Sledeci auto ce biti sa Sport Pack 3 i sve ce biti kako valja...
"Driving an Alfa Romeo is not like driving an ordinary car in an ordinary context. It is pure driving desire turned into a car which is also the expression of one's personality. When you are in the driving seat, your hands on the leather steering wheel, you are at one with your Alfa Romeo: the road before your eyes, the tyres's grip on the road, your heart beating at the same rpm of your engine."
je sve individualno i zavisi od samog modela i tipa auta
za svaki auto, ?ak za svaki pojedina?ni primerak auta zavisi podešavanje.
podešavanja tog tipa uzimaju u obzir i dimenzije guma kao i pritisak pumpanja.
zna?i, ako promeniš gumu za ve?u/manju time menjaš i geometriju i nanovo se ra?una sve što si pobrojao da bi se dobilo (nešto) konkretno bolje.
postoji i varijanta metoda probe i greške pa ako ubodeš imao si sre?e a ako ne, što je najverovatnije, ima?eš nezgodu da si pokvario fabri?ko ve? vrlo solidno podešavanje.
fabri?ko nije najbolje, ali je jako dobar kompromis za razne uslove u kojima ?e se na?i vozilo.
Slazem se... Ali to znaci da taj neko ko zeli da sve odradi profi mora da zna tacno sta radi?!
Ko kod nas u Srbiji moze da odradi jedno takvo vesanje i da to zaista bude kako valja i koja je to cifra, onako okvirno?!
"Driving an Alfa Romeo is not like driving an ordinary car in an ordinary context. It is pure driving desire turned into a car which is also the expression of one's personality. When you are in the driving seat, your hands on the leather steering wheel, you are at one with your Alfa Romeo: the road before your eyes, the tyres's grip on the road, your heart beating at the same rpm of your engine."
@GT mislim da si malo iskomplikovao sve... uzmi malo prelistaj razlicita iskustva na drugim forumima pa napravi neki kompromis! ne pravis ti tipski auto, vec auto za ulicu sa malo tvrdjim ogibljenjem!
Evo pravim tipski auto i ostaje isto pitanje, ko, gde i koliko?!
"Driving an Alfa Romeo is not like driving an ordinary car in an ordinary context. It is pure driving desire turned into a car which is also the expression of one's personality. When you are in the driving seat, your hands on the leather steering wheel, you are at one with your Alfa Romeo: the road before your eyes, the tyres's grip on the road, your heart beating at the same rpm of your engine."
Konkretno, ja bih napravio takve prepravke ali da ni na koji nacin ne pokvarim fabricki setup, za koji smatram da nije uradjen "odokativno", vec da napravim bolji, znaci stabilniji i upravljiviji auto!
E ovako koliko sam ja ukapirao iz raznih "pricha"-postova, shto na ovom shto na drugim forumima, dozvoljeno u smislu ne shtetish ni autu ni amortizerima je spushtanje do 30mm, e sad kao za to ne dobijesh mnog osim ljepshi iygeld ili ti nizi auto, necjesh oshtetiti fabricki set up, blago cjesh i osjetiti neku razliku, ali nishta spektakularno! E shto se tiche amortizera, konkretno meni je prdlozeno da idem na gasne amortizere da auto nebi prvishe lupalo, pa recimo kombinacija gasni amortizeri+opruge sa -30mm su dobra kombinacija.
Ja ne znam shta ti u sushtini ocjesh vjerovatno se ne razumijem dobro, ali jednostavno, trazi kit koji odgovara tvom autu i kraj. Stigne ti sve gotovo, ti samo razmontirash umontirash i zdravo djaci!
Ne razumem Milose sta ti nije jasno! Jednostavno neki od nas vole budzevine ali ja ne! To je razlog sto toliko potenciram na pravilima i zakonitostima jer bih hteo da ako to budem radio odradim profi, nadam se da ima neko kod nas ko to zna da odradi i proracuna! Inace i kad bih dobio sve te informacije ne bih se odmah u to upustio, verujem da je to dosta skupo, ali jednostavno me zanima!
Ista stvar i sa izduvima, mnogi nesto experimentisu i probavaju, dobijaju ne znam kakav zvuk na svom autu, a obrtni momenat koji je opao to nema veze! Opel Kadet Suza OK, ali malo ozbiljniji auto ne!
Mislim da se Abarth prevrce jadan u grobu kad dodje lik sa jednim gore pomenutim autom i trazi 'sportski' izduv i odokativno namesta, vari, doradjuje cevi i lonce da bi dobio neki neznamtinijakakav zvuk, a na kraju...
@Nevid kod mene su vec gasni amortizeri po default-u...
