FIAT 1300

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • FIAT 1300

    Evo jedna "mala" prica o FIAT-u 1300, jako dobrom automobilu.Istog je posedovao cale pcetkom 70-ih
    pa ga posle prodao, nikad ga nece prezaliti.... :lol:
    Torinski sastanak odrzan 01.09.1959. bio je za Fiat toliko znacajan da
    je presedavajici bio licno Djovani Anjeli, na satanku je zakljuceno:
    -U najnizoj klasi "500" i "fica"(600) caruju.
    -Uklasi "1100" potraznju za "millecentom" ne mogu da zadovolje ni uz pomoc licencnih
    fabrika u Spaniji,Nemackoj i Jugi
    -U najvisoj klasi novi "1800" i "2100" postizu sve bolje rezultate
    i van Italije.
    -Ali u sve trazenijoj srednjoj klasi, legendarni "1400" polako gubi
    korak sa konkurencijom i trazi hitnu zamenu.
    Svi pogledi su bili uprti u konstruktorskog genija Dantea Djakozu, a
    ovaj je smireno poceo da izlaze svoju viziju novog automobila.
    On je ukratko, trebalo da izgleda ovako:
    -Atraktivna karoserija sa maksimumom komfora u klasi
    -2 4-cilindricna motora od 1300 i 1500 ccm
    -Potpuno sinhronizovani menjac sa 4 stepena prenosa
    -Prednje oslanjanje novog tipa
    -Zadnje klasicno, uz koriscenje komponenata sa
    postojecih modela zbog smanjenja troskova proizvodnje
    -Tezina oko 900kg
    -Maksimalna brzina oko 140 kmh! :lol:
    -Ubrzanje i potrosnja bolji od alfine"Djulijete T.I."
    Nastao je tajac. Prisutni su uglavnom sumnjicavo
    vrteli glavama, sabirajuci troskove proizvodnje
    i krajnju cenu ovakvog automobila. Jedino je Anjeli
    , beskrajno verujuci Djakozi, klimuo glavom i uz
    smesak rekao:
    "Pocnite jos danas da radite na toj vasoj "Trkackoj" limuzini i...neka vam je Bog u pomoci".
    Djakoza je, uz konstruktorski talenat, bio poznat i kao dobar
    ekonomista i praktican covek, majstor da ustedi svaki gram materijala
    ili ukomponuje u novi automobil vec postojece
    resenje iz proizvodnje. Tako je resio da 2 nova motora izvede
    iz vec postojecih"1800" i "2100" oduzimajuci im 2 cilindra.
    Precnik cilindra je ostao isti, 72 i 77mm, a novim kolenastim vratilom
    i klipnjacom hod klipa je kod oba povecan na 79,5mm.
    Na glavama motora primenio je isto efikasno resenje, polisfericne
    komore za sagorevanje uz "V" raspored ventila i naspramno postavljene
    usisne i izduvne kanale. To je omogucilo odlicno punjenje i praznjenje
    cilindra, veliki broj obrtaja bez obzira na bregasto vratilo u bloku.
    Projekat "116" napredovao je velikom brazinom.
    Rad na karoseriji poveren je Mariju Boanu koji je do kraja godine
    napravio nekoliko prototipova. Djakoza i rukovodstvo opredelili su se za neobicnu
    "ponton" karoseriju, podeljenu u gornjem delu ravnom hromiranom lajsnom, hiskog pojasa, sa
    agrsivnom maskom i 4 okrugla fara.
    18 automobila krenulo je vec u prolece 1960.
    na testiranja duga vise od 2 000 000 km, od polarnog kruga do
    ekvatorijalne Afrike, a u aprilu 1961. novi Fiat je poceo
    da silazi sa proizvodnih traka u Mirafjoriju i predstavljen je javnosti.
    Mnogi ce tesko poverovati, ali "milletrecentto" je bio pravi " "
    na trzistu i za potencijalne kupce i za specijalizovane novinare, a posebno
    za konkureciju. Zasto? Zato sto je Djakoza do poslednje tacke ispostovao svoj
    predlog i napravio automobil koji je 60-ih godina postavio nove standarde u svojoj klasi.
    Oba motora bila su za 10-ak do 20 konja jaci od nemackih i engleskih konkurenata
    i imali maksimalne brzine i ubrzanja automobila iz znatno visih kategorija.
