Zimska oprema za kola (felne i pneumatici)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • zilet
    CBC Član
    • 14.06.2006
    • 57
    • Beograd

    Zimska oprema za kola (felne i pneumatici)

    Pošto alufelne nisu baš tako otporne na loše vremenske uslove, što se uglavnom odnosi na zimsko vreme gde ima i mnogo soli po putevima i rizle pitanje je kako ih održavati u toku zime ili proći sezonu pa kod majstor na lakiranje, ili kupiti čelične felne za ovaj period.

    Zanima me koliko od vas ima drugi set felni i guma za zimu i koliko vas menja sve 4 gume zime a koliko samo 2.

    Takođe ako imate neke od prodajnih servisa sa većim izborom felni i guma preporučite.

    Trenutno imam FULDINE 195/50/15 i RIALove felne koje su kopija ove BBSove :
    http://www.tirerack.com/wheels/DisplayW ... Model=RXII

    E sad hteo bih da obujem kola za zimu što je to bolje moguće. Naravno problem je trenutno novac jer se nekako oko nove godine sve skupi pa nije lako odvojiti za još po nešto. ;(

    Moje pitanje se odnosi na to koliko se uništavaju alu felne tokom zime i da li da ih pustim da prezime?

    Što se tiče guma provereno idu napred zimske, a u zavisnosti od onoga što čujem možda se odlučim i za sve četiri.
  • 206
    Admin od ispočetka :)
    • 09.12.2004
    • 9548
    • Beograd
    • 206

    #2
    Oduvek sam mislio da ce so i zimski uslovi uvek pre nauditi obicnoj celicnoj felni nego plastificiranoj aluminijumskoj Licno imam drugi set od 4 alu felne i zimske gume, doduse za 2" manje nego letnja varijanta i apsolutno nista im ne fali tokom zimske eksploatacije.

    Naravno, dok koristim zimski set, letnji komplet je u garazi, i postoje samo 2 uslova skladistenja kojih se drzim: da su gume napumpane na normalan radni pritisak i da se skladiste oborene na stranu - dakle ne uspravno kako se montiraju na kola vec ih polozim, da se guma ne deformise od stajanja. Iskreno nista im ne bi preterano falilo ni da ih ostavim kako god, ali eto
    The difference between men and boys is the price of their toys

    Comment

    • mirko
      CBC Senator
      • 18.05.2006
      • 202
      • Prokuplje

      #3
      Za sada nemam dva seta felni a ni guma jer se spremam da nabavim nešto veće i šire.
      Do sada sam se vozio na winteri po celu godinu a pred zimu kupim po 2 nove

      Definitivno bi trebalo imati dva seta ako ni zbog čega onda zbog širine gume i onda leti staviš šire sa nekom letnjom šarom a zimi neku užu i višlju kramponku i piči

      Moja preporuka za zimu su čelične jer se zimi zbog leda otvore oni krateri po putu pa retko koja alu felna ostane čitava

      P.S. i kod mene bi trebala da bude razlika 2" u korist letnjih
      'AJDE SADA LEPO PRIZNAJ PA ĆU TI OPROSTITI ŠTO TE JE MOJ BRAT ÐURA TUKAO!

      Comment

      • mitros
        CBC Član
        • 19.04.2005
        • 80
        • Banja Luka
        • Honda

        #4
        Letnje su na aluminijumskim 185/60 14,a za zimu imam celicne 13",sa zimskim 175/70 napred, i letnjim nazad(mada cu,ako bude cupavija zima,uzeti jos 2 zimske i skinuti letnje,a do sledece zime cu to svakako napraviti)


        Sto se tice felni i zime,definitivno se ostecuju,grebu,nagrizaju i korodiraju felne,bez obzira od cega su. So,kamenje,komadi leda... Po meni je,definitivno,bolje zrtvovati celicne-jer su,recimo u BiH,po 5-8evra po komadu,i to sasvim ispravne,iako polovne.
        A,i sa strane estetike-zimi je auto,ionako cesce prljav i umazan,pa je besmisleno glancati felnu kad ne moze da ostane cista ni 2 voznje,tako da moze da prodje i "neugledna celicnjara" (uostalom,nisu skupe ni ratkape,za pristojan izgled)!
        1991.civic 1.6i 16V
        2001.accord 2.0i 16V VTEC

        Comment

        • Eon
          Moderator
          • 10.03.2005
          • 4225
          • Beograd-NBG-44
          • Superb 2.0 4x4 DSG

          #5
          Ja imam zimske gume, ali ih montiram na vec postojece alu felne... Mislim da zima skodi i jednoj i drugoj felni, a ipak je lepse sa alu...
          Škoda Superb 2.0 TDI 190 bhp DSG 4x4 2020
          Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 bhp Carat 2017

          Comment

          • zilet
            CBC Član
            • 14.06.2006
            • 57
            • Beograd

            #6
            Hehe znači ipak se pazi na kola i sigurnost ko koliko može.

