gumice ventila

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • M-power
    Moderator
    • 10.01.2005
    • 10060
    • Bg; Banovo Brdo
    • CorsaC, astra H,

    gumice ventila

    Cesto se vodila diskusija a i mnoge zanima kako prepoznati da li je povecana potrosnja ulja prouzrokovana dotrajalim gumicama ventila ili karikama.

    Pa evo pomoci nekima da ih spasemo od generalne ili da ako imaju kontra situaciju da ne menjaju gumice ventila dzabe vec da urade osvezenje ili ceo remont motora.

    Konkretan primer:

    Potrosnja ulja se kretala 0,5-1L /1000km
    Simptomi:
    Motor lepo i tiho radi ali izuzetno slabo vuce sa negde 60% snage.
    Vrlo tesko postize visoke obrtaje.
    Povecana potrosnja goriva 50+%
    Ne duva preterano na iber crevo.
    Pri promeni brzina baca plave dimove na auspuh, kao i na svakom kocenju motorom (oduzimanju gasa)

    Dijagnoza: Otisle gumice ventila!

    Usisni


    Izduvni


    Klipovi prilicno cisti kao i izduvni ventili 60k presao motor.
    Nakoksao usisne ventile totalno, provlacio kroz gumice i lepio kao lud.

    Nema potrebe za generalnom opravkom vec samo sa ciscenjem svega i zamenom gumica ventila.

    Primer 2 dotrajale karike a gumice ispravne.

    Potrosnja ulja slicna.

    Simptomi:
    Motor moze lepo da vuce ili za nijansu slabije.
    Povecana potrosnja goriva neznatno.
    Duva jasno na iber crevo.
    Iz auspuha stalno tece plavi dim, pogotovu na visim obrtajima i pri opterecenju.

    Dijagnoza dotrajao motor potreban generalni remont.

    Slika
    Kao na gornjoj slici s tim sto su zakoksali izduvni ventili u manjoj meri a usisni su prilicno cisti i nemaju koksa. U komori za sagorevanje takodje dosta koksa kako na klipovima i glavi najvise na celima ventila.

    Naravno postoje obe kombinacije gde su zakoksani i jedni i drugi kanali ventili zajedno sa klipovima- totalni remont.

    Nadam se da ce ovo nekima pomoci da kada skinu glavu vide da se mozda izvuku sa zamenom gumica ventila sto je majstorska fora ili da ne trace dzaba vreme ako su usisni ventili ok a zakoksani izduvni i komora za sagorevanje.
    To date there has never been a faster car built for the public road and,
    it has been suggested, there never will be. McLaren F1.
  • srdjan_p
    CBC Senator XXL
    • 01.12.2004
    • 1915
    • ZR

    #2
    A slucaj kad auto baca dimove pri jutarnjem paljenju? Potrosnja ulja manja od navedene..
    Inace odlican text

    Comment

    • M-power
      Moderator
      • 10.01.2005
      • 10060
      • Bg; Banovo Brdo
      • CorsaC, astra H,

      #3
      Takodje moze biti i jedno i drugo.
      To pravilo vazi za dotrajale gumice ali po meni moze vudi ulje ne dihtovati dobro i na karikama dok se motor ne zagreje i ulje ne dostigne radnu temperaturu.
      Zato je povecanja potrosnja malo vise tolerise ako auto ima mnogo hladnih startova.
      To date there has never been a faster car built for the public road and,
      it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

      Comment

      • gille
        CBC Senator XXL
        • 24.09.2006
        • 593
        • Belgrado

        #4
        Ova tema obavezno u sticky ili tako nešto.

        Comment

        • zokac
          CBC Veteran
          • 11.03.2008
          • 101
          • kragujevac

          #5
          Odlicno napisano,dodao bih samo za prvi slucaj kada je donji deo motora dobar,treba proveriti i po potrebi zameniti i vodjice ventila,jer ako one imaju lufta zamena gumica resava problem na kratko

          Comment


          • #6
            Mene su učili sledeće. Izvučeš merač ulja u motoru i upališ auto. Ako prska iz otvora i još duva na iber laufu u pitanju su karike. Ako odviješ čep za dolivanje ulja a upališ motor pa prska ulja onda su gumice . Ako je i jedno i drugo gurni ga u potok!!! Pozdrav!!!

