Koliko Vam auto trosi ULJE??

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BOOST
    Founder - Admin od Začetka
    • 29.09.2004
    • 8726
    • Gislaved//Sweden
    • SAAB 9000 AERO R; SA

    #31
    Generalno postoje samo 2 mesta (primarna alternativa) u samom motoru gde moze da trosi ulje.

    Karike:

    Ovde je situacija takva da nema veze koju vrstu ulja koristite.

    Semerinzi na vodjicama ventila,- zona bez pritiska-

    Nesto veca potrosnja redjeg ulja ukoliko ima greska na semeringu (zapeko i slicno)

    Trece mesto (turbine da neracunamo) je iberlauf kao sekundarna alternativa.

    Redja ulja sa losim koagulacionim svojstvima imaju izrazito veliku potrosnju samo u rezimu voznje pod visokm obrtajima.

    Odavde se lako da zakljuciti prema rezimu upotrebe motora i stanju istog na koju vrstu ulja se treba usmeriti.

    Moja generalna preporuka je da se neodstupa od fabrickih preporuka, protok ulja kroz motor je prioritet, pritisak je manje vishe bitan i merne tacke pritiska sluze vishe za dijagnosticiranje greske nego li imaju znacaj na sam rad motora.
    (podrazumeva se da je motor klasicne konstrukcije bez nekog VVT sistema koji zavisi od pritiska ulja).

    Sve dok je pritisak ulja na leru veci od 0,5-0,6 bara sa vrucim uljem i da neide preko propisanog pritiska za odredjeni sistem pogodili ste viskozitet prema termickom dejstvu motora.

    Max pritisak nije preporucivo postici pre 50% od max obrtaja motora.
    Cisto iz razloga gubljenja energije na pokretanje pumpe i moguce kavijacije u istoj, separacija vazduha iz ulja se desava u karteru i sto je veci ritisak veca je erozija na letecim lezajevima (pritisak ulja u lezaju je izmedju 200-300 Bara ) kada vazduh u ulju pravi mikroeksplozije.

    Izmena viskoziteta ulja mora biti uskladjena uz izvesne testove za sami motor u stanju u kojem je, nemenjajte viskozitet na svoju ruku.

    // Boost
    Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
    move your mind

    Comment

    • Gatti.Gatozza
      CBC Senator XXL
      • 26.09.2006
      • 411
      • Zemun
      • Lybra 1.9 / XJ600S

      #32
      Punto 1.3 multijet 90,000 0,3 lit na 10,000 Selenia
      Caddy 1,9 TDI 190,000 max 0,3 do 0,5 lit na 10,000 zaboravio sam koji Castrol. Nisam nikad dosipao ulje između menjanja, nije bilo potrebe.
      Mazda 323 1,5 204,000 0,3-0,4 na 1000 motul 10w40

      Službeni Punto i Caddy imaju potrošnju za koju sam ja smatrao da je normalna. Ali kad vidim koliko troše Vaši automobili, ništa mi nije jasno. Ni jedan ni drugi nisu imali ni jedan jedini kvar na motoru. Punto je kod nas nekih 40,000, a Caddy oko 110,000. I jedan i drugi motor su potpuno suvi kad se gledaju iz kanala.
      MAZDA

      Comment

      • laudabb
        CBC Član
        • 03.10.2007
        • 20
        • bajina bašta

        #33
        Fiat brava 1.6 16v na prethodnih 7500m malo manje od 1,5 litara gold selenije.Nakon zamene na pređenih 1400 km ulje i dalje na istom mestu kao posle menjanja,tako da je definitivno po meni režim vožnje u pitanju.Poslednjih 1000 km auto je u ženinim rukama........

        Comment

        • Kenno
          CBC Senator XXL
          • 21.08.2006
          • 460
          • Zenica, BiH

          #34
          yugo 55 85000km, izmedju izmjena na oko 5000km ne dosipam(da kucnem u drvo ), po mjeracu nivoa ne trosi ili ja ne mogu da primjetim, doduse nesto malo slini na nekom semeringu...15w 40 mineralno, tip voznje dosta razlicit, ali cesce normalan...

          Comment

          • milannik
            CBC Senator XXL
            • 23.12.2004
            • 1455
            • Niš

            #35
            Mazda 626 dizel pre servisa trosila izmedju 15 i 20 litara na 10000 km, ali je isla kao luda. Posle servisa cemo videti

            Comment

            • ferry
              CBC Veteran
              • 31.01.2007
              • 101
              • Beograd

              #36
              Otkad je kupljen (sad ce godinu dana) dva puta menjano ulje, prvi put sipan Valvoline SynPower 5W40 koje je zamenjeno na 10000 km i nisam primetio potrosnju ulja, jer je svo vreme bilo na istom tj. max nivou.
              Posle toga nasuto Comma Syner-D 5w40, u prvih 5000 primeceno da je nivo sa max spao za otprilike 2-3 milimetra nize, cenim da je to 2-3 dl, nisam dolivao, sada je na oko 8000km od druge zamene i drzi se jos uvek na tom nivou.

