Audi A4 - Čudan problem sa radnom temperaturom i termostatom

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • doktorrr
    CBC Član
    • 01.10.2010
    • 47
    • Novi Sad

    Audi A4 - Čudan problem sa radnom temperaturom i termostatom

    Vraća radnu temperaturu sa 90 na 75 stepeni i mlakušasto grejanje u kabini. Automobil je Audi A4 B8. I veliki i mali termostat su zamenjeni. Zamenjen je i magnetni ventil za grejanje. Ništa od toga nije dalo rezultate.
    Danas sam testirao auto na nizbrdici sa uključenim i sa isključenim grejanjem na istoj deonici. Ako je grejanje uključeno, na nizbrdici se kazaljka radne temperature vrati sa 90 na 75 stepeni, a ako je isključeno kazaljka ostaje zakucana na 90, što implicira da termostat nije problem. Takođe sam stavio stari termostat u šerpu i prokuvao vodu. Pokazalo se da je i on ispravan i da pušta vruću vodu, a kada krene da se hladi, onda zatvori (džaba sam ga zamenio novim).

    Sa druge strane, ujutro, kada je motor hladan upalim auto i proveravam toplotu oba creva. Oba se u isto vreme greju, što implicira da jeste termostat u pitanju.

    Da li je neko imao sličan problem? Da li postoji mogućnost da topla voda u donje crevo dolazi još odnekuda osim iz termostata?

    Ako sam ovu temu postavio u pogrešnu sekciju izvinjavam se i molim moderatore da je premeste.
  • comi 1342
    Moderator
    • 28.09.2005
    • 1126
    • NS
    • Giulietta ,PUG 106,

    #2
    Uključvanjem i isključivanjem grejanja u kabini ne menjaš ništa u krugu kojim cirkuliše antifriz, on stalno prolazi kroz mali hladnjak u kabini. Nema više slavine kao na stojadinu.
    "Bio bih zahvalan ako neko moze da mi pomogne da resim problem da me ne zavlace "majstori" i da bespotrebno dajem pare na silne preglede"
    "Ja sam duboko ubeđen da reč predsednika Rusije, kao i reč predsednika Srbije, vredi daleko više nego finansijske garancije preduzeća."

    Comment

    • sErGiO
      Moderator
      • 30.01.2007
      • 2769
      • Neko selo pored Beogr
      • Alfa Romeo 156SW

      #3
      Kad si "kuvao" termostat da li si merio temperaturu vode na kojoj se otvorio? To što se otvorio i zatvorio ne znači da to radi na pravoj temperaturi.

      Comment

      • b_samardzic
        CBC Senator XXL
        • 02.04.2005
        • 1557
        • Smederevo

        #4
        Skoro je neko na forumu imao isti problem na puntu. Na kraju se ispostavilo da su termostati koje je kupovao nisu bili original vec kopije. Naso u drugoj prodavnici termostat koji dihtuje 100% kad zatvori.
        Nekome to ne smeta, bitno je da temperatura ne ide preko 90 a neko obraca paznju na to.

        Comment

        • zoranbg
          CBC Senator XXL
          • 23.03.2005
          • 4098
          • Rooster's Hill , Beog
          • Grande Punto 1.2

          #5
          tacno ,to je bilo kod mene.
          tek treci termostat u drugoj radnji je bio ispravan. dva puta su mi u istoj radnji davali nove neispravne termostate.
          ako krene da pusta vodu ka hladnjaku,pre nego sto postigne radnu temperaturu,termostat je neispravan.kraj price.
          Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.

          Comment

          • kalimero1
            CBC Senator XXL
            • 01.11.2010
            • 318
            • zagreb
            • c5

            #6
            probaj kad je sistem pun i ugašen motor izvuči jedno crijevo od grijača kabine za oko 1 cm jedno
            crijevo ti ima rupicu i tu se odzračuje grijač,pošto je to stariji auto više se ne sječam koje moraš izvuči
            ali pošto su samo dva nemaš puno posla.

