Pitajte ovde!!!

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • M-power
    Moderator
    • 10.01.2005
    • 10060
    • Bg; Banovo Brdo
    • CorsaC, astra H,

    Pitajte ovde!!!

    Ova tema se otvara u cilju bolje preglednosti sobe "Motor i upravljacka jedinica" koja svakim danom ima sve vise i vise tema i stranica.

    Posto jos nismo u mogucnosti da spajamo vise tema u kojima se vodi diskusija o istim stvarima i time poboljsamo preglednost i smanjimo br. tema, u ovoj sobi mozete postavti neka sitna pitanja, podpitanja, prokomentarisati nesto. Takodje ukoliko vam je nesto brzo palo na pamet kroz diskusiju u nekoj drugoj temi, a nema direktne veze sa njom koristite ovu temu. Isto tako ukoliko smatrate da vase pitanje nije vredno otvaranja nove teme, nego vam je potreban brz i kratak odgovor, uradite to ovde.
    Time cemo naveliko izbeci off i dobiti bolju preglednost po temama. Ukoliko se ispostavi da se diskudija na tu pod-temu (pitanje) siri i da je vredno vise paznje, moderatori ce ja saseci u zasebnu temu.

    Unapred zahvalni Uros & M

    edit by killy
    To date there has never been a faster car built for the public road and,
    it has been suggested, there never will be. McLaren F1.
  • ARistic
    CBC Član
    • 27.04.2005
    • 27
    • Nis

    #2
    Vec je bilo dosta reci na frumu u vezi vrsta antifriza ali nigde do kraja objasnjeno.

    Zanima me koji se antifriz koristi za motore sa Al hladnjakom i glavom a koji za starije konstrukcije. Da li je antifriz na bazi etilen glikola iskljicivo za starije konstrukcije ili se koristi u i novim. Na pumpama obicno antifriz razlikuju po bojama samo. Da li se preko iste moze odrediti pouzdano koja je rashladna tecnost u sistemu?. Otkud tolika raznovrsnost u ponudi uopste. I zasto se ne smeju antifrizi za starije konstrukcije upotrebljavati i u novijim. Na kraju video sam i neke antifrize na kojima pise da su univerzalni, Hemoil-ov Belfriz npr.

    Na autu pise da koristi iskljucivo Alfa Romeo Climafluid Super Permanent -40. Da li se kod nas moze naci ili se koristi paraflu permanent 100% u razmeri 1:1?

    Comment

    • sw.brick
      CBC Senator XXL
      • 09.10.2004
      • 8141
      • Beograd, barajevo-zemun
      • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

      #3
      vrsta antifriza se bira prema materijalima od kojih je napravljen auto, tacnije motor i svude gde prolazi rashladna tecnost.

      to se odnosi na dozvoljeni ili nedozvoljeni sadrzaj fosfora, silikata i drugih elemenata i jedinjenja ciji je spiak u jednom antifrizu podugacak.

      pri tome to zavisi od elektro napona hemijskog potencijala glave motora i hladnjaka i nacina kako je resen tok struje preko mase/sasije vozila.

      svi antifrizi (klasicni) su na bazi etilen glikola i otorvni su.
      razlikuju se po paketu aditiva i gore navedenim hemijskom kompatibilnoscu sa materijalima ugradjenim u auto.

      posebna grupa su sinteticki antifrizi, koji se samo jednom sipaju u fabrici i vise se ne menjaju.

      boja antifriza je slobodna volja svakog proizvodjaca isto kao i naziv i nista ne oznacava (nema nekog standarda) direktno.

      na svakoj flasici antifriza treba (i obicno jeste) pise koji je sastav, koji je tip antifriza i po kom hemijskom standardu je prilagodjen paket aditiva.

      u principu ako se sipa onaj koji preporuci fabrika auta sa njim otpadaju brige oko kompatibilnosti.
      volvo
      945 SE turbo lpg
      344 GL lpg

      Comment

      • Nikola
        CBC Senator XXL
        • 29.09.2004
        • 975
        • Indjija/Vojvodina

        #4
        Originally posted by ARistic
        Na autu pise da koristi iskljucivo Alfa Romeo Climafluid Super Permanent -40. Da li se kod nas moze naci ili se koristi paraflu permanent 100% u razmeri 1:1?
        Koristi Prafalu UP u propisanoj razmeri. Mislim da se AR Climafluid Super Permanent vise ne proizvodi.
        .:Cuore Sportivo:.
        Alfa Romeo 145 1.6 Boxer 103HP 96`

        Comment

        • ARistic
          CBC Član
          • 27.04.2005
          • 27
          • Nis

          #5
          Tnx Nikola i big tnx Brick za detaljan uput, koje je boje paraflu inace, nasao sam u Nisu neki pa cisto da uporedim.

