Potrosnja uzas

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sw.brick
    CBC Senator XXL
    • 09.10.2004
    • 8141
    • Beograd, barajevo-zemun
    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

    #16
    Obicno prelazim u visi stepen prenosa na oko 3000.....
    sto znaci da vozis auto u podrucju specificne potrosnje goriva bliske najvecoj mogucoj.

    auto je benzinac, atmosferski- nije dizel.
    uz to ima galvu sa 4 ventila po cilindru sto obicno znaci da na oko 4200-4600 obrtaja ima minimalnu specificnu potrosnju goriva, odnosno najveci obrtni momenat.

    fabrike obicno takav tip motora podesavaju na takav nacin.

    ne znam napamet krivu bas za tvoj motor, to pronadji i sam se uveri koje je optimalno radno podrucje u obrtajima.

    dakle, ono sto si naveo da radis, citirano, sasvim moguce za tvoj motor znaci da ga gusis, da ga preopterecujes i da ga teras da radi u opsegu obrtaja za koji nije namenjen da efikasno radi.

    shodno tome, i potrosnja goriva je posledicno veca, sto se na kraju vidi kroz obracunatu potrosnju lit/100km.

    14 litara potrosnje gasa na venturi sistemu nije neocekivano, i nije nikakav izuzetak.
    mozda moze i litar manje, na 13, boljim podesavanjem.

    na 10 litara gasa ne moze sigurno, i ako ti je to prihvatljivi limit potrazi drugi auto sa motorom manjeg kapaciteta- manje zahtevnog za gorivo.

    neki do 1400-1500 kubika.

    kao drugo, potrosnja goriva (bilo kog) se ne meri prema 200 ili 300 km puta, i dosipavanjem prema skazaljci na instrument tabli vec punjenjem do vrha, pa opet punjenjem do vrha, pa opet punjenjem do vrha...i tako jedno 5.000km.

    onda se sabere ukupno doliveno gorivo, ukupna kilometraza i dobije prosecna pootrosnja goriva makar priblizna.

    ako se zeli nesto preciznije odrediti potrosnja, onda se izvoza jedno 20.000+ km i istim metodom dobije potrosnja do nivoa prve decimale, potrosnja kojoj se moze verovati.



    dakle
    1) pogledaj u uputstvo za upotrebu auta koji opseg obrtaja ili koje brzine kretanja je fabrika preporucila za voznju u drugoj, trecoj, cetvrtoj brzini menjaca

    2) prati potrosnju adekvatno dovoljno kilometara/ vremena sa pouzdanim zapisivanjem podataka da bi mogao da sracunas verodstojnu i bez sumnje potvrdjenu potrosnju.


    3) auto mora biti mehanicki ispravan, kako motor, tako upravljac, pa zatim vesanje i kocnice. sve pojedinacno i sve u zbiru dosta utice na potrosnju ako je neispravno.

    prozori u voznji moraju biti zatvoreni, ne sme nista da se nalazi na krovu, bocno na prozorima ili slicno.
    naravno niti ispred maske, odnosno na haubi.

    otvoren delimicno prozor povecava potrosnju 1-3 litra goriva na 100km.

    raspitaj se, proveri upitom, kod nekoga ko ima isti auto kao ti koliko iznosi njegov opseg potrosnje, da imas neku meru za poredjenje.

    4) ako zelis manju potrosnju, izvadi Venturi plinski sistem i ugradi sistem ubrizgavanja (ako ima benzinski kompjuterski sistem na tom motoru).

    5) sam plin je manje kaloricno gorivo od benzina i za isti efekat motora ga se i trosi vise, samo po sebi/ prirodna osobina plina.


    i na kraju, plin se ugradjuje zbog ustede na ceni voznje, ne zbog ocekivanja da se umanji litarska potrosnja...
    volvo
    945 SE turbo lpg
    344 GL lpg

    Comment

    • TETAK
      CBC Senator XXL
      • 30.09.2004
      • 3034
      • Čačak, Srbija

      #17
      Nisi pomenuo, da li motor postiže normalnu radnu temperaturu ili je možda pothladjen.Pretpostavljam da u benzinskom modu imaš automatski čok, pa proveri i njega.Proveri i to, da li su svećice odgovarajuće, odnosno kontaktiraj našeg Doru(možeš na PP) kako bi ti proverio(znam da ima podatke) šta od svećica ide u tvoj motor, a opet u vezi sa konverzijom na gas!
      Inače ta potrošnja bi po meni bila sasvim u skladu sa performansama vozila, da nije one tvoje tvrdnje da auto isto troši u gradu i vani!?
      Uz laž uvek ide istina, istina je dovoljna sama!