    Izdvajali su se disk kocnicama na prednjim tockovima sa vakumskim servo-pojacivacem, potpuno sinhronizovanim
    menjacem, bogato opremljenom i s vrha tapaciranom instrument tablom, obiljem
    prostora u kabini i udobnim sedistima, od kojih su se prednja "obarala"(prava jeb*chka mashina zna chale shta valja "svetsko a nashe!!!!! :lol: ")
    i gradila lezajeve.
    Karoserija je delovala skladno i elegantno i besprekornim proporcijama odskakala od konkurencije.
    Specijalizovani casopisi su se nadmetali u najsurovijim testiranjima, pa su cak i nemacki i engleski
    novinari, inace jako ne-skloni italijanskim automobilima morali da priznaju da je rodjen "zacetnik"
    potpuno nove srednje klase.
    Ubrzo je stigao u Jugoslaviju prvo kroz uvoz, pa kroz montazu, a onda je Zastava pocela da osvaja proizvodnju
    pojedinih komponenata. Na ulicama je "milletrecentto" izazivao divljenje. Prekrsten je
    u "hiljdutristac", a onda krace "tristac".
    Nije bio bas jeftin(kao i u Evropi), pa je u prvo vreme bio privilegija firmi
    i boljestojecih pojedinaca. Zamisljen kao udobna porodicna limuzina, bio je
    tih spolja i iznutra do grnica pristojne voznje. Preko 4000 obrtaja, pocinjao bi da
    demonstrira italijanski majstorluk u proizvodnji izduvnih sistema. Javljao se
    visokim specificnim zvukom, koji se raspoznavao na kilometar.
    Voznja "tristaca" je bila zaista uzivanje. Volan je u skladu sa modnim trendovima 60-ih, imao u sredini
    veliki hromirani prsten sirene.
    Rucica menjaca bila je postavljena uz desnu stranu osovine upravljaca, a shaltanje lagano i precizno.
    Odlicno je drzao pravac i u voznji i pri kocenju vrlo efikasnim kocnicama.
    U krivinama se dobro drzao do granica predvidjenih za krutu zadnju osovinu. Posle toga
    bi se prvo javljao upozoravajucim, lakim skakutanjem zadnjeg dela, a vestiji vozaci
    su posle ovoga lakim manevrisanjem mogli da vrate rep koji je bezao iz krivine.
    Zbog ogranicenja tezine koje je postavio Djakoza, na tristacu ja sve bilo projektovano na optimumu, posebno donji
    postroj.
    U Italiji se "1300" proizvodio i u karavan verziji pod imenom "familiare", a
    "1500" kao taksi i kabriolet.
    Proizvodnja "1300" prestala je sredinom 1967. posle vise od 600 000 prodatih primeraka.
    Veci model se proizvodio kao "1500 C" godinu dana duze, u karoseriji duzoj 10cm i sa medjuosovinskim
    rastojanjem vecim za 8,5cm.
    U Zastavi je tristac proslavio i 20-u godisnjicu. Vise puta je uglavnom "shminkan"(ovo mi nesto zvuci mnogo poznato :lol
    i zivot mu je produzavan verzijama "lux" i "elegant". Paralelno se ugradjivao i motor od 1500ccm.
    Pocetkom 70-ih rucica menjaca je prebacena na tunel, koriscenjem mehanizma "pezejca". Vozaci su ga voleli-s razlogom.
    I u dubokoj starosti bio je jos uvek prostran i sa solidnim gepekom, izdrzljiv, pouzdan i jednostavan za odrzavanje.
    Kod agresivne voznje drugo grlo na karburatoru bi "znalo" dobro da se otvori pa bi potrosnja bila prilicno velika, ali
    pri razumnoj voznji i potrosnja je bila razumna.
    Mehaniku i donji postroj i enterijer modela "1300" i "1500" koristili su jos godinama Poljaci u
    svom 125P koji se takodje odlicno prodavao u YU.
    Najveci nedostaci tristaca u domacoj produkciji su bili:lim sumljivog kvaliteta, losa priprema za farbanje i krajnje aljkava montaza(i ovo mi je nesto mnogo poznato kog novijih
    Zastavinih automobila :lol.
    Na kraju, sta vise reci?
    Tristac je otisao u legendu, dugo ce ga pamtiti......
    Nek' mu je vecna slava!!!

