Blokiranje EGR ventila

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Chila
    CBC Senator XXL
    • 18.07.2008
    • 401
    • Kos. Mitrovica

    #16
    Tako brate,kratko i jasno,a ne da me ombardujete nekim nazvima!
    Znaci ono sto naprskaju rernu i onda se ona napuni pene?
    Jel to sigurno ili me samo lozis 4 oktopod?
    Samo vas gledam ...

    Comment

    • jboban
      CBC Veteran
      • 25.09.2008
      • 117
      • Čačak

      #17
      Originally posted by etibor
      Hteo sam i protokomer da probam malo da ocistim, ali nije bilo sanse da skinem konektor sa njega, pa sam odustao od ciscenja...
      Konektor treba da stisneš po dužini da se malo raširi po širini i oslobodi, a onda vučeš. Za vadjenje protokomera treba Torx, ali poseban sa 5 kraka i rupom u sredini. Pošto to nisam imao, odvio sam ga polako klještima, a onda prorezao bonsekom šrafove za običan ravni šrafciger, za sledeći put...

      Comment

      • etibor
        CBC Senator
        • 12.05.2008
        • 293
        • Pancevo

        #18
        takav TORX imam, ali nisam nikako uspeo da skinem konektor... Probacu ovih dana sa ovim uputstvom samo da bude malo lepse vreme...
        Hvala... Pozdrav...
        Stilo 1.9JTD 16v 140KS

        Comment

        • Joca*KANADA*
          Banovan
          • 16.02.2008
          • 48
          • Montreal-beograd

          #19
          Originally posted by chikavili
          Mnogi ce ti reci da ga slobodno zatvoris i da nece biti stete, a da ce pri tom bolje vuci. Cak i dosta "majstora" ce ti isto reci, ali...
          Posle dosta polemika i svega i svacega sto sam procitao po raznim forumima, konsultovao sam jednog lika (koga sam slucajno upoznao) koji je inzenjer i specijalizovao kompjutersku dijagnostiku u nemackoj (ozbiljne skole zavrsio), i on mi je rekao da zatvaranje (blokiranje) EGR ventila nikako nije dobro iz vise razloga, od kojih su dva bitna: nedovoljna zagrejanost smese na ulazu u motor i pogresni podaci koje dobija racunar (pa samim tim i pogresan rad istog), sto rezultira kracim vekom motora i drugih bitnih sklopova i uredjaja vezanih za funkcionisanje istog. Iste informacije sam kasnije cuo od jos jednog visoko skolovanog masinca.
          Ispravan postupak bi bio redovno ciscenje EGR ventila, a nikako blokiranje.

          U svakom slucaju, posto verovatno ima dosta ljudi koji se nece sloziti sa ovim, samo da napomenem da se necu upustati u bilo kakve rasprave, svako ima slobodnu volju da radi sta hoce i kako hoce
          Vili pozdravi te visokoobrazovane masince i reci im da bar jednom zavire pod haubu.

          EGR radi samo dok je motor na LERU, vraca izduvne gasove(garez, ulje...) u usisnu granu koja potom lici na 3. svetski rat... Znaci nema ni poboljsanja performansi(osim ono sto se izgubi u toku naslaganja kojekakvih gluposti na usisu) kao ni stetnosti.

          2. stvar je "toplota smese koja ulazi". Da se taj i malo razume u princip rada turbo diesela znao bi da se sama smesa pravi direktno u komori, jer se nafta ubrizgava u komoru za sagorevanje, a temperatura u****nog vazduha ni na -30C nije manja od 40C.

          3: stvar je da hladan vazduh ima vecu masu te da je sagorevanje bolje i kvalitetnije, samim tim motor ima vise snage, sto se nikako ne odnosi na egr jer ponovicu on radi samo na leru.

          Lako je ocistiti EGR ali sta ces sa usisnom granom???

          ja kad sam zatvarao EGR prao sam usisnu granu benzinom, odmascivacima i razredjuvacem(NITRO). Iz grane je ispalo oko 300,400g crne materije koja je stala na jednu postenu gomilicu, a moglo je stati i u 2 spojene sake napunjene dosta preko vrha(nisam probao ovo je samo radi ilustracije), komp. nije izbacivao nikakvu gresku jer EGR nema pojma da je zatvoren i sve je normalno.