      Comment

      • markovic.mr
        CBC Član
        • 05.04.2008
        • 46
        • Niš

        #18
        sw.brick , hvala na iscrpnom odgovoru ali ja oko nekih stvari nikako ne mogu da se slozim...

        na oko 4200-4600 obrtaja ima minimalnu specificnu potrosnju goriva, odnosno najveci obrtni momenat.
        sasvim moguce za tvoj motor znaci da ga gusis, da ga preopterecujes i da ga teras da radi u opsegu obrtaja za koji nije namenjen da efikasno radi.
        Mislim da treba da sednes u ovaj auto pa da te onda ubedim da je to neprijatna i luda voznja pri ovim obrtajima. Obicno se vozim sam, kada prebacim u visi stepen lagano pipkam gas samo po potrebi i to ne naglo vec sasvim polako, na sta se on niti muci niti trokira niti pokazuje da ne moze...

        pronadji i sam se uveri koje je optimalno radno podrucje u obrtajima.
        Pokusacu da nadjem, mada koliko sam do sad trazio nisam se bas usrecio oko manuala za ovaj auto...

        kao drugo, potrosnja goriva (bilo kog) se ne meri prema 200 ili 300 km puta, i dosipavanjem prema skazaljci na instrument tabli vec punjenjem do vrha, pa opet punjenjem do vrha, pa opet punjenjem do vrha...i tako jedno 5.000km.
        U nasoj zemlji je ovo nemoguce, osim ako bas imas visak kinte koji ne znas na sta ces da potrosis... a onda i ne vozis ovakav auto. Ili te boli uvo koliko trosi.
        Inace, sa ovim autom sam vec presao 2500km te znam o cemu pricam kad je potrosnja u pitanju.

        auto mora biti mehanicki ispravan, kako motor, tako upravljac, pa zatim vesanje i kocnice. sve pojedinacno i sve u zbiru dosta utice na potrosnju ako je neispravno.
        Znam.

        prozori u voznji moraju biti zatvoreni, ne sme nista da se nalazi na krovu, bocno na prozorima ili slicno.
        naravno niti ispred maske, odnosno na haubi.
        otvoren delimicno prozor povecava potrosnju 1-3 litra goriva na 100km.
        Znam i to. I vodim racuna o prozoru, i nema nista sto kvari fabricku aerodinamiku vozila.

        raspitaj se, proveri upitom, kod nekoga ko ima isti auto kao ti koliko iznosi njegov opseg potrosnje, da imas neku meru za poredjenje.
        To je prava stvar, dobro si me podsetio jer sam to zaboravio u celoj prici da spomenem - Moj dobar prijatelj pitao svog druga koji taxira i ima potpuno isti auto - ovaj kaze da je potrosnja 10l. Nadao sam se da ce neko na ovom forumu da se pojavi sa istim autom, jaaako me zanimaju iskustva.

        sam plin je manje kaloricno gorivo od benzina i za isti efekat motora ga se i trosi vise, samo po sebi/ prirodna osobina plina.
        Znam.

        i na kraju, plin se ugradjuje zbog ustede na ceni voznje, ne zbog ocekivanja da se umanji litarska potrosnja...
        Znaaaaam...

        Comment

        • markovic.mr
          CBC Član
          • 05.04.2008
          • 46
          • Niš

          #19
          Nisi pomenuo, da li motor postiže normalnu radnu temperaturu ili je možda pothladjen.
          Motor postize radnu temperaturu.

          Inače ta potrošnja bi po meni bila sasvim u skladu sa performansama vozila, da nije one tvoje tvrdnje da auto isto troši u gradu i vani!?
          Da nije toga, ne bih se ni ja bunio niti bih postovao o tome.......