            Što se tiče felni definitivno Alu legura je podložnija spoljašnjem uticaju tako da se čelične isplate za upotrebu u toku zime, pogotovo i zbog njihove cene. Da je lepše sa Alu felnama jeste ali ne znam koliko se isplati stalno ih polirati i sređivati posle sezone kako bi im se vratio početni izgled i sjaj.

            Nego vidim da je Beoguma dosta opremljena i čak pružaju i usluge čuvanja letnjeg/zimskog seta guma, tako da ću u subotu otići do njih da vidim šta sve imaju u ponudi i kakve su cene.

            BTW zanimljiv i koristan tekst o pneumaticima :
            http://www.laguma.co.yu/laguma/site/new ... d=5&idn=35

            A listu predlozenih pritisaka u pneumaticima može da se ivdi ovde (po proizvođačima):


            (1 bar = 14,5 psi)


            BTW sad kad rekoh mislim da je nepravilno reći guma, već treba koristiti pneumatik

            Comment

            • Deki
              CBC Senator XXL
              • 18.02.2005
              • 307
              • Beograd

              #7
              Razmosljao sam da ove godine investiram u jos jedan set tockova (felni i guma). Posto su letnji pneumatici Bridgestone na 15" alufelnama razmisljao sam da zimske budu 14" verovatno Tigar Wintera. Medjutim, kada sam krenuo da pravim racunicu da treba kupiti set alufelni 14", dosao sam do toga da mi je isplatljivije da samo skinem prednja dva pneumatika, ocistim i pravilno skladistim, i umesto njih namontiram na postojece alufelne par zimskih i tako vozim do proleca. Problem je sto su mi alufelne siroke 7j i na njih nemogu bezbedno staviti 185/55 vec moram ici na 195/50 sto u zimska varijanta nije bas jeftino.

              Comment

              • sw.brick
                CBC Senator XXL
                • 09.10.2004
                • 8141
                • Beograd, barajevo-zemun
                • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                #8
                Originally posted by CITAT KOGA?
                Moje pitanje se odnosi na to koliko se uništavaju alu felne tokom zime i da li da ih pustim da prezime?
                ne unistavaju se, nista posebno drugacije od kotrljanja leti.
                ja sam koristio 22 godine stare alu fabricke, znaci prezimile bar 20 puta i nista im nije falilo. i dalje su bile perfektno centrirane, nikakvih ostecenja osim onih normalno nastalih tokom silinih prevezenih kilometara i penjanja hiljade puta preko ivicnjaka...

                ja ne vidim neki poseban problem zimske upotrebe vredan posebnog tretmana. pricam o kvalitetnim tockovima samim po sebi koji imaju providni zastitni sloj fabricki (plastificiranje).
                volvo
                945 SE turbo lpg
                344 GL lpg

                Comment

                • BOOST
                  Founder - Admin od Začetka
                  • 29.09.2004
                  • 8726
                  • Gislaved//Sweden
                  • SAAB 9000 AERO R; SA

                  #9
                  Ako meni neodu na ovoj soli, chitaj vozim po soli ne po snegu, onda nece nikome.

                  206
                  korektno skladistenje, samo si zaboravio da svaki tochak ubacis u najlonski dzak
                  Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                  move your mind

                  Comment

                  • 206
                    Admin od ispočetka :)
                    • 09.12.2004
                    • 9548
                    • Beograd
                    • 206

                    #10
                    Boost, samo sam zaboravio da ga pomenem

                    A ovo za vece habanje aluminijuma nego celika zimi po soli i snegu - po kom je to principu, zbog cega i na koji nacin alu legura podloznija spoljnjem uticaju? Kojem uticaju? So, voda? Ako se na to mislilo, bice da je upravo obrnuto.
                    The difference between men and boys is the price of their toys

                    Comment

                    • Eon
                      Moderator
                      • 10.03.2005
                      • 4225
                      • Beograd-NBG-44
                      • Superb 2.0 4x4 DSG

                      #11
                      Ma ljudi vise lupaju u rupe zimi i misle da je razlog so, a takodje kace trotoare, mada se tu i tamo nadje rizla, koja lupka po felni i ako je losijeg kvaliteta, ode zastita. Sustina odrzavanja je prevencija. Zimi, makar jednom nedeljno kada bi svi oprali auto sa svih strana, bilo bi manje problema!!!!
                      Škoda Superb 2.0 TDI 190 bhp DSG 4x4 2020
                      Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 bhp Carat 2017

                      Comment

                      • zilet
                        CBC Član
                        • 14.06.2006
                        • 57
                        • Beograd

                        #12
                        Aluminijumska legura je poroznija u poređenju sa čistim čelikom, tako da mnogo brže strada pod spoljašnjim uticajima, So, pesak i voda i hladnoća ovome dosta potpomažu.