              Comment

              • milan_g1
                CBC Senator XXL
                • 07.02.2007
                • 863
                • Karaburma

                #37
                Pre osvezenja motora sam svaku subotu kupovao 1l Optime long life i u nedelju ujutro sipam pola litra, druga polovina ode preko nedelje
                posle osvezenja motora sipam zuti Shell 15w-40 mineralno za dizela i posle 2000 km dosipao sam 800gr, znaci da bi Optime trosio manje jer je gusca, pozdrav
                "Nema leka. U stvari, treba ili prestati piti ili ne prestajati s pićem. Kad prekršite jedno od ta dva pravila, imate problem"

                Comment

                • petarp031
                  CBC Član
                  • 04.01.2008
                  • 91
                  • Uzice
                  • skoda octavia rs mk1

                  #38
                  Opel kadet suza 1.3 87.godiste trosi od 300-500g na 1.000km Optime Long Life, a pre nje je sipano optima sint 15w-40 i njega je vise gutala. Kad je kupljena (pre 11god) od zamene do zamene je trosila oko 500g optime 15w-40, a od pre 3-4 godine je ova potrosnja. Ulje se menja na 5.000-7.000km. Motor nikad otvaran al sav balav.
                  Fiat Grande punto 1.2 od 500-700g na 15.000km, prvo neka Selenia pa onda Shell al ista potrosnja, mozda malo manja sa Shellom, jos se razradjuje motor. Pozdrav!

                  Comment

                  • mance
                    CBC Veteran
                    • 24.07.2006
                    • 185
                    • Beograd

                    #39
                    Peugeot 306xs 1.6 98ks trosi 1l do zamene ulja (menjam na 5 000km). Pre zamene gumica na ventilima je trosio 1l na 1 000km. Na otvorenom ne trosi nista. Presao 125 000km, 2000godiste
                    Golf II 1.6d 86 godiste, oko 2l na 5000. Presao oko 90 000km posle generalne, prvih 60 000km uopste nije menjano ulje. Ukupno presao oko 800 000km.

                    Comment

                    • supic dejan
                      CBC Veteran
                      • 11.07.2006
                      • 146
                      • Novi Sad

                      #40
                      Moj mb 190e, troši prema trenutnoj situaciji na 4000km oko 0.5l Mobil Super S 10/40. Vožnja je uglavnom gradska, a pogonsko gorivo je tng.

                      Comment

                      • maniac
                        CBC Član
                        • 07.04.2006
                        • 91
                        • NBG

                        #41
                        Peugeot 406 2.0 136ks 2002. Kupljen sa 42K,na prvoj zameni sipan Mobil 5w-40,potrosio 1,5l na 10K
                        Posle sipan Helar 0w-40 (Kroon Oil) isto sintetika,njega trosi oko 1,2l na 10 K,i dalje sipam Kroon.
                        Inace 95% voznje je u gradu i na lpg,ne dimi,ne duva,na curi nigde ali ulje negde odeee
                        http://www.youtube.com/watch?v=edLnXzAwHVc

                        Comment

                        • TETAK
                          CBC Senator XXL
                          • 30.09.2004
                          • 3034
                          • Čačak, Srbija

                          #42
                          Oktavija A-5, 1,9TDI(105ks), do mene je korišćeno Castrol 505-01 ulje, a prema podacima o održavanju koje sam dobio od prvog vlasnika dosipano je na 10000km oko 0,6 litara ovog ulja.Ja sam po preporuci majstora u Auto Čačku prešao na Wurth 505-01 ulje i posle predjenih 4000km nemam nikakvo očitavanje potrošnje, odnosno nivo ulja je na "dlaku" ispod max. kako je i sipano.U sledećoj zameni idem na moje omiljeno Shell ultra diesel 505-01 ulje sa kojim imam odlična iskustva.U servisu je već od ranije primećena ova potrošnja ulja, kada je Castrol u pitanju, pa kome to smeta preporučuju prema uputstvima proizvodjača Wurth ili Shell ulja naravno u 505-01 specifikaciji!
                          Uz laž uvek ide istina, istina je dovoljna sama!