          Menjao sam pre par dana termostat (auto je mnogo sporo dostizao radnu temperaturu i skupljao kondenzat u auspuhu) pa je prilikom zamene istog malo tecnosti izgleda otislo u rashod. Kao privremeno resenje dolio sam pola litre destilovane, racunajuci da ce tako biti minimalne posledice, mislim bolje to nego da pomesam rashladne tecnosti.

          Comment

          • gewra
            CBC Član
            • 06.07.2005
            • 34

            #6
            Pozdrav. Koliko je potrosnja ulja u granicama normale? Dakle imam Golf-1 80' godiste, presao 75000km (uvek bio trece vozilo u porodici, pre nekih dve godine ja sam nasledio auto- tada imao 62000km) i u zandje vreme (od kako sam ugradio plin) je poceo da trosi ulje. Konkretno od ugradnje plina presao sam oko 3500 km, morao sam da dodam oko 1.5l. Inace koristim Valvolin Turbo V mineralno ulje (15w40).
            Primetio sam da motor ima fleke oko cepa za ulje (jace ne mogu da ga pritisnem), a takodje i da je vlazan sa donje strane, mada za njim ne ostaju fleke po parkingu.
            Stepen kompresije motora meren je u junu (neposredno pred ugradnju plina) i tada je sve bilo sasvim ok, cak je serviser koristio i reci idealno (inace majstor prijatelj ja barem mislim bez razloga da me laze).

            Elem jos jedna stvar koju sam jutros primetio, nakon dosipanja ulja u motor. Desilo mi se da nakon jedno tri cetiri minuta rada ulje je pocelo da izlazi na cep motora (onako kao linija koja se sliva). Sad pricao sam sa nekim momcima sto se kao razumeju i oni mi kazu da to ne bi smelo da se desava, i da je motor produvao, bez obzira na stanje dihtunga na cepu. Molio bi neko da mi odgovori i na ovaj zakljucak.

            Pozdrav, Ivan.

            PS> Slicnu poruku sam postavio i u temi dosipanje ulja, ona je iz nekog razloga zakljucana i dobio sam odgovor da je prekopiram u ovaj post...Zasto nemam pojma!

            Comment

            • M-power
              Moderator
              • 10.01.2005
              • 10060
              • Bg; Banovo Brdo
              • CorsaC, astra H,

              #7
              U kratkim crtama:

              Originally posted by gewra
              Pozdrav. Koliko je potrosnja ulja u granicama normale?
              0,5L do 2L na 10.oookm

              Originally posted by gewra
              (od kako sam ugradio plin) je poceo da trosi ulje.
              Povecana potrosnja ulja nema veze sa ugradjenim plinom.

              Originally posted by gewra
              Primetio sam da motor ima fleke oko cepa za ulje (jace ne mogu da ga pritisnem), a takodje i da je vlazan sa donje strane, mada za njim ne ostaju fleke po parkingu.
              Elem jos jedna stvar koju sam jutros primetio, nakon dosipanja ulja u motor. Desilo mi se da nakon jedno tri cetiri minuta rada ulje je pocelo da izlazi na cep motora (onako kao linija koja se sliva).
              Posto te nisam bas najbolje razumeo:
              Ako mislis na cep za sipanje ulja, promeni ga.
              A ako mislis na dekl motora zameni njegov dihtung.
              Ako mislis na cep kartera motora. Skini ga, pregledaj navoje i sam karter, mozda je naprsao od tvog prejakog stezanja posto kazes da si stegnuo da ne mozes vise.
              Ako mislis na pustanje ulja na spoju kartera i bloka, onda je i tu dihtung dotrajao pa ga zameni.

