Sistem za hladjenje - Cherokee 4.0

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dutchman
    CBC Senator XXL
    • 30.09.2004
    • 741
    • Vracar centar sveta

    #46
    Generalno svi cherokee-ji imaju problem sa hladjenjem meni iako je visko ventilator ok temperatura u normalnom rezimu rada do 80kmh na otvorenom putu ne prelazi 50stepeni dok bilo koji malo duzi napor za motor tipa uzbrdica na 100na sat ga tera na 100stepeni , pa ako se ne smirish sa gasom onda ide i u crveno. A moj je dizel

    poshto mi se to sve deshavalo po crnoj gori \gde majstora od poverenja ima na pretek, odluchio sam da iz beograda naruchim novu pumpu za vodu i zamenim i nazalost efekat je ostao isti , pranjem hladnjaka se stanje malo popravilo ali idalje ima tendenciju da se pregreva kad se forsira .

    elem kako meni se to nije svidelo pogledao sam malo na netu i shvatio da ameri prodaju dodatne ventilatore, distancere za sharke haube kako bi dotichna ostala blago odshkrinuta radi boljeg provetravanja , usisi za vazduh kao i veci hladnjaci sa dva ventilatora. Posle takvih informacija shvatio sam da francuzima netreba dati da prave Jeepove i hvala bogu shto ih je chrysler kupio.

    najefektivnije reshenje je dodati od juga ako ima mesta ili od renoa 4 ako nema mesta josh jedan ventilator sa prednje strane i zavrshio si posao... ako imash mesto na hladnjaku za termo davach odlichno ako nemash moracesh da pazish na temperaturu i da ukljuchujesh prekidach za ventilator ruchno.
    Prevelika slika u potpisu!

    Comment

    • sw.brick
      CBC Senator XXL
      • 09.10.2004
      • 8141
      • Beograd, barajevo-zemun
      • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

      #47
      ako fali samo jedan, dobro je
      volvo
      945 SE turbo lpg
      344 GL lpg

      Comment

      • sw.brick
        CBC Senator XXL
        • 09.10.2004
        • 8141
        • Beograd, barajevo-zemun
        • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

        #48
        najefektivnije reshenje je dodati od juga ako ima mesta ili od renoa 4 ako nema mesta josh jedan ventilator sa prednje strane i zavrshio si posao... ako imash mesto na hladnjaku za termo davach odlichno ako nemash moracesh da pazish na temperaturu i da ukljuchujesh prekidach za ventilator ruchno.
        to pomaze privremeno ali ostaje sustinski problem- takva koncepcija motora sa gusanom glavom, neefikasnim sagorevanjem, sistemom hladjenja na atmosferskom pritisku uz kombinaciju opterecenja motora usled klime, palanetarnog klasicnog automatika i brda ne moze da se trajno resi.

        Mercedesi slicne konstrukcije od kojih je poslednjih napravljen negde 84/85 (W123) imaju identicno ponasanje i nikada taj problem nije resen dok nanovo nije konstruisan auto kako treba.

        klima i automatik opterecuju motor sa oko 50 konja, sama glava motora od gusa je sklona talozenju kamenca (kao i svaka takva) i ako je ikada u zivotu tog motora sipana cesmovaca koja je zavrila dobila se fina izolaciona obloga od kamenca unutar glave.

        lek je, kao kod Mercedesa (automatik, klima) ne voziti leti uzbrdo osim na veoma kratkim i blagim deonicama uz stalno gledanje na termometar.

        ako iole postoji tendencija pocetka setanja kazaljek iskljuciti klimu, smanjiti opterecenje motora prebacivanjem u nizu brzinu i uz veci broj obrtaja se ponadati da je to dovoljno da izlazak uzbrdo.

        obicno za vozila sa tendencijom pregrevanja i pise eksplicitno u uputstvu za upotrebu da se klima gasi leti, kada je motor opterecen narocito ako se vozi uzbrdo.

