Gume - iskustva, proizvodjaci ...

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • vujke
    Admin
    • 29.09.2004
    • 1673
    • Mladenovac
    • Daewoo Lanos 1.5SX

    [sažeto]
    Zakoni fizike se ne menjaju, barem ne tako lako . Razmisli šta se dešava kad povučeš ručnu kočnicu pri kretanju...isto se dešava i kad kočiš po klizavom sa lošim gumama pozadi. Odlučiš se dal je važnije da kreneš po klizavom ili da se zaustaviš bezbedno i tako montiraš gume.
    [/sažeto]
    while(!asleep()) {sheep++;}

    Comment

    • veljko
      CBC Senator XXL
      • 30.01.2006
      • 476
      • Backi Jarak, NS
      • Volvo V50 DRIVe

      a sta se desava kad na lepoj klizavoj uzbrdici oces da krenes a imas dobre gume pozadi

      stisnes kocnicu, al auto polako klizi nazad
      dohvatis se snega sa strane, usaltas u drugu, al ono opet proklizuje

      verujem da je u sportskoj voznji jako bitno koje gume koristis, naravno i na ulici, svesni smo toga da onaj ko ide na zimovanje ne razmislja o 2 nove gume, a opet onaj ko ima gotov novac za 2 nove gume ne luduje sa autom, te sumnjam da ce trakcija samo zadnjeg dela biti suvise bitna kada treba da krene iz snega negde na parkingu.

      fizika je jedno, ali ova nasa svakodnevnica je nesto sasvim drugo

      4 nove gume su resenje problema
      Bolje biti sretan nego pametan

      Comment

      • Ogi
        CBC Senator XXL
        • 07.10.2007
        • 309
        • Beograd
        • Hyundai i30 1,4

        Upravo to, sve je ovo jedna bezrazlozna filozofija... cinjenica je da vozim auto 10 godina i da nikada nisam imao ni jednu jedinu zimsku gumu i nikada nisam imao ni jedan problemcic zimi... moj cale vozi 30 godina i isti slucaj... evo danas je kupio 4 letnje... doduse, jeste da vozim uglavnom po gradu ali ipak... vozio sam keca u sred zime na -15 po autoputu bez ikakvih problema... znaci to je sve preterivanje... tako da ja mislim da cu ja sa zimskim napred i "all seasom" takodje dobrim pozadi da budem super... iovako ne vozim mnogo... cak i da vozim opet bih isto ucinio... kada se samo setim po kakvom sam negu vozio svog keca sa nekim drkavim gumama...

        Comment

        • vujke
          Admin
          • 29.09.2004
          • 1673
          • Mladenovac
          • Daewoo Lanos 1.5SX

          Pa onda nema sta da raspravljamo dalje, cela ova tema je suvisna. Ja imam samo 10-ak godina vozackog iskustva i do ove zime nikada nisam imao sve 4 zimske gume, sada mislim da nikada vise necu cekati zimu u letnjim gumama, razlike su enormne cak i uz moj "penzionerski" nacin voznje.
          while(!asleep()) {sheep++;}

          Comment

          • prolupator
            CBC Senator XXL
            • 02.09.2005
            • 3968
            • Zemun

            U mom selu kazu :
            Svaka boodala ima svoje veselje....

            Ja vozim 17 godina i nikad mi ne bi palo na pamet da zimu docekam sa letnjim gumama na automobilu. all season i nekako ako sam 110% siguran da nikad necu izaci sa ociscenog asfalta ...

            Eto, to mene cini veselim

            Guma je kao obuca, zimska zimi, letnja leti.
            OPEL KLUB SRBIJA - http://www.opelclub.rs - dođi, vidi ...

            prolupator.mojblog.rs

            Comment

            • sw.brick
              CBC Senator XXL
              • 09.10.2004
              • 8141
              • Beograd, barajevo-zemun
              • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

              fizika je jedno, ali ova nasa svakodnevnica je nesto sasvim drugo
              fizika je sve. niko je nije i ne moze prevariti.
              nasa svakodnevica takodje, moze samo zabluda privremeno da zamaskira, dok ne zatreba da se stvarno osim na recima i u praksi vozi zimi auto.

