koliko traju amortizeri-vasa iskustva

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sw.brick
    CBC Senator XXL
    • 09.10.2004
    • 8141
    • Beograd, barajevo-zemun
    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

    koliko traju amortizeri-vasa iskustva

    koji vam se tip/ model i marka amortizera najvise svidela, koji su se modeli u praksi pokazali kao dobri ili losi, koliko prosecno izdrza i slicno?
    volvo
    945 SE turbo lpg
    344 GL lpg
  • maki
    CBC Senator XXL
    • 03.10.2004
    • 878
    • Budva, CG

    #2
    Do sad sam koristio bilstajn obicne amortizere,nisu losi,traju oko 80-100 000km, a sportski koni sa stelovanjem visine i tvrdoce,zadovoljan sa njihovim mogucnostima,a za trajanje nisam siguran koliko mogu jer sam sa njima preso samo 20-tak hiljada dok nisam prodo auto
    HSD - MAN B&W 77600PS x 104 RPM

    Comment

    • BOOST
      Founder - Admin od Začetka
      • 29.09.2004
      • 8726
      • Gislaved//Sweden
      • SAAB 9000 AERO R; SA

      #3
      Koni je fabricka ugradnja na SAABovima i ide bez problema 300.000+ Km , iskustva tehnickih pregleda u Svedskoj.
      Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
      move your mind

      Comment

      • Wiz
        CBC Senator XXL
        • 30.09.2004
        • 3104
        • Nish

        #4
        A kako odrediti tacan trenutak istrosenosti amortizera,skala ostecnosti ne postoji,subjektivni,objektivni utisak,ocena strucnjaka,ima raznih metoda,najmerodavnija je?

        Comment

        • maki
          CBC Senator XXL
          • 03.10.2004
          • 878
          • Budva, CG

          #5
          ako je uljni kad procuri
          HSD - MAN B&W 77600PS x 104 RPM

          Comment

          • BOOST
            Founder - Admin od Začetka
            • 29.09.2004
            • 8726
            • Gislaved//Sweden
            • SAAB 9000 AERO R; SA

            #6
            E cekajte malo!

            Svi su amortizeri ULJNI, sem nekih francuskih verzija i autobusa gde su pneumaticki.

            To sto nazivamo GASNIM je ustvari samo da je amortizer u komori napunjen gasom pod pritiskom i na taj nacin sprecava stvaranje pene od ulja koje pod visokim pritiskom prolazi iz komore u komoru kroz ventil u klipu. (osnovna konstrukcija)
            Dobija se na tome da je kolicina ulja uvek ista tako da u stresnoj situaciji radi uvek isto dok obicni negasni znaju da ipovuku penu od ulja te izgube svojstva prigusivaca pokreta.

            Ako pogledate neke marke kao npr Ohlins (Svedski proizvodjac elitnih amortizera za F1 Rally etc. ) oni koriste extra rezervar sa pritiskom, gde sami napumpavate pritisak na odredjeni nivo, kakoo u donjij tako u gornjoj komori.
            Cena zna da bude po komado oko 5000 ?.

            dakle amortizer se totalno da nastelovati kako na prikusenju tako i u povratnoj putanji (odmerenje prema masi tocka i jacini opruga) .
            Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
            move your mind

            Comment

            • sw.brick
              CBC Senator XXL
              • 09.10.2004
              • 8141
              • Beograd, barajevo-zemun
              • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

              #7
              boost sta mislis o hidraulicko pneumatskom kombinovanom amortizeru ?
              kombinacija klasicnog uljnog principa i dodatnog vazdusnog jastuka koji se pumpa po potrebi a izigrava oprugu promenljive tvrdoce- recimo Ride
              Leveler Monroe.
              nesto se razmisljam da sebe castim jednim setom, umesto Boge Nivomata (raspitao sam se malo po nemackim i americkim forumima i retko je ko zadovoljan sa Boge, kazu da su premekani pa se sve ljulja pozadi vise nego sto treba.)

              ako mozes da saznas info, koliko kosta tamo kod tebe, model LA353 Monroe. ovde sam dobio ponudu za par Leveler amortizera sa kitom cevi i ventila pneumatike (ali bez kompresora) za oko 185 eura, sa porezom fco BGD. zanima me da li je cena slicna u SE posto su u Americi par 78 $ ali je postarina oko 250 $, plus nasa carina , porez, spediter..

              da li ti amortizeri sta valjaju s obzirom da se prave vise decenija pod istim imenom i principom rada. ?
              volvo
              945 SE turbo lpg
              344 GL lpg

              Comment

              • maki
                CBC Senator XXL
                • 03.10.2004
                • 878
                • Budva, CG

                #8
                ja mislim da je to ta cijena za par,ja sam konijeve sportske stelujuce (neko ih zove coil over,ali ja mislim da su ti coil over samo sa stelovanjem tvrdoce,ovi su sa stelovanjem tvrdoce i visisne,nije hidraulika) platio 450 eur sva 4
                HSD - MAN B&W 77600PS x 104 RPM

                Comment

                • BOOST
                  Founder - Admin od Začetka
                  • 29.09.2004
                  • 8726
                  • Gislaved//Sweden
                  • SAAB 9000 AERO R; SA

                  #9
                  Brick.. pogledacu...
                  Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                  move your mind

                  Comment

                  • Black Knight
                    CBC Senator XXL
                    • 13.10.2004
                    • 2020
                    • Novi Beograd, kicblo

                    #10
                    Originally posted by maki
                    ja mislim da je to ta cijena za par,ja sam konijeve sportske stelujuce (neko ih zove coil over,ali ja mislim da su ti coil over samo sa stelovanjem tvrdoce,ovi su sa stelovanjem tvrdoce i visisne,nije hidraulika) platio 450 eur sva 4
                    A gde si ih kupio ako nije tajna? Posto sam bio u par radnji ovde kod nas i samo me pogledaju blago teleci kada ih pitam za Koni (zuti)...
                    Injection is good,but I'd rather be blown!

