Generalno postoje samo 2 mesta (primarna alternativa) u samom motoru gde moze da trosi ulje.
Karike:
Ovde je situacija takva da nema veze koju vrstu ulja koristite.
Semerinzi na vodjicama ventila,- zona bez pritiska-
Nesto veca potrosnja redjeg ulja ukoliko ima greska na semeringu (zapeko i slicno)
Trece mesto (turbine da neracunamo) je iberlauf kao sekundarna alternativa.
Redja ulja sa losim koagulacionim svojstvima imaju izrazito veliku potrosnju samo u rezimu voznje pod visokm obrtajima.
Odavde se lako da zakljuciti prema rezimu upotrebe motora i stanju istog na koju vrstu ulja se treba usmeriti.
Moja generalna preporuka je da se neodstupa od fabrickih preporuka, protok ulja kroz motor je prioritet, pritisak je manje vishe bitan i merne tacke pritiska sluze vishe za dijagnosticiranje greske nego li imaju znacaj na sam rad motora.
(podrazumeva se da je motor klasicne konstrukcije bez nekog VVT sistema koji zavisi od pritiska ulja).
Sve dok je pritisak ulja na leru veci od 0,5-0,6 bara sa vrucim uljem i da neide preko propisanog pritiska za odredjeni sistem pogodili ste viskozitet prema termickom dejstvu motora.
Max pritisak nije preporucivo postici pre 50% od max obrtaja motora.
Cisto iz razloga gubljenja energije na pokretanje pumpe i moguce kavijacije u istoj, separacija vazduha iz ulja se desava u karteru i sto je veci ritisak veca je erozija na letecim lezajevima (pritisak ulja u lezaju je izmedju 200-300 Bara ) kada vazduh u ulju pravi mikroeksplozije.
Izmena viskoziteta ulja mora biti uskladjena uz izvesne testove za sami motor u stanju u kojem je, nemenjajte viskozitet na svoju ruku.
// Boost
Karike:
Ovde je situacija takva da nema veze koju vrstu ulja koristite.
Semerinzi na vodjicama ventila,- zona bez pritiska-
Nesto veca potrosnja redjeg ulja ukoliko ima greska na semeringu (zapeko i slicno)
Trece mesto (turbine da neracunamo) je iberlauf kao sekundarna alternativa.
Redja ulja sa losim koagulacionim svojstvima imaju izrazito veliku potrosnju samo u rezimu voznje pod visokm obrtajima.
Odavde se lako da zakljuciti prema rezimu upotrebe motora i stanju istog na koju vrstu ulja se treba usmeriti.
Moja generalna preporuka je da se neodstupa od fabrickih preporuka, protok ulja kroz motor je prioritet, pritisak je manje vishe bitan i merne tacke pritiska sluze vishe za dijagnosticiranje greske nego li imaju znacaj na sam rad motora.
(podrazumeva se da je motor klasicne konstrukcije bez nekog VVT sistema koji zavisi od pritiska ulja).
Sve dok je pritisak ulja na leru veci od 0,5-0,6 bara sa vrucim uljem i da neide preko propisanog pritiska za odredjeni sistem pogodili ste viskozitet prema termickom dejstvu motora.
Max pritisak nije preporucivo postici pre 50% od max obrtaja motora.
Cisto iz razloga gubljenja energije na pokretanje pumpe i moguce kavijacije u istoj, separacija vazduha iz ulja se desava u karteru i sto je veci ritisak veca je erozija na letecim lezajevima (pritisak ulja u lezaju je izmedju 200-300 Bara ) kada vazduh u ulju pravi mikroeksplozije.
Izmena viskoziteta ulja mora biti uskladjena uz izvesne testove za sami motor u stanju u kojem je, nemenjajte viskozitet na svoju ruku.
// Boost
Comment