              Originally posted by gewra
              Sad pricao sam sa nekim momcima sto se kao razumeju i oni mi kazu da to ne bi smelo da se desava, i da je motor produvao, bez obzira na stanje dihtunga na cepu. Molio bi neko da mi odgovori i na ovaj zakljucak.
              Brz zakljucak



              Originally posted by gewra
              PS> Slicnu poruku sam postavio i u temi dosipanje ulja, ona je iz nekog razloga zakljucana i dobio sam odgovor da je prekopiram u ovaj post...Zasto nemam pojma!
              Nije ni bitno. Tebi nista ne znaci, nama znaci mnogo
              To date there has never been a faster car built for the public road and,
              it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

              Comment

              • gewra
                CBC Član
                • 06.07.2005
                • 34

                #8
                Radi se o cepu za dolivanje ulja, a zakljucak pomenutih momaka je da ukoliko motor izbacuje ulje na gore onda je produvao. Mislim nisu ni videli auto, nego kao to je pravilo...

                U svakom slucaju hvala na odgovorima.
                Pozdrav, Ivan!

                Comment

                • Nikola
                  CBC Senator XXL
                  • 29.09.2004
                  • 975
                  • Indjija/Vojvodina

                  #9
                  Originally posted by ARistic
                  koje je boje paraflu inace, nasao sam u Nisu neki pa cisto da uporedim.
                  Paraflu UP je crvene boje
                  .:Cuore Sportivo:.
                  Alfa Romeo 145 1.6 Boxer 103HP 96`

                  Comment

                  • Yugo_IHI_Turbo
                    CBC Veteran
                    • 04.05.2005
                    • 185
                    • Batajnica,Serbia

                    #10
                    Kada se da kontakt i kratko nakon paljenja auta na kont tabli svetli crveni znakic sa slikom dizne.
                    Kasnije se ugasi.
                    Auto normalno radi.
                    U pitanju je Fiat Bravo 1996. god 1.4i 12v motor.
                    Sta je problem?
                    "If in doubt, flat out"
                    Collin McRae

                    Comment

                    • Uros Piperski
                      CBC Senator XXL
                      • 31.01.2005
                      • 2978
                      • Beograd

                      #11
                      Nema ga. To ti govori da je ispravna lampica.


                      RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

                      Comment

                      • Yugo_IHI_Turbo
                        CBC Veteran
                        • 04.05.2005
                        • 185
                        • Batajnica,Serbia

                        #12
                        BOOST mi rece da je mozda nepovratni ventil(neki, ****m li ga koji) ili dizne ,ne uspe da izgubi pritisak dovoljno brzo pa curka.
                        Rece da izvrnem holender na filteru za gorivo pa da ako je normalan pritisak(3bar) trebalo bi posteno da shpricne.
                        "If in doubt, flat out"
                        Collin McRae

                        Comment

                        • itza
                          CBC Senator XXL
                          • 28.12.2004
                          • 658
                          • Beograd - Paviljoni(blok 7a)
                          • -

                          #13
                          optimalan pritisak ulja u motoru ?

                          na leru ?
                          na max obrtajima ?

                          znam da zavisi od gustine ulja ali koji je neki preporucheni minimum ?

                          konkretno za moj fiat 127

                          menjao sam danas ulje pa neshto proveravam ...
                          "Brano sine , vozi POLAKO..."

                          Comment

                          • Stefan1
                            CBC Veteran
                            • 27.10.2004
                            • 137
                            • Beograd

                            #14
                            Turbo da ili ne?

                            Posto se u ovoj sobi ljudi u motor i delove motora razumeju bolje od mene,da pitam sta me interesuje:
                            Naime cuo sam price da su se ljudima turbine kvarile ali nikog nisam sreo kome se pokvarila.

                            Tako da:
                            1.Da li se turbine kvare i koji su prvi simtomi?
                            2.Koliko kostaju popravke turbine(pretpostavljam mnogo)?
                            3.Da li kad turbina crkne auto moze da ide(naravno sa redukcijom snage) ili ne?
                            4.Koliko km.prelaze automobili sa turbinom bez kvarova turibne
                            5.Kako se odrzava auto sa turbinom,tj sta preventivno raditi da bi turbina sto duze bila ispravna,i sta ne treba raditi sa autom koji ima turbinu da se ne bi pokvarila ili totalno crkla?
                            6.Dakle da li je povecani rizik(po dzep) imati auto sa turbinom ili ne?

                            Comment

                            • sw.brick
                              CBC Senator XXL
                              • 09.10.2004
                              • 8141
                              • Beograd, barajevo-zemun
                              • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                              #15
                              1-da.
                              3-da.
                              4- 150.000 do 400.000km recimo
                              6-da. kao i rezultati/zadovoljstvo efektima.
                              volvo
                              945 SE turbo lpg
                              344 GL lpg

                              Comment

                              Working...
                              X