        automatik je sam po sebi neefikasan, veoma se zagreva u radu i ta toplota mora da se odvede...a odvodi se tako sto se zagreva hladnjak sistema hladjenja odnosno otezava se rad antifrizu, ventilatorima i uopste sistemu hladjenja odnosno smanjuje kapacitet rashladnog sistema.

        tako da klima+ automatik ne idu zajedno a kada se pomene leto i brdo nikako u istoj recenici.

        iskustvo steceno u tropima sa raznim automaticima i klimom, koliko znam nekog jeftinog i trajnog resenja bas i nema.
        vidjao takva uputstva
        volvo
        945 SE turbo lpg
        344 GL lpg

        Comment

        • bluealek
          CBC Član
          • 10.11.2004
          • 85
          • Beograd

          #49
          Originally posted by Dutchman
          usisi za vazduh kao i veci hladnjaci sa dva ventilatora. Posle takvih informacija shvatio sam da francuzima netreba dati da prave Jeepove i hvala bogu shto ih je chrysler kupio.

          najefektivnije reshenje je dodati od juga ako ima mesta ili od renoa 4 ako nema mesta josh jedan ventilator sa prednje strane i zavrshio si posao... ako imash mesto na hladnjaku za termo davach odlichno ako nemash moracesh da pazish na temperaturu i da ukljuchujesh prekidach za ventilator ruchno.
          Pazi, moj hladnjak je već OGROMAN (ima bar jedno metar širine) i već ima dva ventilatora, koji pokrivaju celu njegovu površinu. Sekundarni (električni) ventilator se uredno pali čim temperatura dostigne sredinu skale i gasi čim krene da opada ispod toga. Tako da fizički nema gde da se udene treći ventilator, čak ni dimenzija onoga za PC procesore, a kamoli veći.

          Kao što rekoh, nemam ja neki ozbiljan problem sa temperaturom, ako pazim. Recimo sad na Bjelasici izlazio sam na vrh planine off-road (sa 1100 direktno na 2100m) a da je igla termometra tek bila negde na pola puta između sredine skale i sledećeg podeoka, što znači da se pomakla za jedno 2-3 mm. Spoljna temperatura je pri tim usponima uglavnom bila oko 17-18C, pa nisam ni palio klimu. Dakle definitivno imam MNOGO manji problem od Čirokija dizelaša (vozio sam i njih po planini pa ZNAM kako im na usponu rapidno skače temperatura ako ne vodiš računa da stalno držiš broj obrtaja iznad 2000).

          Jedino u situacijama kad je ambijentalna temperatura reda 35-40C a klima uključena na dužem usponu kazaljka termometra dostiže taj sledeći podeljak (par mm ispod crvenog). Naravno, u takvim situacijama kad stigneš negde gore treba voditi računa da motor ne gasiš ODMAH, već tek nakon što ventilator temperaturu obori bar za pola podeljka, jer je i električni ventilator tako napravljen da ne nastavlja da radi nakon gašenja motora.

          Čitava ova priča mi malo liči na to da su sad ljudi ovde nešto što sam ja pomenuo onako uzgred "pretvorili" u ozbiljan problem, kao recimo kad bih neki obilan letnji pljusak proglasio za uragan Katarinu . Činjenica je da onima koji ove džipove ne teraju u gore opisanim ekstremnim uslovima igla termometra zaista NIKAD ne mrda više od par mm gore dole od sredine, kao što ni ovome ne bi mrdala kad bi se samo švrćkao po gradu ili po manje više ravnim putevima i blagim asfaltnim usponima. Izmišlja se "problem" tamo gde ga najverovatnije nema, a vidim da i brick tu nalazi "materijal" za svoj primitivan cinizam sa pozicija nekog umišljenog volvofilskog (eurofilskog?) perfekcionizma. Verovatno će biti dovoljno da odnesem hladnjak na temeljno ispiranje od naslaga i na reparaciju saća i temperaturne amplitude će se taman toliko smanjiti da ih više neću ni primećivati.