"Driving an Alfa Romeo is not like driving an ordinary car in an ordinary context. It is pure driving desire turned into a car which is also the expression of one's personality. When you are in the driving seat, your hands on the leather steering wheel, you are at one with your Alfa Romeo: the road before your eyes, the tyres's grip on the road, your heart beating at the same rpm of your engine."
iskreno ne znam da li postoji neko u Srbiji ko se uopšte bavi profesionalno konstrukcijom vešanja a pogotovu po želji pojedina?no.
potrebni su prili?ni resursi za ispitivanja ponašanja vozila, potrebno je znanje (to se još i može kroz knjige i teoriju najlakše realizovati) i potrebna je merna oprema (po pravilu skupa).
Zastava kao fabrika recimo nema takve resurse, nema ni ljude a o?ekivalo bi se obzirom na delatnost.
ja bih krenuo u vrlo sitne i jeftine promene u setupu jednog po jednog parametra uz konsultacije ( i prate?a merenja) sa nekim trapadžijom u koga imam poverenja da mi govori istunu ma kakva da je.
najgora stvar u celoj pri?i je da ogromna ve?ina automobila ima napred McPherson vešanje, a to je gotovo samo po sebi katastrofalno rešenje za bilo kakvo dalje unapredjenje.
uglovi vešanja se sa McPhersonom stalno menjaju, osobine su veoma loše u smislu pra?enja ponašanja jer se menja istovremeno nekoliko uglova/ radnih parametara a svaka izmena zahteva maltene novu McPherson nogu odnosno mehani?ki druga?ije dimenzije.
uz te ugradjene mane kada se nadoda i još kombinacija sa prednjim pogonom što dodatno kvari situaciju i još otežava efektivnost McPherson sistema ostaje malo mesta za neka unapredjenja. neki opipljivi dobitak.
FWD i McPherson (na istoj osovini) se nikako ne slažu sa tehni?ke strane, ali je zato vrlo efikasno finansijski i stoga vrlo omiljeno rešenje masovno u upotrebi.
po meni, najve?i dobitak na ose?aju a da nije preskupo se može dobiti promenom menja?kog odnosa u upravlja?u- letvi volana.
po pravilu, FWD auti imaju "spore" upravlja?e sa velikim prenosnim odnosom.
pri tome mislim na odnos ugla u stepenima okretanja samog volana prema ugla u stepenima okretanja to?kova
koliko sam ja mogao iz iskustva da primetim, ako je manji prenosni odnos u upravlja?kom sistemu mnogo ugodnije se vozi auto, lakše se skre?e i uopšte kroz krivine je lepši ose?aj.
mana je da se pove?ava povratni uticaj puta.
a naro?ita mana je kombinacija FWD i takvog upravlja?a, oseti se prili?an torque steer efekat koji je to to ja?i što je upravlja? direktniji- manji prenosni odnos.
dakle, ja bih ubrzao upravlja? i promenio ugao nagiba glav?ine (pove?ao) kao prve aktivnosti.
ako može, tj ima delova.
sam se ne bih usudio da proizvodim delove, ipak su to bitni elementi za bezbednost koji trpe velike sile.
eventualno, i pozabavio se popre?nim stabilizatorima napred i nazad a ako može kupio one koji su promenljivog dejstva/ aktivne.
to je kako bi ja usmerio aktivnost, ili potražio jednostavnije rešenje- model auta gde je to ve? isprobano, napravljeno i može se lako nabaviti.
manje je izazova, ali i mnogo manje muke u uštimavanju i pronalaženju adekvatnih izmenjenih delova.
koliko ovde u Srbiji ima ponude takvih delova, resursa u ljudima i mašinama da isprate želje mogu samo da nagadjam ali sam pesimista.
mi smo veoma mala zemlja, sa nikakvom tradicijom u tehni?kim oblastima...
opet, interesantno je sa aspekta edukacije, novih saznanja prakti?no, a još uz bogate sponzore za resurse možda bi i moglo nešto
Ja bih to uradio drugacije i mislim da je jednostavnije, a brzo ce dati opipljive rezultate.
Mislim da Alfa nosi isto vesanje kao i moja Dedra i Tipo, i to se pokazalo prilicno dobro. Ja sam prezadovoljan lezanjem, sve je standardno kod mene.