    30
    Grozan
    0%
    0
    ok
    0%
    6
    ma plai brate! narodnjaci su zakon!
    0%
    1
    daj mi zolju da ga raznesem
    0%
    0
    ne bi izlazio iz njega
    0%
    23
  • Nikola
    CBC Senator XXL
    • 29.09.2004
    • 975
    • Indjija/Vojvodina

    #2
    I moj cale je imao tristaca. Uvek sam se pitao kakav je to auto, kada ga je toliko hvalio? Ali me je uvek i mrzelo da malo potrazim informacije
    U svakom slucaju auto je bio pojam za svoje vreme u toj klasi, zato cu glasati u njegovu korist.
    Hvala na informacijama Vojvoda
    .:Cuore Sportivo:.
    Alfa Romeo 145 1.6 Boxer 103HP 96`

    Comment


    • #3
      Eh, da imam casha da ga kupim i dovedem u fabričko stanje...

      Comment

      • BOOST
        Founder - Admin od Začetka
        • 29.09.2004
        • 8726
        • Gislaved//Sweden
        • SAAB 9000 AERO R; SA

        #4
        Stara legenda

        Sad kad sam malo prosao kroz tehnicke podatke, jasno mi je zasto je bio krvolok sa potrosnjom goriva
        Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
        move your mind

        Comment

        • Sasha
          CBC Senator XXL
          • 04.10.2004
          • 4126
          • Novi Sad

          #5
          Fin tekst,moj glas za tristaca.
          www.arcs.org.rs/forum

          Comment


          • #6
            Hvala braco!!!!
            Hvala!!!! :lol:
            bice i slika uskoro!!!!!!!!

            Comment


            • #7
              evo prve:

              Comment

              • nole
                CBC Senator
                • 02.10.2004
                • 231
                • Igalo

                #8
                Tristac je bio zverina od auta. Prije par godina sam slusao neku polemiku oko nekih novijih modela i ono u stilu "Ej vidi ima diskove pozadi" onako odusevljeno. A ja kazem "sta se cudis kad je i stari tristac imao diskove pozadi" e onda je bilo tek komentara

                Comment

                • Sasha
                  CBC Senator XXL
                  • 04.10.2004
                  • 4126
                  • Novi Sad

                  #10
                  Fiat 508 Balilla & 1100

                  Balila je jedan od najpoznatijih modela u dugoj povijesti torinske tvornice automobila. Proizvodio se od 1932. godine, preživio je i Drugi svjetski rat, a po broju karoserijskih izvedaba teško mu je naći konkurenta
                  www.arcs.org.rs/forum

                  Comment

                  • Sasha
                    CBC Senator XXL
                    • 04.10.2004
                    • 4126
                    • Novi Sad

                    #11
                    Premijerno prikazana na auto salonu u Milanu 1932. godine Balila, odnosno Fiat 508 je bio dostupan s tro stupanjskim mjenjačem i u tri karoserijske varijante – dvovratna Berlina, Torpedo i Spider. Četverocilindrični motor obujma 995 cm3 razvijao je 20 KS. Slijedećih godina Fiat predstavlja model 508S ili Sport. Snaga je na ovom modelu porasla za čak 50% (30 KS), a karoseriju su proizveli poznati majstori iz radionice Ghia. Tijekom godina i zavidne popularnosti ovog modela Fiat predstavlja još nekoliko verzija te se pojavljuje i coupe, odnosno Berlinetta Aerodinamica, čije ime govori sve. 1933. godine pojavljuje se i verzija pripremljena za potrebe vojske, model 508M. No to još nije sve. Tržište je jednostavno voljelo Balilu pa Fiat odgovara modelima ?Camioncino?, maleni kamion te ?Furgoncino?, maleni furgon.

