Blokiranje EGR ventila

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Yugo45
    CBC Član
    • 16.01.2012
    • 59
    • Macedonia

    #31
    Odg: Blokiranje EGR ventila

    Originally posted by chikavili View Post
    Mnogi ce ti reci da ga slobodno zatvoris i da nece biti stete, a da ce pri tom bolje vuci. Cak i dosta "majstora" ce ti isto reci, ali...
    Posle dosta polemika i svega i svacega sto sam procitao po raznim forumima, konsultovao sam jednog lika (koga sam slucajno upoznao) koji je inzenjer i specijalizovao kompjutersku dijagnostiku u nemackoj (ozbiljne skole zavrsio), i on mi je rekao da zatvaranje (blokiranje) EGR ventila nikako nije dobro iz vise razloga, od kojih su dva bitna: nedovoljna zagrejanost smese na ulazu u motor i pogresni podaci koje dobija racunar (pa samim tim i pogresan rad istog), sto rezultira kracim vekom motora i drugih bitnih sklopova i uredjaja vezanih za funkcionisanje istog. Iste informacije sam kasnije cuo od jos jednog visoko skolovanog masinca.
    Ispravan postupak bi bio redovno ciscenje EGR ventila, a nikako blokiranje.

    U svakom slucaju, posto verovatno ima dosta ljudi koji se nece sloziti sa ovim, samo da napomenem da se necu upustati u bilo kakve rasprave, svako ima slobodnu volju da radi sta hoce i kako hoce
    Malo je razloga nabrojao zasto da se ne iskljucuje.Ja ga iskljucim tako sto mu podmetnem deblji metalni dihton bez rupe .A on si tera svoje misli da radi.Jedini razlog zasto su ga postavili je ekologija.Dizel motor na male obrtaje ne zagrejava dovoljno sabijeni vazduh i nema potpuno paljenje,sagorevanje.Pomoci povratenih preko EGR/a izduvnih gasova ta se temperatura podigne i imamo bolje potpunije sagorevanje.I tu je kraj price.Na vece obrtaje ionako nema potrebe od njega .Ako ga iskljucim nema kako da nasteti motoru.Naprotiv spasicu sopstvenika od daljih muka,sigurno! Otvorio sam barem pedesetak glava zbog njega.Zakoci malo otvoren i eto muka,bukvalno zatvori usisnu granu,kanale u glavi i ventile.A mala kolicina je izduvnih gasova i i ne osetise da radi NON-stop . cak i ne dimi nazad .Problem je bio kod nas na balkanu .nafta.Koliko se secam imala je devet puta vise sulfur od dozvoljenog...I to je razlog sto je brzo unistavo glave.Sulfur veze neke duge molekule koje motor jednostavno ne moze da procisti . .bla bla nije bitno dalje u detalje.E sada ja jesam za ekologiju .ali i naftasi nek se potrude da mi daju kvalitetno gorivo.Otvarati potpuno ispravan motor zbog takvih banalnih stvari je smesno a i skupo,Svima ,dok sam radio ko je kako dosao iskljucivao to.I srecni voze ,nikada problemi koji bi bili zbog iskljucivanja EGR-a.
    A ono kao sa vremena na vreme ga cistiti . . . . kada je vreme sta da kazem musteriji ? Kod nekih se zapusivao na deset hiljada , kod nekih na pedeset ? A tek neki drugi mehanicki defekt na EGR-a vozaci retko primete da im taj uredjaj ne radi kako treab . . .I kada dodju kod majstora je obicno kasno . . .Opet pisem ,ne vidim ni jedan nacin da ako ga iskljucim moze naneti stetu motoru,osim loseg izduva . . . .
    Last edited by Yugo45; 20.04.2012, 21:14.

    Comment

    • Ognjen
      CBC Senator XXL
      • 21.02.2008
      • 438
      • Novi Beograd
      • -

      #32
      Odg: Blokiranje EGR ventila

      Kod multijeta kada stavis samo lim i blokiras javlja gresku, znaci mora i softver da se menja, bar mislim da je tako. meni je muka da ga cistim svakih 10 ili 20 kkm' i svaki put kada ga otvorim pun je smeca za ne poverovati, a mogu samo da zamislim sta sve pusti da prodje dalje.

      Comment

      • Yugo45
        CBC Član
        • 16.01.2012
        • 59
        • Macedonia

        #33
        Odg: Blokiranje EGR ventila

        Gde stavis Lim ?Na ulazu ili izlaz blokiras ?