              kocenje je najveci i nakomplikovaniji zahtev sto se tice ponasanja vozila/ trakcije.
              nista se nece dogoditi ako se na uzbrdici ili po ravnom usled celavih guma ne moze krenuti.
              ali zaustavljanje u prepreku, nasilno, je uvek problematicno, a sa celavim/ neadekvatnim gumama to je pravilo a ne neka daleka mogucnost.

              zimi su letnje gume= celave gume.
              volvo
              945 SE turbo lpg
              344 GL lpg

              Comment

              • Wiz
                CBC Senator XXL
                • 30.09.2004
                • 3104
                • Nish

                Originally posted by Beshla
                Kakva su vam iskustva sa Barum zimskim gumama? Dvoumim se izmedju njih i tigrove Wintera.
                Ja sam imao dobra iskustva sa Polarisom kupi ako hoces slobodno

                Comment

                • dranix
                  CBC Senator XXL
                  • 04.10.2004
                  • 3079
                  • Antwerpen/Belgium
                  • Saab 9-3

                  Moram da se umesam.
                  Bolje gume uvek idu pozadi bez obzira na pogon i to je ZAKON.
                  A ono sto se neko ne slaze u vezi proklizavanja pogonskih (obicno prednjih) tockova se resava lancima, trakama ili slicnim napravama za voznju po snegu.
                  Ovo sve kad se ne moze priustiti sve cetiri nove (dobre) zimske gume.
                  Naravno da se po snegu ne zuri i da se vozi veoma sporo a potrebna su i neka druga znanja i iskustvo cesto bas sa TIM modelom auta.
                  Oprez!!!

                  Comment

                  • Eon
                    Moderator
                    • 10.03.2005
                    • 4225
                    • Beograd-NBG-44
                    • Superb 2.0 4x4 DSG

                    Kod kupovine guma, uvek kupiti sve cetiri i nema problema. Ovde ce se razviti tema sta je bitnije kako pokrenuti ili zaustaviti auto, a to nema smisla.

                    Postujte preporuke proizvodjaca i nece biti problema!!!!
                    Škoda Superb 2.0 TDI 190 bhp DSG 4x4 2020
                    Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 bhp Carat 2017

                    Comment

                    • Vocko
                      CBC Senator XXL
                      • 25.04.2005
                      • 4556
                      • nBGd

                      Nema se uvek para za sve 4, odatle i diskusija

                      Comment

                      • Goranp
                        CBC Senator XXL
                        • 28.06.2006
                        • 436
                        • Banja Luka

                        Prijedlog: Da se ova diskusija o tome gdje "stavljati" gume isječe i postavi u jednu posebnu temu
                        Mislim da je veoma zanimljiva

                        A poštujem ja zakone fizike i sve to
                        Ali definitino smatram da je bolje naprijed staviti zimske gume (prednji pogon) pogotovo za neki normalan način vožnje - bez iživljavanja

                        Baš sam prije nekoliko dana na ćaletovom auto probavao kočenje sa novim prednih zimskih Debica gumama naprijed i lošim ljetnim nazad
                        Nekih 5cm snijega je bilo i auto se zaustavio sasvim normalno bez ikakvog zanošenja i plesanja....
                        Zato mi je logičnije da naprijed budu zimske
                        A isto tako zar na prednjim gumama nije veća snaga kočenja?!
                        Banjaluka Blog
                        http://gradbanjaluka.blogspot.com
                        Tattoo Picture
                        http://tattooaco.blogspot.com

                        Comment

                        • sw.brick
                          CBC Senator XXL
                          • 09.10.2004
                          • 8141
                          • Beograd, barajevo-zemun
                          • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                          A isto tako zar na prednjim gumama nije veća snaga kočenja
                          jeste, i to nuzno mora da ostane.
                          bas zato da bi se to zadrzalo, bolje gume idu nazad, gde je potrebna manja sila za izazivanje problema.
                          ili drugim recima postavlja se tezi zadatak za gumu da zadrzi trakciju.

                          guma koja izgubi trakciju prestaje da bude guma.
                          znaci nikada ne sme da se dogodi da pozadi prvo izgubi trakciju (i time se ubrza) pa onda napred vec obrnuto.

