Citroen Xsara II, 2.0 problem sa ventilatorom hladnjaka.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dacha
    CBC Senator XXL
    • 23.06.2007
    • 356
    • Beograd, NBG
    • Xsara II 2.0i

    Citroen Xsara II, 2.0 problem sa ventilatorom hladnjaka.

    Pozdrav,

    Auto Citroen Xsara 2.0i, 16v, 2002 god, exclusive.
    Motor EW10J4

    Pre 6 meseci mi nije radila 1. brzina na ventilatoru hladnjaka pa je dizao temperaturu preko 90 stepeni i palila se druga brzina pa ga ohladi do 80 i tako u krug. Nije se pregrevao ni ulazio u crveno jer imam naviku da pratim instrumente i inace se trudim da dobro odrzavam auto tako da sam odmah reagovao. Otisao do majstora i dijagnoza je bila da je otisao otpornik ventilatora tj. neka termicka zastita na njemu koja izgleda kao na ovoj slici (nije od mog auta ali je prilicno slicno).


    Isekao je tu termicku zastitu ili sta je vec (obelezeno strelicom na ovoj slici) i premostio je bakarnom zicom (napravio je od 4-5 licni mali snop i zalemio). Probao dijagnostikom ventilator, radila prva brzina i rekao mi da slobodno vozim tako i na njegovim kolima je isto stavio licnu. S obzirom da sam isao na more nesto kasnije, i da nisam ljubitelj budzevina ja ipak odlucim da kupim deo i da stavimo da bude kako je fabrika zamislila iako me je majstor odgovarao tj. rekao da su loseg kvaliteta i da crkavaju i da cu samo da bacim pare. Puknem preko 6.000 za ovakva 2 govanceta (naravno ne prodaju samo te otpornike nego celu ovu spiralu), zamenimo i sve super.

    Veceras se vrtim da trazim parking i vidim da mi je kazaljka temprature dosla na 100 stepeni. Stanem, vidim ne cuje se ventilator, pogledam ne vrti. Ugasim auto sacekam da se ohladi i dovezem se do kuce normalno, dok vozim temperatura nije prelazila 90 tj. hladio se od vazduha jer nije bilo guzve. Kuci parkirao ostavio na leru,malo dodavao gas i posle nekoliko minuta opet temperatura krene da prelazi 100 stepeni a ventilator ne pali, ugasio auto i to je to.

    Zvao majstora on se smeje kaze jel se secas da sam ti rekao da ne bacas pare, kaze mozda je i osigurac, mada sumnja vec je verovatno opet nesto od ovog zamenjenog crklo. Mada za razliku od prvog puta kad nije stizao do 100stepeni vec je palio drugu brzinu sad se to ne desava tako da mozda i nije isti problem ali da pitam ako jeste da znam sta da radim.

    Da li da premostimo ovu termozastitu sa tim licnama i ostavim tako, svakako vrsi funkciju brine me samo da li moze imati neke ozbiljnije posledice ako nema tu termicku zastitu.

    Evo i screenshot-a iz servisne dokumentacije za moj auto, nesrecni otpirnici su br. 7 i 8

    Last edited by dacha; 08.02.2014, 23:48.
    The best car safety device is a rear-view mirror with a cop in it.
  • comi 1342
    Moderator
    • 28.09.2005
    • 1126
    • NS
    • Giulietta ,PUG 106,

    #2
    To malo je termo osigurač, kupuje se u prodavnicama elektronike, jedino da pišu podaci na njemu bi valjalo, pa kupiš za malo veću temperaturu. Nije skupo, ali je drugi problem što bude verovatno kao zanitovan i mora da ima jako dobar spoj, valjalo bi lemiti. Termo osigurač je tu da spreči da ta spirala istopi sve oko sebe, u slučaju kad motor ventilatora povuče previše struje (odu ležajevi, zaglavi se...), a pre nego što crkne osigurač. Sve vreme dok ti radi ventilator u prvoj brzini (recimo kad je uključena klima) ta spirala je jako vruća, i prolazi nekoliko ampera kroz nju, trebalo bi modifikovati fabrički sistem. Ili sa termo osiguračem za veću temperaturu, ili istim ali da se malo bolje hladi - udaljiti od spirale i namestiti malu promaju u njihovom kućištu...
    I ja sam na C4 imao taj problem, ali nije takav sistem. Ne crkava termo nego se otopi plastika u releu koji pali ventilator, pa sam ga zamenio sa snažnijim (rele).
    Last edited by comi 1342; 09.02.2014, 00:22.
    "Bio bih zahvalan ako neko moze da mi pomogne da resim problem da me ne zavlace "majstori" i da bespotrebno dajem pare na silne preglede"
    "Ja sam duboko ubeđen da reč predsednika Rusije, kao i reč predsednika Srbije, vredi daleko više nego finansijske garancije preduzeća."