        Comment

        • Ognjen
          CBC Senator XXL
          • 21.02.2008
          • 438
          • Novi Beograd
          • -

          #34
          Odg: Blokiranje EGR ventila

          Nisam stavljao, ali valjda na izlaz ide. Imaju neki novi limcici sa rupama koji navodno ne zaustavljaju prolaz gasova u potpunosti, i to bi trebalo na mjtd motorima da funkcionice, bez prijavljivanja greske. Nisam imao prilike da vidim te limcice, a i voleo bih kada bi postojao neki sigurniji nacin.

          Comment

          • fault-code
            CBC Član
            • 26.02.2012
            • 29
            • Novi Sad
            • Stilo JTD

            #35
            Odg: Blokiranje EGR ventila

            Ova konstatacija u švabiji obrazovanog stručnjaka koju je kolega @chikavili izneo nikako ne drži vodu
            nedovoljna zagrejanost smese na ulazu u motor i pogresni podaci koje dobija racunar
            Voleo bi da mi taj dipl. ing. objasni ulogu intercoolera ako je poenta da se smesa zagreva a ne hladi. Drugo ECU podatak o temperaturi u****nog vazduga dobija sa MAF senzora koji nikad nije iza izvoda EGR-a. Svakako da mehaničko zatvaranje EGR-a ne može da promeni podatke koje ECU prima sa senzora. Senzori rade svoj posao sa i bez EGR-a i ECU će dobijati ispravne podatke. A priča da ću dovođenjem gareži iz auspuha ponovo na usis da sačuvam motor je tačna kao i da ću prerađenim uljem da imam bolju zaštitu motora nego sa novim.
            Što se tiče konkretnog vozila tu je stvar malo komplikovana, stariji euro3 JTD motori mogu problem da reše prostim zatvaranjem EGR-a podbacivanjem lima, to funkcioniše gotovo savršeno. Povremeno se pojavljuje P0404 na dijagnostici ali taj error se ne pojavljuje na tabli i ne utiče na performanse u vožnji. I to se da rešiti softverski tako da nikad više ne aktivira EGR i ne prijavi tu grešku. Dok se kod pomenutog euro4 JTD-a ta fora ne može primeniti, čak ni pomenuta fora sa podabacivanje distancera. Jer ECU registruje protog vazduha preko MAF-a i očekuje smanjenje količine protoka tog vazduha kad je EGR otvoren. Ako do smanjenja ne dođe zbog pomenutih trikova zatvaranja ili distanciranja EGR-a izbaciće grešku (da sad ne tražim koju oznaku ima) koja upozorva na tabli. Još uvek nisam pročitao nigde da to neko softverski rešava, to ne znači da ne može. 100% sam ubeđen da može, ja nisam imao vremena a ni prilike da se sa tim zabavim ali verujem da neko jeste. Ako se neko malo potrudio oko toga sigurno je i našao rešenje za softversko isklučivanje. Osim tog rešenja čuo sam da postoji i pomenuto rešenje sa reducirom (da to tako nazovem), naime tvrde da se podbacivanjem redicira određenog manjeg promera rupe rešava problem. Ne znam detalje, nisam probao ali ako je to tačno onda i softverski se to može reducirati ali to sve treba isprobati.

            Comment

            • Yugo45
              CBC Član
              • 16.01.2012
              • 59
              • Macedonia

              #36
              Odg: Blokiranje EGR ventila

              Ne znam bas na taj motor kako ide Ognjen.Ja sam svima blokirao ulaz.Ali sada novi motori imaju i one patike filtere,najverovatnije bi ih iskljucivanje EGR-a zapusilo .Ali o tome neko drugi . . .

              Comment

              • alexa05
                CBC Senator XXL
                • 23.07.2006
                • 1769
                • Smederevo
                • Opel Vectra B 2.0DI 16v

                #37
                Odg: Blokiranje EGR ventila

                A ima li ko ideju kako blokirati EGR na Vectri B 2.0DI 16v? U principu isti motor kao i DTI osim sto je kod mene "vakumska" varijanta EGR-a.
                EX OPEL KADETT E C14NZ TUNED WITH LPG EQUIPMENT BY IVAN T

                NOW OPEL VECTRA B 2.0DI 16V (X20DTL)

                SVE PROLAZI PA CAK I DOZIVOTNA ROBIJA

                Comment

                • Ognjen
                  CBC Senator XXL
                  • 21.02.2008
                  • 438
                  • Novi Beograd
                  • -

                  #38
                  Odg: Blokiranje EGR ventila

                  Dogovorio sam softversko ukidanje egr ventila na fiatovom euro 4 motoru. Ukoliko funkcionise egr, dovoljno je samo softverski ga zatvoriti i ukinuti sve okidace greske. Ukoliko uopste ne funkcionise i ne moze da se softverski vrati u zatvoren polozaj, onda mora da ide plocica koja ga zatvara , a posle toga naravno i softversko doerivanje. Sutra ga ukidam, javicu kako se ponasa, ali uopste ne sumnjam da ce biti ok, s obzirom da to rade ljudi koji su mi dosta toga radili na kolima vezano za remap,dpf... uvek sve odradjeno bez greske. :-)

