Sistem za hladjenje - Cherokee 4.0

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Uros Piperski
    CBC Senator XXL
    • 31.01.2005
    • 2978
    • Beograd

    #16
    Dizel ima direktni, za ovaj ne znam. Mozda je i to, ako postoji.

    Sasa, sta je tebi tesko da ukapiras da se nijedan drugi auto ne ponasa tako? To niej normalno ponasanje, bez obzira na to sta ti majstor prica. Cak i da su svi takvi, to znaci samoda je u startu losa konstrukcija. Znam da svi Jeepovi imaju problema sa hladjenjem.

    Otvoren sistem... nemoj NIKADA da sipas obicnu vodu unutra jer znas sta se desava sa vodom kada joj temperatura predje 100 stepeni na normalnom pritisku...

    Ti uporno poredis Jeepa sa obicnim kolima i time opravdavas njegovu radnu temperaturu.
    Ja sam ga poredio sa Nivom. Ta dva vozila koriste iste terene (dobro, Niva moze da koristi i tezi teren, ali ok ).
    Autoput, 100km/h, -10 stepeni. Temperatura 90 stepeni (sredina skale).
    Teren, veliki uspon, reduktor, blato (puno klizanja u mestu), spoljna temperatura oko 30 stepeni, temperatura motora malo preko 90 - dodnji deo kazaljke jos uvek dodiruje oznaku 90.
    To je po meni dobro ponasanje i pravilno dimenzionisan i konstruisan rashladni sistem.


    RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

    Comment

    • bluealek
      CBC Član
      • 10.11.2004
      • 85
      • Beograd

      #17
      Originally posted by Uros Piperski
      Sasa, sta je tebi tesko da ukapiras da se nijedan drugi auto ne ponasa tako? To niej normalno ponasanje, bez obzira na to sta ti majstor prica. Cak i da su svi takvi, to znaci samoda je u startu losa konstrukcija. Znam da svi Jeepovi imaju problema sa hladjenjem.
      Teško mi je da "ukapiram" zato što to jednostavno nije tačno . Koliko si ti uopšte Jeep-ova u životu vozio pa da možeš da tvrdiš to što tvrdiš? Zašto misliš da to znaš bolje od čoveka koji celog života servisira Čirokije, kome je kroz ruke do sada prošlo na hiljade komada i ko je trenutno glavni mehaničar u zvaničnom Chrysler SCG servisu? Čovek mi je prijatelj a ne običan majstor i o održavanju mog auta razmišlja na način na koji bi razmišljao o održavanju svog. U više navrata sam mu stavio do znanja da nemam para za bacanje i da mi skreće pažnju samo na one probleme koji su bitni za normalno funkcionisanje auta (tj. da me ne posmatra kao nekog ćoškoglavog bambusa kome zelembaći ispadaju iz džepova i prosto zovu da ih neko pokupi).

      Ok, možeš da kažeš i da ga boli uvo za moja kola i pošto već zna da mene kao prijatelja ne može da 'ladi za neograničene količine šuški, jednostavno neće da se bakće sa bilo čime dok mu žešće ne sednem na kičmu, može i iz tog ugla stvar da se posmatra. Ali kako god bilo, ipak verujem da stvari koje priča imaju nekakvu iskustvenu težinu sa kojom bilo čije lično iskustvo u ovoj zemlji teško da može da se poredi.

      Što se "problema sa hlađenjem" Jeep-ova tiče, srećom ne vozim dizel. 2,5 dizeli vrlo često zbog toga završavaju na generalnoj, benzince ta povišena temperatura ne ugrožava. Sem u ekstremnim slučajevima.

      Originally posted by Uros Piperski
      Otvoren sistem... nemoj NIKADA da sipas obicnu vodu unutra jer znas sta se desava sa vodom kada joj temperatura predje 100 stepeni na normalnom pritisku...
      Naravno da NIKADA neću sipati SAMO običnu vodu, već ću napraviti korektnu smešu antifriza i vode. Kad mi je Bobi jesenas menjao antifriz ja sam se uspaničio kad je krenuo da ga meša sa česmovačom, a on puče od smeha. Ja pominjem kamenac, a on priča kako u Americi nisu čuli za destilovanu vodu i da je taj motor mnogo žilaviji nego što ga ja zamišljam. Kaže da ga tamo preko leta često voze sa čistom vodom u (ovakvom) rashladnom sistemu. Pitam se samo - KAKO?

