Proklizavanje na mokrom putu_________

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mirdza
    CBC Senator XXL
    • 14.03.2005
    • 2437
    • Katowice (PL) / Banja Luka
    • AGP / W126

    #16
    Originally posted by overspeed
    Tehnichki ispravan auto (veshanje, trapovi, amortizeri i recimo gume prosechnog kvaliteta i visine gazeceg sloja) ne bi smeo da sa 40 km/h proklizhe na kishi sve i da nema kontrolu stabilnosti, trakcije, a narochito ABS koji, rekoh, ne pravi nikakvu razliku sve do momenta kad se kochi...
    Imao sam, skoro pa, identican slucaj prije nekoliko godina sa Roverom (takodje bez ABS-a, sa dobrim gumama i tehnicki ispravnim). Vracao sam se sa mora u BL putem preko Manjace. Put je inace tada bio nov i u odlicnom stanju. Bilo je oko 3-4 poslije ponoci i pala je rosa. Na jednoj serpentini sam zakocio pri 30-40km/h i auto je odklizao preko nosa. Zaustavio sam se 20-30 cm od provalije (put je bez bankina...).

    Tada sam primijetio, a kasnije se i potvrdilo, da je cesta uradjena sa kontra nagibom da bi se padavine lakse salijevale sa ceste...
    BTW U okolini BL postoji nekoliko dionica puta sa kontra nagibom i sve je gradila vojska (nekada JNA a kasnije VRS)
    Zovem se Miroslav i pravim igračke.

    Comment

    • overspeed
      CBC Senator XXL
      • 24.05.2005
      • 2779
      • Kosovska Mitrovica

      #17
      Dobro mirdzo, ali taj citat koji si naveo je u kontekstu i vezi sa dve rechenice koje sam napisao ispred toga. To se ne bi smelo deshavati ako se kroz krivinu prolazi konstantnom brzinom, 40 km/h je toliko niska brzina da je i po "najljucoj" zimi, sa dobrim zimskim gumama, to dovoljno za bezbedan prolazak krivine i sa potpuno zaledjenim putem.

      A ti si, kazhesh, zakochio u sred serpentine, auto bez ABS-a. Dakle sasvim drugachiji scenario, i sasvim ochekivana reakcija autombila. Imao si srecu shto si se uopshte zasutavio na vreme...
      http://www.bmw.tv

      Comment

      • mirdza
        CBC Senator XXL
        • 14.03.2005
        • 2437
        • Katowice (PL) / Banja Luka
        • AGP / W126

        #18
        Pa, ne bas u sred krivine nego malo ranije. Auto je normalno usporavao i samo je u jednom momentu proklizao...
        Ali nije bitno
        Zovem se Miroslav i pravim igračke.

        Comment

        • mrburns
          CBC Veteran
          • 24.01.2008
          • 105
          • Valjevo

          #19
          Ne znam, moguce je da je do mene, moguce da je do guma...........a mozda i sve zajedno.....ALi.........mislim da su dosta gume tu problem...... jeste eskimo zimska ali sa njom mnogo mi je stabilniji auto u krivinama, nece da prokliza i kada bas uletim pri nekoj vecoj brzini....zato ja mislim da je problem u gumi.......
          Lokacija: N 44.27587*
          E 19.88043*

          Comment

          • RANK
            CBC Senator XXL
            • 28.02.2007
            • 1635
            • Beograd
            • FIAT MAREA WEEKEND 1

            #20
            tesko da ce da bolje na kisi lezi zimska nego letnja guma, pod uslovom da nisu istrosene. ne moze se kroz svaku krivinu proci sa 40, negde moras smanjiti i na 10, 20, a negde ces proci sa 100.
            "dok ne probam lava, za mene je svinja kralj zivotinja!"

            Comment

            • Henry
              CBC Član
              • 03.10.2007
              • 14
              • Beograd, Rakovica

              #21
              Slazem se da su putevi kod nas losi, cesto su i nove gume loseg kvaliteta jer se opet svasta prodaje...