            Comment

            • subicd
              CBC Senator XXL
              • 20.06.2008
              • 463
              • Novi Sad

              #7
              To je kod njih normalno ako ne pada na 50 60. Kum ima prpblem da mu pada na 50 60 kad vozi lagano, i cak je i original termostat stavio i isto tj 2x original i 1x beru.
              Samo.me znam kako gubis grejanje, to mi je cudno. Mozda je koicidencija jer je klima automatska pa odrzava temperaturu i nekad duva hladnije.
              Uglavnom ne dirati nista po meni. Vozio sam do nedavno B8 i isto je bilo. Cim dam gas malo odmah ode na 90, a kad vozim lagano par km i hladno je omo 0c padne na 75 80c. Nista dirao nisam, jer mi se to desavalo i na novom A3 kad se spustam niz Venac npr.


              Послато са SM-A520F уз помоћ Тапатока

              Comment

              • sErGiO
                Moderator
                • 30.01.2007
                • 2769
                • Neko selo pored Beogr
                • Alfa Romeo 156SW

                #8
                Nije to normalno, ne sme da mrda temperatura nikad. Ni na -25 ni na +40 mora da bude koliko je propisana temperatura rashladne tečnosti, tu negde oko 90 stepeni. Bez obzira da li voziš kao manijak po stazi ili se spuštaš bez gasa nizbrdo, uvek ista temperatura mora da bude. Sistem je tako projektovan jer je neki inženjer izračunao da na toj temperaturi motor najbolje radi, da se najmanje haba i najmanje troši goriva. A nije ni čudo što mu grejanje slabije radi ako je temperatura rashladne tečnosti padne na 75.
                Ili je termostat neispravan (iako je nov) ili negde u sistemu ima vazduha koji kao gas ne prenosi temperaturu na isti način na koji to čini tečnost i onda termostat otvara pre vremena.

                Comment

                • zoranbg
                  CBC Senator XXL
                  • 23.03.2005
                  • 4098
                  • Rooster's Hill , Beog
                  • Grande Punto 1.2

                  #9
                  jedino sto postoji fora, da kada se testira termostat ,treba da je auto duze vreme na radnoj temperaturi (preko 10 km,na primer ),jer hoce motor da povuce hladnocu od nekud i da je recimo kod duzeg kocenja motorom nizbrdo prikaze na skazaljci temperature kao blago obaranj temperature. ali blago.
                  Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.

                  Comment

                  • doktorrr
                    CBC Član
                    • 01.10.2010
                    • 47
                    • Novi Sad

                    #10
                    Bio bih zahvalan ako bi neko strucan malo pojasnio kako funkcionise termostat kod Audija A4 B8 8K. Kada treba da otvori, kada da zatvori i koji otvori su zatvoreni kada je voda hladna. Na slici se vidi da iz termostata idu gornji otvor, jedan ima na sredini a jedan je na dnu i vodi u donji deo hladnjaka. Na slici je podvucen veliki termostat koji ide na motor i mali termostat u crevu. Dakle, koja je funkcija velikog termostata, a koja ovog malog u crevima? Ovo crevo koje je zaokruzeno racva se iz donjeg dela termostata i ne znam kuda vodi, pa ako neko zna i to. Sta je pod rednim brojem 54 a sta 55 na slici? Mozda ce ova schema i drugima biti korisna:


                    Ja sam cuo da je iz Audija doslo obrazlozenje da je to normalno za novije modele, ali se pitam sta ce im onda uopste termostati ako je normalno da temperatura rashladne tecnosti bude 50 stepeni? Ja nisam strucnjak, ali koliko znam uloga termostata upravo jeste da to ne dozvoli. On bi kada temperatura recimo padne na 80 stepeni trebao da zatvori ventil prema hladnjaku i da voda kruzi samo kroz blok motora i tako odrzava radnu temperaturu. Zato bih i volio da neko strucan objasni ovu schemu i funkcionisanje dva termostata jer mozda i nisam u pravu.
                    Druga stvar, neki dan sam putovao preko planinskih predela i noge su mi se smrzle jer je grejanje u kabini slabo, a iz Audija kazu da se najbolji rezultat ostvaruje kada se stavi na "auto" i podesi temp na 22 stepena u kabini.

