Zimska oprema za kola (felne i pneumatici)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mirdza
    CBC Senator XXL
    • 14.03.2005
    • 2437
    • Katowice (PL) / Banja Luka
    • AGP / W126

    #31
    osjecam se prozvanim
    ovako izgleda u PL:
    - nema obaveze posjedovanja zimske opreme
    - lanci / ekseri dozvoljeni samo na planinskim putevima
    - mozes da trpas kakve god hoces tockove na auto - uslov je da ne vire izvan rubnika

    inace zimi vozim na 175/65R14 (fabricka dimenzija) a ljeti na 195/50R15.
    Zovem se Miroslav i pravim igračke.

    Comment

    • zilet
      CBC Član
      • 14.06.2006
      • 57
      • Beograd

      #32
      U pitanju je Honda Civic Hatch '00to.
      Elem ja se malo poveo u diskusiju oko toga sa ovima iz Beogume i sad na kraju krajeva kazu da je ok i da najbolje da ostanem na velicini koju imam i kao ovo te ono i kazu da su yokohamine gume odlicne za cenu i eto ubedishe me tako da stavih ove.

      E ovo je sad test sezona tako da cemo videti kako ce da bude. Za sad na dok smo josh na suvom prvi utisci su da je mnogo mekse, ali nashi putevi jesu stvarno raspad!
      I elem posto su mekse po suvom proklizava po malo pri naglijem kocenju pa cekam vlazan teren da vidim kako ce da se pokaze.

      BTW sto se tice tih zakona ja sam skroz za iste, takodje i za detaljnu obuku tokom polaganja za vozacki. Ono osnovne stvari o kolima itd .. ovako svi koji poloze za vozacki su daleko od toga da su spremni za ucestvovanje u saobracaju.

      Comment

      • dranix
        CBC Senator XXL
        • 04.10.2004
        • 3079
        • Antwerpen/Belgium
        • Saab 9-3

        #33
        Pa sta ti mislis? Da niko ne polozi vozacki ispit?
        Slazem se ja licno ali je materija suvise kompleksna. Zato postoje garazisti i zakoni (propisi) i nema vozac sta tu mnogo da zna ako prepusti posao profesionalcu. Tako bi trebalo da bude. E sad, sto je to malo skuplje druga je prica i sto i u servisima nisu bas svi nesto strucni mada ipak ruku na srce znaju dovoljno o osnovnim stvarima. Mozda ne znaju da objasne svi zasto je nesto tako ali su obavesteni sto je ipak dovoljno za uspesno bavljenje poslom. Ipak nas sve spasava ovaj internet jer ne bi smo znali nista kao telici. Dok dodjes do nekog dobrog casopisa pa procitas to je uzasno sporo. Ovako.... Ako vec nemamo para za sve onda bar znamo sta je dobro. Naravno da je internet ponekad i izvor dezinformacija i prikrivanja prave istine.

        Comment

        • zilet
          CBC Član
          • 14.06.2006
          • 57
          • Beograd

          #34
          E pa ja sam mislio da se tokom vozackog polaze malo ono osnove ovo ono, daleko od toga da treba svi da majstorisu. To bi trebalo izbeci. Ja sam za ono maksimalnu podelu poslu, svako radi svoje.

          BTW negde sam procitao da nismo samo mi tako self made orijentisani. Kao u Nemachkoj 45 % ljudi sami odrzavaju automobile i samo za vece kvarove se obracaju majstoru.

          Nego pneumatici pneumatici da ne odemo suvishe daleko, ajde opet moje pitanje o garanciji na iste. Kad je to uopste ostvarivo?

          Comment

          • jevtic
            CBC Senator XXL
            • 26.11.2006
            • 729
            • beograd

            #35
            vozim na jedne gume cele sesone. yokohama hidra c m+s na fabrickim alu felnama 14'. to mi je neki optimalni kompromis.


            pocetkom sledece sezone cu valjda kupiti neke 16 ' ili 17' i na njih strogo letnje gume a fabricke ostavljam za neke zimske gume. mozda i gume koje su pretezno zimske ali imaju m+s oznaku (wintera, mada ne verujem da cu nju cuo sam da je mnogo losa po vlaznom).
            ex - fabia 1.9 tdi
            golf 2.0 tfsi

            Comment

            • sw.brick
              CBC Senator XXL
              • 09.10.2004
              • 8141
              • Beograd, barajevo-zemun
              • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