                    Comment

                    • 206
                      Admin od ispočetka :)
                      • 09.12.2004
                      • 9548
                      • Beograd
                      • 206

                      #11
                      Originally posted by maki
                      ja mislim da je to ta cijena za par,ja sam konijeve sportske stelujuce (neko ih zove coil over,ali ja mislim da su ti coil over samo sa stelovanjem tvrdoce,ovi su sa stelovanjem tvrdoce i visisne,nije hidraulika) platio 450 eur sva 4
                      Pazi, postoji razlika izmedju Konijevih stelujucih, i coilover amortizera. Ja sam na autu imao Konijeve stelujuce amortizere, ali na njima se steluje samo tvrdoca (odnosno compression), dok nisu podesivi po visini i nisu coilover. Koni su obicno zuti (ima i crvenih ali to i nije neko poboljsanje), i cena im jeste oko 450-500 EUR zavisi od kola.

                      Coilover amortizeri su uradjeni tako da imaju (obicno) dve opruge, primarnu i sekundarnu. Ove opruge su mnooogo manje (gabaritno) nego "obicne" opruge, i namotane su vrlo blizu amortizera. Obicno su podesivi po tvrdoci (odnosno compression) i uglavnom i po visini. Postoje i varijante kojima se podesava i compression i rebound i visina, i imaju spoljni rezervoar. Coiloveri su "the ultimate" resenje koje mozete montirati na auto.

                      Konkretno, na autu imam K&W coilovers (konkretno Variant 2) podesive po visini i compression. Za detalje kako izgledaju coiloveri vidi www.kwsuspensions.de STVARO su vrlo kvalitetno uradjeni, spolja inoksirani, i pored izgleda mnogo su bolji (po perormansama) nego stari stelujuci Koni koje sam imao ranije. Komplet za moj auto je u Nemackoj kostao 592 EUR (2 prednja coilovera sa oprugama + 2 zadnja - Peugeot nema opruge pozadi tako da zadnji nisu coiloveri, ali za Golf recimo, jesu sva 4)
                      The difference between men and boys is the price of their toys

                      Comment

                      • maki
                        CBC Senator XXL
                        • 03.10.2004
                        • 878
                        • Budva, CG

                        #12
                        E pa na to sam ja mislio,meni su bili sa te 2 opruge uske,podesivi po visini i sa podesavanjem tvrdoce,samo sto nisam znao kako da ih nazovem(mijesao sam coil over i te sa samo stelovanjem tvrdoce)

                        RankoK>> moras da potrzis u inostranstvu,ja sam ih nabavio "preko",
                        trazio sam kod nas ali bezuspijesno prvrnstveno zbog toga sto u tim opremljenijim auto-shop-ovima rade neke fufice koje se sminkaju po citav dan a kad ih pitas za neki dio prvo te blijedo gleda a onda prosipa pricu kako to nepostoji cim ga oni u radnji nemaju,i stvarno su mi se smucili tako da sto se tice tuning-a i styling-a zaobilazim domace trziste jer u vecini slucajeva i neznaju sta imaju u radnji,a najvise me iznervira kad prodavacu objasnis koji dio ti treba i da mu pomognes da prije nadje kazes mu i jos kojim autima odgovara on izvadi katalog i lista pola sata i nadje dio za neko deseto auto i pocne da te ubjedjuje da je to taj dio
                        HSD - MAN B&W 77600PS x 104 RPM

                        Comment

                        • maki
                          CBC Senator XXL
                          • 03.10.2004
                          • 878
                          • Budva, CG

                          #13


                          Ja sam svoje platio oko 450 eur,jer se odbije porez zemlje u kojoj kupis ,a ja neplacam carinu kod nas,a i bilo je neko snizenje,inace su oko 800 eur
                          HSD - MAN B&W 77600PS x 104 RPM

                          Comment

                          • 206
                            Admin od ispočetka :)
                            • 09.12.2004
                            • 9548
                            • Beograd
                            • 206

                            #14
                            E to je to, upravo tako...Mislim da stvarno ne vredi bacati neke silne pare na bilo sta sto NIJE coilover, cene su vrlo slicne a dobit sa ciloverima je dosta veca. Doduse, coiloveri znaju da budu i pretvrdi ali to je vec stvar ukusa, ja tako izbijam kamenje u bubregu

                            I ja sam svoje kupio kod K&W distributera tako da sam ih dobio relativno jeftino, a mozes da pokusas i preko neta, siguran sam da ce da ti posalju (u stvari znam da hoce), mozes da platis recimo karticom ili SWIFT-om, plus slanje, carina i porez. Skupo, ali alternativa je da se ode preko.
                            The difference between men and boys is the price of their toys

                            Comment

                            • maki
                              CBC Senator XXL
                              • 03.10.2004
                              • 878
                              • Budva, CG

                              #15
                              meni je auto bilo na oko 5 cm od zemlje i tvrdo ko kamen,malo je zeznuto ako naletis na neravninu u krivini ali *ebiga,nije pravljeno za nase dzade
                              HSD - MAN B&W 77600PS x 104 RPM

                              Comment

                              Working...
                              X