            Comment

            • xxx1
              CBC Član
              • 17.12.2007
              • 93
              • Batajnica

              #7
              Da li znate sta bi moglo da bude ovo kod mene. Dakle, ne dimi na auspuh, posle 5, 6 minuta voznje dok se auto zagreje prestane da trese ( trese kad ga upalim jer mi ne valja verovatno karburatorska dizna ). Hidropodizaci ventila se cuju kako klaparaju ( u pitanju je opel kaddet 1.3 ls ohc motor ). Pretpostavljam da oni ne valjaju, ali se bojim da jos nesto nije otislo iz razloga jer kada u leru drzim pedalu gasa do kraja nekih 30-tak sekundi pocinje da kulja plavi dim iz auspuha, a ovako u normalnoj voznji nista. Trosi mi nekih 1l na otprilike oko 1000 km, mozda malo manje ali uglavnom je tu negde. Pitao sam ovo jer me interesuje da nije jos nesto s***ano sem hidropodizaca, tipa poput gumica, vodjica, karika iz razloga sto mi trosi oko 1l na 1000km otprilike. Planiram da otvaram motor, ali eto pitam ovo cisto onako dok ga jos ne otvorim da naslutim sta otprilike moze da me ceka. Inace, odlican tekst.
              Akceleracioni momenat je kad okine varnica pa se zapali corba pa klip krene da zalece na dole

              Comment

              • srdjan_p
                CBC Senator XXL
                • 01.12.2004
                • 1915
                • ZR

                #8
                Originally posted by Vuja66
                Mene su učili sledeće. Izvučeš merač ulja u motoru i upališ auto. Ako prska iz otvora i još duva na iber laufu u pitanju su karike. Ako odviješ čep za dolivanje ulja a upališ motor pa prska ulja onda su gumice . Ako je i jedno i drugo gurni ga u potok!!! Pozdrav!!!
                Lose su te ucili...
                Kod mene na Alfi ne znam sta bi trebalo da se desi da prska na meracu jer je to tanka cev dugacka 40ak cm...A na cepu za dolivanje naravno da ce da prska jer je odmah ispod nje breg od bregaste, nikad nisam to probavao zbog svoje bezbednosti ali sigurno prska...

                Comment

                • zverko
                  CBC Senator XXL
                  • 19.08.2005
                  • 7085
                  • BGD
                  • Audi A4

                  #9
                  a moze biti i obrnuto. kod mene ne moze da prska ni na sipci ni na poklopcu pa ne znam kako da je razvaljen. neki delovi ucenja imaju neke veza sa dizelima...
                  deutsche gemacht-gut gemacht...

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by srdjan_p
                    Originally posted by Vuja66
                    Mene su učili sledeće. Izvučeš merač ulja u motoru i upališ auto. Ako prska iz otvora i još duva na iber laufu u pitanju su karike. Ako odviješ čep za dolivanje ulja a upališ motor pa prska ulja onda su gumice . Ako je i jedno i drugo gurni ga u potok!!! Pozdrav!!!
                    Lose su te ucili...
                    Kod mene na Alfi ne znam sta bi trebalo da se desi da prska na meracu jer je to tanka cev dugacka 40ak cm...A na cepu za dolivanje naravno da ce da prska jer je odmah ispod nje breg od bregaste, nikad nisam to probavao zbog svoje bezbednosti ali sigurno prska...
                    I u cevi od 4oak cm može da se nabije pritisak ako duva promaja oko karika

                    Comment

                    • zverko
                      CBC Senator XXL
                      • 19.08.2005
                      • 7085
                      • BGD
                      • Audi A4

                      #11
                      kada kako ti kazes "duva promaja oko karika" pritisak ulja pada a ne raste.
                      deutsche gemacht-gut gemacht...

                      Comment

                      • djukic
                        CBC Senator XXL
                        • 27.03.2005
                        • 2526
                        • Beograd

                        #12
                        Kada stradaju karike onda se povecava pritisak u karteru. Deo gasova prolazi pored karika i zavrsava u karteru. Dize uljne pare i prska na sve strane. Video sam dosta automobila na kome "majstori" menjaju semeringe i zavaravaju musterije a semerinzi popustaju pod pritiskom...
                        https://t.me/pump_upp

                        Comment

                        • M-power
                          Moderator
                          • 10.01.2005
                          • 10060
                          • Bg; Banovo Brdo
                          • CorsaC, astra H,

                          #13
                          Mada za karike je teska prica...sta ako su kompresione dobre a uljne lose. Opet ce trositi ulje i nece duvati u karter. Vlasnik ce opet pokusati sa zamenom gumica. Zato je gornja metoda vrlo merodavna.
                          To date there has never been a faster car built for the public road and,
                          it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

                          Comment

                          • Stefan
                            CBC Član
                            • 10.07.2006
                            • 82
                            • Nis

                            #14
                            Da li neko moze da mi kaze sta je kod mene u pitanju. Pri paljenju motora izadje sivo-plav dim iz auspuha i posle ga nema. Potrosnja ulja je mozda malo ispod 1l na 1000km. Kada je dobro zagrejan motor i kada skinem cep za dolivanje ulja pocne da izlazi dim.
                            www.018info.biz

                            Comment

                            • M-power
                              Moderator
                              • 10.01.2005
                              • 10060
                              • Bg; Banovo Brdo
                              • CorsaC, astra H,

                              #15
                              Racimo da su lose karie. Alli opet mogu biti i gumiice i vodjice. Kad skines glavu kasce ti se samo
                              To date there has never been a faster car built for the public road and,
                              it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

                              Comment

                              Working...
                              X