                          ako jos ima snega kod tebe, uradi prost test.
                          nadji jako sirok parking, tako da ne postoji nista u sta mozes da udaris gde god ti dopire pogled, vozi jedno 40km/h.
                          stisni kocnicu normalno, punom snagom.

                          garantovano ce prvo zadnje gume izgubiti trakciju i garantovano ce zadnji kraj vozila pokusati da "pretekne- obidje" prednji kraj vozila tj pocece auto da rotira oko prednje osovine.

                          to je zato sto prednja osovina sa boljim gumama jos ima dodir (trakciju) sa podlogom i stabilna je dok zadnja osovina sa losim gumama vise nema trakciju (prakticno u vazduhu je) i nestabilna je.
                          kako postoji inercija mase, prosto ce da otklize zadnji kraj vozila.

                          sto veca brzina kretanja pre kocenja, sto veca razlika trakcije prednje i zadnje osovine (guma), sto ostrije kocenje to ce pre da krene pirueta.

                          uopste nije pitanje da li ce, uvek ce nastati samo je pitanje pri kom tacno nivou sila (kocenja) interakcije podloge i gume.

                          Njutnova mehanika je neumoljiva, i tu je kristalno jasno sta se dogadja koa zakonitost.

                          e sad, moze uvek da se kaze ako (hipoteticki) jako sporo vozim, i ako jako sporo (blago) kocim, i ako po jako ravnom putu vozim nece mi se dogoditi....
                          i to je taacno sve dok je hipoteticki to ublazeno stanje kretanja u balansu sila trenja klizanja i sila trenja kotrljanja.

                          a kako je granica toga veoma tanka, i u praksi jako losa trakcija po sngeu/ledu sama po sebi (mali koeficijent trenja podloge), tako je i ta granica jako spore voznje i jako blagog kocenja toliko mizerno mala da je normalna upotreba vozila fakticki nemoguca.

                          nije bas neki ideal izaci na put i kotrljati se 10 ili 20km/h da bi se koliko toliko zadrzao nivo sila u okviru koji dopustaju lose gume.
                          to je vec mucenje i sebe i ostalih u saobracaju, a i dalje je upitna upravljivost.

                          potpuno isti mehanizam delovanja, je kada na suvom /mokrom recimo vozite 60km/h i naglo povucete rucnu (koja zablokira zadnju osovinu).

                          dogodice se pirueta oko prednje osovine, tj zadnji kraj auta ce biti izbacen sa prethodne putanje kretanja.

                          da bi se u normalnoj voznji pri kocenju to sprecilo, namerno se oslabljuje (tzv peti cilindar) sila kocenja na zadnjim tockovima, i time se namerno stvara bolja trakcija pozadi a losija napred.

                          sto jace kocenje to losija trakcija (pre se izgubi) i obrnuto.

                          dakle, najbolja moguca trakcija pozadi je imperativ za upravljivost auta a to se postize najboljim mogucim gumama pozadi.

                          i to je tako za svaki auto, pogon ionako nema uticaja u fazi kocenja, a kocenje razvija ubrzanje (tj negativno ubrzanje- usporenje) reda 10 m/s2 ili oko 1g.

                          to sve vazi i za 4x4 pogon, i za auto koji se slepuje sajlom, ili na bilo koji nacin stavlja u pokret...

                          osnove fizike, osnovna skola, i tu se nista nije promenilo niti se moze promeniti..uvek vazi za svaki auto sa 4 tocka.
                          svi mi zaboravljamo komplikovanu teoriju, ali ipak ona je tu, vazeca pa i kada mi (privremeno) zaboravimo kada sednemo za volan naseg auta.

                          naravno, uvek je 4 gume sto pribliznije trakcije sa podlogom optimalno resenje jer je tada auto balansiran i ponasa se bas onako kako je fabrika pri projektovanju zamislila, a vozacu je najlakse da zadrzi kontrolu i predvidi ponasanje u granicnim uslovima kada kotrljanje tockova prelazi u klizanje tockova.