                    I da pitam za ovo sto je rekao Sergio o vazduhu u sistemu. Na koji nacin se moze proveriti ima li vazduha?
                    Last edited by doktorrr; 09.02.2018, 23:32.

                    Comment

                    • doktorrr
                      CBC Član
                      • 01.10.2010
                      • 47
                      • Novi Sad

                      #11
                      Da li neko zna koji je ovo deo? Na njega ide crevo broj 52 sa scheme iz gornjeg posta, a nakon toga to crevo završava u malom hladnjaku kabine.

                      Comment

                      • zoranbg
                        CBC Senator XXL
                        • 23.03.2005
                        • 4098
                        • Rooster's Hill , Beog
                        • Grande Punto 1.2

                        #12
                        iscitaj ovaj link od prve strane , resio je problem . http://www.vwaudiforum.co.uk/forum/s...erature/page2?

                        a imas i ovo :

                        "Evo kronološki, znači problem je bio slijedeći, temperatura vode počela je varirati te sam lani u 12mj. kupio novi OEM termostat (glavni) 03L 121 113A (Mladen riješio, putovo je mjesec i po dana iz Osijeka do Slatine) i promjenio ga. Pošto se situacija nije popravila posumnjao sam na drugu stvar što je inače česta pojava na A4, a to je senzor (davač) temeprature vode 06A 919 501A ali nisam se previše obazirao na njega jer je temperatura donekle dobro funkcionirala, povremeno samo je znala kazaljka prošetati što mi nije smetalo. U 5-om mjesecu sam radio veliki servis, promjenilo se sve što treba od potrošnih dijelova, ali situacija je bila ista. Kad je malo zahladilo, počelo se palit pomalo grijanje u autu, a samim tim se i temperatura vode počela mijenjati i to rapidno prema dole čim grijanje radi, vozio se 10 ili 300km, nekad nije prelazila 60-70 stupnjeva. Onda sam nakon toga promijenio taj senzor temperature, stavio OEM naravno i opet sve isto. 10 dana nakon zamjene senzora, opet sam ugnjavio Mladena (koji je ko sveta vodica, nit pomaže, niti odmaže ) i Srećka koji mi je riješio FEBI termostat za neke sitne pare pa sam ponovo zamijenio termostat, naravno opet bez pomaka na bolje. Nakon zamjene termostata auto je počeo još gore se ponašati, temperatura je nekad bila na 50 stupnjeva cijelo vrijeme bez obzira koliko sam se vozio, nekad je znala doći i do 70. Par puta sam ga turirao u leru i temp je došla do 90 ali to je bilo sa ugašenom ventilacijom ili sa smanjenom temperaturom na LOW. Čim bi upalio grijanje, temperatura je krenula silaznom putanjom i tako u krug. Tada sam proučavao sve moguće šeme i dijelove dok nisam postavio pitanje na engleskom forumu odakle su me uputili na Ruski forum gdje je jedan kolega imao identičan problem na identičnom autu. Rus je napisao da je promijenio crijevo rashladne tekućine kat br. 03L 121 157 B koje u jednom kraku ima termostat BEHR 75°C kat.br. 1K0 121 113 A, a u drugom povratni ventil 1J0 122 35. Nije bio siguran u čemu je bio problem jer je promijenio čitavo crijevo sa svim tim, ali sumnja je padala na termostat jer je ponašanje temperature upućivalo na njega. Ja sam nakon toga išao provjeravati da li je taj termostat u mome autu ali ETKA je pokazivala da se isti nalazi samo u A3, Q3, Q7 i TT, a moga A4 nije bilo na popisu. Obzirom da nisam imao razloga ne vjerovati Rusu jer je rastavio crijevo i pogledao kataloške brojeve, prema tome sam i sam kupio OEM termostat u Intercarsu za 143kn, u ovlaštenom isti košta oko 400kn, a proizvođač isti. Na ovom iz Intercarsa su ostrugani audi logo i kat. br. jer to nije iz ovlaštenog servisa. Ostatak priče se zna, termostat prije nekoliko sati zamijenjen i usput sam vratio i stari termostat umjesto FEBI-ja jer mi nekako nije ulijevao povjerenje. Sveukupno me to koštalo 430kn za dijelove (potrebne i nepotrebne) i 300 kn za sve te silne izmjene dijelova (svaki put skidaj šus-pleh, ispuštaj antifriz, vadi termostat, senzor, peripetije samo takve). Usput sam uspio strgati i jednu T spojnicu na vakuumskom crijevu od servo kočnice jer sam po preporuci nekih kolega išo odzračivati rashladni sistem samo što sam povuko krivo crijevo i odlomio tu spojnicu. Pošto spojnice nema posebno za kupit, naručio u ovlaštenom komplet to crevce i ono me koštalo 130kn. Eto ljudi to je "ukratko" sve. Saga je svršila."
                        Last edited by zoranbg; 11.02.2018, 20:00.
                        Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.