                  Comment

                  • MN026
                    CBC Senator XXL
                    • 18.01.2009
                    • 348
                    • SMEDEREVO

                    #39
                    Odg: Blokiranje EGR ventila

                    na di/dti postoji fabricka mogucnos da se dijagnostikom egr pritvori skoro do maximuma tako da radi samo sa 15 %.fizicki mozes da ga eliminises tako sto ces sa njega izvuci vakumski dovod i blindiratiga,mislim na vakum.nikakvih posledica po motor i rad sam sto ce se nekad na leru paliti cek-endzin jer maf registruje njegov nedostatak--nista uticajno na rad ovog motora

                    Comment

                    • alexa05
                      CBC Senator XXL
                      • 23.07.2006
                      • 1769
                      • Smederevo
                      • Opel Vectra B 2.0DI 16v

                      #40
                      Odg: Blokiranje EGR ventila

                      Bas tako... Izvlacenjem cevcice iz njega pali se CheckEngine a njegovo zuto svetlo zna da nervira.

                      Na pamet mi je padalo mozda zatvaranje otvora u usisnoj grani na koji naleze tanjiric EGR-a. Klip sa tanjiricem bi u tom slucaju imao svoj hod i ne bi morala da se vadi cevcica. Ne verujem da bi onda palio CheckEngine...
                      EX OPEL KADETT E C14NZ TUNED WITH LPG EQUIPMENT BY IVAN T

                      NOW OPEL VECTRA B 2.0DI 16V (X20DTL)

                      SVE PROLAZI PA CAK I DOZIVOTNA ROBIJA

                      Comment

                      • sw.brick
                        CBC Senator XXL
                        • 09.10.2004
                        • 8141
                        • Beograd, barajevo-zemun
                        • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                        #41
                        Odg: Blokiranje EGR ventila

                        EGR ima osnovnu ulogu da ugusi motor i smanji temperaturu sagorevanja sa ciljem da spreci/ uspori hemijsku reakciju kojom nastaju NOx oksidi sa azotom iz samog vazduha.
                        I to je cela mudrost zasto je izmisljen, koliko je to bas bitno za ekologiju da se se spreci oksidacija azota iz vazduha nesto nisam ubedjen.

                        Moje iskustvo sa EGR marke Pierburg. Zaglavio se na oko 140.000km od taloga na klipu EGR. Izvadio ocistio, ponovo se zablokirao nakon 30.000km. Ponovo skinuo i ovaj put umesto hemijskih razredjivaca primenio silu tj visoku temperaturu i spalio naslage uz mehanicko ciscenje. Otada radi savrseno.
                        Ciscenje i skidanje je veoma komplikovano i prljavo, barem za moj auto i treba barem 2 sata za komplet skidanje, ciscenje i vracanje psoto je u kompletu i vakuum kontroler i EGT senzor koje treba takodje demontirati.

                        Hteo sam da uradim najjednostavnije i prosto kupim novi EGR i zamenim. Fina ideja ali...
                        Zvanicni ovlasceni servis i uvoznik nisu u mogucnosti da nabave EGR kao rezervni deo a cena dela bez ugradnje je procenjena na 600 + evra (Grand Motors, Bgd). U SAD naravno visestruko niza cena ali cena transporta obesmisljava ideju.
                        Zasto ta cena, pa fabrika je ugradjivala EGR samo oko 20 meseci tokom proizvodnje vozila.
                        Trebalo je ispuniti ULEV Kalifornija propise (koji su otprilike slicni daleko kasnije uvedenim Euro3) koji su 1994. propisani i resenje je odabrano u EGR kombinaciji Aisin (Tojota) kontroler uz Pierburg servo upravljan EGR ventil i EGT Bosch senzor temperature kojim se posredno meri i protok izduvnih gasova na osnovu pada temperature. Uz to je naravno napravljena nova mapa ECU.

                        Motor je sertifikovan kao "clean" po kalfornijskim eko normama.
                        I sta se desilo u praksi, pokazalo se da je EGR besmislen i bespotreban pri kasnijim kontrolama izduvnih gasova pa je samo oko godinu i nesto ugradjivan a onda je fabrika potpuno izbacila EGR i vise ga nije niti ugradjivala.
                        Jedino sto je bilo potrebno je bolja mapa ECU koja je omogucila ciste izduvne gasove i bez EGR.

                        I sada, imam samo 2 varijante ili da menjam ECU za drugo godiste ili da jurim i placam taj redak EGR servo ventil koji mora posebno da se narucuje jer ga niko i ne drzi na lageru.Ako blokriam EGR buni se EGT senzor koji onda ubacuje ECU paljenja u limp mode.

