Zimska oprema za kola (felne i pneumatici)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TETAK
    CBC Senator XXL
    • 30.09.2004
    • 3034
    • Čačak, Srbija

    #46
    Pogledajte samo koliko se uske gume koriste za zimske relije.
    Kako neki gore rekoše, bitno je da opterećenje po jedinici površine (uža guma) bude što veće.Naravno i odgovarajuća smeša(mekša) gume, što otvoreniji dezen i odgovarajući pritisak u gumama(nešto niži)!
    Uz laž uvek ide istina, istina je dovoljna sama!

    Comment

    • sw.brick
      CBC Senator XXL
      • 09.10.2004
      • 8141
      • Beograd, barajevo-zemun
      • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

      #47
      Frikcija odnosno sila je pogresan termin ovde, ono o cemu se ovde prica je TRAKCIJA Ona zavisi

      da uprostimo, postoje 2 pojave (sile trenja) kotrljanje i klizanje gume po podlozi.

      klizanje (trenje) nimalo ne zavisi od povrsine niti se uopste izrazava po jedinici povrsine.
      kako je lepo navedeno, zavisi od sile tezine (gravitacija je fiksna znaci zavisi direktno od mase koju takodje ne mozemo da bitno menjamo) i zavisi od povrsine.

      kako nam je cilj sto vece trenje klizanja, a u svakom slucaju trenje klizanj> trenja kotrljanja, to je glavni faktor koji je u nasim rukama dodirna povrsina gume.

      a to prevedeno u opcije znaci da je sirina gume kritican faktor pri izboru gume za podlogu koja ima mali koeficijent trenja klizanja. tipicna situacija zimske podloge.

      to su pravila /zakoni fizike koja se ne dovode u pitanje nezavisno od marke i modela auta, guma, bilo cega i univerzalno vaze.

      eksplicitni primer maximizovanja trenja klizanja je upotreba eksera (spajkova) na gumama gde malecna dodirna povrsina proizvodi poveliki pritisak na podlogu i time znatno poboljsava perfomanse prijanjanja.

      nas problem je kada sila trenja klizanja postane manja od sile trenja kotrljanja, time prestaje prenosenje obrtnog kretanja tocka na podlogu odnosno nema vise obrtnog momenta interakcije tocak (guma)- podloga.

      optimalan izbor gume je obicno naznacen u fabrickom uputstvu, nije bez razloga konstruktor naveo preporuke za dato vozilo.

      malo off, da klizaljke/ slicuge nemaju onako ostar spic vec siroku podlogu da li bi bilo klizanja po ledu
      volvo
      945 SE turbo lpg
      344 GL lpg

      Comment

      • Hermes
        CBC Senator XXL
        • 14.02.2006
        • 1306
        • https://t.me/pump_upp
        • bemve

        #48
        Originally posted by brick
        klizanje (trenje) nimalo ne zavisi od povrsine niti se uopste izrazava po jedinici povrsine.
        kako je lepo navedeno, zavisi od sile tezine (gravitacija je fiksna znaci zavisi direktno od mase koju takodje ne mozemo da bitno menjamo) i zavisi od povrsine.
        Ne bih da sitnicarim, ali opet kontradikcija....ok, da apsolviramo - trenje ne zavisi od povrsine
        https://t.me/pump_upp

        Comment

        • 206
          Admin od ispočetka :)
          • 09.12.2004
          • 9548
          • Beograd
          • 206

          #49
          Ali TRAKCIJA zavisi, nego brick opet malo brljavi
          The difference between men and boys is the price of their toys

          Comment

          • dranix
            CBC Senator XXL
            • 04.10.2004
            • 3079
            • Antwerpen/Belgium
            • Saab 9-3

            #50
            I ekseri ne prijanjaju bolje nego imaju veci grip (trakciju). Dobro, razumeli smo se inace.