          Comment

          • Dutchman
            CBC Senator XXL
            • 30.09.2004
            • 741
            • Vracar centar sveta

            #50
            nema potrebe da negde nosish hladnjak, samo kupi sredstvo za otklanjanje kamenca u prodavnici auto kozmetike, ugrejesh motor i sipash i ostavi da radi u mestu chisto da vidish dqa sluchajno ne skine kamenac sa neke rupe pa pochne da pisha...

            ja sam to uradio i dolio 300grama vode od tade se stanje poboljshalo ali... idalje me zeza duga uzbrdica i jachi gas...
            Prevelika slika u potpisu!

            Comment

            • cozmo
              CBC Član
              • 08.11.2004
              • 67
              • Zemun

              #51
              Ja napisah koje su preporuke: da se batali taj stari sistem za hladjenje i da se ugradi novi, koji se ugradjuje u sve novije modele i nece biti problema. Jedino sto je to skupo ovde kod nas (verovatno kosta vise od samog vozila).

              Mislim kako su uopste to napravili taj sistem... pa oni dzipovi (Landcruiseri, Toyotini) sto idu po Sahari tamo u Tunisu (bili smo tamo), ceo bozji dan prepuni turista idu gore dole uz stravicne uspone i nizbrdice, po pustinji, ne gase ih maltene ni dok sipaju gorivo... kazaljka temperature je 1-2mm ispod pola i NE MRDA se, kakvi god uslovi voznje bili - da li radi klima ili ne nema veze, temp. je zakucana... znaci, odlican sistem za hladjenje. Jedino te dzipove i koriste tamo...

              Zato mislim da ipak imas problem i da bi trebao da se pozabavis time, ipak je motor u pitanju, nije iskrivljena felna s kojom mozes da se vozikas po brdima... Majstore za gusu!

              Comment

              • bluealek
                CBC Član
                • 10.11.2004
                • 85
                • Beograd

                #52
                Prošao sam danas pored Americar-a da vidim šta oni imaju da kažu na ovu temu i zaključak njihovih majstora je sledeći:

                1) Pri prošloj zameni rashladne tečnosti trebalo je izvaditi hladnjak i mehanički ga očistiti od prljavštine. Kažu da ove glave ostavljaju puno đubreta u rashladnom sistemu koje hemijski reaguje sa rashladnom tečnošću i tokom puno godina to se pretvori u mulj koji može da smanji fizički kapacitet hladnjaka i do 30%. Dakle, obično čišćenje hemijom protiv kamenca nije dovoljno, treba jednostavno otvoriti, gurnuti žicu i izbaciti sve naslage napolje. Kad se već vadi glavni hladnjak, očistiti poleđinu hladnjaka od klime, jer su prilično ubeđeni da se između njega i glavnog hladnjaka nahvatao podebeli film prljavštine koji sprečava normalno strujanje vazduha.

                2) Pri sipanju nove rashladne tečnosti NIKAKO ne sipati Korsantin ili neki sličan običan antifriz jer je njima tačka ključanja veoma niska, što znači da takoreći već pri normalnoj radnoj temperaturi za ovaj motor oni postaju skoro neupotrebljivi. Dakle treba sipati nešto za aluminijumske hladnjake, sa što višom tačkom ključanja. A kad se već ulaže malo više u rashadnu tečnost, glupo je ne uložiti i neku siću u destilovanu vodu.

                3) Verovatno bi imalo smisla poslužiti se i nekom hemijom za čišćenje kamenca kako bi se malo razbile eventualne naslage u glavi motora.

                To bi otprilike bilo to za šta oni tvrde da bi mi obezbedilo taman toliko efikasnije hlađenje motora koliko očekujem.

                Comment

                • cozmo
                  CBC Član
                  • 08.11.2004
                  • 67
                  • Zemun

                  #53
                  Pa, ja rekoh sve to...

                  Comment

                  • bluealek
                    CBC Član
                    • 10.11.2004
                    • 85
                    • Beograd

                    #54
                    Ok, u tom slučaju...

                    1) Gde odneti hladnjak na čišćenje?
                    2) Koju tačno rashladnu tečnost sipati i gde dotična može da se kupi?
                    3) Šta od hemije upotrebiti za čišćenje kamenca iz glave?

