Originally posted by GT
Gume - iskustva, proizvodjaci ...
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
"Driving an Alfa Romeo is not like driving an ordinary car in an ordinary context. It is pure driving desire turned into a car which is also the expression of one's personality. When you are in the driving seat, your hands on the leather steering wheel, you are at one with your Alfa Romeo: the road before your eyes, the tyres's grip on the road, your heart beating at the same rpm of your engine."
Comment
-
-
85 to je 2060 kilograma na autu koji je tezak 1240, plus cetiri osobe od 100 kila (hipoteticki), to sve izadje cirka 1640 kg, znaci ostaje 420 kilograma "viska"...
to sve ako nema priklju?nog vozila, ako je i ono tu dodati još 75kg i sa tim gumama si tanak još 50kg.
gume se uvek odredjuju prema ukupnoj bruto masi vozila.
za tvoju primenu verovatno je i index 82 dovoljan ako retko koristiš optere?eni auto.
plus obi?no se ide na rezervu, tako da ne bude optere?enje po gumi baš knap što je gadno leti kada su povišene temperature. recimo da voziš na +45C svaka margina rezerve dobro dodje.
fabrika projektuje auto za najve?e o?ekivano optere?enje i najgore uslove i prema tome odredjuje elemente vozila, i gume a u proseku uslovi vozila su obi?no blagi ve?i deo vremena.volvo
945 SE turbo lpg
344 GL lpg
Comment
-
-
-
Hehehe bas mi i treba malo manje kilograma, vise ni pertle ne mogu da vezem a da ne pocnem da ispustam neke zvuke...
Ma znam brate u pravu si skroz, to je glupava razlika, nego od kad sam slomio karter sve se nesto mislim, a kad god sam hteo da ustedim uvek sam platio vise! Ko se o mleko opece taj i u jogurt duva...
Zaboravio sam da mi je skoro isto 205\50\15 tako da cu najverovatnije uzeti njih!"Driving an Alfa Romeo is not like driving an ordinary car in an ordinary context. It is pure driving desire turned into a car which is also the expression of one's personality. When you are in the driving seat, your hands on the leather steering wheel, you are at one with your Alfa Romeo: the road before your eyes, the tyres's grip on the road, your heart beating at the same rpm of your engine."
Comment
-
-
Na gumama postoje još tri bitne oznake: Traction, temperature i treadwear.
Traction - C, B, A, AA (od lošijeg ka boljem)
Temperature - setiću se sutra
Treadware (prosto rečeno, indeks trošenja gazećeg sloja) - od 120 (nisam siguran za ovu vrednost) pa do 280... Što veće to bolje..San ispunjen. Impreza Turbo.
Comment
-
-
Jel neko otisao do CRO ili HU i pazario gume pa vratio PDV ?
Pasce zamena ovog leta, a za moju dimenziju (215/45-17) sam siguran da se isplati otici preko granice i vratiti se.
Plus imam jos par akcija da obavim tamo tako da usteda moze da bude visestruka.
Pitanje, moze li se vrnuti PDV tj. da li ce carinici nesto da smaraju ?work in progress
Comment
-
-
@N27: Sve to pise po Tigrovom i drugim sajtovima posvecenm gumama... lako se nadje... Ipak su najbitnije x/y/z i indexi nosivosti i brzine.
Potpuno te razumem sa tvojih 260KS da moras da razmisljs i o tome, ali mi smo obican narod. Brzina do 170 i tako toPa i gume za nas se tesko nalaze (bas takve kakve hoces) a da ne pricamo o posebnostima.
Evo, i ja sam morao moje da porucim, nije ih bilo u radnji...
@Uzelac: 'Aj' kad saznas vise o tome, javi. Ja pojma nemam...
Comment
-
-
I'm not caucasian, I'm championship white
Comment
-
-
Originally posted by prolupator@N27: Sve to pise po Tigrovom i drugim sajtovima posvecenm gumama... lako se nadje... Ipak su najbitnije x/y/z i indexi nosivosti i brzine.
Potpuno te razumem sa tvojih 260KS da moras da razmisljs i o tome, ali mi smo obican narod. Brzina do 170 i tako toPa i gume za nas se tesko nalaze (bas takve kakve hoces) a da ne pricamo o posebnostima.