      Imao sam samo jednu potencijalno opasnu situaciju, kad sam ja vozio džip koji sam imao na testu, a moj dao drugaru da vozi, uopšte ne pomišljajući da može da bude toliki mamlaz da pri savlađavanju 600 m visinske razlike za 10 minuta pusti kompresor klime na MAKSIMUM , a posle na vrhu odmah ugasi motor, iako je napolju bilo nekih 38 stepeni... Ne obratim pažnju na njegovo ponašanje i posle jedno minut klokoće nešto ispod haube i izliva se ispod kola... Priupitam ja njega "je li, jesi li ti gledao u termometar pre nego što si ugasio motor", na šta sam dobio odgovor "a gde ti je termometar?" . Onda sam utrčao u kabinu i na svoj užas zatekao i prekidač klime u položaju Max . Sve što mi je preostalo da uradim jeste da pod HITNO kresnem motor, kako bi se ovaj ohladio... Iako je u startu kazaljka bila zakucana u 125C, čim je sistem proradio temperatura je krenula rapidno da se spušta i posle ne više od minut i po spustila se do 100C, tj. na normalu. Doduše, i haubu smo podigli, pa je i to pripomoglo. Sem što se izlilo jedno litar tečnosti, drugih posledica nije bilo. Na licu mesta smo nadoknadili to vodom i sve je bilo ok.


      Originally posted by Uros Piperski
      Ti uporno poredis Jeepa sa obicnim kolima i time opravdavas njegovu radnu temperaturu.
      Ja sam ga poredio sa Nivom. Ta dva vozila koriste iste terene (dobro, Niva moze da koristi i tezi teren, ali ok ).
      Pusti to. Probaj da se skoncentrišeš na ono što uporno zaobilaziš. Koliko se sećam, na Nivinom indikatoru temperature, 90C je na sredini skale, zar ne? Ovde je 100C na sredini skale i za to mora da postoji neki razlog, ne bi je bez veze napravili tako kako su je napravili, zar ne misliš? Video sam gomilu temperaturnih indikatora raznih automobila i SVI imaju jedno zajedničko - ona vrednost koju proizvođač smatra za NORMALNU radnu temperaturu nalazi se tačno na sredini skale. Ili nisam u pravu? Ako pričam gluposti, zašto ti misliš da je Jeep tu skalu na Cherokee-ju napravio tako kako je napravio? Teško mi je da prihvatim tezu da je to tako zato što se, eto, nekom crtaču skale tako "omaklo" .

      A to da Niva koristi teže terene, naravno - u crtanim filmovima i mašti onih koji moraju sebi da daju neko opravdanje za to što već pri 80 km/h trpe vibracije od kojih im se protrese svaka koščica dok stignu tamo gde su krenuli, što već pri 100 km/h više nisu u stanju ni da se dovikuju sa saputnicima, što im za motanje volana i borbu sa papučicama i menjačem treba snaga Herkula, a kad jednom upale grejanje ne mogu da ga ugase...

      Originally posted by Uros Piperski
      Autoput, 100km/h, -10 stepeni. Temperatura 90 stepeni (sredina skale).
      Što se autoputa tiče (100-120 km/h), meni je u tim uslovima temperatura redovno ISPOD sredine skale, odnosno verovatno isto oko 90 stepeni.

      Originally posted by Uros Piperski
      Teren, veliki uspon, reduktor, blato (puno klizanja u mestu), spoljna temperatura oko 30 stepeni, temperatura motora malo preko 90 - dodnji deo kazaljke jos uvek dodiruje oznaku 90.
      To je po meni dobro ponasanje i pravilno dimenzionisan i konstruisan rashladni sistem.
      Razlika je dakle samo u tome što je kod mene amplituda kretanja kazaljke nešto veća nego kod tebe, zar ne? S tim što ti ne možeš ni da mi kažeš kako ti se sistem ponaša sa uključenom klimom, jer dotična u Nivi ne postoji . Da ovom čudu nije polovina površine glavnog hladnjaka zaklonjena hladnjakom od klime, verovatno bi se hladio čak i agilnije od te tvoje Nive...

