Obicno prelazim u visi stepen prenosa na oko 3000.....
auto je benzinac, atmosferski- nije dizel.
uz to ima galvu sa 4 ventila po cilindru sto obicno znaci da na oko 4200-4600 obrtaja ima minimalnu specificnu potrosnju goriva, odnosno najveci obrtni momenat.
fabrike obicno takav tip motora podesavaju na takav nacin.
ne znam napamet krivu bas za tvoj motor, to pronadji i sam se uveri koje je optimalno radno podrucje u obrtajima.
dakle, ono sto si naveo da radis, citirano, sasvim moguce za tvoj motor znaci da ga gusis, da ga preopterecujes i da ga teras da radi u opsegu obrtaja za koji nije namenjen da efikasno radi.
shodno tome, i potrosnja goriva je posledicno veca, sto se na kraju vidi kroz obracunatu potrosnju lit/100km.
14 litara potrosnje gasa na venturi sistemu nije neocekivano, i nije nikakav izuzetak.
mozda moze i litar manje, na 13, boljim podesavanjem.
na 10 litara gasa ne moze sigurno, i ako ti je to prihvatljivi limit potrazi drugi auto sa motorom manjeg kapaciteta- manje zahtevnog za gorivo.
neki do 1400-1500 kubika.
kao drugo, potrosnja goriva (bilo kog) se ne meri prema 200 ili 300 km puta, i dosipavanjem prema skazaljci na instrument tabli vec punjenjem do vrha, pa opet punjenjem do vrha, pa opet punjenjem do vrha...i tako jedno 5.000km.
onda se sabere ukupno doliveno gorivo, ukupna kilometraza i dobije prosecna pootrosnja goriva makar priblizna.
ako se zeli nesto preciznije odrediti potrosnja, onda se izvoza jedno 20.000+ km i istim metodom dobije potrosnja do nivoa prve decimale, potrosnja kojoj se moze verovati.
dakle
1) pogledaj u uputstvo za upotrebu auta koji opseg obrtaja ili koje brzine kretanja je fabrika preporucila za voznju u drugoj, trecoj, cetvrtoj brzini menjaca
2) prati potrosnju adekvatno dovoljno kilometara/ vremena sa pouzdanim zapisivanjem podataka da bi mogao da sracunas verodstojnu i bez sumnje potvrdjenu potrosnju.
3) auto mora biti mehanicki ispravan, kako motor, tako upravljac, pa zatim vesanje i kocnice. sve pojedinacno i sve u zbiru dosta utice na potrosnju ako je neispravno.
prozori u voznji moraju biti zatvoreni, ne sme nista da se nalazi na krovu, bocno na prozorima ili slicno.
naravno niti ispred maske, odnosno na haubi.
otvoren delimicno prozor povecava potrosnju 1-3 litra goriva na 100km.
raspitaj se, proveri upitom, kod nekoga ko ima isti auto kao ti koliko iznosi njegov opseg potrosnje, da imas neku meru za poredjenje.
4) ako zelis manju potrosnju, izvadi Venturi plinski sistem i ugradi sistem ubrizgavanja (ako ima benzinski kompjuterski sistem na tom motoru).
5) sam plin je manje kaloricno gorivo od benzina i za isti efekat motora ga se i trosi vise, samo po sebi/ prirodna osobina plina.
i na kraju, plin se ugradjuje zbog ustede na ceni voznje, ne zbog ocekivanja da se umanji litarska potrosnja...
Comment