Ja bih se vise brinuo o toj temperaturi. Nije li 120 malo puno? Rashladni sistem ?????
Sistem za hladjenje - Cherokee 4.0
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Zasto mislis da se greje zato sto je prljav? Mislim da pranje samog motora nece smanjiti temperaturu ni za jedan stepen.
JA bih pre obratio paznju na rashladni sistem. Na mojoj Nivi je temperatura zakucana na 90 i blago oscilira (za debljinu kazaljke) u zavisnosti od puta (autoput/offroad).
RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.
-
-
Ne, ne kapirate, uopšte ne tvrdim da se greje zato što je prljav, nego zato što tako treba. Konsultovao sam po tom pitanju svog majstora koji je inače pre nego što je počeo ovde da radi dvadesetak godina servisirao Jeep u Americi, pa se može reći da ima prilično referentno iskustvo. On tvrdi da su to ovim 4.0 motorima starije generacije prilično normalne radne temperature, jer im je pomalo nesrećno rešen rashladni sistem u spoju sa klimom (malo je prevelika gužva sa hladnjacima). Kaže da nije nikakav razlog za uzrujavanje čak ni kad pri nekom dužem naprezanju igla malo uđe u crveno, naročito ukoliko je klima uključena. Samo mi je preporučio da pri nekim dužim off-road usponima tokom letnjih meseci gasim klimu, kao i da neposredno nakon uspona ne gasim motor odmah, kako bi imao malo vremena da se rashladi pre gašenja (sistem je tako glupavo rešen da pomoćni ventilator ne nastavlja da radi nakon gašenja motora).
Inače deluje da sve u rashladnom sistemu radi kako treba, tečnost je menjana prošle jeseni, nigde ne curi, a pomoćni ventilator se uredno pali čim temperatura ode preko stotke. BTW, za razliku od većine temperaturnih indikatora koje sam u životu video, ovde je 100C (umesto 90C) tačno na sredini skale, što će reći da je očigledno fabrika predvidela da ovaj motor radi na nešto višim temperaturama od uobičajenih.
Primetio sam recimo da su kod Wrangler-a sa istim ovim motorom temperaturne oscilacije vidno manje nego kod mene, ali to je ipak potpuno nova konstrukcija rashladnog sistema (u pitanju je bio auto 2004. godište). Pritom je bila i mnogo manja gužva pod haubom, jer auto nije imao plinsku instalaciju (inače plin dovodi do blago povišene radne temperature motora u odnosu na benzin). Dakle, sabere se tu gomila faktora zbog kojih treba biti oprezan i gledati kazaljku.
Zaista bih rekao da tu ne postoji neki realan problem kod mene jer je auto recimo pre par nedelja na Bjelasici u Crnoj Gori, bez uključene klime, izvlačio na dužini od po petnaestak kilometara kamenjara i po 1000 m visinske razlike, a da je temperatura pritom bila tek negde na pola puta između sredine polja i narednog podeoka (što će reći da nije stizala ni do 110C).
Comment
-
-
100 stepeni je ok, ali 120 nikako nije. Ako neces da sredis rashladni sistem na neki nacin, makar koristi kvalitetno rashladno sredstvo koje ima visoku temperaturu kljucanja. Postoje i aditivi koji povecavaju toplotni kapacitet rashladne tecnosti tako da je hladjenje efikasnije.
120 je previse, tu nema diskusije.
RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.
Comment
-
-
Posto je vozilo predvidjeno za OFF road voznju te prskanja i kvasenja sa svih strana, nece doci do nikakvih problema prilikom pranja motora.To date there has never been a faster car built for the public road and,
it has been suggested, there never will be. McLaren F1.
Comment
-
-
Originally posted by Uros Piperski100 stepeni je ok, ali 120 nikako nije. Ako neces da sredis rashladni sistem na neki nacin, makar koristi kvalitetno rashladno sredstvo koje ima visoku temperaturu kljucanja. Postoje i aditivi koji povecavaju toplotni kapacitet rashladne tecnosti tako da je hladjenje efikasnije.
120 je previse, tu nema diskusije.
A to što kažeš da "neću" da sredim rashladni sistem je malo proizvoljna ocena - ne bih imao ništa protiv da mi temperaturne oscilacije budu mnogo manje (i da mogu bez frke da odvrnem klimu na svakom žešćem usponu pri 40C napolju), kad bi mi neko objasnio KAKO to da postignem??? U sitaciji kad mi majstor kaže da mi je rashladni sistem savršeno ispravan i da se ponaša onako kako se ponaša svaki rashladni sistem na Čirokiju tog godišta, šta je to što ja realno mogu da preduzmem? Probaj da mi objasniš, pošto sam ja zaista bez ideja...
Comment
-
-
Ne znam kako je majstor utvrdio da ti je rashladni sistem dobar...
Da li je skidao pumpu za vodu i utvrdio koliki je zazor izmedju lopatica pumpe i kucista? Ako se poveca pumpa ce slabije raditi. Da nije doslo do talozenja kamenca ili necega u hladnjaku pa je hladjenje vode otezano? Da li je termostat ispravan - da li pocinje da se otvara kada treba i da li se otvara koliko treba? Da li je termoprekidac ispravan? Vecina prekidaca za koje je znam pali ventilator na oko 90 stepeni, a gasi ga na oko 85.
RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.
Comment
-
-
Da pojednostavimo stvari.
Najbolej ej da se raspitas kod ostalih vlasnika istog modela da li ima je takva temperatura.
Ako jeste, ili vozi tako ako ti ne smeta, ili uradi nesto...
Ja bih poradio na hladnjaku i/ili rashladnoj tecnosti. Da li je zatvoren ili otvoren sistem hladjenja?
RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.
Comment
-
-
Čovek je jednostavno zaključio da mi auto ne pokazuje nikakave simptome koji bi upućivali na pretpostavku da nešto nije u redu sa rashladnim sistemom, tako da ne postoji potreba za ozbiljnom "dijagnostikom". Kao što rekoh, do većeg zagrevanja može da dođe ako se steknu svi uslovi (temperatura vazduha iznad 30C, uključena klima) samo u onim situacijama u kojima se "normalni" automobili koji se kreću asfaltom nikada ne bi mogli naći. Dakle, pri kretanju po jakim nagibima u bespuću, minimalnim brzinama. Na asfaltnim usponima, pa makar i onim maratonskim po Crnoj Gori poput Trešnjevika ili uspona na Lovćen, temperatura će eventualno nešto malo odskočiti i istog trenutka kad se krene nizbrdo ekspresno se vratiti na normalu, odnosno 100 C.
Lepo je to što ti tvrdiš da su termoregulatori podešeni da pale sekundarni ventilator već na 90 C, ali nemoj da ispustiš iz vida da je na tim automobilima 90 C na sredini skale, odnosno normalna temperatura. Ovde sve pomeriš za po 10 stepeni (jer, ponavljam, 100 C je sredina skale) i videćeš da sve izgleda aposlutno logično. Ne znam šta ti je problem da ukapiraš u celoj toj priči?
Comment
-
-
Originally posted by Uros PiperskiDa li je zatvoren ili otvoren sistem hladjenja?
Comment
-
Comment