                    Dotičnu hemiju upotrebiti pre čišćenja hladnjaka i zemene tečnosti, pretpostavljam?

                    Comment

                    • cozmo
                      CBC Član
                      • 08.11.2004
                      • 67
                      • Zemun

                      #55
                      Meni je majstor ispirao sistem, i oprao hladnjak, iako nije bio toliko prljav. Imam nesto sitno ugruvanih rebarca, ali nista strasno. Inace, moj sistem je bio perfektno cist, nikakva prljavstina nije izasla.. ali smo ga ipak isprali, skinuli 'ladnjak i ocistili (oprali). Maltene mozes i sam ako imas dovoljno vremena (ovo za hladnjak).

                      Tecnost - pronadji negde na internetu koju vrstu (ne marku) tecnosti preporucuju za tvoj motor/glavu motora. Normalno neki kvalitetniji:

                      The recommended mixture is 50/50 ethylene-glycol and low mineral content water. Never use pure antifreeze. Only Mopar Antifreeze Coolant, 5 Year/100,000 Mile Formula (glycol base coolant with corrosion inhibitors called HOAT) is recommended. This coolant offers the best engine cooling without corrosion when mixed with 50% distilled water.
                      Antifreeze mixture must always be at least 44%, all climates year round. Maximum protection (-90d) is provided with a 68% mixture protection. If the percentage is lower than 44 percent, engine parts may be eroded by cavitation, and cooling system components may be severely damaged by corrosion.

                      Ovo nadjoh za tvoju makinu. Imas kvalitetne ELF tecnosti (jesu skupe ali sam cuo da su OK), odnosno nadji neki brand name koji sadrzi to sto pise (mislim da svi sadrze to sto je potrebno).

                      Mislim da neki kvaliteniji "kiler" servis moze da ti to odradi. Kod njih se i raspitaj za ciscenje kamenca, sigurno znaju za neku dobru hemiju za to.

                      Sve se to upotrebljava (ako ima potrebe) pre ispiranja sistema i zamene tecnosti.

                      Comment

                      • bluealek
                        CBC Član
                        • 10.11.2004
                        • 85
                        • Beograd

                        #56
                        Originally posted by cozmo
                        Mislim da neki kvaliteniji "kiler" servis moze da ti to odradi.
                        Koji? Svi ovi što sam ih našao po oglasima toliko su neljubazni kad ih pozoveš kao da ne žele da dođeš da ti uzmu pare...

                        Comment

                        • cozmo
                          CBC Član
                          • 08.11.2004
                          • 67
                          • Zemun

                          #57
                          Ne znam, imas ih dosta u ulici Tosin bunar (bukvalno od coska sa ugrinovackom pa tamo do bezanije, ima ih puno)... a kad sam rekao kvalitetniji, mislio sam na neki pristojnog izgleda (malo moderiniji). Ja dalje od mog majstora ne idem, jer je sve ostalo tragicno. Ali, mislim da ce se vec naci neko ko zna neki dobar servis za rashladne sisteme. U principu je najbolje pronaci adrese nekih servisa pa otici i obici nekoliko, i licno se uveriti sta i kako (retko ko ce ti se u takvim servisima javiti ljubazno, a da ne govorim o prodavnicama auto-delova).

                          Comment

                          • sw.brick
                            CBC Senator XXL
                            • 09.10.2004
                            • 8141
                            • Beograd, barajevo-zemun
                            • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                            #58
                            Izmišlja se "problem" tamo gde ga najverovatnije nema, a vidim da i brick tu nalazi "materijal" za svoj primitivan cinizam sa pozicija nekog umišljenog volvofilskog (eurofilskog?) perfekcionizma
                            aha, problem izmisljen. ko li je pokrenuo temu za resavanje problema kuvanja motora sa sve opisima.
                            perfekcionizam ili ne, svejedno pomenuto pregrevanje u normalnoj voznji nije poznato za vecinu marki automobila.

