Cesto se vodila diskusija a i mnoge zanima kako prepoznati da li je povecana potrosnja ulja prouzrokovana dotrajalim gumicama ventila ili karikama.
Pa evo pomoci nekima da ih spasemo od generalne ili da ako imaju kontra situaciju da ne menjaju gumice ventila dzabe vec da urade osvezenje ili ceo remont motora.
Konkretan primer:
Potrosnja ulja se kretala 0,5-1L /1000km
Simptomi:
Motor lepo i tiho radi ali izuzetno slabo vuce sa negde 60% snage.
Vrlo tesko postize visoke obrtaje.
Povecana potrosnja goriva 50+%
Ne duva preterano na iber crevo.
Pri promeni brzina baca plave dimove na auspuh, kao i na svakom kocenju motorom (oduzimanju gasa)
Dijagnoza: Otisle gumice ventila!
Usisni

Izduvni

Klipovi prilicno cisti kao i izduvni ventili 60k presao motor.
Nakoksao usisne ventile totalno, provlacio kroz gumice i lepio kao lud.
Nema potrebe za generalnom opravkom vec samo sa ciscenjem svega i zamenom gumica ventila.
Primer 2 dotrajale karike a gumice ispravne.
Potrosnja ulja slicna.
Simptomi:
Motor moze lepo da vuce ili za nijansu slabije.
Povecana potrosnja goriva neznatno.
Duva jasno na iber crevo.
Iz auspuha stalno tece plavi dim, pogotovu na visim obrtajima i pri opterecenju.
Dijagnoza dotrajao motor potreban generalni remont.
Slika
Kao na gornjoj slici s tim sto su zakoksali izduvni ventili u manjoj meri a usisni su prilicno cisti i nemaju koksa. U komori za sagorevanje takodje dosta koksa kako na klipovima i glavi najvise na celima ventila.
Naravno postoje obe kombinacije gde su zakoksani i jedni i drugi kanali ventili zajedno sa klipovima- totalni remont.
Nadam se da ce ovo nekima pomoci da kada skinu glavu vide da se mozda izvuku sa zamenom gumica ventila sto je majstorska fora ili da ne trace dzaba vreme ako su usisni ventili ok a zakoksani izduvni i komora za sagorevanje.
Pa evo pomoci nekima da ih spasemo od generalne ili da ako imaju kontra situaciju da ne menjaju gumice ventila dzabe vec da urade osvezenje ili ceo remont motora.
Konkretan primer:
Potrosnja ulja se kretala 0,5-1L /1000km
Simptomi:
Motor lepo i tiho radi ali izuzetno slabo vuce sa negde 60% snage.
Vrlo tesko postize visoke obrtaje.
Povecana potrosnja goriva 50+%
Ne duva preterano na iber crevo.
Pri promeni brzina baca plave dimove na auspuh, kao i na svakom kocenju motorom (oduzimanju gasa)
Dijagnoza: Otisle gumice ventila!
Usisni

Izduvni

Klipovi prilicno cisti kao i izduvni ventili 60k presao motor.
Nakoksao usisne ventile totalno, provlacio kroz gumice i lepio kao lud.
Nema potrebe za generalnom opravkom vec samo sa ciscenjem svega i zamenom gumica ventila.
Primer 2 dotrajale karike a gumice ispravne.
Potrosnja ulja slicna.
Simptomi:
Motor moze lepo da vuce ili za nijansu slabije.
Povecana potrosnja goriva neznatno.
Duva jasno na iber crevo.
Iz auspuha stalno tece plavi dim, pogotovu na visim obrtajima i pri opterecenju.
Dijagnoza dotrajao motor potreban generalni remont.
Slika
Kao na gornjoj slici s tim sto su zakoksali izduvni ventili u manjoj meri a usisni su prilicno cisti i nemaju koksa. U komori za sagorevanje takodje dosta koksa kako na klipovima i glavi najvise na celima ventila.
Naravno postoje obe kombinacije gde su zakoksani i jedni i drugi kanali ventili zajedno sa klipovima- totalni remont.
Nadam se da ce ovo nekima pomoci da kada skinu glavu vide da se mozda izvuku sa zamenom gumica ventila sto je majstorska fora ili da ne trace dzaba vreme ako su usisni ventili ok a zakoksani izduvni i komora za sagorevanje.
Comment