              Ali ne slazem se da letnja guma bolje drzi podlogu po kisi od zimske. Evo sta na sajtu Beogume kazu izmedju ostalog o razlici zimskih i letnjih:

              Gazni sloj letnje gume prilagođen je vožnji na višoj temperaturi i pri suvim kolovozima. Kod niskih temperatura gazni sloj kod letnjih guma otvrdne, pa je zato naleganje na put lošije, a put kočenja duži. ... Već pri brzini od 80 km/h guma mora da odvede sa površine kontakta sa puta i do 20 l vode, a to može da se obezbedi jedino ako je dubina dezena gazećeg sloja najmanje 3 mm.
              Gazni sloj zimske gume mekši je i bolje naleže na put i kod niskih temperatura, ali se zato na vrućem letnjem asfaltu brzo troši. Dakle, zbog specijalnih materijala i komponenti, i načina pravljenja, te dubine šara, zimska guma bolje prianja na snežne, ledene i vodene podloge, i uopšte bolje se prilagođava niskim temperaturama i omogućava bolje kočenje.
              Ne obra se bostan dok sljive ne popadaju.

              Comment

              • ljube-kugla
                CBC Senator XXL
                • 04.05.2006
                • 1531
                • batajnica

                #22
                imao sam slicne ako ne i iste na corsi,i kad je prva kisa pala ja na pesackom ostrvu pored semafora,taj dan sam ih zamenio sa novim tigricama 621 i navozao se i po kisi i po snegu,i skoro mi se drugar zalio na firestonke,a koliko su stare i koliko su presle gume,jer sve gume stario od cetiri godine pocinju da se stvrdnjavaju i nemaju vise onu elasticnost,a jos ako imaju i kilometara gradske voznje gde se i najvise trose od motanja u mestu,skinu povrsinski sloj koji je od izuzetno mekane gume i potrosi se vec na nekih 40-ak hiljada normalne voznje i pocne da se kliza a ako su nagazile preko 60000,skidaj odma i daj ih momcima za burnout disciplinu ili takozvano cepanje guma,kod mog caleta na fiat cromi su bile originalne gume kad je uzeo,neke miselinke i predjenih 75000km,dok je bilo suvo i polako se navikavao na auto vozio je sporije,medjutim kad je porosila prva kisica skrenuo je umesto na nasu na komsijinu cupriju,jer nije mogao da stane,kako je prikocio momentalno je reoklizao auto,dok se okretao na putu,kako da gas a ono lsajfuju kao da hoce da se potpisiva opet po gasu ono opet,stavio ambasadorke gume neke iz tigrove garniture za izvoz,i nisu se tako klizale ni po snegu
                ko na nas krene iz mesta je naje&o
                a sto nas je vise,jaci smo

                Comment

                • nidza
                  CBC Senator XXL
                  • 16.04.2008
                  • 496
                  • nbgd

                  #23
                  Samo za zapisnik - zimska guma je katastrofa za letnju kišu, nemojte slučajno da neko priča drugačije, ovo su opasne stvari!

                  Da je letnja guma samo za suvi kolovoz, ne bi imala šare, nego bi bila slik. Radi se o tome da je svaka letnja guma za putničko vozilo, zapravo kišna guma u većoj ili manjoj meri.

                  Ne igrajte se sa životom.

                  Letnja guma naravno da treba da ima na šari barem 3mm da bi bila efikasna i na kiši - oko ovoga si potpuno u pravu.
                  Ne brže od života. Vodite računa sa kim sedate u kola kao suvozač.

                  Comment

                  • mrburns
                    CBC Veteran
                    • 24.01.2008
                    • 105
                    • Valjevo

                    #24
                    Ok..........upravu si ali kada sam mislio na zimsku gumu i kisu, mislio sam na zimsku kisu..........Ko je jos lud da ciste zimske drzi na autu leti......Ali, znaci slozilom se da sto se tice mog slucaju, vecim delom su gume problem............
                    Lokacija: N 44.27587*
                    E 19.88043*

                    Comment

                    • overspeed
                      CBC Senator XXL
                      • 24.05.2005
                      • 2779
                      • Kosovska Mitrovica

                      #25
                      Definitivno ta guma nije za preporuku... Zato mi je i bilo chudno da se auto tako loshe poneo, iako znam iz lichnog iskustva da Astra G zna ponekad neprijatno da iznenadi svojim laganim repom (brzo proklizhe nosom jer na zadnjoj osovini ima vrlo malo kontra-balasta, dakle ne bash najsrecnije izbalansirana shasija). To sam u par prilika osetio lichno mada su na autu bile bukvalno nove Fulde, ali ni one ochigledno nisu bile dorasle poslu. Izgleda da su tom autu definitivno potrebne izuzetno kvalitetne gume sa dobrom trakcijom i vodjenjem, a taj Firestone nije ni jedno ni drugo.