                            cudo jedno sto internet otkriva "materijala"
                            volvo
                            945 SE turbo lpg
                            344 GL lpg

                            Comment

                            • bluealek
                              CBC Član
                              • 10.11.2004
                              • 85
                              • Beograd

                              #59
                              Ja to nisam pokrenuo, pročitaj malo pažljivije. A nisam govorio ni o pregrevanju u normalnoj vožnji, tako da si ti tu brick nešto gadno utripovao.

                              Comment

                              • Valent Vudriga
                                CBC Senator XXL
                                • 02.04.2005
                                • 2778
                                • USA

                                #60
                                "Pazi, moj hladnjak je već OGROMAN (ima bar jedno metar širine) i već ima dva ventilatora, koji pokrivaju celu njegovu površinu. Sekundarni (električni) ventilator se uredno pali čim temperatura dostigne sredinu skale i gasi čim krene da opada ispod toga. Tako da fizički nema gde da se udene treći ventilator, čak ni dimenzija onoga za PC procesore, a kamoli veći."

                                Bluealek, tebi treba novi hladnjak. Hajde da prizemljimo ovu situaciju.
                                14 god. stari hladnjak pun je kamenca, drasticno smanjuje protok tecnosti i izmjenu temperature, u manjem omjeru utjece i na viskozno kvacilo i brzinu glavnog ventilatora. Mozemo puhati koliko hocemo, ako nema protoka nema hladjenja. Mislim da, financijski gledano, nije uputno cistiti taj stari hladnjak. Ciscenje je polovicna procedura s polovicnim rezultatima, cesto puta zavrsi s curecim hladnjakom. Materijal djelomicno bude nagrizen, stijenke materijala su tanke i ne treba puno do tragedije.
                                Pola godine kasnije trebat ce ti drugi hladnjak. .....................................
                                Najjednostavnije rjesenje u tvojoj situaciji je kemijski isprati cijeli sistem za hladjenje i pri tom pratiti uputsva s obzirom na kolicinu sredstva za ciscenje i vremensku aplikaciju, zatim ispirati vodom sto duze, dva sata.
                                Kad je ispiranje gotovo, postavi novi hladnjak, napuni 50 postotnu smjesu
                                antifriza i propisno odzraci. Raspravu o kvaliteti Jeep-ovog sistema ostavit cemo za kasnije kad napravis koji izlet u brda. .................................................. ...............................................
                                Ja sam imao isti slucaj na Cherokee-ju. Zackoljica je bila u cinjenici da je vlasnik tvrdio da je imao novi hladnjak i imao je urednu dokumentaciju.
                                I sa izvadjenim termostatom hladjenje je bilo neadekvatno iako je pumpa imala dobar pritisak. Vrijeme za ceskanje po glavi. Sve upucuje na hladnjak sto nebi smjelo biti. Zakljucak je bio da se promijeni viskozno kvacilo. Mozes si misliti zasto nemam kosu na glavi. Doticni hladnjak bio je pobojan u crno sto je normalna pojava. Novi hladnjaci radjeni u Meksiku
                                i Indoneziji dolaze kao takvi novi. Sto da radis sada? Sumnjam na radijator, a onaj mali djavo sapce u uho da to nije to zato jer je novi. Vlasnik vozila misli da sam nekompetentan i nece odobriti skidanje radijatora. Skinuo sam ga o svom trosku i odnio u radnju koja ima mjerac protocnosti. Ostatak price znas. Po obavjestenju vlasnika i u njegovoj prisutnosti otvorili smo hladnjak i nasli teske naslage kamenca.
                                Netko mu je podvalio stari hladnjak. U te dane nisam imao infracrvani termometar i nije bilo moguce mjeriti pad temperature izmedju ulaznog i izlaznog dijela hladnjaka.
                                .................................................. .................................................. ......
                                Mala uputa, ako moze. Kad nadjete dobrog majstora, platite ga vise nego sto trazi zato sto njegovo znanje i investicija u alat ne dolaze jednostavno.

                                Comment

                                Working...
                                X