      Comment

      • Uros Piperski
        CBC Senator XXL
        • 31.01.2005
        • 2978
        • Beograd

        #18
        Po meni nijedan auto ne sme da prokljuca u toku normalne eksploatacije. Tvoj jeep je vozen normalno za jednog terenca i prokuvao je... Kraj price. Los rashladni sistem.

        Da Niva ima klimu verovatno bi imala i srazmerno odmeren sistem za hladjenje. Kakvo je pa to glupavo opravdanje "to je zbog klime"??? Ako motor to ne moze da podnese nisu je smeli ni ugradjivati. Posto su ej ugradili trebali su da preprave i hladjenje. Moja dedra ima klimu i njen hladnjak je ispred hladnjaka za motor, pa se opet ne greje bilo da idem 120 na autoputu ili 30km/h maksimalno opterecen na velikom dugackom usponu...

        Nisi mi dao nijedan dokaz da tvoj majstor zna nesto o motorima. To sto je glavni serviser za krajslere u univerzumu meni ne znaci nista. Da malo vise pratis ovaj forum video bi koliko zvanicnih servisera pravi razne gluposti.

        Cela prica o sistemu za hladjenje je pocela zbog zelje da ti pomognemo i sprecimo eventualno probleme. Medjutim, ti uporno porices da tvoj auto ima neki problem.
        Ok, zivi u uverenju da vozis savrsen auto za koji ne postoje prepreke i koji nema nijednu konstrukcioni gresku... Mene to stvarno ne zanima...

        Cherokee i Niva su automobili razlicite klase i ja ih nikada ne bih poredio. Ali vi koji ih vozite prosto ne mozete da se pomirite cinjenicom da vozite luksuzan auto koji ne pravi nijedan sum na 160km/h, koji ima kozu, klimu abs i sta sve ne, i koji je napravljen da povremeno moze da sidje van puta ne bi li neki teksaski rancer mogao da dodje do svoje kuce u nekoj vukojebini... To nije dovoljno da se merite sa pravim terencima.
        Zbog oznake 4x4 ste ubedjeni da je to terenac kao i svi drugi... Zeleo to da prihvatis ili ne, Niva, Uaz, Puch, Land Rover ce u fabrickoj varijanti uvek ostaviti Cherokeeja iza sebe na terenu...
        Izvoli pridruzi nam se pa dokazi suprotno jer smo mi ovo sto pricam vec vise puta pokazali...


        RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

        Comment

        • bluealek
          CBC Član
          • 10.11.2004
          • 85
          • Beograd

          #19
          Čuj, to što je ovaj tip tog dana uspeo da napravi nikako se ne bi moglo nazvati "normalna eksploatacija". Pre će biti u pitanju situacija u kojoj su se na volšeban način u isto vreme stekli faktori koji se normalno jako teško mogu steći, odnosno za šta se verovatnoća meri promilima:

          1) Ekstremno visoka spoljna temperatura (najtopliji dan ovog leta).
          2) Jak, dug i konstantan planinski uspon na kome auto nema šanse da predahne.
          3) Kompresor klime prebačen u položaj za koji čak i zvanično uputstvo za auto kaže da služi samo za brzo hlađenje kabine kad uđeš u nju i da ne treba da se koristi trajno, već da čim se malo ohladi treba prebaciti na Normal. To se odnosi čak i na regularne uslove vožnje po asfaltu, a u ovakvim uslovima to dobija desetostruku težinu.

          Auto je vozio čovek koji ga ne poznaje i ko nikad nije pročitao uputstvo za upotrebu. Isto tako je recimo mogao igrajući se raznim polugama i dugmićima kao što se igrao klimom da mi zablokira diferencijal, da opiči tako da se iživljava po čvrstoj podlozi i da mi ga skrši bez pardona. Dakle, u pitanju je bilo elementarno neznanje.

          Znam ja vrlo dobro koliko zvaničnih servisera pravi gluposti i dovoljno sam naučio da, naročito oko važnih stvari, nijednom majstoru ne verujem na časnu reč već saslušam nekoliko mišljenja pa rezimiram. Ni ti meni nisi dao nijedan dokaz da mi je rashladni sistem neispravan, a ja sam prirodno zainteresovan da saznam kako zaista stoje stvari po tom pitanju, za šta ću morati da čujem veći broj mišljenja od ljudi za koje sam tokom godina ukapirao da nisu skloni pričanju gluposti i da svakom problemu prilaze bez predrasuda i analitički (na primer, Dora). Dakle, ne poričem ja da moj auto ima problem, već tražim validne dokaze za prisustvo problema, pre svega od ljudi koji poznaju vrlo konkretnu materiju. Kao što si kad te optuže za neki zločin nevin dok se ne dokaže da si kriv, tako je i svaki automobil ispravan dok se ne dokaže da nije. Maglovite sumnje, pretpostavke i neosnovane paralele nisu dovoljne.