          Comment

          • chikavili
            CBC Senator XXL
            • 11.02.2008
            • 732

            #20
            Originally posted by Joca*KANADA*
            Vili pozdravi te visokoobrazovane masince i reci im da bar jednom zavire pod haubu.
            Nisu u pitanju ONI masinci u odelima sa kravatama, vec ljudi koji su ceo zivot pod haubom

            Dozvolite mi da citiram sebe:

            U svakom slucaju, posto verovatno ima dosta ljudi koji se nece sloziti sa ovim, samo da napomenem da se necu upustati u bilo kakve rasprave, svako ima slobodnu volju da radi sta hoce i kako hoce

            Comment

            • mikisxy
              CBC Senator
              • 25.09.2008
              • 238
              • beograd

              #21
              EGR

              egr ventil se potpuno otvara kad je motor hladan da bi deo izduvnih gasova vratio u cilindre na dodatno sagorevanje i smanjio dimljenje.zbog velike kolicine garezi (lose gorivo) egr zablokira ostane otvoren i kad je motoru potreban hladnija smesa(zbog toga je tu i interkuler)on ga i dalje puni vrelim gasovima a usisnu granu i senzor garezi.zatvaranjem egr-a malo sporije zimi zagrevas motor i vise zagadjujes okolinu.egr se blokira,zatvara fizicki a elektronski je i dalje prisutan.najbolje resenje jeste ciscenje ako je moguce.zakljucak izvedi sam

              Comment

              • Vukajlo
                CBC Član
                • 21.11.2007
                • 12
                • Beograd

                #22
                Evo da i ja dodam malo na ovu temu.

                Pre dve nedelje mi se na stilu jtd prvi put upalila lampica za dijagnostiku od kada ga posedujem vec godinu dana. Dijagnostika je ocitala "Povremeni problemi sa EGR recirkulacijom", nisam osecao nikakvu promenu u radu motora. Majstor me je posavetovao nakon pregleda motora da se blokira EGR i ocisti ceo usis i protokomer od cadji i naslaga. Skidan je ceo usis i potapan u hemikalije za odmascivanje, cuda od garezi su ispadala tu.

                Elem, po pitanju blokiranja EGR ventila, posto nisam pristalica da se nesto na autu menja mimo fabrickog stanja a poslusao sam majstora i blokiran mi je EGR morao sam da se malo informisem na netu sta je to (a u motore se razumem samo da proverim ulje na sipci ). Na CBC forumu u alfa sekciji ima detaljan opis u vezi EGR-a i JTD-a (postovi clana PYSONA) a malo sam i googla-o po italijanskim stilo i alfa forumima. EGR stvarno sluzi samo za redukciju NOx gasova tako sto obara temperaturu sagorevanja na JTD motorima za oko 20 stepeni, sto je zanemarljivo naspram 600 - 800 pa i vise stepeni na koliko se sagorevanja rade. Upumpava vazduh sa manje kiseonika sa izduva i posto se manje sagoreva smanjuje se temperatura neznatno (ali i performanse neznatno). Pri cemu (citiram sa jednog italijanskog alfa foruma) na jtd motorima ECU potpuno zatvara EGR preko 2800 obrtaja da bi auto mogao da vuce ko blesav, e sad ako sam dobro shvatio EGR je najvise otvoren na nekim krstarecim brzinama kada ECU "shvati" da nece ugroziti performanse voznje i onda krene na ruku ekologiji da bi redukovao NOx gasove.

                Idealno bi bilo da se EGR cisti, ali kada mi je majstor pokazao kolika se cadj vraca nazad u motor ... neka "rizikovacu" ovako sa zatvorenim.

                Ja pre nedelju dana kobajagi prodjoh eco test na tehnickom pregledu, pitam se sta mere to kod nas, verovatno CO gasove (za to je verovatno dovoljno da je CAT ispravan).

                Comment

                • Chila
                  CBC Senator XXL
                  • 18.07.2008
                  • 401
                  • Kos. Mitrovica

                  #23
                  Ne bih se slozio da EGR ventil sluzi samo za ler!
                  U principu se slazem sa prethodnim postovima,ali moram da dodam da EGR ne sluzi samo pri leru vec i pri kako rece covek u prethodnom postu krstarecim brzinama gde se i ogleda ta neznatna razlika u potrosnji sa otvorenim i zatvorenim EGR ventilom!
                  U principu tamo neki tip sa kravatom koji ga je tamo postavio nije to uradio da bi ga neko blokirao sutra,a druga je stvar to sto kvalitet goriva i uslovi eksploatacije motora i .... da ne nabrajam dalje dovode do situacije u kojoj je blokiranje EGR ventila jedna od opcija!
                  Kao sto je rekao chikavili pisalo se dosta na ovu temu i misljenja su podeljena sto je slucaj i sa ovom temom pa se ne bih upustao u bilo kakve komentare i polemike!
                  Samo vas gledam ...

                  Comment

                  • nidza
                    CBC Senator XXL
                    • 16.04.2008
                    • 496
                    • nbgd

                    #24
                    Samo nešto da primetim, auto je projektovan za 2001. godinu, kad je gorivo sigurno bilo lošije nego sad. Generalno, koliko mi je poznato, eurodizel u Srbiji uopšte nije toliko loš. Motor je predviđen da prelazi puno hiljada km, a na servisnoj brošuri, koja ima ubeleženo negde do skoro 200.000km šta se sve kad i koliko radi na svakom redovnom servisu, nigde nije spominjan EGR ventil, niti protokomer.

