Tu kako je nacrtano na toj slici ne sluzi nicemu, to je jako uprostena i netacna sema.
Varijanta 1 - Audi Quattro pogon:
Naizgled nema posebnog kucista centralnog diferencijala. Longitudinalni motor sa transaxle menjacem, gde je kuciste centralnog diferencijala u samom kucistu menjaca (iako se zove centralni ne mora da se nalazi u centru auta, jako cesto je ili u ili na zadnjem kraju menjaca, dakle napred). Prednje poluosovine izlaze iz menjaca i pogone prednje tockove, a centralni diff u samom menjacu deli pogon po potrebi napred/pozadi i obrtni moment za zadnju osovinu salje kardanom koji izlazi sa zadnje strane menjaca. Dakle, kao na ovoj uprostenoj semi samo sto je centralni diff u samom kucistu menjaca.
Varijanta 2 - BMW X-Drive pogon:
Ovaj pogon kompletan obrtni moment "izbacuje" na zadnju stranu menjaca, na koju je nakacen visko centralni diff. Snaga se tu deli u odredjenoj proporciji napred/nazad, snaga se na zadnju osovinu prebacuje kardanom, a drugi kardan salje odredjeni procenat snage nazad ka prednjem diferencijalu koji deli snagu na prednje tockove. Dakle, klasican prednji i zadnji diff (sa elektronskom blokadom pojedniacnih tockova) i visko centralni diff koji izgleda ovako:
The difference between men and boys is the price of their toys
Pitanje: Alfa 75 sa lsd-om koji zatvara 25%. Nisam uspeo da saznam tacnu informaciju ali sam cuo da se radi prepravka i da posle toga zatvara na nekih 47%. E sada ko radi(da li neko uopste radi!) ove prepravke kod nas i kako se u stvari na kraju price moze izmeriti krajnji rezultat, tj. na koji nacin se meri procenat zatvaranja nakon prepravke?
Sta se desava ako je auto ima blokiran diferencijal ili sper, a auto naidje jednom stranom na klizavu podlogu, a vozac "da gas" u tom momentu, ili mozda cak i malo smota volan, kako ce se auto ponasati? Kakva je stabilnost auta u takvim slucajevima? Znaci, kako se auto ponasa u zavisnosti od toga kakav diferencijal ima?
U tom slucaju se automobili sa blokirajucim ili LS diferencijalom bolej ponasaju jer se moment ne prenosi samo na tocak koji kliza nego i na drugi tocak. Naravno, zavisi od brzine vozila, snage itd...
RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.
Cini mi se da je lamelni lsd. Moze li neko da potvrdi?
I recimo da mu se povecava procenat zatvaranja ubacivanjem debljih podloski/lamela... Ali to je samo ideja, ne znam kako se to radi, zapravo.
RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.
Comment