          Što se Niva vs. Cherokee priče tiče, batali me sa tim stereotipima konstruisanim iz nekih kompleksa koji govore da je "pravi" terenac samo ono u čemu ćeš da se preznojiš i nažuljaš g***** dok se voziš. SVAKI terenac koji ima

          1) Dovoljan klirens, uključujući dolazne, odlazne i prelomne uglove
          2) Dovoljno jak motor (tj. adekvatne prenosne odnose)
          3) Reduktor
          4) Blokade
          5) Adekvatne gume
          6) Dobro rešenu distribuciju mase
          7) Eventualno i zaštitu podvozja

          u stanju je da prođe svuda gde može da prođe i svaki drugi terenac koji ima isto to. Čak bih se usudio da kažem da adekvatne gume čine 80% preduslova da se savlada neki teren. Ja sam ovo čudo svojevremeno kupio sa skoro ćelavim gumama i kad sam prvi put otišao na teren to je bilo strašno - na minimalnom bočnom nagibu sam maltene otklizavao sa puta, takoreći je morao drugar u Libertiju da me "odšlepa" na čvrstu podlogu! Kad sam iduće nedelje kupio set novih guma (Wrangler AT/R) to je na istom terenu bio potpuno drugi auto, ne da nije bilo nikakvog proklizavanja, nego nisam morao ni da uključujem pogon na sva 4 točka.

          A pred kraj zime sam bio u prilici i da šlepam jednu Nivu, tj. da je izvlačim iz dubokog snega. Naravno, dotična Niva je imala ćelave gume.

          Dakle, hteo ti to da prihvatiš ili ne, na taj spisak pravih terenaca moraćeš da dodaš i skoro sve proizvode firme Jeep, koja ima više od pola veka iskustva u pravljenju terenskih vozila i može se čak reći da ih je ona i izmislila. Pogledaj bilo koji svetski spisak naj terenaca i pronaći ćeš upravo Čirokija "kockicu" po pravilu među prvih 5 svih vremena. To što neki smatraju da terenac da bi bio "pravi" mora unutra da izgleda kao neka vojna kanta i da po komforu bude sprava za mučenje svojih putnika zaista nije moj problem. U Jeep-u su odavno stvatili da to ne mora da bude tako.

          Što se "dokazivanja" tiče, obećavam da ću prvom prilikom kad naslutim neki slobodan dan (najverovatnije u nedelju) pozvati da vas provedem nekom podužom trasom preko Beljanice i Kučaja. I... nije poenta u bilo kakvom dokazivanju, već u uživanju .

          Comment

          • Uros Piperski
            CBC Senator XXL
            • 31.01.2005
            • 2978
            • Beograd

            #20
            Posto ja ocigledno nisam covek od koga bi ti primio savet, napisacu ti samo da AutoData kaze da termoprekidac na tvom vozilu treba da se upali na 90 stepeni. To znaci da temepratura ne sme da ide mnogo preko toga, najvise 5 stepeni.
            Nigde nisam napisao da terenac treba da bude neudoban. Naprotiv, planiram da u njega stavim motor od 200+ks i 200+Nm, servo za volan, nova sedista itd. sve zbog povecanja udobnosti i lakoce voznje. Ja sam samo napisao da su to automobili druge klase a ti si to shvatio onako kako tebi odgovara.

            Da napomenem i da smatram da je tvoje znanje o automobilima nistavno da bi dozvolio sebi sve ovo.

            Necu se vise truditi da ti pomognem.


            RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

            Comment

            • M-power
              Moderator
              • 10.01.2005
              • 10060
              • Bg; Banovo Brdo
              • CorsaC, astra H,

              #21
              Ovako
              nemam vremena da citam sve postove
              pa ako se ponavljam oprostite
              Sale, temperatura tvog motora ne sme nikako ici toliko visoko, pogotovu ne 120C. Motor nije predvidjen za rad na tako visokim temp. gde voda kljuca. Po tome bi tim amerima sto kazes da stalno sipaju cistu vodu, trebalo dolivati non-stop, posto ona isparava.
              Termostat na tvom autu se otvara na 90C sto znaci da ti je to normalna radna temp gde kazaljka treba da stoji. U teskim uslovima voznje temperatura kad se popne do 95 C pali se ventilator koji sluzi kao poslednja zastita od pregrevanja i sa njegovim ukljucenjem temperatura na svim motorima mora da opada jer je zato i prisutan . To opravdava i to sto se on posle kraceg vremena ugasi jer je uspeo da spusti temperaturu do stepenaze gde se iskljucuje. Ako tebi auto radi na tim povisenim temperaturama i ventilator se ne gasi sto znaci da ne izvrsava svoju funkciju kako treba, onda nesto nije u redu. Sta, treba proveriti.
              To date there has never been a faster car built for the public road and,
              it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

              Comment

              • bluealek
                CBC Član
                • 10.11.2004
                • 85
                • Beograd

                #22
                Ok, hajde da budem konstruktivan, jer je ovde većina ljudi izgleda stekla utisak da su ekstremne situacije na mom autu normalno stanje (možda sam i ja tome pomogao nekim nedovoljno preciznim procenama). Dakle, da rezimiram:

                Tokom većeg dela godine, u normalnoj vožnji po ravnom, kazaljka jeste nešto ispod sredine, što lako može da znači i da je na oko 90C (između početka skale gde piše 40C i sredine gde piše 100C nemam nijednu brojčanu oznaku)

                Faktori od kojih svaki izazove porast temperature za jedno 2-3 stepena, što znači ako se više od njih stekne zajedno, taj porast se akumulira:

                1) Porast temperature vazduha na preko 25-30C
                2) Spora vožnja (milenje kroz gradske gužve po kreni-stani principu, savlađivanje komplikovanih terena)
                3) Uključivanje klime (u Max položaju efekat je x2)
                4) Jak uspon, naročito ako se pritom još i sporo krećem uz njega

                To konkretno znači da mi je ovih dana u gradskoj vožnji kazaljka na oko 100C, ili ponekad nešto malo iznad. Mislite da je to nenormalno?

                Ventilator se najnormalnije pali i gasi i efikasno spušta temperaturu. Interesantno je, međutim, da se ugasi već kad spusti temperaturu do središnje crte, odnosno 100C. Gde je greška?

                1) Tamo gde piše 100C u stvari nije 100C?
                2) Podaci koje navodite za temperature na kojima bi trebalo da se pali i gasi nisu baš 100% tačni?

                Comment

                • djukic
                  CBC Senator XXL
                  • 27.03.2005
                  • 2526
                  • Beograd

                  #23
                  Mog drugara i mene je zahebavao jedan pasad 1.9D 1991. godiste. Stalno je pokazivao visu temperaturu iako su sve ostale indikacije bile normalne, redovno je ukljucivao ventilator, promenili smo mu i termostat... U nedostatku drugog resenja izmerili smo temperaturu kod davaca i shvatili da isti nevalja odnostno kada je na kazaljki oko 100 u motoru je bilo realnih 85 -90 C.
                  https://t.me/pump_upp

                  Comment

                  • djukic
                    CBC Senator XXL
                    • 27.03.2005
                    • 2526
                    • Beograd

                    #24
                    Drugi primer: BMW E34 524TD. Cim ukljucim klimu temperatura ode gore i to vidno priblizi se crtici pre crvenog polja. Cim krenem uz brdo ista situacija. Klima i brdo nikako nisu dolazili u obzir. Jednostavno nerviranje. Isao sam kod majstora i meni su rekli da je tako nesto normalno. E sad tako sam ga vozio dugodok nisam probao drugarov koji je isao i uzbrdo s klimom mnogo bolje od mog odnosno nije se kazaljka drasticno pomerala mozda za debljinu kazaljke. Onda sam zamenio visko ventilator i gle cuda i moj se od tada ponasa savrseno nema pomeranja kazaljke...
                    https://t.me/pump_upp

                    Comment

                    • 206
                      Admin od ispočetka :)
                      • 09.12.2004
                      • 9548
                      • Beograd
                      • 206

                      #25
                      E, ovako. Posto imam jednu takvu kantu, 4.0 Cherokee, i imao sam dosta problema upravo sa pregrevanjem, cisto da vam prenesem moja iskustva, pa vi vidite sta izvuci iz toga.