                    Zašto da dirate stvar na auto koji normalno funkcioniše? Kapiram da se to rešava ako postoji neki problem, ali što ga potencijalno praviti tamo gde ga nema?
                    Ne brže od života. Vodite računa sa kim sedate u kola kao suvozač.

                    Comment

                    • etibor
                      CBC Senator
                      • 12.05.2008
                      • 293
                      • Pancevo

                      #25
                      I tu ima istine nidzo... Ali znas kako je kod nas perfekcionista. Posle 130000km mi bi smo da radi kao kada je bilo 1300km na satu. A to bas nece da moze. Ko to uspe sto pre da "shvati" bice mu lakse

                      Pozzz...
                      Stilo 1.9JTD 16v 140KS

                      Comment

                      • Lovac
                        CBC Početnik
                        • 14.09.2008
                        • 3
                        • Pancevo

                        #26
                        Da se samo na kratko nadovezem na temu: pre neki dan sam bio kod majstora zbog zamene termostata, pa je usput skinuo i EGR-ventil da ocisti. Naravno, poveo sam odmah razgovor o eventualnoj blokati EGR-a u slucaju mogucih problema u buducnosti. Posto je kod mene u pitanju 1.9 JTD iz 2004-te godine, rekao je da kod modela posle 2003-ce nije moguce blokirati EGR jer racunar u tom slucaju dobija pogresne informacije i motor osetno gubi na snazi.

                        Comment

                        • Car
                          CBC Senator XXL
                          • 07.07.2005
                          • 900
                          • Beograd

                          #27
                          Skoro sam bio u servisu s namerom da ociste EGR i nisu mogli da ga izvade uopste, kaze covek zaglavio se od cadji. Ciscen je pre nekih 50 000 km (od tad uglavnom sve gradska voznja) i ne mogu da verujem da se ovo desilo za tako kratko vreme.
                          Sledece nedelje vozim auto u servis pa i ako ga polome nek stave novi, bicu miran jedno 50 000 km.



                          Zna li neko da li bi pomoglo da pre skidanja EGR-a raspalim na auto putu pun gas malo veci broj kilometara, u npr. trecoj ili cetvrtoj brzini?

                          Comment

                          • mikisxy
                            CBC Senator
                            • 25.09.2008
                            • 238
                            • beograd

                            #28
                            zasto gubi na snazi?ponavljam-EGR ventil sluzi da kada je motor hladan dobar deo izduvnih gasova vrati kroz usisnu granu u motor na sagorevanje.kada se motor zagreje ventil je zatvoren ili par procenata otvoren.kada zaglavi na otvoren motor nece da vuce,dimi cak se desavalo da tesko pali ili uopste nece da upali.kada se ventil fizicki zatvori on je i dalje elektronski aktivan cisto da nebi prijavljivao grsku na kompu.pored pitanja zasto gubi na snazi imam jos jedno-zasto se stavljaju interkuleri da bi motor dobio na snazi kada otvoreni(zaglavljeni)EGR koji dovodi vrele izduvne gasove sa skoro nista kiseonika radi to isto?

                            Comment

                            • Chila
                              CBC Senator XXL
                              • 18.07.2008
                              • 401
                              • Kos. Mitrovica

                              #29
                              Ja sam negde na pocetku ove teme pisao o svom problemu sa EGR ventilom i mogu vam reci da je nestao sam od sebe kao sto se i pokavio! Radi se o tome da je auto uvezen kod nas i vozen nekih 3-4 hiljade km a lik koji ga je vozio nije sipao euro dizel vec obican D2 pa je to i izazvalo moje probleme.Medjutim ja sam ga vozio samo na euro dizel i jednom prilikom sam sipao ono sredstvo wyns ili kako se vec zove za ciscenje sistema i problem je nestao! U medjuvremenu majstor mi je otkacio protokomer i bilo je bolje,ali sam ga ja ponovo sada nakacio i auto radi kao blesav( kuc,kuc)
                              Samo vas gledam ...

                              Comment

                              • Ognjen
                                CBC Senator XXL
                                • 21.02.2008
                                • 438
                                • Novi Beograd
                                • -

                                #30
                                Odg: Blokiranje EGR ventila

                                Auto Fiat Croma, motor 1.9 mjtd 150 ks, uklonjen DPF i odradjen remap. Auto ide odlicno, ne dimi, normalno trosi, lepo pali i tiho radi, znaci nema problema. Samo mi smeta EGR ventil, svakih 15- ak kkm ga skinem i ocistim. Dosadilo mi je to skidanje i ciscenje i hteo bih da ga uklonim.
                                Interesuje me da li ima neko na forumu ko je na tom motoru zatvorio EGR, i usput ocistio usis, leptir i sve ostalo. Da li mora softverski da se iskljucuje, koliki je posao sve to ocistiti i uraditi. Da li je moguce sve to odraditi sam ili mora majstor. I ako to radi neko kako treba, ako moze neka orijentaciona cena i preporuka.

                                Comment

                                Working...
                                X