              #36
              @206
              nije meni nizak profil nego tu cinjenicu pokazuju brojke 195mm sirine i samo 1/2 toga visina gume.

              to je suprotno od zahteva koji se postavljaju za voznju zimi (pod pretpostavkom da zima znaci i sneg i lisce i blato i bljuzgavicu i slicno) a to je sto veca trakcija sa podlogom odnosno sto manje klizanja.

              siroka guma po automatizmu nedovoljno jako "pritiska" podlogu sa jedne strane a nizak profil znaci da sadrzi malo vazduha u sebi sto za posledicu ima tvrdocu bokova na radnom pritisku.
              tvrda guma i zima /sneg ne idu zajedno.

              dodatni razlog za gumu koja je uzana a visoka je mogucnost da se za voznju po zaledjenoj podlozi smanji pritisak (ispusti vazduh) na ispod 1 bara i time bitno poveca trenje ka podlozi.

              sa niskim profilima ispod 60 jednostavno je guma prenezna da bi izdrzala voznju sa malo vazduha.

              u praksi je dokazano da jedan te isti auto sa uzom gumom (isti model) daleko bolje prolazi kroz sneg u odnosu na siru gumu. i to je opste poznato pravilo staro decenije.
              ako se nesto promenilo u razlozima zasto je siroka guma bolja za sneg i zimu generalno voleo bih da cujem te razloge.


              jedan od bitnih razloga sto se kod nas svake zime zaglave potencijalno sposobni automobili cim padne sneg su upravo presiroke gume.
              volvo
              945 SE turbo lpg
              344 GL lpg

              Comment

              • sw.brick
                CBC Senator XXL
                • 09.10.2004
                • 8141
                • Beograd, barajevo-zemun
                • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                #37
                U pitanju je Honda Civic Hatch '00to
                koja otprilike ima oko 300-320kg mase po tocku.
                sirina gume od 185mm je za negde oko 400kg po tocku. neki uobicajeni standard za zimske gume.

                da bi imao isti pritisak na podlogu, Honda bi trebala da ima 175mm max sirinu gume, mozda cak i 165mm.
                pozeljna sirina gume je direktno zavisna od mase vozila kao osnovnog faktora. (cisto fizicka velicina pritiska podloge nezavisno od marke , modela auta).

                pricam o optimumu za trakciju, na losim podlogama.
                volvo
                945 SE turbo lpg
                344 GL lpg

                Comment

                • zilet
                  CBC Član
                  • 14.06.2006
                  • 57
                  • Beograd

                  #38
                  to je zanimljivo za proracun. Pogledacu, ali stoji da sa manjom povrsinom se dobija veci pritisak na podlogu ali veca povrsina doprinosi vecem trenju sa podlogom tako da je jako diskutabilno gde je zlatna sredina.

                  Sto se tiče same visine gume, mislim da viša guma može jedino da više zaštiti felne od spoljnih udaraca, kojih je kod nas jako mnogo (pogotovu one silne šahte na sred puta!)

                  Comment

                  • Heinz
                    CBC Senator XXL
                    • 30.09.2004
                    • 1027
                    • Beograd, Voždovac
                    • Avensis 2.0 D4D

                    #39
                    Da se vratimo u osnovnu školu:

                    Sila trenja zavisi od vertikalne sile i koeficijenta trenja. Ne od površine.

                    Svako ko spominje širinu gume i trenje ne znam o čemu priča?
                    Toyota Avensis 2.0 D-4D (2007)

                    Comment

                    • dranix
                      CBC Senator XXL
                      • 04.10.2004
                      • 3079
                      • Antwerpen/Belgium
                      • Saab 9-3

                      #40
                      A da razmislis malo pre nego sto izvuces detalje iz konteksta?

                      Comment

                      • Heinz
                        CBC Senator XXL
                        • 30.09.2004
                        • 1027
                        • Beograd, Voždovac
                        • Avensis 2.0 D4D

                        #41
                        Da li je ovo dovoljno?

                        Originally posted by zilet
                        ali stoji da sa manjom povrsinom se dobija veci pritisak na podlogu ali veca povrsina doprinosi vecem trenju sa podlogom

                        Originally posted by brick
                        da bi imao isti pritisak na podlogu, Honda bi trebala da ima 175mm max sirinu gume, mozda cak i 165mm.
                        pozeljna sirina gume je direktno zavisna od mase vozila kao osnovnog faktora. (cisto fizicka velicina pritiska podloge nezavisno od marke , modela auta).