Prvo sto bih uradio kod sebe je zamena gumenih delova nekim tvrdjim materijalom. Teflon, plastika itd... Sta moze da se nadje. U inostranstvu se prodaju ti delovi, zaboravio sam kako se zove materijal - poly-nesto. Konkretno, veza balans stangle i oscilujuceg ramena, i veza balans stangel i karoserije. Drugo mesto su biksne oko kojih rotira samo oscilujuce rame.
to je prva stvar koju treba uraditi da bi se tocak kretao u pravcu u kome ga vode delovi vesanja (iako to nisu idealne putanje, bolje takve nego potpuno nekotrolisane u raznim pravcima zbog mekanih gumenih delova). Cena ovoga moze biti udobnost, ali par puta sam imao prilike da vozim juga koji ima sferne zglobove umesto svih gumenih delova i zacudjujuce je tih vrlo lako po gradu dodjem do 80km/h a da ne primetim.
Sledeca stvar je podesavanje uglova tocka. Na zalost, samo jedan ugao se moze podesavati na jednsotavan nacin, to ej nagib tocka. Treba da bude u minusu oko 0.5 stepeni. To se radi camber magic srafovima koje sam pomenuo.
Ove dve stvari ce dati osetno poboljsanje. Za dalje unapredjenje potrebno je vise znanja i para, tako da to ostavljamo za drugi put. Ali samo da napomenem da bi sledeca stvar koju bih ja uradio bila spustanje vozila. Vrlo malo, 20-30mm, ali uz skracivanje amortizera, podizanje ramena i letve volana, uz zadrzavanje fabricke tvrdoce, ili eventualno samo malo tvrdje.
RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.
Ja sam laik bar sto se tice ovih izraza koje ponegde upotrebite, inace sve razumem jer mi je logika jaca strana!
@brick na 146 2.0 se vec nalazi jako kratak i brz upravljac i to je poprilicno pozitivna stvar! Naravno ima i propratnih, negativnih efekata koje sipomenuo ali se vrlo brzo zaboravljaju cim pocnes da vrtis volan po par stepeni levo i desno!
Sta je ustvari nagib glavcine, to je ono sto zovemo "minus", camber koji pominje @Uros Piperski?! To ima logike, ali kako Milos kaze na Alfi je vec fabricki od 1 stepen, ne verujem da bi verci doneo neke rezultate, ili bi?!
Poprecni stabilizatori?! Jel to balans stangla?! Aktivni?! Hmmm, to mi je malo nejasno...
Ako jeste ovo sto ja mislim, onda ima ceo kit da se kupi Eibach konkretno za 146 2.0, znaci sve opruge i amortizeri, dve balans stangle ako se ne varam! E sad koliko je to dobro i opet nista u vezi viljuski, letve, spona...
@Uros Piperski, isto je kao Tipo a najverovatnije i kao Dedra, takodje mislim da jako dobro drzi put i da je poprilicno upravljiva, ali s obzirom da je to isto vesanje kao i na 155, pa postoji opet sansa da se iskopira nesto sa DTM ili tako neceg!
Cekaj, cekaj, sta je sa tim skracivanjem amortizera?! Zar to ne spada u ono "niposto ne raditi"?!
"Driving an Alfa Romeo is not like driving an ordinary car in an ordinary context. It is pure driving desire turned into a car which is also the expression of one's personality. When you are in the driving seat, your hands on the leather steering wheel, you are at one with your Alfa Romeo: the road before your eyes, the tyres's grip on the road, your heart beating at the same rpm of your engine."
ja sam pri?ao generalno, osobine prema konstrukciji koje su tipi?ne.
da ne tražim sada po netu, koliki je pre?nik okretanja Alfe 146.
manji od 10 metara ?
meni od se?anja auta koje sam vozio sa prednjim pogonom ne mogu da navedem jedan model koji je imao brz upravlja?, svima treba 2 ili više kruga obrtanja volana tokom vožnje (jedan krug ulevo samog volana, jedan krug udesno) za razna skretaanja i sli?no.
pod nagibom glav?ine mislim na nagib osovinice to?ka, nagib zamišljene ose ko?ionog diska, to?ka, gume u odnosu na tlo.
pod aktivnim stalbilizatorima, balans štanglom, mislim na sisteme gde se dinami?ki menja tvrdo?a iste prema uslovima puta odnosno željenom trenutnom ponašanju auta.
bilo da su pneumatske, hidro gde se tvrdo?a menja promenom pritiska radnog medijuma ili mehani?ke gde se pomeraju ta?ke u?vrš?enja odnosno geometrija same torzione poluge.
teoretski ima raznih rešenja, neka nisu ni komplikovana (na papiru) ali za realizaciju i posebno uštimavanje svega u skladnu celinu baš i ne bude lako.
sva ta poboljšanja do izražaja dolaze tek sa pove?anjem bo?nih g sila odnosno optere?enja šasije visokim zahtevima tempa vožnje.
ti zahtevi se retko dogadjaju na javnim putevima u prose?nom saobra?aju pa obi?no fabri?ko podešavanje bez problema drži pod kontrolom ponašanje vozila.