                          bolje je i 4 losije zimske gume nego 2 vrhunske zimske i 2 vrhunske letnje. predviljivo je ponasanje auta, i stabilnost je veca.
                          volvo
                          945 SE turbo lpg
                          344 GL lpg

                          Comment

                          • veljko
                            CBC Senator XXL
                            • 30.01.2006
                            • 476
                            • Backi Jarak, NS
                            • Volvo V50 DRIVe

                            garantovano ce prvo zadnje gume izgubiti trakciju i garantovano ce zadnji kraj vozila pokusati da "pretekne- obidje" prednji kraj vozila tj pocece auto da rotira oko prednje osovine.
                            mozda zato sto se sva sila prenosi na prednje tockove...nesto neverujem da se to sve dogadja samo zbog "losih" guma, drzanjem volana u smeru kretanja automobil ni pod kojim uslovima ne bi smeo da promeni putanju tj. menjanje putanje nemozes pripisati SAMO losijim gumama, odnosno ako su obe isto istrosene kako znas na koju stranu ce se zarotirati iliti da li ce uopste zarotirati

                            i nije pitanje da li ce da krene pirueta, posto piruete nesme da bude osim ako nesto nije u redu - i opet - ako su gume ravnomerno istrosene, okretanje nemozes pripisati samo gumama

                            ...
                            potpuno isti mehanizam delovanja, je kada na suvom /mokrom recimo vozite 60km/h i naglo povucete rucnu (koja zablokira zadnju osovinu).

                            dogodice se pirueta oko prednje osovine, tj zadnji kraj auta ce biti izbacen sa prethodne putanje kretanja. ...
                            nema sanse da se zarotiras ( ako je pogon na prednjim tockovima)
                            osim ako i volan cimnes u jednu stranu

                            jbg, po toj logici bi voznja pony bicikla bila ravna samoubistvu

                            samo veliki motocikli imaju problem sa naglim kocenjem zadnjim tockom


                            i to je tako za svaki auto, pogon ionako nema uticaja u fazi kocenja, a kocenje razvija ubrzanje (tj negativno ubrzanje- usporenje) reda 10 m/s2 ili oko 1g.

                            misim da ovo nema logike, ipak je to prevelika razmera pogotovo sto je sekunda na kvadrat a i trpljenje kocnica, organizma, i jos- to je ubrzano kocenje a ne ravnomerno
                            Bolje biti sretan nego pametan

                            Comment

                            • sw.brick
                              CBC Senator XXL
                              • 09.10.2004
                              • 8141
                              • Beograd, barajevo-zemun
                              • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                              nudim cinjenice, ne sbujektivna verovanja, jasno dokazane naucno i matematicki verifikovana saznanja.

                              mozes i sam da se uveris, izracunaj 100km/h do 0 km/h u 35metara predjenog puta koliko iznosi ubrzanje.

                              ili da pogledas u neki test sa merenja kocnica iz auto magazina/ internet testova (tekstova), gde se po pravilu daje ubrzanje kocionog sistema sa letnjim gumama kao jedan od osnovnih parametara koji se meri.

                              u SI sistemu se ubrzanje izrazava u jedinicama m/s2, ne znam sta bi moglo tu da bude zbunjivo
                              volvo
                              945 SE turbo lpg
                              344 GL lpg

                              Comment

                              • doc Leon
                                CBC Član
                                • 07.11.2007
                                • 52
                                • Jajce

                                ma nek govore strucnjaci sta hoce,ali ja uvijek stavljam bolje gume naprijed...to za trakciju stoji,ali ako se neko vozi samo po gradu i po ravnici. a da te vidimo kad krenes negdje u planine na skijanje pa cim dodje malo brdo-stavljaj lance...probaj ti kroz Bosnu tako,pa neces izaci iz dvorista.majstore,pa ovdje je i centar grada u brdu a za ostalo da i ne govorim.
                                P.S. ova rasprava izgleda nece prestati dok se neko ne potuce hehe
                                tek kad sam se ozenio shvatio sam sta je sreca...
                                ali tad je vec bilo prekasno
                                http://www.foto-video-micko.blogspot.com/ check it out

                                Comment

                                Working...
                                X