                      Uostalom, shta drugo reci o Firestonu:

                      http://www.consumeraffairs.com/automoti ... stone.html

                      http://www.bmw.tv

                      Comment

                      • Henry
                        CBC Član
                        • 03.10.2007
                        • 14
                        • Beograd, Rakovica

                        #26
                        Mozda je samo moje misljenje ali ne vidim zasto bi zimske gume bile opasne po zivot po letnjoj kisi.

                        OK, nema razloga da se leti drze zimske gume niti znam ikoga da to radi ali mislim da je opasnije voziti zimi na letnjim gumama nego leti na zimskim. Ne kazem da je to sad najpametnija stvar, daleko od toga ali ne mislim da je to na bilo koji nacin opasno po zivot i sl.

                        Nikada nisam cuo da je neko imao problema zato sto su mu ostale zimske gume, dosle visoke temperature pre vremena, pala kisa i covek otklizao sa puta zbog guma. Milion puta sam cuo/video kako izgleda kada ostanu letnje, malo zahladni pa padne kisa ili padne sneg u novembru i pocne klizanje na sve strane.

                        Ne obra se bostan dok sljive ne popadaju.

                        Comment

                        • nidza
                          CBC Senator XXL
                          • 16.04.2008
                          • 496
                          • nbgd

                          #27
                          Ja ti tvrdim da su zimske gume leti vrlo loša stvar, posebno po kiši, a u nekim situacijama mogu biti podjednako loše kao letnje gume po snegu. Činjenica je da, ako voziš normalno, ne dovodeći zimske gume u sred leta na granicu trenja, problema neće biti, ali radi se o tome da je jedan sklop loših okolnosti dovoljan da sebi napraviš ogroman problem zbog 4 letnje gume od po recimo 3500 dinara, koje ćeš da voziš 3 ili 4 godine. Kakva je to ušteda ako oštetiš auto ili, ne daj Bože, izgubiš glavu?

                          Najgora stvar, često viđena kod naših vozača, je da imaju samo po par letnjih i zimskih guma, te ih rotiraju zavisno od godišnjeg doba. To je užasavajuće, potpuno bez mozga.
                          Ne brže od života. Vodite računa sa kim sedate u kola kao suvozač.

                          Comment

                          • Henry
                            CBC Član
                            • 03.10.2007
                            • 14
                            • Beograd, Rakovica

                            #28
                            Da ne off topicujemo preterano:

                            ja ni ne kazem da treba da se stedi na gumama i trazi sta je bolje resenje za celu godinu. Najbolje resenje je 4 letnje i 4 zimske i miran si par godina.

                            I naravno ako se vozi normano ili malo obazrivije kada nemas primerene gume i to nije problem.

                            Ali ne vidim gde lezi objasnjenje da su zimske gume opasne po letnjoj kisi. Sara? Materijal ? Nacin proizvodnje? Nesto cetvrto?

                            Ne kazem da sam u pravu ali mi treba objasnjenje zasto nesto funkcionise ili ne funkcionise a ne samo konstatacija da je to tako.
                            Ne obra se bostan dok sljive ne popadaju.

                            Comment

                            • mrburns
                              CBC Veteran
                              • 24.01.2008
                              • 105
                              • Valjevo

                              #29
                              Ni mnei bas nije jasno sto se tice zimskih guma po letnjoj kisi.Kisa je kisa.......ne znam....nisam bas strucan...
                              Lokacija: N 44.27587*
                              E 19.88043*

                              Comment

                              • ljube-kugla
                                CBC Senator XXL
                                • 04.05.2006
                                • 1531
                                • batajnica

                                #30
                                probaj ,uzmi od komsije neke druge gume pa provozaj i uveri se sta znaci guma,probaj,od najjeftinijih pa ako ne valja da ti ne bude zao
                                ko na nas krene iz mesta je naje&o
                                a sto nas je vise,jaci smo

                                Comment

                                Working...
                                X