                    Raznovrsna ponuda

                    1934. godine Balila dobiva novi četverostupanjski mjenjač, međuosovinski razmak je blago produžen, karoserija dobiva poneki novi detalj uz veliku novost - četvora vrata, a motoru snaga raste na 24 KS. Kao opcija nudi se i 30 KS snažan motor poznat iz modela Sport koji sada dobiva još jači motor od 36 KS s, jasno, novom ?getribom?. Tri godine kasnije stiže potpuno nov motor od 1089 cm3 i snage 32 KS. Istovremeno Fiat predstavlja i nov izgled s kojim se Balila jasno približila modelima 1500 i Topolino. Ususret tome mijenja se i ime u Balila 1100 ili 508C. Nedugo nakon toga rođen je i 508L ili ?Lunga? (dugački) s povećanim međuosovinskim razmakom, a pojavljuje se i kabrio verzija. Za prestižnu utrku kroz Italiju, Mille Miglia, Fiat razvija model 508C MM, coupe s aerodinamičnom karoserijom i pojačanim motorom snage 42 KS. Automobil pobjeđuje u svojoj kategoriji. 508C se također proizvodio kao ?Militare? model, od 1939. godine pa sve do kraja Drugog svjetskog rata 1945, a uz njega za potrebe vojske radio se i model (do 1943.) ?Coloniale?, neka vrst terenskog robusnog vozila.
                    www.arcs.org.rs/forum

                    Comment

                    • Sasha
                      CBC Senator XXL
                      • 04.10.2004
                      • 4126
                      • Novi Sad

                      #12
                      Još modela

                      1939. je predstavljen model 1100. Bila je to tek modifikacija modela 508C; dodana je nova maska s modela 2800 te još poneki detalji. Proizvodio se u raznim verzijama uključujući i Berlinu te Berlinu s krovom na otvaranje, Cabriolet i verziju s dugačkim osovinskim razmakom. 1947. Fiat predstavlja model 1100S, dvosjed s nabrijanim starim motorom zapremine 1089 ccm koji je razvijao 51 KS. Godinu dana kasnije dolazi model 1100B. Promjene su uglavnom zahvatile mehaniku dok izgled ostaje nepromijenjen. Između ostalog motor je pojačan na 35 KS. Također dostupan s dugačkim osovinskim razmakom ali prvi put i kao posebno pripremljena Taxi verzija. Slijed modela 1949. godine nastavlja 1100E i dugački 1100EL. Velika promjena na izgledu bilo je premještanje rezervnog kotača s karoserije u unutrašnjost automobila. U unutrašnjosti je pak ručica mjenjača s poda premještena na kokpit, a druga, treća i četvrta brzina postaju sinkronizirane. Predstavljen je i coupe model, 1100ES, kojeg je dizajnirao slavni Pininfarina.

                      328.000 Balila

                      Obitelj Balila 508/1100 se proizvodila sve do 1953. godine kada ju zamjenjuje model 1100/103. Proizvedeno je otprilike 41.395 jedinica prve serije (tri brzine), 71.700 druge (četiri brzine), 57.000 modela 508C, 74.000 modela 1100, 401 modela 1100S, 25.000 jedinica 1100B/BL i, na kraju, oko 58.000 modela 1100E/EL/ES.
                      www.arcs.org.rs/forum

                      Comment

                      • Sasha
                        CBC Senator XXL
                        • 04.10.2004
                        • 4126
                        • Novi Sad