                        Aluminijumska legura je inače mnogo bolja od čeličnih.
                        - Smanjena težina - obzirom da je težina smanjena, smanjena je i ukupna težina vozila tako da je skretanje preciznije, a i same performanse automobila bolje.
                        - Čvrstoća - sama legura je otpornija na udarce nego čist čelik, tako da će rezultovati manjim krivljenjem nego čelične prilikom udaraca
                        - Disipacija toplote kod ove legure je daleko bolja tako da se produžava životni vek kočionom sistemu, a i pospešuje funkcionalnost.
                        - Pored svega ovoga lepše izgledaju

                        Što se tiče zaštitnog sloja on može da se relativno lako izgrebe.

                        Prema tome zaključak ove priče nije u tome da su čelične felne bolje zimi nego jednostavno manje košta njihovo održavanja a i sama inicijalna cena tako da manje bole po novčaniku.

                        E sad da bi kola bila lepa i leti i zimi najbolje je imati dva seta alu felni, jedne neuglednije za zimu i jedne fensi za leto.

                        Evo 206 je čist primer A što se tiče održavanja pneumatika stvarno to dobro radiš i vodiš računa. Jedino bi mogao malo da ih napumpaš preko propisanog pritiska tokom skladištenja.
                        Najbolje je pneumatike čuvati van felni ali i ovako kao što je 206 naveo je odlično.

                        A sve ovo je na kraju krajeva vezano za sigurnost u vožnji, kako svoju tako i drugih.
                        Letnje gume jednostavno gume svoje performanse na temeraturama ispod 7 stepeni i postaju suviše krute te ne prianjaju za podlogu kao leti. Zimske gume imaju veće krampone tako da omogućavaju lakši prolaz i na putevima koji nisu baš čisti tokom zime, a i gume je mekša i otpornija na niske temperature tako da je prijanjanje za podlogu bolje tokom zimskih meseci.
                        Trebalo bi menjati sva 4 pneumatika baš iz gore pomenutih razloga.

                        A što se mog slučaja tiče izgleda da će felne da ostanu a uzeću 4 zimske gume i po svemu sudeći će to biti wintera jer red veličine drugih proizvođača je oko 100 e po gumi dok za te pare idu 2 wintere koja koliko vidim se odlično pokazala i na testovima i po iskustvima ljudi.

                        Comment

                        • NemaN
                          CBC Senator XXL
                          • 29.11.2004
                          • 1560
                          • munze

                          #13
                          Originally posted by Eon
                          Ma ljudi vise lupaju u rupe zimi i misle da je razlog so, a takodje kace trotoare, mada se tu i tamo nadje rizla, koja lupka po felni i ako je losijeg kvaliteta, ode zastita. Sustina odrzavanja je prevencija. Zimi, makar jednom nedeljno kada bi svi oprali auto sa svih strana, bilo bi manje problema!!!!
                          tacno tako ...svi znamo da zimi iznikne najvishe rupa...boli mene za felne i to nego sto kad ja pogodim rupu ode i felna i guma u q.....a nikad je ne vidish...
                          I'm not caucasian, I'm championship white

                          Comment

                          • Bane
                            CBC Senator XXL
                            • 30.05.2006
                            • 344
                            • Konjarnik Bg

                            #14
                            pred zimu uvek kupim dve nove gume i idu napred ali nisam dosad nikad kupio zimske, stalno kupujem M+S i teraj. a u toku zime obavezno auto perem svaki cetvrti dan zbog soli i raznih gluposti. felne su alu alfine i za sada im nista ne hvali.
                            mada kad bi sve bilo normalno ne bi bilo lose imati zimski set guma ali......

                            Comment

                            • Hermes
                              CBC Senator XXL
                              • 14.02.2006
                              • 1306
                              • https://t.me/pump_upp
                              • bemve

                              #15
                              Originally posted by alfa146ts
                              u toku zime obavezno auto perem svaki cetvrti dan zbog soli i raznih gluposti.....
                              Sto bas svaki cetvrti?
                              P.S. I ja imam set zimskih 14 i set letnjih 15-ica, i to prvi put u zivotu, pa mi je merak.....
                              https://t.me/pump_upp

                              Comment

                              Working...
                              X