    Comment

    • dacha
      CBC Senator XXL
      • 23.06.2007
      • 356
      • Beograd, NBG
      • Xsara II 2.0i

      #3
      Nazalost osim ovih otpora iz servisne dokumentacije ni na novim nije bila oznaka temperature vec su bili braon i zelene boje bez oznaka, bas sam ih zagledao u neverici koliko sam platio tako neki banalni deo. Palo mi je na pamet da probam da nadjem samo te termo otpornike bez ovih spirala ali ne znam kako bi ih trazio tj. koje su vrednosti u pitanju i opet ne znam da li one mogu da prezive lemljenje.

      Inace kad je majstor lemio te licne pre nego sto sam uzeo zamenske delove, stavio je svega par tankih licni onako odokativno, i pominjao da ne sme da se pretera valjda da mogu da pregore u slucaju nekog problema, ne znam ni sam ali delovao je prilicno samouvereno u to budzenje.
      Last edited by dacha; 09.02.2014, 00:43.
      The best car safety device is a rear-view mirror with a cop in it.

      Comment

      • comi 1342
        Moderator
        • 28.09.2005
        • 1126
        • NS
        • Giulietta ,PUG 106,

        #4
        Evo velikog izbora, traži pod osiguračima pa temperaturni za 10 A

        ne znam da li postoji obeležavanje po bojama za temperaturu...
        "Bio bih zahvalan ako neko moze da mi pomogne da resim problem da me ne zavlace "majstori" i da bespotrebno dajem pare na silne preglede"
        "Ja sam duboko ubeđen da reč predsednika Rusije, kao i reč predsednika Srbije, vredi daleko više nego finansijske garancije preduzeća."

        Comment

        • dacha
          CBC Senator XXL
          • 23.06.2007
          • 356
          • Beograd, NBG
          • Xsara II 2.0i

          #5
          Hvala ali koliko se razumem u ove stvari nisam uspeo da nadjem ni te temperaturne otpornike (sve neki metaloslojni ugljenoslojni keramicki i neki izrazi koje prvi put vidim u zivotu) a kamoli da se usudim da izaberem neki, znanje o ovoj materiji mi je takvo da su drasticno vece sanse da se nesto istopi ako ja izaberem taj otpornik odokativno, nego sa licnama koje budzi majstor
          Last edited by dacha; 09.02.2014, 01:06.
          The best car safety device is a rear-view mirror with a cop in it.

          Comment

          • Franjo
            Banovan
            • 14.08.2009
            • 2831
            • Inđija - Beograd
            • Renault megan II res

            #6
            Tražio si na pogrešnom mestu, jer to nisi osigurači za automobile, već pod temperaturni osigurači od 10A!
            To, što su svi za napon od 250V~, ne bi trebalo, da bitno utiče, jer se radi o potrošaču manje snage. Pošto su cene bagatela, možeš probati i sa osiguračem od 5A, radi sigurnosti. Jer, nije isto, struja 10A pri naponu od 250V~ i naponu +12V=!
            U svakom slučaju, posetio bih istog majstora, koji je stavio licne, da proveri u čemu je problem.
            Ako si zamenio sa originalnom pločicom, rekao bih, da ti ventilator vuče veću struju, nego što treba - zbog neispravnosti ventilatora, ili tog dela instalacije.

            Malo off-> Nedavno sam imao problem sa fitezom, jer je prestala da radi. Proverim grejač i termostat - sve u redu! Ubih se tražeći, kad ono, na dnu kadice, u bužiru sakriven temperaturni osigurač - pregoreo. Oznake: SEFUSE SF 139E 142C 10A JET 250V~ C0785. Friteza greje do 240C, a osigurač za 142C, jer je ispod kadice, gde je temperatura manja. Slične osigurače imaju i kućni bojleri! Problem sam rešio, izbacivši osigurač i prespojio žice. Za regulisanje temperature, postoji termostat, a u slučaju kratkog spoja - automatski osigurač na GRT!
            Evo tog osigurača:


            Comment

            • dacha
              CBC Senator XXL
              • 23.06.2007
              • 356
              • Beograd, NBG
              • Xsara II 2.0i

              #7
              Nasao sam ih pod temperaturni osiguraci na vise mesta, i osim razlicite amperaze imaju i razlicitih temperatura od po par stepeni razlike u rasponu od 70 do 240 stepeni a problem je sto nigde ne mogu da nadjem temperaturne vrednosti tih osiguraca i na novim nisu pisale. Prethodne plocice sam kupio po kataloskim oznakama iz citroen dokumentacije, samo sto sam vizuelno video razliku u boji bili su zeleni i braon osiguraci a u dokumentaciji stoji da je jedan sivi, ali po kataloskom broju dela je to to. Ali na njima su navedeni samo otpori, jacina struje i temperatura se ne pominju.