            Comment

            • sw.brick
              CBC Senator XXL
              • 09.10.2004
              • 8141
              • Beograd, barajevo-zemun
              • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

              #51
              e ako smo se razumeli eto uspeha i svrhe pisanja
              volvo
              945 SE turbo lpg
              344 GL lpg

              Comment

              • Eon
                Moderator
                • 10.03.2005
                • 4225
                • Beograd-NBG-44
                • Superb 2.0 4x4 DSG

                #52
                Znaci kod izbora zimskih pneumatika, za jednu jedinicu uzi, a za jednu jedinicu visi...
                Škoda Superb 2.0 TDI 190 bhp DSG 4x4 2020
                Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 bhp Carat 2017

                Comment

                • dranix
                  CBC Senator XXL
                  • 04.10.2004
                  • 3079
                  • Antwerpen/Belgium
                  • Saab 9-3

                  #53
                  Tako nekako. Plus sto i proizvodjaci takvih guma misle na to pa ne moze mnogo ni da se pogresi jer nema niskih zimskih guma. Za sirinu opet postoji i fizicki limit.
                  Ma jesu onako uske gume smesne na autu, priznajem, ali to tako treba i gotovo.

                  Comment

                  • Heinz
                    CBC Senator XXL
                    • 30.09.2004
                    • 1027
                    • Beograd, Voždovac
                    • Avensis 2.0 D4D

                    #54
                    Šta znači "nema niskih guma"? Koja je granica niskosti?
                    Toyota Avensis 2.0 D-4D (2007)

                    Comment

                    • dranix
                      CBC Senator XXL
                      • 04.10.2004
                      • 3079
                      • Antwerpen/Belgium
                      • Saab 9-3

                      #55
                      To si dobro pitao.
                      Pokusaj da mi nadjes recimo zimsku gumu 195/50 ili manje/15.
                      To ti je isto kao kad bi pitao sta je "standardna" visina? Ja bi ti onda za gornju gumu rekao "oko 55-60".

                      Osnovni faktor je nosivost gume. Ako se to postuje onda se tesko pogresi.

                      Recimo ako hocemo nizi profil jedne gume postoji granica posle koje nema dovoljne nosivosti pa zato moramo da predjemo na siru gumu. Tako to ide.
                      Zimske su uze i vislje i tu je ta "rezerva" nosivosti. Uska i niska tek nema nosivost. Nista nije slucajno.

                      Postoje i izuzeci kod boljih modela guma da "ista" guma ima vecu nosivost. Znaci, da joj je karkas ojacan. Takve gume se koriste za tzv. monovolume ili kombijima najcesce zbog tereta koji se eventualno nosi. Vise nije u pitanju mali gepek nego......
                      Ja takodje slucajno imam dve takve gume pozadi. Standardne su 88 a ove su 91. Razlika je 55kg po gumi.

                      Comment

                      • Bane
                        CBC Senator XXL
                        • 30.05.2006
                        • 344
                        • Konjarnik Bg

                        #56
                        Goodyear 195 50 15 EAGLE ULTRA GRIP GW-3 H - Zimska 11006.096
                        Yokohama 195 50 15 AVS Winter (V901) T 82 Zimska 7547
                        Sava 195 50 15 ESKIMO S3 H - Zimska 5975.638
                        Pirelli 195 50 15 W210 SN H 82 Zimska 9687.8

                        Comment

                        • dranix
                          CBC Senator XXL
                          • 04.10.2004
                          • 3079
                          • Antwerpen/Belgium
                          • Saab 9-3

                          #57
                          Bravo.
                          Idealne gume za zimu ako ne padne sneg a valjda i nece ove godine kako je pocelo. Salim se, nema to veze sa snegom.
                          Sorry, meni je minimum faktor nosivosti 88 kakva god da je guma. Ne znam sta voze drugi ali nisu automobili bas od papira osim ako nisu modifikovani a takve ne voze po snegu nego uglavnom cuvaju u zagrejanoj garazi do leta.
                          Ocigledno da postoje musterije za takve gume. Ozbiljno sam poceo da razmisljam koji bi to auto mogao da bude a da mu je 15" standard.
                          Zao mi je sto ne znam sifru za Alfu 146 da ti kazem sta ne bi smeo da stavis na auto. Zacudio bi se.
                          Bilo kako bilo gume postoje. Jos jednom se izvinjavam. Nisam obratio paznju jer nisam bio zainteresovan.