                        Comment

                        • b_samardzic
                          CBC Senator XXL
                          • 02.04.2005
                          • 1557
                          • Smederevo

                          #13
                          Trebalo bi da imas automatsku klimu pa samim tim i automatsko grejanje. Ako je tako ovo je ventil za otvaranje i zatvaranje grejanja. U sebi ima elektromotor i moguce senzor temperature.

                          Comment

                          • doktorrr
                            CBC Član
                            • 01.10.2010
                            • 47
                            • Novi Sad

                            #14
                            [COLOR=#000000]
                            Originally posted by [/COLOR
                            b_samardzic]
                            Originally posted by [/COLOR
                            Trebalo bi da imas automatsku klimu pa samim tim i automatsko grejanje. Ako je tako ovo je ventil za otvaranje i zatvaranje grejanja. U sebi ima elektromotor i moguce senzor temperature.

                            Hvala!



                            Originally posted by zoranbg View Post
                            iscitaj ovaj link od prve strane , resio je problem . http://www.vwaudiforum.co.uk/forum/s...erature/page2?

                            a imas i ovo :

                            Ostatak priče se zna, termostat prije nekoliko sati zamijenjen i usput sam vratio i stari termostat umjesto FEBI-ja jer mi nekako nije ulijevao povjerenje. Sveukupno me to koštalo 430kn za dijelove (potrebne i nepotrebne) i 300 kn za sve te silne izmjene dijelova (svaki put skidaj šus-pleh, ispuštaj antifriz, vadi termostat, senzor, peripetije samo takve). Usput sam uspio strgati i jednu T spojnicu na vakuumskom crijevu od servo kočnice jer sam po preporuci nekih kolega išo odzračivati rashladni sistem samo što sam povuko krivo crijevo i odlomio tu spojnicu. Pošto spojnice nema posebno za kupit, naručio u ovlaštenom komplet to crevce i ono me koštalo 130kn. Eto ljudi to je "ukratko" sve. Saga je svršila."
                            Hvala, ali već sam napisao u prvom postu da su i taj mali i veliki termostat već jednom zamenjeni, kao i magnetni ventil za grejanje. Moj Audi nema taj povratni ventil o kome se priča u postu i na engleskom forumu. Danas sam proveravao creva i nema. Meni nije rešilo problem. Kad smo već kod tog malog termostata voleo bih da neko pojasni koja je njegova uloga, jer po schemi vidim da razdvaja EGr i račvu creva koja vode u kabinu i na veliki termostat.

                            Comment

                            • doktorrr
                              CBC Član
                              • 01.10.2010
                              • 47
                              • Novi Sad

                              #15
                              Evo još jednog testa koji sam isporbao danaas.
                              Napolju je oko 13 stepeni. Držao sam auto u leru jedno 90 minuta dok nije dostigao radnu temperaturu. Za ventilator nisam više imao živaca da čekam da li će se uklkjučiti.

                              Da li je moguće, sve i da je termostat neispravan i da je stalno otvoren, da autu koje stoji u mestu, znači nema hladnog vazduha kroz hladnjak, treba toliko vremena da postigne radnu temperaturu. Dakle, ostavimo po strani termostat. Reći ćemo da je on stalno otvoren. Ali svejedno, da li je moguće da na 13 stepeni napolju treba 90 minuta da motor dodje do radne temperature?

                              Šta je onda problem?

                              Comment

                              Working...
                              X