                      Naime, auto zaista radi na temperaturi vode od 100C, ili cak i malo vise, posto se cesto desi da je skala temperature na sredini, motor normalno radi, a voda u prelivnoj boci kljuca. Za ne poverovati, ali je tako od prvog dana. Doduse, ovaj auto ima malo cudno resen sistem hladjenja, jer ima 2 ventilatora, od kojih je jedan visko, i radi maltene uvek, a drugi je elektricni, i pali se svakih 30-40 sekundi, ako auto recimo stoji na leru, pogotovo ako je ambijentalna temperatura malo veca.

                      Medjutim, u kakvim god ja situacijama ili uslovima vozio auto, na koliko god stepeni, kakvim god opterecenjem ili sa klimom, temperatura ama bas NIKAD nije porasla ni deo stepena, znaci stoji zakucana na sredinu. 3 puta se desilo da se temperatura popne: 1) crkao visko, te je ovaj drugi ventilator radio overtime, ali nedovoljno da se ohladi auto, te je blago poceo da se pregreva (dosao skoro do crvenog), te sam ga odmah zaustavio i pravac servis. Kad sam otvarao haubu, pod njom je bilo toliko toplo da zamalo nisam pao na **** od silne vreline 2) crkao termo...nesto (nije otvarao ventil kad treba), te je poceo da dize temperaturu. takodje, pravac servis. 3) puklo crevo na autoputu na 140 km/h. U roku od 15 sekundi, od sredine zakucao u crveno, sve u vremenu koliko mi je bilo potrebno da primetim da se skala krece, i stanem sa strane. U trenutku kada sam stao, TEK onda se upalila lampica - i u istom trenutku je sve pocelo da prsti i dimi se pod haubom...sva voda napolje, MOMENTALNO je prokuvao - i nije vise upalio. Rezultat: puna generalna motora, svi lezajevi, dihtung maltene istopljen, klipnjace 2 kom, itd...SKUPO ISKUSTVO!

                      Dakle, dizanje temperature i za makar malo UOPSTE nije dobar pokazatelj na tom motoru, niti bi ga trebalo ignorisati, ma sta ti majstor pricao - nesto definitivno nije u redu. Svaka njemu cast, ali meni se 3 puta desilo da se temperatura podigne, i sva 3 puta imao sam vrlo ozbiljan kvar i potencijalno opasan po motor - a jednom sam i dobio debelo po dzepu sa onom generalnom...

                      Ja licno mislim da ti je viskoventilator crkao i toplo ti preporucujem da ga pod hitno zamenis, posto ovaj motor apsolutno NEMA tolerancije na dalji rast temperature jer ionako radi na nozu.
                      The difference between men and boys is the price of their toys

                      Comment

                      • bluealek
                        CBC Član
                        • 10.11.2004
                        • 85
                        • Beograd

                        #26
                        206, hvala na zaista korisnim iskustvenim informacijama. Nakon dodatnih konsultacija i malo pretresanja nekih Jeep foruma zaključujem da ovo "normalno" ponašanje rashladnog sistema ipak zaslužuje pažnju i kontrolu pre svega glavnog ventilatora, a zatim i termostata, ispravljanje pokrivljenih rebaraca na hladnjaku (i čišćenje istog), možda i pokušaj ispiranja eventualnog kamenca iz sistema, a tvoje katastrofično iskustvo sa pucanjem creva me navodi da krajnje ozbiljno shvatim i istanjenost (usled kontakta sa kaiševima) onog prednjeg savijenog creva što ulazi odozgo u hladnjak (i obezbeđenje da kontakta više ne bude).

                        Rekoše mi da ovi motori uz pravilno održavanje bez generalne prelaze i po 1.000.000 kilometara, a opet videh nekoliko njih doteranih za generalnu posle znatno manje kilometara od ovih mojih 255.000. Na osnovu tvoje priče kapiram i kako do tako nečega može da dođe .