          Comment

          • Stefan
            CBC Član
            • 10.07.2006
            • 82
            • Nis

            #20
            Od 4200-4600 obrtaja? Pa taj auto bi na tim obrtajima u petoj isao oko 180km\h. To je ekonomicna voznja brzina?
            Markovic.mr i ja imam isti problem kao ti ali sam vise digao ruke od njega. U svim rezimima voznje mi trosi 15 bez obzira da li ga kidam po gradu ili vozim penzionerski. I to je pocelo da se dogadja negde pred zimu to tada je bila potrosnja oko 12l. Jedino na sta sada sumnjam su vece gume koje sam stavio (najvece moguce koje po katalogu idu za moj auto) ali tesko da to moze biti uzrok. Ako ti neko resi problem javi pa i ja to da primenim
            www.018info.biz

            Comment

            • markovic.mr
              CBC Član
              • 05.04.2008
              • 46
              • Niš

              #21
              Gume mogu da budu uzrok povecane potrosnje itekako, ali ne u tolikoj meri, bar ja mislim. Koji auto vozis, Stefane? Kakva ti je potrosnja na benzin? Od mnogih ljudi cujem da je kvalitet plina ocajan, ili da "lazu" ovi na pumpi...mada ni tu ne nalazim objasnjenje za ovo moje jer i na benzin trosi previse...

              Comment

              • SALE
                CBC Senator XXL
                • 04.01.2005
                • 841
                • Banovo Brdo

                #22
                Meni Fiat bravo 1.6 16v sa 103ks trosi oko 15l po gradu, a skoro sam isao do Zagreba i to 150km/h nisam presao samo nas dvojca u kolima i trosio je slicno . Neobjasnjivo velika potrosnja jer do tamo nisam stao ukupno pet puta i sve vreme sam vozio ujednaceno bez ikakvih ubrzanja i cimanja.

                Comment

                • deki-ascona
                  Bio nam je drug! RIP
                  • 10.04.2007
                  • 2118
                  • NI , Trosharina

                  #23
                  @markovic.mr

                  A sto ne provozas jedno 100km brzinom oko 90km/h?
                  Sipaj gas na istoj pumpi do vrha pre voznje i posle voznje.

                  To se valjda zove potrosnja na otvorenom . Dzabe je otvoreno kad ides 160 - onda trosi vise nego po gradu!

                  P.S. meni potrosnja takodje 12-14 i po gradu i po selu
                  Nas komsija @Hermes ima mnogo lep odgovor na pitanje o potrosnji: "izmedju 10 i 18 lit. ".
                  Originally posted by Valent Vudriga
                  ovde je dnevnica 20e a ne satnica...
                  Kako netko vozi auto s takvom dnevnicom, to fizicki nije moguce.

                  Comment

                  • Stefan
                    CBC Član
                    • 10.07.2006
                    • 82
                    • Nis

                    #24
                    Ford escort 1.6 105 konja. Ja u 80% slucajeva brzine menjam na oko 2500. Ne mogu da kazem da vozim polako ali i ne preterujem, retko se desava da teram auto u visoke obrtaje. Na benzin nisam vozio vec dve godine samo palim na benzin i retko kad ga provozam ali neke kratke relacije, tako da potrosnju ne mogu da izmerim. A sto se tice plina uvek punim bocu do kraja i onda preracunavam potrosnju i ona se zadnjih 5-6 meseci kretala od 14,5 pa do 16,5 zadnja 3 puta sam sipao na NISu i potrosnja je bila 15 (i u gradu i na otvorenom). Inace stelovao sam plin preko gas analizatora ali potrosnja nije padala
                    www.018info.biz

                    Comment

                    • markovic.mr
                      CBC Član
                      • 05.04.2008
                      • 46
                      • Niš

                      #25
                      A sto ne provozas jedno 100km brzinom oko 90km/h?
                      Sipaj gas na istoj pumpi do vrha pre voznje i posle voznje.

                      To se valjda zove potrosnja na otvorenom . Dzabe je otvoreno kad ides 160 - onda trosi vise nego po gradu!
                      Evo situacije od prekjuce:
                      relacija je bila: Niš-Negotin-Zajecar-Negotin_Niš-Aleksinac-Niš
                      poslovni put, sve u jednom danu. Sipao sam u praznu bocu plin za 2500din. To je 48,16l.
                      I pogodite - boca je skoro prazna, svakog kilometra ocekujem da nestane plin, a do sad sam presao 340km, od toga mozda 10km gradske voznje.

