Corvair je veoma interesantan auto iako nije muscle jer je to dijametrano suprotna koncepcija ostalim kompaktima sa pocetka 60tih. Svi ostali kompakti ( osim Pontiac Tempesta koji je imao transaxle i savitljivi kardan ) su bili samo umanjena kopija full size modela. Corvair je krenuo potpuno drugim putem. Mnogo tehnickih novotarija, ne vidjenih nigde i nikad pre toga, dosta verzija i varijanti i bogato trkacko nasledje...Zasluzio je mesto u istoriji...
Chevrolet Corvair 1959-1969
Collapse
X
-
Pogresno pitanje sam gore postavio.
Trebalo je pisati Ciju mehaniku i platformu je Falcon koristio?
Znao sam da je Comet trebao biti Edsel, ali kako je Edsel propao '60, Comet se u pocetku prodavao samo kao Comet. Pod Mercury imenom se poceo prodavati tek '62.
Zao mi je sto se nije pojavio kao Edsel jer je mogao spasiti Edsel. Comet bi taman doneo prodaju koju je Ford hteo za Edsela (nekih 200,000 vozila godisnje).
Comment
-
-
Originally posted by luci@hp imas li ti predstavu koliko kosta registacija za auto ciji je motor 5.0 i ima nekih 300 ks, a pitam te jos i ko ce to da napoji... Inace registracija kosta kao dve prosecne mesecne plate pa ti vidi.. a ako je manja kubikaza manja je i registacija....
Comment
-
-
Matija, puno hvala!
Znam za auto dugo, ali nikad nisam otisao da ga vidim ( a mogao sam 100 puta ), koliko znam, nekada davno mu je otisao anlaser ( ili alternator ) i auto je ostao zaboravljen. Prema slikama deluje vrlo "spasljivo" jer sve sto se vidi je povrsinska rdja a ne trulez sto je velika razlika. Osim toga, auto je kompletan i sve sto mu treba je dobar limar ( i farbar ) i malo mehanike...
Inace, koliko znam, prvi vlasnik je bio iz visokog vrha tadasnje politicke scene sfrj. Da li se radilo o krcunu, djilasu,...nekom od tih likova, raspitacu se. Prema prici, osim corvaira, taj on je vozio i spaceke i bube, cudne automobile imajuci u vidu status ( i kesh ) koji je uzivao. Ne znam ciji je auto sada ali raspitaj se malo o istoriji. Inace, rankovic je imao Chevy Malibu 1964....
Comment
-
-
ehej, nema problema. pokusao sam danas da nadjem vlasnika, ali kuca u cijem dvoristu se corvair nalazi je sa nekim metalnim roletnama na svim prozorima i vratima, mada zvono radi (cuje se). pitao sam nekog komsiju iz susedne zgrade ali on nista ne zna da mi kaze. bicu uporan, hemi, ne brini se. ako te zanimaju neki odredjeni delovi automobila koje mozda nisam slikao slobodno trazi pa cu da idem da fotkam.100% pure street punk performance
Comment
-
-
Super. Interesuje me u kakvom je stanju motor ali to ne mozes da snimis. Najvise se brinem da li su klipovi zapekli i da li je dihtung popusio i pustio ulje pa je motor suv. Stvar kod boxer agregata uopste, jeste da otvaranje motra ( u ovom slucaju blok ima dva dela ) je uvek pipavo i nikad ne moze da se vrati kako je bilo u potpunosti. Taj mehanicki momenat je uvek diskutabilan. Sa druge strane, Corvairov sestak je bio zapanjujuce troublefree, obzirom na to da je bio prvi i jedini boxer, tako da je moguce da je motor i dalje u ok stanju... Videcemo....
Nego, nisi rekao, otkud interesovanje za americanu i muscle cars? U srbiji, je to jako retko...
Comment
-
-
ok, kazem ti dacu sve od sebe da iskopamo nesto o tom automobilu, budi bez brige.
a sto se tice mog interesovanja...
pa, duga prica. kao dete sam jako zavoleo automobile uz mog pokojnog techu. njegova cela familija su svi vrlo iskusni vozaci ali iz nekog nepoznatog razloga su uglavnom furali samo francuska kola. techa je bio avanturisticki tip i zaputio se u belgiju jednog dana i tamo ostao sve do pre godinu i po kad je umro od raka pluca. jednom prilikom kad se vratio iz belgije u sarajevo, doneo gepek (torbe stavio na zadnje sediste, kralj!) peugeot-a 505 karavan prepun casopisima posvecenih iskljucivo americkim automobilima. i to je bilo to. od tada, svaka cast italijanima na strasti, nemcima na preciznosti, francuzima na udobnosti i japancima na tehnologiji, ali jedan je amer...
btw, znam da je offtopic ali samo da se pohvalim da sam juce video gumpert apollo sa diplomatskim tablicama i skamenio sam se i od vizuelnog i od sonicnog dozivljaja.
100% pure street punk performance
Comment
-
-
Bravo Matija za slike.
Taj auto stoji u tom dvoristu, otkad znam za sebe. S obzirom da poznajem relativno dobro taj kraj, auto je sigurno pripadao nekom koji je bio etabliran u raniji sistem. U toj kuci (koja inace ima ogromnu vrednost) niko ne zivi, ali se o njoj vodi racuna, moguce je da su potomci u inostranstvu. Vracar je deo grada gde su u socijalisticka vremena ziveli ljudi sa ukusom i gradjanske provenijencije. Zato je tu moglo da se nadje dosta egzotika, a narocito je bilo dosta engleskih kola, delom i zbog toga sto je auto salon Jugohemije, koja je nekada prodavala puno engleskih kola, bio na uglu Beogradske i Krunske ulice. Provodio sam puno vremena kao klinac balaveci ispred salona, u kome su se nalazili Triumph TR6, Triumph Stag, Mini 1275GT, Jaguar XJ i ostale manje poznate poslastice kao Princess, recimo...
Comment
-
Comment