005
                          • 2526
                          • Beograd

                          #13
                          Re: Univerzalni nov ili originalni polovan?

                          Univerzalni katalizator, prolazi, na par automobila sa dve lambda sonde koje sam imao prilike da probam posle ugradnje katalizatora nije se palila lampica, nije trokirao. Promene ponasanja u voznji i radu motora uopste nisu bile primetne. Odnosno auto je progledao, posto je stari katalizator u jednom slucaju bio zapusen a u drugom je izgoreo i auto je imao rupu.
                          https://t.me/pump_upp

                          Comment

                          • nnad
                            CBC Veteran
                            • 16.01.2008
                            • 171
                            • pancevo

                            #14
                            Re: Univerzalni nov ili originalni polovan?

                            relativno sveza tema ne znam kako je nisam video ranije. čudi me da se još neko sa iskustvom ugradnje na svom autu nije javio, izuzev djukića čije će iskustvo da prevagne u odluci ugradnje.

                            Comment

                            • Vektra
                              CBC Član
                              • 10.02.2010
                              • 52

                              #15
                              Re: Univerzalni nov ili originalni polovan?

                              Slazem se, medjutim, nije mi jasno sta je na kraju zakljucak cele teme, nov ili polovan cat?

                              Comment

                              Working...
                              X