                        #13

                        508 C MM iz 1938. godine


                        508C iz 1937. godine


                        1100 S iz 1947. godine

                        Proizvodnja: 1932-1953
                        Motor: R4, 995 cm3
                        Snaga (kW/KS): 26/36
                        Maksimalna brzina (km/h): 113
                        Broj proizvedenih primjeraka: oko 328.000
                        www.arcs.org.rs/forum

                        Comment

                        • Sasha
                          CBC Senator XXL
                          • 04.10.2004
                          • 4126
                          • Novi Sad

                          #14
                          Fiat 850

                          Pojavio se prije točno 40 godina. Njegov je nastup bio skroman i samozatajan, no njegov je utjecaj ubrzo postao izuzetan. Uz to, na njegovoj su platformi nastali i jednako uspješni modeli Coupé i Spider.
                          www.arcs.org.rs/forum

                          Comment

                          • Sasha
                            CBC Senator XXL
                            • 04.10.2004
                            • 4126
                            • Novi Sad

                            #15
                            Sve je, dakle, počelo predstavljanjem jednostavne limuzine u proljeće 1964. godine. Novi model imena Fiat 850 naslijedio je poznati model Fiat 600. Uz potpuno nov dizajn, veću prostranost i novi moćniji motor, model 850 donio je i jednu veliku promjenu: tzv. ?samoubojica? sistem otvaranja vrata prema nazad, kakav je koristio model 600, zamijenjen je modernijim i nadasve sigurnijim sistemom kakvog danas poznajemo. Zašto naziv ?samoubojica?? Jer bi pri otvaranju u vožnji (djeca i sl.) vrata jednostavno odletjela pod naletom zraka, a s njima su u više slučajeva letjeli i oni koji su ih pokušavali uhvatiti.

                            850 motor – potvrđena kvaliteta

                            Motor koji se ugrađivao imao je, jasno, 850 kubika (točnije 843), a mogao se nabaviti u običnoj Normale verziji sa 34 KS te jačoj Super sa 37 KS. Zanimljivo, taj se motor bazirao na agregatu koji potječe još tamo s kraja 30-ih godina prošlog stoljeća, pa iako su ga s pravom već tada mogli nazivati starim isto su mu tako morali priznavati i sasvim otvorenu budućnost. Tako je i bilo pa je ovaj motor, naravno s modifikacijama, svoje mjesto nalazio i u mnogim modelima 80-ih (!) godina; jedan od njih je i Panda. Motor je bio, poput modela 600, smješten iza stražnje osovine s pogonom izvedenim na stražnje kotače.

                            Coupé i Spider

                            Fiat 850 voljeli su mnogi, a tako je i danas. Bio je poznat po odličnoj iskoristivosti, udobnosti i vrlo važno, pouzdanosti. Na Fiat 850 uvijek ste mogli računati. Ipak, ono što vežemo uz njegovo ime i što je bilo i ostaje predmet želja su njegove izvedenice predstavljene godinu dana kasnije (1965.) na auto salonu u Ženevi – modeli Coupé i Spider. Već na prvi pogled ovi su modeli pobuđivali jači osjećaj u odnosu na limuzinu. Coupe je dizajnirao sam Fiat dok je Spider odradio poznati dizajner Bertone. Mehanika je bila uvelike slična no oni su imali tjunirane motore – Coupé od 47 KS, a Spider od 49 KS. Dovoljno za 145 km/h dok je limuzina najviše jurila 125 km/h. Sa snagom dolaze i bolje kočnice pa tako na prednjoj osovini bubnjeve zamjenjuju učinkoviti diskovi, a da bi stali u kotače, 12 colne naplatke zamjenjuju 13 colni. Interijer se također morao razlikovati od limuzine. Profilirana sportska sjedala, sportski drveni volan i drugačiji instrumenti bili su osobita šminka. I sve to po cijeni nižoj za gotovo 1000 DEM u odnosu na Karmann-Ghiu. Samim time Coupé i Spider ubrzo postaju popularni i izvan domovine, pa čak i u Americi.
                            www.arcs.org.rs/forum

                            Comment

                            Working...
                            X