                        Poenta koju ja i fabrika ukapirala, EGR nije bitno uticao na ekologiju na nacin kako se zamisljalo.

                        Problem sa EGR je sto je obicno montiran na pogresnom mestu tako da u njemu samom dolazi do pada temperature izduvnih gasova i time do stvaranja kondenza koji u sadesjtvu sa nesagorelim cesticama stvara lepljiv talog.
                        Da bi se talog samoocistio potrebna je visoka temperatura a toga nema i eto problema.
                        A zapuseni EGR pravi jos vece ekoloske probleme nego da ga uopste nema jer sada ECU radi sa (pogresnim) mapama koje nisu predvidjene za rad bez EGRa.
                        Dodatno postojanje EGR povecava potrosnju goriva pa je i pitanje logike smanjenja NOx putem EGRa a povecanje NOx usled vise potrosenog goriva a time i vise potrosenog vazduha i vise NOx produkata sagorevanja.

                        Sve ovo je iskustvo sa benzincem sa pocetka EGR ere.
                        volvo
                        945 SE turbo lpg
                        344 GL lpg

                        Comment

                        • nikaragva
                          CBC Senator XXL
                          • 03.06.2008
                          • 521
                          • B. Palanka
                          • Opel Astra h 1.9CDTI 16V

                          #42
                          Odg: Blokiranje EGR ventila

                          "Ponovo skinuo i ovaj put umesto hemijskih razredjivaca primenio silu tj visoku temperaturu i spalio naslage uz mehanicko ciscenje. Otada radi savrseno."
                          Mozes li da kazes nesto vise o tome? Kako si proizveo visoku temperaturu, brenerom? Prosli put je radio 30,000km, koliko sad radi sa tom metodom?
                          Kod mene se EGR relativno lako skida i cisti, pa bih i ja da primenim taj metod, da bi duze bio miran.

                          Da li je moguce neki metod primeniti na ciscenje usisne grane, jer je i ona verovatno prljava kao i EGR ventil, a da se ne skida sa glave?

                          Comment

                          • MN026
                            CBC Senator XXL
                            • 18.01.2009
                            • 348
                            • SMEDEREVO

                            #43
                            Odg: Blokiranje EGR ventila

                            palio bi i tada,maf ga registruje....

                            Comment

                            • Franjo
                              Banovan
                              • 14.08.2009
                              • 2831
                              • Inđija - Beograd
                              • Renault megan II res

                              #44
                              Odg: Blokiranje EGR ventila

                              Originally posted by nikaragva View Post
                              Da li je moguce neki metod primeniti na ciscenje usisne grane, a da se ne skida sa glave?
                              Nije moguće! U izvesnoj meri, pomaže injection cleaner, koji kao rastvarač čisti ceo sistem i poboljšava sagorevanje. Ista sredstva postoje i za karburatore.

                              Comment

                              • sw.brick
                                CBC Senator XXL
                                • 09.10.2004
                                • 8141
                                • Beograd, barajevo-zemun
                                • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                                #45
                                Odg: Blokiranje EGR ventila

                                Za postizanje dovoljne temperature ciscenja upotrebljen je fen za vruc vazduh ( za skidanje farbe sa drvenarije) i nakon tog tretmana blago kuckanje spolja.
                                Kod mene je usis bio cist sto znam po zavrsetku cevi koja vodi od EGR do u****, mozda zato sto je EGR oko 40cm nize montiran od mesta povezivanja na usis pa se sve natalozilo skroz dole u EGRu.

                                Sto se tice ciscenja u**** bez skidanja jedan od mogucih metoda je primena WD40, petroleja ili slicnoga koje hemijski razbije strukturu taloga.
                                Jako dobro sredstvo za skidanje svih mogucih stroka je i kociona tecnost ali sa njom treba biti jako oprezan u radu i ne koristiti duze od 10tak minuta a zatim odmah obilno isprati deo vodom, naravno deo mora da bude skinut sa motora.

                                Posto vozim na plin sada se vrlo malo stvara i inace u izduvnim gasovima pa je i EGR prilicno cist i verujem da vise nece biti potrebe za ciscenjem dok je ziv motor, a jos najmanje 150.000km da sam miran.

                                Ono prvo prljanje je posledica kilometraze vozene ranije na benzin a EGR do tada nije nikada ciscen od fabricke ugradnje niti skidan (i po servisnoj dokumentaciji i vizuelno potvrdjeno sto se vidi na metalnom armiranom dihtungu na kome ostanu tragovi svaki put kada se skida cev sa EGRa.
                                volvo
                                945 SE turbo lpg
                                344 GL lpg

                                Comment

                                Working...
                                X