                          Comment

                          • Bane
                            CBC Senator XXL
                            • 30.05.2006
                            • 344
                            • Konjarnik Bg

                            #58
                            nemoj me pogresno shvatiti slazem se da je bolje da zimska guma bude uza i vislja.
                            ovo su preporuke za moj auto
                            10/98=> 185/60R14 82 H - - - 2,2 2,0 zimska
                            10/98=> 195/50R15 82 V - - - 2,3 2,1 letnja

                            Comment

                            • sw.brick
                              CBC Senator XXL
                              • 09.10.2004
                              • 8141
                              • Beograd, barajevo-zemun
                              • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                              #59
                              i meni je to dozvoljeno opterecenje gume od 82 premalo, a sirina je taman.
                              sada koristim 195/65 91H i to je blizu granice dozvoljene nosivosti i pored idealne raspodele mase na sva 4 tocka.
                              tih 195/65 ili 195/60 je i inace dozvoljeno za upotrebu zimi bez lanaca.
                              sa lancima preporucuju 185/70-15.

                              sa nizim profilom vec bi se uslo u crvenu zonu, premalu nosivost gume i porast rizika pucanja gume-prekomernog ubrzanog trosenja.
                              volvo
                              945 SE turbo lpg
                              344 GL lpg

                              Comment

                              • dranix
                                CBC Senator XXL
                                • 04.10.2004
                                • 3079
                                • Antwerpen/Belgium
                                • Saab 9-3

                                #60
                                Jedina eventualna logika je da nema snega ili da se cisti zestoko a da je auto lagan i opet nema rezerve da se ispuste gume malo ako treba. I ovde se recimo godisnje doba zove zima ali nista nije isto. Zato takve gume i ne racunam uopste kao zimske mada po vecini karakteristika jesu (dezen, gumena masa). Gore smo pisali o gumama za sneg a ne samo o zimskim nego se ne cita pazljivo. Sta god da napises ima onih koji znaju bolje sta je sigurnije za njihovu glavu. Mene to i ne cudi kad u Srbiji ne postoje nikakve norme pa se ljudi jos nisu dresirali da MORAJU da postuju propise kao da je neko nesto i****o iz prsta. Nov set zimskih guma ovde kosta oko 500-700 eura sa felnama. Kakve svrhe ima da se kupuje napamet i da se trosi novac a da se ne dobije nikakva sigurnost i to samo iz neznanja? E zato na tehnickom znaju i ne daju da prodje a ako ti pada van zimske sezone onda se vozis kako hoces. Nisam cuo da su ovde nekoga driblali zbog guma osim ako nisu celave. Mozda racunaju da su ljudi normalni i da se ipak radi o njihovim glavama pre svega. Licno mislim da su niske zimske gume kompromis i da se onih kriticnih par desetina kilometra do zimskog centra uspesno vozi i onako sa lancima ili trakama cak i ako imas letnje gume. Ovde niko ne kupuje zimske gume zbog odlaska na skijanje jednom godisnje po suvom auto putu. Takodje mnogi voze citave godine sa M+S gumama. Za takve nizak profil mozda sasvim odgovara ukoliko se uklapa u nosivost. To vec proizvodjace guma nije briga. Biraj sta ti odgovara a ima svega i nemoj samo da kupis drugu marku. To je bar jasna stvar. Nekome je (mnogima) estetika glavni adut da voze niske gume uopste a sto je rupa do rupe to nema veze. Verujem da ima dosta i onih koji su se "opametili" ili zbog glasne muzike jos uvek ne cuju buku i vibracije i slicne stvari koje dolaze od podloge. Narod ne bi bio narod kad ne bi uvek preterivao i kad se ne bi ucio na svojim greskama.
                                Sve vrste igzibicija u svakom smislu priznajem samo onima koji imaju poseban auto SAMO za to a takvih je jako malo a i znaju mnogo o automobilima pa se ne voze ni po kisi sa njima kako valja jer nije bezbedno. Za sve nepotrebne probleme koji nam se dese smo uvek krivi mi ili djavo koji nas tera da verujemo u nesto irealno.

                                Comment

                                Working...
                                X