                        Na Uroša apelujem da malo spusti nos i počne stvari da posmatra racionalnije, umesto što dozvoljava mu sujeta bude uvređena saznanjem da sam njegove "nepobitne" konstatacije podvrgao dodatnoj proveri. Ja nikad nisam ni tvrdio da nešto znam o ovoj materiji, pa ne znam čemu služi njegova konstatacija o tome da je moje znanje "ništavno", sem kao nekakav klasičan primer klinačkog durenja i vraćanja "istom merom". Nekome ko ima status moderatora takav nastup jednostavno ne priliči. Razlog zašto uopšte učestvujem u ovim raspravama je da čujem šta o svemu misle pametniji od mene i da nešto iz toga naučim.

                        Comment

                        • zoranbg
                          CBC Senator XXL
                          • 23.03.2005
                          • 4098
                          • Rooster's Hill , Beog
                          • Grande Punto 1.2

                          #27
                          Originally posted by Uros Piperski
                          AutoData kaze da termoprekidac na tvom vozilu treba da se upali na 90 stepeni. To znaci da temepratura ne sme da ide mnogo preko toga, najvise 5 stepeni.


                          i ja sam pratio ove vase prepiske...pa reko cisto da priupitam...
                          @Bluealek...molim te da pitas tvog majstor prijatelja...sta zna o tom modelu Jeepa..ako nezna ovo gore navedeno.?

                          ajd molim te ..pa nam napisi sta ti je odgovorio...

                          pozdrav!
                          Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.

                          Comment

                          • M-power
                            Moderator
                            • 10.01.2005
                            • 10060
                            • Bg; Banovo Brdo
                            • CorsaC, astra H,

                            #28
                            A eto verovatno ni skala na tabli nije merodavna te je tih 100 i nesto stepeni oko 90 i nesto sto je dovelo do jedne od zabuna. Posto ventilator ukljucuje i iskljucuje na nizim stepenima a skala pokazuje vise.
                            Za ovo ne dovoljno hladjenje u tezim uslovima prekontrolisi to sto si hteo pa javni.
                            To date there has never been a faster car built for the public road and,
                            it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

                            Comment

                            • Valent Vudriga
                              CBC Senator XXL
                              • 02.04.2005
                              • 2778
                              • USA

                              #29
                              "A eto verovatno ni skala na tabli nije merodavna te je tih 100 i nesto stepeni oko 90 i nesto sto je dovelo do jedne od zabuna."

                              Nemogu odoljeti. Cijela diskusija moguce pociva na pogresnim premisama, i stovise, eskalira u osobni sukob. Uros, nevjerni Toma usprotivio se rijeci bozjoj, americkom autoritetu i istovremeno uzdrmao
                              neciji automobilski identitet. Bluealek, pogesno si protumacio Uroseve namjere. .................................................. ..........................................
                              Ja sam imao slicno misljenje o tvom americkom autoritetu. Radio sam na podosta Cherokee-ja osobno i njegovo misljenje nije mi pasalo, vjerujem da su njegovi standardi malo prelabavi. Prije svega, ako postoji sumnja u previsoku temperaturu ista se mora provjeriti na samom motoru. Treba poceti od cinjenicnog stanja. Infracrveni termometri ili sensori koji se koriste u svezi s digitalnim voltmetrima su idealni za tu funkciju. Ako se tvoj povjerenik nije potrudio da ustanovi cinjenice, on nema tvoju dobrobit za prioritet. Ako je prihvatio cinjenicu o 120 stupnjeva zdravo za gotovo, opet ne priorizira tvoju dobrobit zato jer je to granicna temperatura gdje dolazi do ostecenja. Termostat na tom motoru pocinje na 90 a potpuno je otvoren na 107. Bilo bi logicno da je 107 maximalna operaciona temperatura. Ako bi isla preko, moze se govoriti o nedostatnom hladjenju, prevelikom opterecenju i td. Mogao bih pricati i o njegovoj upotrebi ciste vode u USA i jos kojecega, no vjerujem da je tvoje uvjerenje dovoljno poljuljano. Postoji procedura kojom se viskozno kvacilo zakljuca i vrti punom brzinom tako da se ustanovi razlika u funkciji. Raspitaj se kod svog majstora.

                              Comment

                              • BOOST
                                Founder - Admin od Začetka
                                • 29.09.2004
                                • 8726
                                • Gislaved//Sweden
                                • SAAB 9000 AERO R; SA

                                #30
                                Ima neka draz u forumima
                                Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                                move your mind

                                Comment

                                Working...
                                X