                      U putu sam isao 90-110km/h max. u 5.brzini na 3000-3500 obrtaja.

                      Ama do sad je bio tacan u kilometar... tacno znam kad ce da stane. Imam jos 4km da predjem bas cu da vam kazem.

                      Comment

                      • sw.brick
                        CBC Senator XXL
                        • 09.10.2004
                        • 8141
                        • Beograd, barajevo-zemun
                        • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                        #26
                        Od 4200-4600 obrtaja? Pa taj auto bi na tim obrtajima u petoj isao oko 180km\h. To je ekonomicna voznja brzina
                        a koliko je u drugoj ?

                        a koliko je km/h u trecoj ?

                        nezavisno od brzine motor je jedan te isti, i ima istu krivu specificne potrosnje, i ima isti opseg obrtaja kada radi u ekonomicnom /efikasnom rezimu sagorevanja goriva.

                        to je prosto konstrukciona osobina motora.

                        navedenih 4200-4600 je tipicno za motore slicne kosntrukcije, 16V sto ne znaci obavezno da vazi bas za taj motor.

                        potrosnja motora se izrazava u gramima/kWh energije koju oslobodi.
                        na grafikonu za taj motor treba proveriti koji su to obrtaji, kada je to minimalno.

                        jasnija ekonomicnost motora kao takvog ??
                        volvo
                        945 SE turbo lpg
                        344 GL lpg

                        Comment

                        • markovic.mr
                          CBC Član
                          • 05.04.2008
                          • 46
                          • Niš

                          #27
                          Pokusavam da nadjem specifikaciju za motorna net-u, da razresimo dilemu... Ako neko ima podatke, molio bih da postuje - motor je F7P.

                          Comment

                          • markovic.mr
                            CBC Član
                            • 05.04.2008
                            • 46
                            • Niš

                            #28
                            OK, najveci obrtni momenat mu je na 4250 obrtaja. bas cu probati da ga vozim tako ali skoro sam siguran da je krajnje neprijatno voziti na nizim stepenima prenosa sa tolikim gasom... ako nekog zanima, pogledajte malo:
                            http://www.cars-cat.com/cars/renault/19 ... .8_5manual
                            A POGLEDAJTE I STAVKU FUEL CONSUMPTION.

                            Comment

                            • deki-ascona
                              Bio nam je drug! RIP
                              • 10.04.2007
                              • 2118
                              • NI , Trosharina

                              #29
                              hehe, po ovom "tvom" sajtu moja potrosnja je 7,8, a tezina 1000kg!
                              Jedino sto je tacno je broj vrata !!

                              Mora da je prepisano iz prodajnog kataloga, gde uvek lazu da nov auto trosi 4-5 , realno ispadne 8-9...
                              Uvek uzmi u obzir i da je auto tezi kad koristi LPG bar za 80kg, + godine starosti. Najbolje je da nadjes 2-3 ista auta i da pitas vlasnike.
                              Ah , i ovo: proslog septembra i oktobra potrosnja mi je bila oko 10-11 i zgranuo sam se. Uvek sipam na OMV na djackom ostrvu. Verovatno im naiso gas dobrog kvaliteta ili su oprali tankove, mozda i jedno i drugo. Kasnije se opet sve vratilo u "normalu", cak i do 14l/100.
                              Originally posted by Valent Vudriga
                              ovde je dnevnica 20e a ne satnica...
                              Kako netko vozi auto s takvom dnevnicom, to fizicki nije moguce.

                              Comment

                              • markovic.mr
                                CBC Član
                                • 05.04.2008
                                • 46
                                • Niš

                                #30
                                I nema nikog ko ima isti auto...? OK - ja se ponadao da ce mi neko strucan bar nagovestiti u cemu moze biti problem....

                                A - u trecoj pri 4000 obrtaja ja idem 90km/h, te ne znam kako bi to trebalo "optimalno" da ga vozim na 4000 obrtaja...u prvoj po gradu?

                                Comment

                                Working...
                                X