              Sta se desava u slucaju da ventilator vuce vise struje zbog istrosenosti ili tako nesto (inace nisam primetio nista cudno oko njega u smislu da je bucan ili da se cudno ponasa)? Pomenucu to majstoru ali nisam siguran koliki su mu dometi po pitanju tih stvari. Da li ce licne pregoreti u tom slucaju ako nisu predebele? I jel taj ventilator tj. elektromotor moguce servisirati ili mora da se menja ceo ventilator? Jel to posao za auto elektricara?
              Last edited by dacha; 09.02.2014, 13:27.
              The best car safety device is a rear-view mirror with a cop in it.

              Comment

              • dacha
                CBC Senator XXL
                • 23.06.2007
                • 356
                • Beograd, NBG
                • Xsara II 2.0i

                #8
                U medjuvremenu sam instalirao autodatu u nadi da cu tu pronaci nesto od podataka koji mi tacno temperaturni osiguraci trebaju.

                Termostat otvara na 89 stepeni.

                Po citroenu i broju sasije ventilator je od 3 brzine 420W

                U autodati sam nasao i semu ali opet imaju neke oznake ali ne i vrednosti, ali mozda ce nekome ko nije u svadji sa elektronikom kao ja pomoci da zakljuci koji tu tacno temperaturni osiguraci u pitanju.

                R46-I Engine cooler motor blower resistor 1
                R46-II Engine cooler motor blower resistor 1
                K12 I, II, III su releji tj. Engine coolant motor relay

                The best car safety device is a rear-view mirror with a cop in it.

                Comment

                • zoranbg
                  CBC Senator XXL
                  • 23.03.2005
                  • 4098
                  • Rooster's Hill , Beog
                  • Grande Punto 1.2

                  #9
                  mozda je i ucelom lancu releja,osiguraca,termo otpornika . neki kontakt los ili je korodirao.neka zica se otanjila-nagorela.pa krenes redom da vadis,naprskas kontakt sprejom,vratis.i tako to..
                  meni je tako davno na jugu iskakao osigurac ventilatora hladnjaka. i pipam zice,kad jedna zica kruta.izgorela skoro potpuno unutra.zamenim je i vise nema problema.
                  naravno tvoj auto i slucaj su mnogo komplikovaniji.zbog gomile delova u lancu od akumulatora do ventilatora.najbolje je da se premeri koliku struju vuce ceo sistem kada se pokrene ventilator.
                  proveri sva uzemljenja da imaju dobar kontakt.
                  Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.

                  Comment

                  • Franjo
                    Banovan
                    • 14.08.2009
                    • 2831
                    • Inđija - Beograd
                    • Renault megan II res

                    #10
                    Originally posted by dacha View Post
                    Jel to posao za auto elektricara?
                    Definitivno! Gledajući shemu, rekao bih, da se ne radi o termičkim osiguračima, jer su ti otpornici, upravo, da obezbede napajanje motora ventilatora. Problem, zašto pregoreva(ju), sigurno je na drugom mestu. Moguće, da je neispravan kompjuter klime, odnosno senzori temperature, zbog kojih kompjuter brljavi. Takođe i termoprekidač ventilatora na hladnjaku.
                    Ako imaš automatsku klimu, servisiraj je, jer može biti uzrok napravilnog rada ventilatora i pregorevanja otpornika.
                    U svakom slučaju, rešiti odmah, dok ne uđe u crveno, a tada je kasno!

                    Comment

                    • dacha
                      CBC Senator XXL
                      • 23.06.2007
                      • 356
                      • Beograd, NBG
                      • Xsara II 2.0i

                      #11
                      Da, automatska je klima ali je nisam ukljucivao od septembra a ovaj problem imam od juce, tako da ne znam sto bi ona mogla biti uzrok kad je u zimskom snu

                      Uh sad sam opet na pocetku s obzirom da ne znam ni jel temperaturni osigurac ili otpornik u pitanju, iako gledajuci slike lici na temp osigurac nigde po dokumentacijama ne nalazim njegove vrednosti osim kojeg su otpora.

                      Nista idem sutra do svog majstora koji nije neki ekspert za struju ali da vidim da li nesto kaze dijagnostika a svakako ce mi osposobiti ventilator sa tim licnama ako je isti problem u pitanju, ovako je problematicno da vozim auto u slucaju da upadnem u neku kreni stani guzvu, jer tad krene temperatura da se podize. Ako neko ima preporuku za dobrog auto elektricara u Bg-u otvoren sam za predloge jer ne znam nijednog, ako nije u pitanju los kvalitet zamenskog dela definitivno mi treba neko da nadje sta je uzrok. Hvala vam svima na pomoci, javicu sta se desava, a ako neko ima jos neki predlog slobodno neka pise.
                      Last edited by dacha; 09.02.2014, 18:31.
                      The best car safety device is a rear-view mirror with a cop in it.

