Cena za 195/60/14 je bila 6300din po komadu, al posto je meni potrebna letnja guma sa dobrim aquaplanningom (sudeci po ovoj zimi), ne znam da li mi se isplati da uzimam all season gumu.
Jos jedna stvar koja mi nije jasna na sajtu http://www.autogume.net pod rubrikom "uputstva za vozace", kazu da ako se kupuju samo 2 gume treba ih montirati na zadnju osovinu, bez obzira koji su tockovi pogonski. Ja sam uvek mislio da bolje gume idu na pogonske tockove?
Da li neko od vas ima na kolima Toyo, i koja su iskustva? Trebalo bi da su u rangu sa Yokohamom, ako ne i bolje.
@sri98 Ove tvoje stvarno izgledaju extra, ali mislim da za proxies ima samo od 15" do 24", moguce da gresim. Cena im je isto lepa .
Jel si dobio neki popust?
Jos jedna stvar koja mi nije jasna na sajtu www.autogume.net pod rubrikom "uputstva za vozace", kazu da ako se kupuju samo 2 gume treba ih montirati na zadnju osovinu, bez obzira koji su tockovi pogonski
sta ti tu nije jasno konkretno, apsolutno uvek bolje gume idu na zadnju osovinu, i jedino tako ima svrhe kada je cilj sto bolje ponasanje automobila / bezbednost voznje.
Ajde bre brick, ovo ti je bio rekordno kratak post , sta ti se desilo
eto, vuche me za jezik a izvuce mi prst
Naime, trakciona frikcija je najveca na gumi kad je nova.
Sto je guma vishe slik manji je otpor kotrljanja.
Upravo otpor kotrljanja je taj koji daje stabilitet autu, dakle da zategne zadnji trap i time simulira krilca na pikadu koji bez njih leti kao klada.
Jasno.
Dalje, u krivinama je nova guma iz opisanih razloga bolja jer ima vishe mesa gde se uvija i razlaze sile da neidu direktno sve na bocni zid. Dakle, teze se auto zanosi.
Napred je potpuno svejedno dok god se tocak kotrlja ima se volan da se uzmeri u zeljenom pravcu.
Ova opcija nepostoji kod svih auta mislim, upravljanje zadnjim tockovima, jer dodje li do njega iznenadno, obicni vozaci se tesko snalaze u tim uslovima.. eto , malo produzih i razjasnih, a teo sam da se ueditujem u odgovor iznad , no neka moze i ovako
Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
move your mind
Eto da nema foruma, na prednje bih montirao posto sam kapirao da bolji grip daje bolje ubrzanje i da je sila kocenja malo veca na prednjoj osovini. Posle sam na sajtu michelina procitao isto da nove 2 trebaju da idu na zadnje tockove, gde ima malo vise objasnjenja zbog cega, od autogume.net.
Kakva je guma michelin energy, posto samo nju imaju u mojoj dimenziji na sajtu?
Imao sam neke Uniroyal Rain gume, ali posto je balon iskocio na njoj mora da se menja. Sto se voznih karakteristika tice bio sam prezadovoljan, narocito voznja po mokrom.
A ko?enje? Kažete da ako se kupuju dve nove gume, treba da se stave na zadnju osovinu. obrazloženje je logi?no. Ali zar se onda ne trpi kod ko?enja? Prednje gume su više optere?ene od zadnjih i tu je tako?e potrebno ''mesa'' (ili mesta ) što kaže Boost... Ima tu i ZA i PROTIV (kod odabira osovine za nove gume). Jasno da je najbolje uzeti sve ?etiri, ali prednosti imaju i varijanta za napred i varijanta za nazad, zar ne?
Da nove gume idu na zadnju osovinu mi je novost... Kako je BOOST to objasnio, zvuci sasvim logicno... No, ipak je komplet sve 4 najbolja opcija ... 'krilca na pikadu' ...
A ko?enje? Kažete da ako se kupuju dve nove gume, treba da se stave na zadnju osovinu
ko?enje pogotovu to važi, obavezno pozadi bolje gume ina?e nema ništa od ko?enja na pravcu ako je podloga iole klizava.
nema potrebe ovde posebno objašnjavati dinamiku kretanja vozila, ima na sajtu Continentala objašnjeno izmedju ostaloga, osnovni termini i pojmovi fizike važe?i za vozilo.
opšte široko poznato pravilo staro decenije i potvrdjeno milion ima puta u praksi, bolje gume uvek nazad.
Comment