opet, za one kojima treba oštrije ponašanje vozila, odnosno brža/ nervoznija reakcija fabri?ki setup ne pruža dovoljno obi?no.
sama bazna konstrukcija vešanja još iz fabrike obi?no ukazuje na mogu?e domete poboljšanja.
lošije fabri?ko rešenje se lako (i jeftino) unapredi toliko da se oseti odmah. tipi?an primer je Yugo i sli?ni. (Yugo npr uopšte i nema balans štanglu pozadi, niti ikakvo prostorno vodjenje zadnje osovine, samo popre?ni gibanj i 2 poluge).
dobro fabri?ko rešenje vešanja se teže dalje unapredjuje, dobici su mali i teško se primete jer ve? iz fabrike sve (gotovo) perfektno funkcioniše.
stoga su i poboljšanja dosta skupa jer se puno teba uložiti za male dobitke.
fabrike rade prema nekim kompromisima inženjerstva (?itati kvaliteta) i prodaje/merkatinga (?itati profita) prema zahtevu ciljanog kupca.
verujem da svaka fabrika ume da napravi, ili zna gde da kupi znanje, da napravi perfektno vešanje ali da mnoge ideje i rešenja otpadnu na putu od crta?eg biroa do proizvodne trake za mas produkciju.
koliko je samo vremena trebalo da se izbace ?isto uljni amortizeri iz fabri?ke ugradnje a odavno je poznato bolje rešenje (gasni).
kada bih ja u mašti sklapao auto, najvažnije bi mi bile ko?nice, zatim obavezno duple A viljuške sa što dužim kracima, amortizer sa promenljivom pozicijom ose vezan za donju vilju?ku preko osovinice, upravlja? direktan sa oko 0,60-0,75 kruga max na jednu stranu zna?i ukupno nešto preko 1 do 1,5 krug motanja.
Panhard šipke obavezno i napred i nazad vezane za nose?i ram.
samo vešanje obavezno na nose?em plivaju?em ramu sa hidro bušinzima (hidro silent blok).
pošto bi stavio viljuške onda bi i zamenom podloški lako podešavao potrebne uglove po želji.
itd, primenio neka opšta pravila koja definišu dinami?ko ponašanje vozila na ovaj ili onaj na?in.
ali realnost je da bi to skupo koštalo, teško bi se nabavljao kvalitetni materijal za izradu, ljudi koji imaju znanje da proizvedu željeni deo bi morali da se plate adekvatno (skupo košta znanje) itd.
ali bi i rezultat bio zavidan u šta ne sumnjam.
uostalom ne treba ništa izmišljati, malo zaviriti kako se radi za F1 priprema auta i to je to.
zakoni fizike i pravila izrade su opšte važe?i, sve isto ili veoma sli?no treba primeniti i rezultat u ponašanju vozila ne?e izostati.
Maserati, Lotus, Ferari i drugi serijski automobili po meni imaju ve? iza fabrike veoma usavršena vešanja i dobro ponašanje na putu.
mane, košta taj uloženi trud.
najbrze rjesenje je kupovina gotovog seta (eibach, bilstein, ...) i ugradnja istog, po mogucnosti uz izmjenu svih gumenih elemenata na tvrdje (powerflex, superflex, ...). to rjesenje je (nazalost) i najskuplje i nije uvijek najbolje
ali, zasto u autu za svakodnevnu voznju izmisljati toplu vodu
Precnik okretanja je 10.5 metara kako pise na nekom sajtu, i nema vise od dva kruga, znaci jedan levo i jedan desno, ali i dalje najbrzi koji sam ja video na prednjoj vuci, e sad... Mogu samo da zamislim koliko je radikalan taj koji si ti pomenuo...
U svakom slucaju ovo nikako ne bih ni stavljao na auto za svaki dan! Jasno je da je svima nama potreban novac i skoro uvek nam isti nedostaje, ali to je problem koji je resiv i vrlo lako se u zivotu stvore uslovi da se materijalna strana ojaca i onda dolazimo do onog stupnja ispunjavanja svojih zelja iz detinjstva, ono sto nikad nismo imali!
E otud i sve ovo sto sam pitao, jer ja ne bih to znao sam, a prosto je porazavajuca cinjenica da ne bih imao ni kome da platim da mi odradi ono sto zelim, sto je i najtuznije!
"Driving an Alfa Romeo is not like driving an ordinary car in an ordinary context. It is pure driving desire turned into a car which is also the expression of one's personality. When you are in the driving seat, your hands on the leather steering wheel, you are at one with your Alfa Romeo: the road before your eyes, the tyres's grip on the road, your heart beating at the same rpm of your engine."
Comment