                      Comment

                      • PPZ
                        CBC Veteran
                        • 31.01.2009
                        • 167
                        • Atina, Grcka

                        #12
                        Najcesce crkavaju podnozja releja (istope se) i sami releji, pod uslovom da je bsi ispravan.
                        Proveri releje koji su pod brojem 6 na tvojoj semi i pazi na mesta, cupaj ih jedan po jedan jer nisu isti.

                        Comment

                        • Franjo
                          Banovan
                          • 14.08.2009
                          • 2831
                          • Inđija - Beograd
                          • Renault megan II res

                          #13
                          Originally posted by dacha View Post
                          Uh sad sam opet na početku, s obzirom, da ne znam, ni jel temperaturni osigurač, ili otpornik u pitanju...
                          Obični, žičani otpornici, čiju vrednost imaš u tabeli. Da imaš neki ohm-metar (multimer), mogao bi ispitati njihovu ispravnost. Otpor im je manji od 1 ohm, a predviđeni su za jače struje. Kao što sam već naveo, u tom kolu, osiguraču nije mesto. Osim toga, osigurači se drugačije prikazuju i njihova vrednost je uvek u amperima (A). Ako se radi o termičkom, pored struje i oznaka temperature.
                          Ako je pregoreo, jer je lošeg kvaliteta, zameniti po mogućnosti kvalitetnijim "originalnim" delom. Ako su ispravni, proveriti releje i ostale konektore.

                          Comment

                          • comi 1342
                            Moderator
                            • 28.09.2005
                            • 1126
                            • NS
                            • Giulietta ,PUG 106,

                            #14
                            Na više auta sam popravljao te sklopove za brzine, to jeste termički osigurač na red sa tom spiralom. Više bi me začudilo da na njemu piše za koju je struju i temperaturu, nego ovako...
                            "Bio bih zahvalan ako neko moze da mi pomogne da resim problem da me ne zavlace "majstori" i da bespotrebno dajem pare na silne preglede"
                            "Ja sam duboko ubeđen da reč predsednika Rusije, kao i reč predsednika Srbije, vredi daleko više nego finansijske garancije preduzeća."

                            Comment

                            • dacha
                              CBC Senator XXL
                              • 23.06.2007
                              • 356
                              • Beograd, NBG
                              • Xsara II 2.0i

                              #15
                              Koliko sam ja uspeo da skapiram princip funkcionisanja je sledeci.

                              Ove "spirale" su otpornici sa stalnim otporom od 0.54 i 0.8 oma i na svaki od njih je spojen taj termoosigurac neke granicne temperaturne vrednosti za koju ne znamo koja je i to je cela dilema.

                              Termoosigurac pregori ako je ventilator blokiran ili se tesko okrece ili zbog loseg kvaliteta a kao posledica zagrevanja samog otpornika (spirale) a ne hladnjaka motora.

                              Sam ventilator funkcionise kao promenjivi otpornik kojem se smanjuje otpor povecanjem opterecenja, a sto je optereceniji to vuce vise struje i ako je ta struja tolika da zagreje spiralu na tu neku granicnu vrednost termoosiguraca on pregoreva i prekida struju. Naravno moze da pregori i bez prevelikog zagrevanja kada je loseg kvaliteta.

                              Otprilike sam ja tako shvatio da funkcionise taj sistem, mada sam laik tako da treba uzeti sa rezervom ali sam malo citao da se upoznam sa problemom. Maler u celoj prici je ako budem morao OPET da kupim celu spiralu zbog tog termoosiguraca samo zato sto mu ne znam temperaturnu vrednost i jacinu struje, a bezobrazni francuzi su taj delic koji kosta manje od 100din predvideli da se kupuje sa sve spiralom i kosta preko 3000 din a ima ih dve sto ce reci preko 6000, mada ajde kad je hladjenje motora u pitanju ne treba stedeti i improvizovati ali s obzirom na iskustvo sa ovim zamenskim delom sada bih se malo osecao kao magarac da opet puknem jos toliko para jer to mu dodje 100e za ovu glupost.

                              Naravno mozda se sutra ispostavi da su ovi delovi u redu a da je neki relej ili osigurac otisao ili daleko bilo ventilator (sto je nagora varijanta finansijski) jer za razliku od proslog puta kad je bio problem do termoosiguraca nije radila samo prva brzina dok je drugu palio i nisam prelazio 100 stepeni, a sad ne pali ni prvu ni drugu. Sutra cu znati vise kad odem kod majstora, provericu svakako i sam ventilator kako se okrece kad nema napon, jel nesto koci, otezano i slicno.
                              Last edited by dacha; 09.02.2014, 22:06.
                              The best car safety device is a rear-view mirror with a cop in it.

                              Comment

                              Working...
                              X