                        pricam o optimumu za trakciju, na losim podlogama.

                        Originally posted by brick
                        siroka guma po automatizmu nedovoljno jako "pritiska" podlogu sa jedne strane
                        ----
                        dodatni razlog za gumu koja je uzana a visoka je mogucnost da se za voznju po zaledjenoj podlozi smanji pritisak (ispusti vazduh) na ispod 1 bara i time bitno poveca trenje ka podlozi.
                        Toyota Avensis 2.0 D-4D (2007)

                        Comment

                        • 206
                          Admin od ispočetka :)
                          • 09.12.2004
                          • 9548
                          • Beograd
                          • 206

                          #42
                          Originally posted by Heinz
                          Da se vratimo u osnovnu školu:

                          Sila trenja zavisi od vertikalne sile i koeficijenta trenja. Ne od površine.
                          Da, ali sila trenja se posmatra po jedinici povrsine, to izgleda zaboravljas. UKUPNA sila trenja za konstantnu tezinu i koeficijent ipak nije ista za razlicite kontakte povrsine.
                          The difference between men and boys is the price of their toys

                          Comment

                          • Heinz
                            CBC Senator XXL
                            • 30.09.2004
                            • 1027
                            • Beograd, Voždovac
                            • Avensis 2.0 D4D

                            #43
                            Originally posted by 206
                            Da, ali sila trenja se posmatra po jedinici povrsine, to izgleda zaboravljas. UKUPNA sila trenja za konstantnu tezinu i koeficijent ipak nije ista za razlicite kontakte povrsine.
                            Ja upravo napisah da ne zavisi od povšine.

                            F trenja = koef. trenja x Vertikalna sila
                            Toyota Avensis 2.0 D-4D (2007)

                            Comment

                            • 206
                              Admin od ispočetka :)
                              • 09.12.2004
                              • 9548
                              • Beograd
                              • 206

                              #44
                              Ja tebe ispravljam, i opet koristim pogresan termin... I tacno je da frikcija ne zavisi od povrsine.

                              Frikcija odnosno sila je pogresan termin ovde, ono o cemu se ovde prica je TRAKCIJA Ona zavisi. Moze sad?
                              The difference between men and boys is the price of their toys

                              Comment

                              • dranix
                                CBC Senator XXL
                                • 04.10.2004
                                • 3079
                                • Antwerpen/Belgium
                                • Saab 9-3

                                #45
                                Jesu u citatima izmesane stvari ali je pritisak na podlogu po jedinici povrsine pri cemu vozilo ima konacnu tezinu. Ima razloga zasto su gume za blato uske mada imaju i specificni dezen. Sa sirokim gumama i istim takvim dezenom mozes samo da plivas po povrsini blata, peska, snega. Nije niko osporio da je sposobnost trakcije gume osnovni faktor "trenja" tj. grip-a ali taj dezen sa sirokom gumom i tom istom tezinom uopste ne dolazi do izrazaja dovoljno efikasno. Zasto se Pariz Dakkar vozi sa uskim gumama? Sigurno ne zato da bi vozila tonula u pesak (mada ponekad tonu).
                                Bilo je reci o niskom profilu gume pre svega a takve UVEK imaju manji koeficijent nosivosti. Ostaje da se bez malo vozi na felnama. To moze ali po pisti i dobrom ravnom putu. Onda postoji i fizicki limit sirine gume sto jos vise suzava nosivost. Jeste da F1 ima i niski profil i mali pritisak (1bar) ali je guma jako siroka sto na autu ne moze i F1 je laka kao pero a podloga skoro idealna.
                                Ipak nije gusenica na motornim sankama isto sto i guma ma kakvog profila sirine ili dezena bila. One idu relativno po povrsini a auto tone (bas gazi) sneg i sto pre naidje na tvrdu podlogu to bolje a to je sa uskom gumom visokih bokova.
                                Sve bi bilo mnogo drugacije kad zimska guma ne bi morala da se vozi i po suvom putu i da i tada ima zadovoljavajuce karakteristike. Mislim da nismo poceli da govorimo o specijalnim vozilima za sneg nego o obicnim automobilima.

                                Comment

                                Working...
                                X