Evo, i ja sam morao moje da porucim, nije ih bilo u radnji...
PozzzSan ispunjen. Impreza Turbo.
Comment
-
-
mislim da se ne isplati posebno ta ideja sa povratom PDVa.
madjarski PDV kao i hrvatski je veí nego kod nas pa u startu trebe više da platiš.
zatim transportni troškovi.
onda kod nas platiš carinu, pa na to PDV.
tamo još ra?unaj i na ekološku taksu za tvoje stare gume, i njihovu reciklažu.
pitanje je koliko izadje razlika varijanta kupovine ovde, i samostalnog uvoza odnosno koliko se isplati.
uz to, nemaš ni garanciju za napolju kupljene gume.
jeste da to baš ionako nije lako ostvarivo ali eto i taj faktor postoji.
moj bi motiv da kupim napolju bio ako ovde nema tog modela i te dimenzije koja mi baš odgovara.
koliko ?ujem od poznanika, iz Hrvatske idu u Sloveniju tim metodom po gume, navodno su u Sloveniji gume puno jeftinije jer je mala potražnja (malo auta) a velika ponuda prodajnih mesta pa se lako dogovara cenkanjem niža cena od preporu?ene maloprodajne.volvo
945 SE turbo lpg
344 GL lpg
Comment
-
-
Eeeee brick, sad si preterao... Sve to stoji, ali...
Povrat se vrsi od strane hrvatskih carinika, a na nasoj carini ne moras ni da prijavljujes sve te zafrkancije, imas gume na auto i to je to.
A ako covek vec ide ide tamo, onda nema transportnih troskova?
Sto se garancije tice i ovde je to imaginacija... Mozes da insistiras koliko hoces ali ti prodavac moze neverovati do mile volje.. i vrteti te do besvesti. Ono, moze, ali komisija, pa trt-mrt... pa se razvuce na tri meseca, a ti se misli do tad.
Nego, uzeh gume
Kleber Dynarex 185/65/14 86 H
5.160,00 din kom
290,00 din balansiranje/kom
0.00 centriranje celog trapa ( gratis)
Ukupno 21.800,00 din.
Malo cu da se provozam pa prekosutra, kad imam duzu turu, javljam kakvi su utisci. Za ovih kilometar-dva su vrlo dobre
Comment
-
-
michelin energy (made in russia), izbjegavati ( kad se prijedje cca 40 000 km, nedao bog da padne kisa)
pirelli, izbjegavati (plastikaner)
toyo, bilo koje preporucam"Your eyes look a little red son... have you been hitting VTEC??"
Comment
-
-
Originally posted by brickmislim da se ne isplati posebno ta ideja sa povratom PDVa.
Generalno je u CRO sve jeftinije, a kada se vrati PDV onda je to vec znacajna razlika.
Meni ovde za 215/45-16 traze 150-250 po gumi, sa PDV-om. Neka je guma u CRO po 10e jeftinija, to je 150-200 evra razlike na cetiri komada sa vracenim porezom. Sumnjam da to ne moze da pokrije ekolosku taksu. Transport nije problem, idem tamo poslom ...
Konacno, ako bas zacrtam tj. proradi inat, mogu da stavim na auto zimske, bacim istrosene letnje ovde i odvezem se samo sa felnama u CRO. Ako bas poludim
Btw. tesko da ce neko da mi naplati carinu i pdv na gume. Dva gasa po blatu/sljunku i svaka ce izgledati dovoljno polovno da carinicima ne upada u oci
I .... nije u pitanju samo cena.
Ovde se tesko nalazi guma ovog i proslog godista u ovako specificnim dimenzijama. Price "guma je dobra do 5 godina" stoje ali ja bih ako vec placam tolike pare za gume da vozim nove.
Drugo, izbor se svodi na 3-4 modela, posebno u 215/45-17. U 225/45/17 je mnogo bolje ali, kao sto sam vise puta ponovio, "volim stock pa to ti je" a stock je 215/45-17 za WRX-a
Trece, volim i da mogu da biram, prinudnu kupovinu "jer bolje nema" tesko varim.
Pozdrav!work in progress
Comment
-
Comment