                          Comment

                          • deki-ascona
                            Bio nam je drug! RIP
                            • 10.04.2007
                            • 2118
                            • NI , Trosharina

                            #43
                            Texaco premium 10-40 zimi , 15-40 leti , menjam na 5000 , do sad 6 urednih zamena , potrosi 1/2 litra u tom intervalu bez obzira zima-leto. E sad sto gubi antifriz, dimi na auspuh , i na izvadjen iber ostavlja zute sline (na poklopcu ne) - to nije za ovu temu. Uvek isto ulje po preporuci mehanicara koji vozi isti auto kao Hermes.
                            Originally posted by Valent Vudriga
                            ovde je dnevnica 20e a ne satnica...
                            Kako netko vozi auto s takvom dnevnicom, to fizicki nije moguce.

                            Comment

                            • boki01
                              CBC Veteran
                              • 27.10.2005
                              • 100
                              • Jugoslavia

                              #44
                              Ford Escort 1,3 iz 82 sa oko 170,000 km trosio zanemarljivu kolicinu Optime Sint Turbo 2002.

                              Reno 5 GTR sa 145,000 stvarnih km i motorom 1237 ccm i 55 ks nije imao nikakvu potrosnju ulja Elf. Ne znam koji tip Elfa!?

                              Renault 19 TR sa motorom 1,4 stari tip, sa lancem i 110,000 sumljivih km, jedva da je malo spadao nivo ispod maximuma na 10,000 km na koliko je vrsena zamena Optime Sint Turbo 2002.

                              Renault 5 1,6D sa zvanicno 150,000km ali zapravo bog te pitao koliko(motor duvao - svakako daleko preko 200,000) trosio od zamene do zamene (oko 7500 km) otprilike 200-300 ml Sint Optime Turbo 2002.

                              Citroen AX 14 TGD, sa oko 250,000 km i motorom koji je bio pregrejan, odradjen dihtung glave, sa deformisanim kosuljicama cilindra, jako puno je duvao i koji nije mogao da pali kada je temperatura s jeseni padala na +5, za divno cudo nije imao veliku potrosnju ulja, srazmerno stanju motora, 250-300 ml na 1000 km Optime Long Life.

                              Citroen BX TRD Turbo iz 89. sa preko 350,000 km trosio je 1 litar na 1000 km. Veci deo te potrosnje je vukla turbina, a ne motor. Ulje Optima Turbo Sint 2002.

                              Citroen ZX sa obicnim 1,9D i sa nesto manje od 300,000 na satu, trosio je od max do min na 7500-8000 km kada je ulje i menjano. Ulje Optima HC power.

                              2 x Peugeot 106 1,5d, jedan sa 170,000 km, drugi sa 250,000 km, trosili su neku totalno zanemarljivu kolicinu ulja - Jedva da bi se pomerio nivo ispod max od promene do promene, na 7500-8000 km. Optima HC power

                              Fiat Seicento 1,1 sa 145,000 km, jedva da se pomeri malo ispod minimuma za oko 10,000 km od zamene, Selenia Gold.



                              Vodio sam preciznu statistiku za sve moje aute. Ako se pitate zasto bas Optima... Pa u pocetku sam imao prijatelja koji je nabavljao Optimu za svoju prodavnicu i licno je isao kamionom u rafineriju u Modricu po ulja pa sam bio siguran u kvalitet, a fabricke cene su bile vise nego primamljive.

                              Kasnije, posto se Optima pokazala kao odlican izbor, tim koji dobija nisam zeleo da menjam. Zadnji Fiat je bio 2003, a tu nisam hteo da experimentisem i ispostovao sam fabricku preporuku.

                              Licno mislim, da postoji mnogo dobrih proizvodjaca ulja. Pri tom, Optimu veoma cenim i smatram da je kod izbora ulja bitnije da je u pitanju original, nego neko zvucno ime. Jako se bojim skupih stranih ulja, jer znam da su na meti falsifikatora.
                              Ljubitelj Francuza i dizela

                              Comment


                              • #45
                                Imam dva automobila Simcu Talbot Solaru 1,6 8V i Ladu 112 1,6 V. Prvi je prešao 138.000 km (preregistrovani stranac, 1984 godište) i troši oko 0,5 litara na 5000 km (do menjanja) a koristim leti gušće ulje Long Live, a zimi neko mineralno manje gustine i onda troši više oko 0,8 lit na istu kilometražu i uz ''prženje''. Ladi sam samo jednom na 6000 km menjao ulje (ESSO polusintetika) i progutala je 1 lit ulja. Svaki automobil mora da troši ulje i sve do 1lit na 1000 km je ekonomski podnošljivo. Preko toga polu i full generalka. Inače, iskreno, više volim Talbota jer oni imaju neuništive mašine. Naime, Peugeot je kupio Simcu zbog game Chryslerovih motora koja se kasnije izuzetno pokazala u Peugoeotu 309, 205, 405, Xsari itd. Malo ko zna da je čuveni Peugeotov 1,9 dizel nije njihov već Simcin. No, to bi bila druga tema. Pozdrav!

                                Comment

                                Working...
                                X